Verschil in kwaliteit clio 16v 1993 en 1994?

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Jaap

Hallo mede clio rijders,

Ik zit eraan te denken om een clio 16v erbij te nemen. Nu heb ik de aankooptips natuurlijk gelezen, maar er is me iets niet helemaal duidelijk.

Er staat bijvoorbeeld dat de versnellingsbakken van een clio 16v van voor 1993 erg slecht zijn. Betekent dat dat de bakken van clio's die na 1993 maar voor maart 1994 (toen kwam het nieuwe model) gemaakt zijn wel goed zijn? Geld hetzelfde voor de andere zwakke plekken die in de aankooptips genoemd worden, zoals de wiellagers?

Als ik de aankooptips lees, lijkt het me wel zo veilig om er eentje te nemen die na maart 1994 gemaakt is, bijv. een grand prix. Volgens mij gaan die dus minder kapot, of zit ik mis?

Alvast bedankt voor het antwoorden.

Jaap
Jean-Paul-S
Über-Spammer

je kunt dit vragen in het clio 16v topic int vervolg.

maar er zit niet echt veel verschil in hoor. anders gezegd, daar laat ik het niet vanaf hangen. er zit wel veel verschil tussen een jb3 en jc5 (williams). maar voor de rest kun je het beste naar de optische verschillen kijken. fase 1 en 2...

succes
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Kijk liever naar de onderhoudshistorie van een Clio. Die is veel belangrijker dan het bouwjaar. Ik heb liever een goed onderhouden Clio uit 1991 dan een Clio uit 1996 waarvan de geen onderhoudhistorie bekend is.
Ollie

Is het niet in veel gevallen zo dat de fase 2 en later toch nét iets beter zijn op veel fronten...
Jean-Paul-S
Über-Spammer

nee helemaal niet :)

ze zijn echt niet beter om perse naar een fase 2 te zoeken. het zijn hele kleine details.

maar:

ze roesten allebei bij de schermen, hebben allebei altijd wel een of ander kwaaltje, en als ze het eens een keer goed doen, dan gaan ze ook goed :lol:
mark 5t
Contacteer:

hangt ook helemaal af van de vorige eigenaar en idd de omderhoudshistorie.
beter eentje uit 91 van serieuze liefhebber die onderhoud gepleegd heeft
dan een afgeragde uit 94
Menno

Volgens mij zijn die roestende achterschermen bij de latere exemplaren wel verholpen!
PaulM

volgens mij ook, heb nog geen ph2 gezien met roestende achterschermen
Vos

Wees maar niet bang dat komt echt wel... daar hoef je helemaal niets voor te doen.... (S) :p
mark 5t
Contacteer:

fase 2 roest ook zeker weten!
Menno

maar ook op die bekende plek bij de achterschermen?
rev it like a rental
Ollie

Ik meen ooit iets gehoord te hebben over het fabricageproces als veroorzaker van de typische achterschermen-roest. En dat zou vanaf ph2 niet meer zo moeten zijn...
Jaap

Dank voorde reacties. Zal dit volgende keer in het goedie topic posten.

Dus voor een minder zwakke versnellingsbak moet je dus een Ph2 hebben, en geen Ph1 van 1994?

Ik zie nl een paar hele mooie ph2's op marktplaats ed. Die kosten echter wel een sloot meer geld. Als het t waard is om voor een goed onderhouden ph1 te gaan en dus minder te betalen doe ik dat.

Het mooiste is denk ik als je er een vind met gereviseerde motor, nieuwe bak, en nieuwe wiellagers. Toch?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

het mooiste is eentje met volledige historie. en het liefst met idd revisie motor+bak, nieuwe distributie, remmen, lagers en dergelijke. dan lijkt het alsof je auto totaal afgeragd is en hij veel gelopen heeft. maar de vorige eigenaar heeft de kosten gemaakt die voor jou een tijd uitblijven.

beter een met 200000 en veel onderhoud, dan eentje met 150000 waar alles aan moet gebeuren :wink:
Tom
Moderator
Car: MB

een clio moet altijd wel wat aan gebeuren :lol: .

Maar zonder gein. Eigenlijk is het gelijk, wat voor auto je ook koopt. je moet naar het geheel kijken. Koop dus liever een auto met een nette carrosserie (nette lak, geen roest) en eentje met een goede technische staat (en of een distributie riem net is vervangen is natuurlijk handig, maar zegt feitelijk niets over het blokje). Zaken als de velgen, de rem schijven/remblokjes, heeft hij net een beurtje gehad,........................Doet voor mij niet zoveel terzake. Dat zijn de kosten niet en als ik een nieuwe auto koopt krijgt hij toch eerst een grote beurt (ook al is dat volgens de verkoper absoluut niet nodig). moraal van het verhaal, vaak is een auto van een liefhebber zonder stempels in een onderhoudsboekie stukken beter dan eentje met een berg stempels van de (merk)dealer.......
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie