ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Is goed, ik hoor het wel ;) Heeft nog niet echt haast :)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

brains schreef:Hallo,

Ik wou graag vragen wat jullie van deze R5 vonden. K weet niet of de eigenaar ook lid is van dit forum. Maar wou graag jullie meningen horen.

marktplaats link

Alvast bedankt,

Brana
Laatst gewijzigd door Ad van Haperen op ma 8 jan 2007 17:49, 2 keer totaal gewijzigd.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

MartijnG schreef:Heeft iemand toevallig de stoelen uit hun 5 liggen??

Ik wil eigenlijk weten wat de afstand is tussen de bevestigingsbouten van de stoelen. De afstand tussen de linkse en de rechtse kant van het frame.
van hart voor naar achter is 26cm
de breedte is 36,5cm ook van hart tot hart
Marcel
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Immer wieder die verdammte Holländer
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

oldskool schreef:
MartijnG schreef:Heeft iemand toevallig de stoelen uit hun 5 liggen??

Ik wil eigenlijk weten wat de afstand is tussen de bevestigingsbouten van de stoelen. De afstand tussen de linkse en de rechtse kant van het frame.
van hart voor naar achter is 26cm
de breedte is 36,5cm ook van hart tot hart
Marcel
Marcel, bedankt! (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Zo, hoef ik dat ook niet meer te doen... :P
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Martijn, ik heb het nog uitgelegd in je topic :p

Is je stoel ongeveer 40-42cm breed? Dan kun je gewoon sparco of omp zjbevestiging nemen en op een stel afgeslepen stoelrails zetten.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ja, gewoon van deze steunen:

[img]http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... 3151st.jpg[/img]

Hoeft toch niet per se op een afgeslepen stoelrails te komen? Is alleen nodig als je ze wilt verstellen toch?
Bovenstaande steunen kunnen toch direct op de vloer staan? Tenminste, dat was mijn bedoeling...of komt ie dan te laag te staan denk je? (hoe had jij het?)

En één stoel is breder dan de andere. De een is iets van 38 en de ander iets van 40 ja...ach zo'n steun zal hoe dan ook wel passen. Desnoods buig ik m nog wat in de juiste vorm :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Merijn schreef:Zo, hoef ik dat ook niet meer te doen... :P
Haha, lekker makkelijk toch :wink: :lol:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

je kan ook de rails op dez steunen bevestigen, dan kan je je stoel nog eens verstellen
wij hebben dat gedaan omdat we allebei in de gte rijden
rij je er alleen in hoeft dat niet
en met deze steunen staat je stoel hoog genoeg
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Nou ja, ik zie tegen die tijd wel als de auto weer thuis is...dan haal ik de originele stoelen eruit en kan ik gelijk zien wat ik ga doen :wink:
In elk geval bedankt voor de tips (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Net wat Luco zegt, gewoon ff op de sloop een 3 deurs 5 en daar de stoelframes van afhalen (zijn dezelfde als de GT), die slijp je gewoon kaal, paar bouten erdoorheen en klaar ben je.
Qua hoogte zat ik lekker laag en dan kon ik nog wat lager en nog wat hoger als ik wilde.

Verder rijd ik normaal altijd wat verder van me stuur af en als ik echt wil gaan hoeken zet ik em een tikkie naar voren.
En voor de rechter passagier is het ook makkelijk gordels spannen door gewoon naar voren- of achteren te schuiven ipv telkens alles aan te passen.

Nou niet teveel vragen, gewoon doen :p
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ik vraag (voorlopig) niks meer Steven :wink: Ik begrijp het nu helemaal (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Steven schreef:Net wat Luco zegt, gewoon ff op de sloop een 3 deurs 5 en daar de stoelframes van afhalen (zijn dezelfde als de GT), die slijp je gewoon kaal, paar bouten erdoorheen en klaar ben je.
Qua hoogte zat ik lekker laag en dan kon ik nog wat lager en nog wat hoger als ik wilde.

Verder rijd ik normaal altijd wat verder van me stuur af en als ik echt wil gaan hoeken zet ik em een tikkie naar voren.
En voor de rechter passagier is het ook makkelijk gordels spannen door gewoon naar voren- of achteren te schuiven ipv telkens alles aan te passen.

Nou niet teveel vragen, gewoon doen :p
moet de passagier wel in de stoel passen :~
Immer wieder die verdammte Holländer
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

-Ray- schreef:
moet de passagier wel in de stoel passen :~
Kan ie mooi op de achterbank :p
VLK Groep
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Kreeg deze net gemaild, leuk ding:

[img]http://www.5gt.nl/images/d14e03f6178377 ... a-2316.jpg[/img]
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Geinig ding,alleen die I.C. zit een beetje vernaggeld in de gril...

