Hallo mede clio rijders,
Ik zit eraan te denken om een clio 16v erbij te nemen. Nu heb ik de aankooptips natuurlijk gelezen, maar er is me iets niet helemaal duidelijk.
Er staat bijvoorbeeld dat de versnellingsbakken van een clio 16v van voor 1993 erg slecht zijn. Betekent dat dat de bakken van clio's die na 1993 maar voor maart 1994 (toen kwam het nieuwe model) gemaakt zijn wel goed zijn? Geld hetzelfde voor de andere zwakke plekken die in de aankooptips genoemd worden, zoals de wiellagers?
Als ik de aankooptips lees, lijkt het me wel zo veilig om er eentje te nemen die na maart 1994 gemaakt is, bijv. een grand prix. Volgens mij gaan die dus minder kapot, of zit ik mis?
Alvast bedankt voor het antwoorden.
Jaap
Verschil in kwaliteit clio 16v 1993 en 1994?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
je kunt dit vragen in het clio 16v topic int vervolg.
maar er zit niet echt veel verschil in hoor. anders gezegd, daar laat ik het niet vanaf hangen. er zit wel veel verschil tussen een jb3 en jc5 (williams). maar voor de rest kun je het beste naar de optische verschillen kijken. fase 1 en 2...
succes
maar er zit niet echt veel verschil in hoor. anders gezegd, daar laat ik het niet vanaf hangen. er zit wel veel verschil tussen een jb3 en jc5 (williams). maar voor de rest kun je het beste naar de optische verschillen kijken. fase 1 en 2...
succes
Kijk liever naar de onderhoudshistorie van een Clio. Die is veel belangrijker dan het bouwjaar. Ik heb liever een goed onderhouden Clio uit 1991 dan een Clio uit 1996 waarvan de geen onderhoudhistorie bekend is.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
nee helemaal niet
ze zijn echt niet beter om perse naar een fase 2 te zoeken. het zijn hele kleine details.
maar:
ze roesten allebei bij de schermen, hebben allebei altijd wel een of ander kwaaltje, en als ze het eens een keer goed doen, dan gaan ze ook goed

ze zijn echt niet beter om perse naar een fase 2 te zoeken. het zijn hele kleine details.
maar:
ze roesten allebei bij de schermen, hebben allebei altijd wel een of ander kwaaltje, en als ze het eens een keer goed doen, dan gaan ze ook goed

hangt ook helemaal af van de vorige eigenaar en idd de omderhoudshistorie.
beter eentje uit 91 van serieuze liefhebber die onderhoud gepleegd heeft
dan een afgeragde uit 94
beter eentje uit 91 van serieuze liefhebber die onderhoud gepleegd heeft
dan een afgeragde uit 94
volgens mij ook, heb nog geen ph2 gezien met roestende achterschermen
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
fase 2 roest ook zeker weten!
Dank voorde reacties. Zal dit volgende keer in het goedie topic posten.
Dus voor een minder zwakke versnellingsbak moet je dus een Ph2 hebben, en geen Ph1 van 1994?
Ik zie nl een paar hele mooie ph2's op marktplaats ed. Die kosten echter wel een sloot meer geld. Als het t waard is om voor een goed onderhouden ph1 te gaan en dus minder te betalen doe ik dat.
Het mooiste is denk ik als je er een vind met gereviseerde motor, nieuwe bak, en nieuwe wiellagers. Toch?
Dus voor een minder zwakke versnellingsbak moet je dus een Ph2 hebben, en geen Ph1 van 1994?
Ik zie nl een paar hele mooie ph2's op marktplaats ed. Die kosten echter wel een sloot meer geld. Als het t waard is om voor een goed onderhouden ph1 te gaan en dus minder te betalen doe ik dat.
Het mooiste is denk ik als je er een vind met gereviseerde motor, nieuwe bak, en nieuwe wiellagers. Toch?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
het mooiste is eentje met volledige historie. en het liefst met idd revisie motor+bak, nieuwe distributie, remmen, lagers en dergelijke. dan lijkt het alsof je auto totaal afgeragd is en hij veel gelopen heeft. maar de vorige eigenaar heeft de kosten gemaakt die voor jou een tijd uitblijven.
beter een met 200000 en veel onderhoud, dan eentje met 150000 waar alles aan moet gebeuren
beter een met 200000 en veel onderhoud, dan eentje met 150000 waar alles aan moet gebeuren
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
een clio moet altijd wel wat aan gebeuren
.
Maar zonder gein. Eigenlijk is het gelijk, wat voor auto je ook koopt. je moet naar het geheel kijken. Koop dus liever een auto met een nette carrosserie (nette lak, geen roest) en eentje met een goede technische staat (en of een distributie riem net is vervangen is natuurlijk handig, maar zegt feitelijk niets over het blokje). Zaken als de velgen, de rem schijven/remblokjes, heeft hij net een beurtje gehad,........................Doet voor mij niet zoveel terzake. Dat zijn de kosten niet en als ik een nieuwe auto koopt krijgt hij toch eerst een grote beurt (ook al is dat volgens de verkoper absoluut niet nodig). moraal van het verhaal, vaak is een auto van een liefhebber zonder stempels in een onderhoudsboekie stukken beter dan eentje met een berg stempels van de (merk)dealer.......

Maar zonder gein. Eigenlijk is het gelijk, wat voor auto je ook koopt. je moet naar het geheel kijken. Koop dus liever een auto met een nette carrosserie (nette lak, geen roest) en eentje met een goede technische staat (en of een distributie riem net is vervangen is natuurlijk handig, maar zegt feitelijk niets over het blokje). Zaken als de velgen, de rem schijven/remblokjes, heeft hij net een beurtje gehad,........................Doet voor mij niet zoveel terzake. Dat zijn de kosten niet en als ik een nieuwe auto koopt krijgt hij toch eerst een grote beurt (ook al is dat volgens de verkoper absoluut niet nodig). moraal van het verhaal, vaak is een auto van een liefhebber zonder stempels in een onderhoudsboekie stukken beter dan eentje met een berg stempels van de (merk)dealer.......
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams