ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

En dat probleem is wel opgelost, Mark? :)
mark 5t
Contacteer:

ja hoor het slijt niet meer aan en de motor loopt
maar die nokkenassen leveren onderin totaal geen power
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ok, thanks voor de info. :)
jiggy
Contacteer:

hey ik wil eens ff wat weten want m'n cv werkt niet goed meer. het ligt aan het printplaatje van de sleutel. nou kan ik van een andere clio het cv plaatje wel in mijn eigen sleuten zetten, maar kan ik ook het printplaatje wat boven in het dakhemel zit ook zo over zetten? of zit dat niet vast met een stekkertje en wat schroefjes.
Riël
Über-Spammer

Ja, heb nog niet eens een schroevedraaier nodig. Klik, schuif, klik en klaar.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
jiggy
Contacteer:

Riël schreef:Ja, heb nog niet eens een schroevedraaier nodig. Klik, schuif, klik en klaar.
hey super (Y) ga morgen gelijk proberen.
PaulM

ik heb in me clio 16v een ruitenwisser hendel met boordcumputer wisser,
zoals hier nog net op de foto:

Afbeelding

nu heb ik ook zon schermpje waar ook me buitentemperatuur in staat:

Afbeelding

alleen als ik op het knopje duw gebeurt er niks. Is de temp meter de 'default' stand van de boordecomputer? Want heb het idee (na opmerking van kool) dat ik wel boordcomputer heb maar dat gewoon die knop gaar is. Is hier een zekering van ofzo die kan doorfikken? of moet ik dit zoeken in de hendel zelf, of heb ik een verkeerde hendel en geen boordecomputer?
Christian

clio 16v is volgens mij nooit geleverd met boortcomputer hoor

dan zal je het spul van de 19 16v er in moeten maken
Martijn Kool

hoe komt ie dan aan die schakelaar met knopje?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Ooit kapot geweest, en uit een 19 met boordcomp overgezet gok ik dan :)
Donleben
Contacteer:

GeniustheGzA

Paul1916v schreef:Ooit kapot geweest, en uit een 19 met boordcomp overgezet gok ik dan :)
wel toevallig dat de 16V van mijn buurjongen ook zo'n schakelaar met knop heeft.
Misschien zijn de 16V's geleverd met deze hendels onder het mom van "we hebben er nog zo veel liggen"? Ik weet het serieus niet hoor. :)
PaulM

het venstertje is ook precies hetzelfde... niemand die toevallig wel werkend in de clio heeft? :)
Christian

Bart V

+Clio16v+ schreef:het venstertje is ook precies hetzelfde... niemand die toevallig wel werkend in de clio heeft? :)
Er is geen tankvlotter beschikbaar voor de clio die het juiste signaal afgeeft voor een digitale tankmeting. Die zijn er enkel voor de 19, en de 21.

Maar de rest van de functies van de bc, zoals gem. snelheid, gem. verbruik, realtime verbruik, dagteller en buitentemp kan je wel werkend krijgen. Wat je mist is de tankinhoud digitaal, en de daarbij horende actieradius, imo de meest nuttige functies, dus redelijk zinloos om daar veel moeite voor te doen, aangezien je 15 draden moet trekken, en de bc van een 19 moet inbouwen. De clio kan echt alleen maar temp aangeven.

@christian: Fraaie foto's op dat forum (Y) (Y)
PaulM

ok :) als het er niet origineel in zat dan hoef ik die functionaliteit verder ook niet. Ging me meer om dat het misschien stuk was, dan wil ik het wel werkend krijgen. Nu ik dus weet dat het er nooit heeft ingezeten kan ik op zoek naar een originele schakelaar. Me achterruit wisser doet het ene keer wel andere keer niet (lees: contact aan, wisser aanzetten, doet niks. contact af, contact aan, wisser doet het) vermoed dat het ook aan die schakelaar ligt. of het relais is naar de knoppen.
Christian

@BART
ja als je even wat verder zoek staat er og veel meer op is er ook 1 bezig met een renault 11 waar volgens mij een 2liter in moet komen :D

waarom pakten ze zijn renault sport de lucht helemaal boven bij het raam weg?

jammer als dat spul hier in NL niet veel voorkomt
Bart V

Met veel euro's kan je dit dus atmospherisch uit je F7R sjorren :worship:

[img]http://www.forum-auto.com/uploads/20051 ... hnomap.jpg[/img]

Leuke combi als je sadev seq bak de motor dan tussen de 6300 en 8000 rpm kan houden (Y)
Laatst gewijzigd door Bart V op zo 26 nov 2006 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Christian

ja lekkerrrr 8)
Riël
Über-Spammer

Wat n koppel bij 8000 toeren :bonk: Hoe krijg je dat voor mekaar dan?
Bart V

Zien dat je er veel lucht in krijgt op het juiste moment....en op 8000 tpm kan je er behoorlijk wat lucht in pompen, zeker als de kop perfect bewerkt is zoals in dit geval. Als je dan ook nog met een fatsoenlijke compressie draait, en de vulling en timing optimaal is geloof ik best wel dat je daar veel mee wint. Het in en uitlaatsysteem is ook optimaal ontworpen qua lengte en diameter op dit toerengebied, en dat kan behoorlijk schelen in het koppel.