En tijd voor een A.P.K.-tje......Vervaldatum APK 21-07-2001 :p
Edwin16v
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Geen ruitenwissers (S)
Is ie te koop dan?
Sanderclioll
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
Locatie: Utrecht

MartijnG schreef:Ik vraag (voorlopig) niks meer Steven :wink: Ik begrijp het nu helemaal (Y)
Haha, denk dat ik nu je opvolger ben :)
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

-Ray- schreef:ook wederom te koop
Bekende?
Meer info over?
Kvind dit echt een prachtexemplaar.. en een Ph I :)

pffff het wordt echt wel tijd dat ik afstudeer, wil er zo'n hobby auto bij 8)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Robert-Jan schreef:
-Ray- schreef:
moet de passagier wel in de stoel passen :~
Kan ie mooi op de achterbank :p
Volgende x met hondenrekkie :lol:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Sander de Bruin schreef:
MartijnG schreef:Ik vraag (voorlopig) niks meer Steven :wink: Ik begrijp het nu helemaal (Y)
Haha, denk dat ik nu je opvolger ben :)
Alles wat je niet precies weet, moet je vragen (Y) En ook al zijn sommige dingen dom om te vragen, het beste advies krijg je toch hier via de site :wink: En je leert hier genoeg :D
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Sanderclioll
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
Locatie: Utrecht

Zoek me nu helemaal suf, maar iemand een how-to voor het verwijderen van je dashboard ?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Poeh... Ik heb het laatst nog gedaan. Is niet eens zo'n kutwerk eigenlijk, als je maar goed kijkt wat je doet en alles met beleid doet. Je moet zorgen dat de losse delen (kappen onder stuurkolom, verwarmingsknoppen, klokkie, asbak en het middenconsole, tellerbak, etc) eraf is. Daarna moet je aan de zijkant, bij je voeten effe zoeken naar een soort klem. Die zit aan beide kanten en die kun je los krijgen met wat gepiel. Dan zit de gehele onderkant los. Daarnaast zitten er nog 4 'klemmen' onder het dashboard bij de voorruit. Je kunt die niet zien en je kunt er ook zeer moeilijk bij. Ik had het geluk dat de voorruit eruit lag en kon er dus met een schroevendraaier makkelijk bij. Jij hebt die luxe niet. Het komt dus gewoon neer op een hoop priegelwerk! En doe het voorzichtig, want al die klemmen zijn van plastic!!

Enneh, doe het met z'n 2en! :)
Sanderclioll
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
Locatie: Utrecht

Thanks ga het proberen :)
Had al een hoop dingen los, tellerbak enzo.

Ga het weer even proberen...
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Florus schreef:Geinig ding,alleen die I.C. zit een beetje vernaggeld in de gril...

En tijd voor een A.P.K.-tje......Vervaldatum APK 21-07-2001 :p

Als je het dan toch zo doet, gebruik dan om zijn minst een " bling bling " IC :p :wink:
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Mochten wij (Mark en ik) het rare idee krijgen om een front mounted intercoolert te fixen op de R5, wat zijn dan eventueel de optie's?

Ik heb op MP al een intercooler van een BMW zien staan, wat opzich wel een mooi smal ding is.
Maar wat zijn jullie bevindingen/ervaringen?Tips? :)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

ARNO16V schreef:Mochten wij (Mark en ik) het rare idee krijgen om een front mounted intercoolert te fixen op de R5, wat zijn dan eventueel de optie's?

Ik heb op MP al een intercooler van een BMW zien staan, wat opzich wel een mooi smal ding is.
Maar wat zijn jullie bevindingen/ervaringen?Tips? :)
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ight=front

Hier staat het 1 en ander beschreven :wink:
Sanderclioll
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
Locatie: Utrecht

En de how-to voor het verwijderen van de achterbumper ?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Volgens mij aan elke kant een bout...dus achterwielen eraf denk ik (of opkrikken) en dan kan je erbij...

Nooit gedaan zelf, maar zo was het wel geloof ik...laat maar ff weten hoe je het precies hebt gedaan :wink:
Sanderclioll
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
Locatie: Utrecht

Stelt inderdaad niet veel voor.
Velgen hoeven er niet eens voor af, zijn in totaal 6 boutjes.
4 zitten onder de bumper, 2 links en 2 rechts.
Verder zit er naast elk achterwiel een boutje.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

kheb geen projecttopic meer, die is weg. Mocht ie nog wel ergens verstopt staan, dan heb ik geen foto's meer... dus ik zet gewoon hier een update-picje. Kwam op de sloop een Clio 16V kap tegen, meegenomen en bultloos gemaakt :)

De bult is reeds gelast in een R5kapje, alleen het schuur/plamuur werk moet nog gaan beginnen.

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 33inet.JPG[/img]
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

gaat de 5 niet meer weg maarten? beter! (Y)

wel booskijkers eraan lassen he!! :bang:
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

kan iemand mij vertellen hoeveel toeren een std motor van een gtt moet draaien bij 100 km/u?? bij mij zit ie op ongeveer 3200 tpm.......klopt dat?
R 5 Convertible Rulezz
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

volgens mij klopt dat wel zo'n beetje, draait iets meer dan 3500tpm bij 120.

Ik ben tegenwoordig diesel gewend, dus viel me laatst ook op dat mijn GTT (en alle andere met dezelfde bak) best toeren maken op kruissnelheden. M'n vriendin heeft een Peug 106 1.6 XSI ph 1, die draait 4000tpm bij 130 en 6500tpm bij 180 en 7000tpm bij 200 ongeveer
Gesloten