ACT: Clio16V I
-
- Über-Spammer
waarom 6500? door de lange slag?
ja, dat is dus mede de vraag. Je kunt een dynamo toch wel rechtstreeks meten? plus en massa ofzo?Riël Notermans schreef:Wat en waar meet je dan?Haas schreef:klopt, alleen als ik m op de accu meet weet ik nog niet of t ligt an de bekabeling of de dynamo zelf. Aangezien het na het erugzetten 2 maanden goed is gegaan, staat het kruis voor mij bij de bedrading. Ach, we zien zaterdag wel ff....![]()
Nou als je eerst de accu meet weet je meteen of t goed is zo of niet 
Er loopt een dikke kabel van de dynamo naar de accu. Die kán slecht zijn maar dan brand het dynamolampje toch niet
Hang die kabel maar eens los van de +. Lampje blijft uit. Het lampje zit ín het circuit van de spanningsregelaar. De uitgaande spanning komt daarna pas. Dus als t lampje brand haalt de dynamo geen 14v intern, iets anders kan niet.
De oorzaak kan zijn een slechte bekrachtiging (stekker) of een slechte dynamo. Koolborstels met los contact. 't kan.
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/dynamo.JPG[/img]
Je ziet de verticale rode lijnen, de + aansluiting naar het dynamolampje. Wanneer de dynamo geen spanning opwekt (motor staat stil, contact is aan) krijg je vanuit de dynamo 0v en vanuit het contact 12v. Resultaat: lampje brand.
start je de motor, gaat de dynamo ook 12v leveren, staat er op dat lampje 2x 12v en dus lampje is netjes uit.
Het lampje brandt, zodra die 12v in de dynamo wegvalt.
Als de aansluiting naar de accu slecht zou zijn, zou dit het lampje niet beinvloeden!

Er loopt een dikke kabel van de dynamo naar de accu. Die kán slecht zijn maar dan brand het dynamolampje toch niet

Hang die kabel maar eens los van de +. Lampje blijft uit. Het lampje zit ín het circuit van de spanningsregelaar. De uitgaande spanning komt daarna pas. Dus als t lampje brand haalt de dynamo geen 14v intern, iets anders kan niet.
De oorzaak kan zijn een slechte bekrachtiging (stekker) of een slechte dynamo. Koolborstels met los contact. 't kan.
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/dynamo.JPG[/img]
Je ziet de verticale rode lijnen, de + aansluiting naar het dynamolampje. Wanneer de dynamo geen spanning opwekt (motor staat stil, contact is aan) krijg je vanuit de dynamo 0v en vanuit het contact 12v. Resultaat: lampje brand.
start je de motor, gaat de dynamo ook 12v leveren, staat er op dat lampje 2x 12v en dus lampje is netjes uit.
Het lampje brandt, zodra die 12v in de dynamo wegvalt.
Als de aansluiting naar de accu slecht zou zijn, zou dit het lampje niet beinvloeden!
ken ik jou neit vaker inhuren als leraar? 
Nu je het zo uitlegt, gaat er wel een lampje branden wat ik ook heb gehad met mijn gt toen hij stilviel.
Goed, anyway, dynamo moet er toch uit dus en een andere erin.
Kan ik de spanningsregelaar nog doormeten of die het is, of zou je je geld er neit op zetteN?
vind het zo maf dat hij het twee maanden goed heeft gedaan en dan opeens weer niet...

Nu je het zo uitlegt, gaat er wel een lampje branden wat ik ook heb gehad met mijn gt toen hij stilviel.
Goed, anyway, dynamo moet er toch uit dus en een andere erin.
Kan ik de spanningsregelaar nog doormeten of die het is, of zou je je geld er neit op zetteN?
vind het zo maf dat hij het twee maanden goed heeft gedaan en dan opeens weer niet...

De regelaar zal t wel doen, een los contact o.i.d. is daar ook niet waarschijnlijk, gezien deze helemaal electronisch zijn tegenwoordig.
Eerder een soldeersel aan een van de dioden of los contact aan de koolborstels.
Eerder een soldeersel aan een van de dioden of los contact aan de koolborstels.

ga zaterdag ff meten bij haar, dan weet ik daarna wellicht meer

Hoezo? clio rs begrenst ook pas (al) bij 7000 rpm?J-P-S schreef:waarom 6500? door de lange slag?

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
gechipt dan?WouterW schreef:mn Willy gaat ook gewoon lekker door tot 7200 toeren
-
Als er een blauwe stip op zit heb je de goede peilstok.
-
- Über-Spammer
welke was nou langer, die met of zonder stip?
hahaha nee van die kennis was ik nog niet op de hoogte.....ik hoorde het vandaag, dus vandaar....hield me olie altijd goed op peil...was gewoon ouderdom dat ie kapoetski is nuRiël Notermans schreef:Dan heb je een foute
Zeg me niet dat het te maken heeft met je defecte motor...

maargoed, als dr geen blauwe stip opstaat altijd 5 mm meer aanhouden he op de stok...
-
- Über-Spammer
had het niet ook te maken met het carter?
-
Hoeveel liter gooide je erin, als je de olie ververst?
behalve als je er een niet kloppende peilstok in hebt zitten 

Je moet zorgen dat het peil altijd tot het bovenste streepje staat in koude toestand!!
Je zal niet de eerste, en zeker niet de laatste zijn die met motorschade zit door een te laag oliepeil icm het nemen van een scherpe bocht op snelheid
Er gaat ongeveer 5 liter (4.6-4.
in een F7P/R motor met de goede peilstok. Verder gewoon regelmatig pijlen, en olie op het max niveau houden.
Je zal niet de eerste, en zeker niet de laatste zijn die met motorschade zit door een te laag oliepeil icm het nemen van een scherpe bocht op snelheid
Er gaat ongeveer 5 liter (4.6-4.

hm ok thnx man, dat is wel een goede tip...dan zal ik hem in het vervolg iets hoger op peil houden.Bart V schreef:Je moet zorgen dat het peil altijd tot het bovenste streepje staat in koude toestand!!
Je zal niet de eerste, en zeker niet de laatste zijn die met motorschade zit door een te laag oliepeil icm het nemen van een scherpe bocht op snelheid![]()
Er gaat ongeveer 5 liter (4.6-4.in een F7P/R motor met de goede peilstok. Verder gewoon regelmatig pijlen, en olie op het max niveau houden.
cyaaa
de stoot stripjes op de zijkant van de clio zitten toch vast met klemmentjes die door de deur plaat heen gaan?? dus als je zal verwijderen hou je gatjes in de deur.
-
Bij de ph.1 zit hij inderdaad met klemmetjes, door gaatjes in de deur.
Bij de ph.2 zit hij geplakt, en heb je geen gaatjes meer.
-
Nope bij een phase 2 dezelfde klemmetjesFrits Clio 16v schreef:Bij de ph.1 zit hij inderdaad met klemmetjes, door gaatjes in de deur.
VLK Groep
-
ohw, ok
Ik dacht dat phase 2 geplakt zat, of is dat dan alleen op het achterscherm?

aaai dat is wel kut zeg.Frits Clio 16v schreef:ohw, ok![]()
-
- Über-Spammer
is wat meer plamuren en spuiten:P
phase 2 is rondom met klemmentjes
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
gewoon die rondjes van rvs maken en die er ff in pikken met het lasapparaat en dan met zo weinig mogelijk plamuur het strak maken. en dan over spuitenJ-P-S schreef:is wat meer plamuren en spuiten:P

Immer wieder die verdammte Holländer