ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

kwam deze ad tegen op kapaza.be, erg nette motor ruimte (Y) geen bekende gtt zo te zien.

@ alex zo te zien ben je ook niet meer de enige met dat oranje :p

http://www.kapaza.be/Auto_onderdelen/Re ... turbo.html
R5GTT. Drive it like you stole it
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:kopen we hem samen sloop jij die zooi eraf en de rest hou ik :D
er wordt niets van me nieuwe aankoop afgesloopt jah :wink:
die turbo die je hebt liggen he, is dat een watergekoelde ???
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke


Al verkocht ondertussen??, de advertentie is weg in elk geval
R5GTT. Drive it like you stole it
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

-PAZ- schreef:

Al verkocht ondertussen??, de advertentie is weg in elk geval
Da's dan rap, adv. stond er net op.... :s
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Negotiator schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:kopen we hem samen sloop jij die zooi eraf en de rest hou ik :D
er wordt niets van me nieuwe aankoop afgesloopt jah :wink:
die turbo die je hebt liggen he, is dat een watergekoelde ???
die turbois niet voor de verkoop voorlopig, sorry
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
Negotiator schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:kopen we hem samen sloop jij die zooi eraf en de rest hou ik :D
er wordt niets van me nieuwe aankoop afgesloopt jah :wink:
die turbo die je hebt liggen he, is dat een watergekoelde ???
die turbois niet voor de verkoop voorlopig, sorry
das jammer, ff verder zoeken dus :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

veel plezier met je nieuwe aanwinst trouwens (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Zo collega GT rijders.

Even iets onder de aandacht brengen:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=23525


Promo voor een van de sponsoren (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

dat is niet verkeerd zeg
en een zeer nette prijs (Y) (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Luco/Alpine-racer schreef:dat is niet verkeerd zeg
en een zeer nette prijs (Y) (Y) (Y)
die prijs is niet verkeerd neej alleen gaat dit ben ik bang niet op mijn wagen passen:(
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Danny van Duren schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:dat is niet verkeerd zeg
en een zeer nette prijs (Y) (Y) (Y)
die prijs is niet verkeerd neej alleen gaat dit ben ik bang niet op mijn wagen passen:(
Moet je maar weer de juiste motor monteren, Danny :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Alex Los schreef:
Danny van Duren schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:dat is niet verkeerd zeg
en een zeer nette prijs (Y) (Y) (Y)
die prijs is niet verkeerd neej alleen gaat dit ben ik bang niet op mijn wagen passen:(
Moet je maar weer de juiste motor monteren, Danny :lol:
hmmz tja ik hou niet van werken aan mn eigen wagen dus werd een gtt mij afgeraden. maarja ooit komt er een gtt bij eerst de ebs gte af en dese
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

goede turbo voor een goede prijs als je de spec's zo leest, denk dat de meeste hier wel goed mee uit de voeten kunnen als je een andere turbo zoekt ipv een T2.
R5GTT. Drive it like you stole it
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

jij was toch op zoek naar een nieuwe turbo Paz? klinkt veelbelovend! weer :worship: werk van MB!
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe/wanneer die turbo opspoeld, i.c.m. het T25 uitlaathuis :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik ook wel, maar alleen prijstechnisch al ben ik zeeeeeeeeeeeer benieuwd!
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Paul1916v schreef:jij was toch op zoek naar een nieuwe turbo Paz? klinkt veelbelovend! weer :worship: werk van MB!
Was ik ook :) , totdat ik al mijn turbo centjes moest uitgeven aan (weer) een motor revisie. eerst weer eens een beetje sparen en dan ga ik weer eens kijken wat voor turbo er op gaat komen
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Wie heeft er een foto voor me waar duidelijk opstaat hoe alle slangen origeneel lopen bij de carterventilatie van een gtt??
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik weet het wel uit m'n hoofd:

Je hebt dat potje helemaal links naast je carterklep.
De slang die daar bovenop zit loopt het dichtst langs je carb en komt na je carb in een T-splitsing. De slang rechtdoor gaat met een bochtje naar beneden de telefoonslang voor je turbo in en de aftakking gaat naar een slangetje wat richting schutbord loopt en dan achterin 1 van die grote (terugslagklep) nippels gaat die onder je carb zitten.
De 2e slang zit onderop dit potje en loopt direct langs je carterklep om na je carb aan te sluiten op je carterklep.

Ik heb ook een tijdje met een open ontluchting gereden, maar ik denk dat het helemaal niet zo slecht is om em gewoon op origineel circuit te houden. Zeker die vacuumnippel onder je carb zuigt een hele hoop van die dampen op bij gas los en die verbrand ie daarna zonder problemen, enige wat misschien wel wat handiger is, is om de aansluiting op de telefoonslang af te doppen om je slangen ietsie schoner te houden.

Edit hier heb nog wel een foto waar de slang van het T-stukkie wel aardig te zien is (onder die gele vacuumzooi). Das dus ook degene die bovenop het potje uitkomt.
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Moto ... rzicht.jpg[/img]
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

thanx voor de info :) (Y)
ja dit was ook mijn plan, alles origeneel alleen waar de slang op de turbo inlaat komt een open filtertje
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Juist, zo had ik het ook:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Moto ... el%20x.jpg[/img]
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe met 44kw :)
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Moet mijn GTT ook even nakijken, mijne levert niet meer z'n volle druk.
Net dus even m'n dumpvalve uit elkaar gehaald en het membraan is rondom gescheurd.

Waarschijnlijk heeft hij toch een "tikkie" gehad van die back-fire
>-)

Is dat het probleem? De afdichting van "het gat" is toch nog goed? Of is dat te kort door de bocht...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Afdichting van welk gat?

Als dat membraan gescheurd is moet je gewoon tijdelijk je dumpvalve eraf halen, gat en vacuumslang afdoppen.
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Steven schreef:Afdichting van welk gat?

Als dat membraan gescheurd is moet je gewoon tijdelijk je dumpvalve eraf halen, gat en vacuumslang afdoppen.
Hoi Steven,

De slang loopt tussen de carburateur en de intercooler en de dumpvalve zit zeg maar op die aansluiting halverwege.
Dat gat, halverwege, wordt toch nog gewoon gedicht door dat membraan?

Mjah, nieuw membraan is iig al besteld.
Rijden zonder dump-valve, is dat niet schadelijk?

Groeten Roald.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee dat membraan is niet voor nix sluitend natuurlijk (S)

Onder turbodruk blaast er ook turbodruk door de vacuumslang die de dumpvalve extra dichtdrukt. Als dat lekt gaat die dus openstaan onder druk en staat je turbo zich helemaal over z'n toeren te draaien om em nog op druk te houden.

Dusja lijkt me nogal logisch dat dat schadelijker is dan geen dumpvalve... wat overigens niet eens zo heeeel schadelijk is. (Anders reed de GT standaard wel met dv).
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Komt nog bij dat als je 't verkeerd treft, je ontsteking niet meer goed bijregeld,omdat 't membraam lek is loost ie daar het meest van z'n druk via de vacuumslang,en dus je ontstekingsmembraam niet meer de volle druk krijgt,en daarom niet goed regeld (N)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Immer wieder die verdammte Holländer
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Vruchtbare dag !!!!!

Met een stuk bezemsteel en een M6 boutje de slangen afgedicht, daarna alles goed nagekeken, bleek dat de slang van de carb naar de meter in het dashboard ook gescheurd was.
Deze ingekort en voila !!!! Druk in overvloed... (tot wel 1,4 bar max :bang: )
Maar even een vergrendelbare bleedvalve monteren, stel hem nu handmatig in op 1,0. Met boostvalve dicht heb ik nu 0,6-0,7 bar, standaard dus :D
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Heeft iemand toevallig de stoelen uit hun 5 liggen??

Ik wil eigenlijk weten wat de afstand is tussen de bevestigingsbouten van de stoelen. De afstand tussen de linkse en de rechtse kant van het frame.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik zal kijken of ik het vanavond ff kan opmeten. De mijne liggen er toch uit.

Edit: overigens, je kunt het toch ook in je auto opmeten? :) De gaten in de bodem zitten precies even ver uit elkaar als op de stoelen. :P
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

I know, maar de auto staat in de stalling....en 30 km is best ver fietsen om even iets op te meten :p

De klemmen in de bodem van de auto kunnen toch wel iets verschuiven of niet? Of heb ik dat nou verkeerd in mijn hoofd zitten?

Ik heb het nodig om voor de kuipstoelen die ik nu thuis heb staan, geschikte steunen te vinden met zijdelingse bevestiging...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik zal wel effe kijken straks... Als ik in Uden kom vanavond. Anders wordt het morgen.
Gesloten