ACT: Clio16V I
hijs ook wel erg goedkoop
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
hoedenplank is niet de originele die erin hoort
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
Gaat ie harder van, gaspedaal kan verder ingetrapt worden. Originele Renault-Sport mat neem ik aan.Merijn schreef: Handig, die mat aan de bestuurderskant.
-
canonballman schreef:Gaat ie harder van, gaspedaal kan verder ingetrapt worden. Originele Renault-Sport mat neem ik aan.Merijn schreef: Handig, die mat aan de bestuurderskant.

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Reinier in zijn slimme uurties 

-
- Contacteer:
matten liggen gewoon verkeerd om volgens mij
de rechter mat ligt links
en is i.d.d. een ph2.......
zal wel een hoop onderhoud nodig hebben aan de prijs te zien
de rechter mat ligt links

en is i.d.d. een ph2.......
zal wel een hoop onderhoud nodig hebben aan de prijs te zien
-
- Contacteer:
en mij brandstof meter blijft hangen, wat kan de oorzaak zijn?
-
brandstof meter werkt bij mij ook niet goed hoor.. als ik n 200km heb gereden staat dat ding ook bijna op de R...
terwijl ik n kleine 500km met dat ding kan rijden
terwijl ik n kleine 500km met dat ding kan rijden

'91 Renault Clio 1.8 16v "Streetfighter Edition" work is still in progress
-
- Contacteer:
die van mij blijft hangen op 't eerste streepte, als ik tank (vol) dan
gaatie een kwart omhoog, maar nooit helemaal
bovenin
hij heb 't altijd prima gedaan???
miss de vlotter vuil ofzo?
bovenin
-
- Moderator
- Car: MB
zijn gewone phase2 geleverd met die stoelen dan? en een grand prix heeft die lampjes in de drie kleine metertjes. Kun je niet zien op de foto maar volgens mij is dat de enige 16v die ze heeft.Merijn schreef:Is gewoon een ph2...
Handig, die mat aan de bestuurderskant.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
meen dat de laatste fase2 dat interieur hadden ja.
dat interieur zit ook in de clio van paul als ik me niet vergis
En das een Ph II

-
- Über-Spammer
ja klopt ook. heb het vaker gezien op fase 2's.
hoe kun je die handrem wat strakker afstellen bij de clio? als ik het goed heb zitten die afstel schroefjes onder de hitteplaat onder de auto. en toen ik net weg reed deed de rem het bijna niet en later was het weer goed. weet iemand wat dat geweest zou kunnen zijn?
-
- Über-Spammer
vastzittende klauwen. even met waterpomptang heen en weer rammelen dus;). maar het is een zwak punt van de 16v, en als hij niet meer goed werkt heeft bijstellen meestal weinig nut 
okeJ-P-S schreef:vastzittende klauwen. even met waterpomptang heen en weer rammelen dus;). maar het is een zwak punt van de 16v, en als hij niet meer goed werkt heeft bijstellen meestal weinig nut

-
- Über-Spammer
aan de onderkant zie je de kabels lopen. je kunt ze apart verstellen met een 13mm sleutel. je moet wel even die bak eronderuit halen. die zit meen ik met 3 11mm moertjes vast.
mooi zo zal morgen gelijk ff kijken. want hij remt echt zwaar bagger op de handrem.J-P-S schreef:aan de onderkant zie je de kabels lopen. je kunt ze apart verstellen met een 13mm sleutel. je moet wel even die bak eronderuit halen. die zit meen ik met 3 11mm moertjes vast.
-
- Über-Spammer
is bij alle 16v's, en bespaar je de aanschaf van een revisie setje maar, dat helpt niet veel. koop dan maar gelijk nieuwe klauwen 
Met nieuwe is het ook bagger. Daarom zie je bij de betere merken ook aparte handremtrommels in de naaf van de schijf, want mechanisch kan je met een kleine slag en korte arm gewoon niet voldoende kracht uitoefenen op de schijf om echt te blokkeren. Het is net voldoende om de auto stil te zetten op een lichte helling. Wat dat betreft zijn trommels vele malen beter.
Mooiste is overigens gewoon een hydaulische handrem
Mooiste is overigens gewoon een hydaulische handrem

vraagje...
is het raadzaam om de versnellingsbak te laten reviseren van een clio 16v (schijnen niet zo goed te zijn toch??) uit '91 als je dan tog een ander gereviseerd blok erin gaat zetten?
zoja wat kost het en zijn dr mensen binnen de club die dat doen?
is het raadzaam om de versnellingsbak te laten reviseren van een clio 16v (schijnen niet zo goed te zijn toch??) uit '91 als je dan tog een ander gereviseerd blok erin gaat zetten?
zoja wat kost het en zijn dr mensen binnen de club die dat doen?
-
reiner aka canonballmanwillow schreef: zijn dr mensen binnen de club die dat doen?
-
- Über-Spammer
ja dan moet je wel even een compleet systeempje gaan leggen met leidingen en dergelijke. welke klauwen die je dan te gebruiken?Mooiste is overigens gewoon een hydaulische handrem
Je moet idd wat remleidingen verleggen, maar normaliter wordt een hydraulische handrem alleen in de rallysport gebruikt, en dan heb je sowieso een apart remcircuit met drukregelaar achter, en die handrem komt daar dan gewoon tussen.
Je kan gewoon de originele klauwen gebruiken, want je doet precies hetzelfde als wat je met de voetrem doet, namelijk olie in de remklauw pompen.
Je kan gewoon de originele klauwen gebruiken, want je doet precies hetzelfde als wat je met de voetrem doet, namelijk olie in de remklauw pompen.
-
- Über-Spammer
oh dus je leidingen leg je gewoon binnendoor, en die zuiger zit ertussenin?
nee 
hoe warm denk je dat een uitlaatspruitstuk wordt?

hoe warm denk je dat een uitlaatspruitstuk wordt?
-
- Contacteer:
niemand?le mouton noir (sandy) schreef:die van mij blijft hangen op 't eerste streepte, als ik tank (vol) dan
bovenin
nee, dat fikt er meteen af...
bovendien, waarom zou je je uitlaastpruitstuk willen verven?
kijken, als je je inlaat een kleurtje geeft of mooi polijst
bovendien, waarom zou je je uitlaastpruitstuk willen verven?

kijken, als je je inlaat een kleurtje geeft of mooi polijst