Verder is het drijfwerk ook flink aangepakt, en zitten er zeer fraaie zuiger(tjes) in deze motor.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

die moet je in je clio hebben bart (Y)
krukas pk's neem ik aan?

maar zie ik het nou niet goed, of klopt en koppel niet cijfermatig en in de curve?
cijfermatig geeft die 24,1 aan terwijl de curve die niet haalt?

ow ik zie het verkeerd haha koppel staat rechts aangegeven (0) (0)

@bart een sadev van de cliocup kan je hier eigenlijk niet achter hangen die kan max 240nm hebben, dan zit je echt op de grens hoor
Haas
Car: Megane RS

ff luie vraag. De strips op een voorbumper van een clio 16V, kun je die er zo afslopen? Bij mij lijkt het namelijk zo, dat de strip en bumper uit 1 stuk bestaan? :S

deze dus:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 180144.jpg[/img]
Christian

ja die zitten er vast aan :)
Haas

hoerig :D

dat wordt dus veel polyesteren.. :P
Riël
Über-Spammer

Grof stuk papier op de schuurmachine en wegschuren die rommel :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Haas schreef:hoerig :D

dat wordt dus veel polyesteren.. :P
Je moet AlbertG ff pm'en die heeft dat ook gedaan.
[img]http://www.supereigenwijs.nl//images/zo ... io_003.jpg[/img]
[img]http://www.supereigenwijs.nl//images/zo ... io_002.jpg[/img]
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
PaulM

in dialogys staat een stuur schakelaar voor de ruitenwisser, je kan hier alleen kiezen voor 1 voor startonderbreker of 1 zonder. is dat het verschil met dat knopje voor de boordcomputer wel of niet?
willow

Is het vervangen van de multi riem moeilijk??

me clio loopt tegenwoordig lekker te piepen, en begin het nu wel zat te worden, dus misschien is me riem wel aan vervanging toe??
Haas

valt mee..is wel te doen hoor, met de motor erin. Vorige week nog gedaan... Denk uurtje of 2 a 3 werk, met wat tegenzitten.

Ff de motorsteun erafhalen en je motor ondersteunen, rechts koplamp eruit en de benzineleidingen ff aande kant schuiven. Met imbus 7 en ringsleuteltje 8 de spanner losdraaien, die eraf, riem eraf en klaar.

omgekeerde volgorde opbouwen uiteraard :P

Je kunt de riem ook eerst no proberen te spannen, mocht hij slap staan. Met imbus 7 spanrol losdraaien en met sleutel 22 spannen, waarna weer vastdraaien..
jiggy
Contacteer:

ik ga zaterdag de angel eyes in de clio zetten, maar wil ff weten of het ook nodig is om ze aftekitten. en iemand enig idee welke kleur draad op welke kleur draad moet voor die ringen.
Ad van Haperen
Contacteer:

Cliorijder schreef:Hoi ik heb een voorbumper van een clio 1 ph2 maar past die ook op een 16v?
Alvast bedankt
raymond
mark 5t
Contacteer:

even een vraagje.
van mijn cup clio 1 is de buitentemp meter defect.
nu geeft het display steeds een vreemde waarde aan.
buitentemp vindt ik ook niet echt interesant .

weet iemand of het mogelijk is om een olietemp meter hier aan te monteren?
zelf dacht ik aan iets van een pt 100 of zo.
Haas

jiggy schreef:ik ga zaterdag de angel eyes in de clio zetten, maar wil ff weten of het ook nodig is om ze aftekitten. en iemand enig idee welke kleur draad op welke kleur draad moet voor die ringen.
opnieuw afkitten zou ik zowieso even doen :)
stekker van je lampen kun je gewoon plaatsen. En die ringen kun je zelf wat voor maken. Je kunt ze aansluiten op stadslicht, maar oook zelf een los circuit maken, met bijv een schakelaar op je dash. Geen idee eigenlijk of dat LED's zijn (ivm + en -), zover heb ik ze nog niet bekeken ;)
Cliorijder schreef:Hoi ik heb een voorbumper van een clio 1 ph2 maar past die ook op een 16v?
Alvast bedankt
raymond
dat past wel, zal alleen iets strakker zitten aangzien een 16v breder is dan een std Clio I. Mistlampen aansluiten zal ook geen probleem zijn, als de gaten daarvoor erin zitten..
willow

Haas schreef:valt mee..is wel te doen hoor, met de motor erin. Vorige week nog gedaan... Denk uurtje of 2 a 3 werk, met wat tegenzitten.

Ff de motorsteun erafhalen en je motor ondersteunen, rechts koplamp eruit en de benzineleidingen ff aande kant schuiven. Met imbus 7 en ringsleuteltje 8 de spanner losdraaien, die eraf, riem eraf en klaar.

omgekeerde volgorde opbouwen uiteraard :P

Je kunt de riem ook eerst no proberen te spannen, mocht hij slap staan. Met imbus 7 spanrol losdraaien en met sleutel 22 spannen, waarna weer vastdraaien..
2/3 uur werk vind jij meevallen? nah ik niet hoor. voor alleen ff een riem te vervangen, maar bedankt voor de info :)
Gesloten