[DoubleYou] Express GT Turbo
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
- Locatie: Noord-Brabant
Op die foto bij de tweede pijl van rechts hoort normaal gesproken ook een steun te zitten (op die twee boutgaten).
Die steun van de turbo is bij mij eens gescheurd geweest, met als gevolg dat de turbo na verloop van tijd kleine scheurtjes ging vertonen. Misschien slim om die steun eens te monteren.
Ik heb nu overigens een dikkere steun laten maken, dat dunne blik had het bij mij al twee keer begeven
Die steun van de turbo is bij mij eens gescheurd geweest, met als gevolg dat de turbo na verloop van tijd kleine scheurtjes ging vertonen. Misschien slim om die steun eens te monteren.
Ik heb nu overigens een dikkere steun laten maken, dat dunne blik had het bij mij al twee keer begeven
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Hm balen... zo'n carbrevisieset (want dat is het) kost al 70 euro, en dan issie nog niet eens compleet. In totaal moet je volgens dialogys 4 (!!) sets hebben, maar 3 daarvan zijn uit de handel genomen en nergens meer te krijgen.
Een andere carb heb ik niet liggen, van de ene die ik had is de vlotter afgebroken, en die kan je natuurlijk niet los kopen...
Wel fijn, de carb is echt helemaal schoon en mooi enzo en dan is het probleem nog daar. Ik heb toch echt een idee dat het iets met lucht is, ik gokte de vacuum of de andere slang voor de actuator, dat daar de oorzaak zou liggen. Want zo klinkt het wel, het is een soort blaasgeluid.
De turbo had al een klein scheurtje toen die er op kwam, die is dus nu iets groter geworden. De turbosteun had ik wel eens, maar toen verkocht...
Waarom is alles zo duur aan auto's? Ik heb zo onderhand al wel alles vervangen, op de versnellingsbak en motorblok na... zo'n idee heb ik.
Een andere carb heb ik niet liggen, van de ene die ik had is de vlotter afgebroken, en die kan je natuurlijk niet los kopen...
Wel fijn, de carb is echt helemaal schoon en mooi enzo en dan is het probleem nog daar. Ik heb toch echt een idee dat het iets met lucht is, ik gokte de vacuum of de andere slang voor de actuator, dat daar de oorzaak zou liggen. Want zo klinkt het wel, het is een soort blaasgeluid.
De turbo had al een klein scheurtje toen die er op kwam, die is dus nu iets groter geworden. De turbosteun had ik wel eens, maar toen verkocht...
Waarom is alles zo duur aan auto's? Ik heb zo onderhand al wel alles vervangen, op de versnellingsbak en motorblok na... zo'n idee heb ik.
Idd, toekomstige reparaties alleen nog maar met ducktape en tywraps. Verder gewoon HARD afraggen die bakIvo8hoven schreef:Joost, doe dat ding weg...., en koop iets gewoons ofzo..., een 5 GTX met 1.7 blok

Gewoon ander bakkie kopen
En niet met die studenten-crap aankomen want dat zijn er hier veel meer

-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Wie wil hem hebben dan? Vr pr 2500. Staat al langer zo, maar niet op MP.
Oja, en "ander bakkie" hangt er vanaf of ik wel of niet naar het buitenland vertrek (komende september, voor 2 jaar iig) voor studie.
Oja, en "ander bakkie" hangt er vanaf of ik wel of niet naar het buitenland vertrek (komende september, voor 2 jaar iig) voor studie.
onderdelen zijn niet duur, je hebt er gewoon het budget niet voor... das niet erg, maar dan mag je ook niet teveel verwachten toch?
gewoon ff verder zoeken, de problemen die je noemt kunnen nooit veel kosten. wegdoen kan altijd nog
gewoon ff verder zoeken, de problemen die je noemt kunnen nooit veel kosten. wegdoen kan altijd nog

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Op zich, als ik het budget had, zag hij er wel een stuk beter uit. Het gaat al 3 jaar zo, zou het dan niet eens tijd zijn om een beslissing te nemen? Dus op zich, als iemand zich meldt met interesse, zal ik hem ws wel wegdoen. Voornamelijk ook omdat ik toch naar het buitenland vertrek, al is het niet voor studie dan wordt het later waarschijnlijk wel voor werk.
Maar toch niet serieus voor 2500 euro???? Tijd, moeite, geld, bloed, zweet en tranen krijg je er nooit uit. En 2500 euro is niet bepaald wat iemand er voor zou geven. Het blijft een blok aan je been Joost. Doe dat kreng weg en rij (mits je hier studeert) gewoon iets met minder gezeur en wat minder budget vraagt.
Ik heb mijn GTE ook weg gedaan omdat ik te veel km's reed en er een bepaald budget aan hing waar ik amper m'n hoofd van boven water kon houden. En het was een schijtbak, maar dat terzijde.
Dus eigenwijs door blijven klussen is echt de oplossing niet. Of je moet het steeds doen met onderdelen die je geen reet kosten, maar ook dat is het vaak niet...
Ik heb mijn GTE ook weg gedaan omdat ik te veel km's reed en er een bepaald budget aan hing waar ik amper m'n hoofd van boven water kon houden. En het was een schijtbak, maar dat terzijde.
Dus eigenwijs door blijven klussen is echt de oplossing niet. Of je moet het steeds doen met onderdelen die je geen reet kosten, maar ook dat is het vaak niet...
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Ik heb nog veel liggen. 2500 is voor veel hoog idd, maar ik wil er eigenlijk toch iéts uit hebben (en 2500 is dan best weinig). Daarnaast kan ik hem altijd nog stallen voor weinig, en als ik terug kom (en misschien geld heb?) kan ik er altijd nog mee verder.
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Zo, nu heb ik een express gt-no-turbo. D'r is iets dat als ik nu gas geef, dat de turbodruk compleet over het rode heen vliegt (aaah!) en ik geen push meer krijg. En als ik dan het gas loslaat, klinkt er een hele hoge fluittoon bij het afblazen, alsof er iets kapot is/gaat...
Het zal vast met die scheuren te maken hebben, dus dat moet vervangen worden...
Hij rijdt nog wel, maar dan moet je op de snelweg ook heel voorzichtig gas geven. Even inhalen (van 110 naar 120) moet je doen met een optreksnelheid alsof je in een 1.1 rijdt, omdat bij 110 rijden de turbodruk al op de helft staat. Ow en bij die snelheid (3500 toeren) blaast de dumpvalve ook constant af.
Ik gok dat als ik eens alle bonnen doorkijk, alles van de hele auto al eens vervangen is, op de carosserie na...
Het zal vast met die scheuren te maken hebben, dus dat moet vervangen worden...
Hij rijdt nog wel, maar dan moet je op de snelweg ook heel voorzichtig gas geven. Even inhalen (van 110 naar 120) moet je doen met een optreksnelheid alsof je in een 1.1 rijdt, omdat bij 110 rijden de turbodruk al op de helft staat. Ow en bij die snelheid (3500 toeren) blaast de dumpvalve ook constant af.
Ik gok dat als ik eens alle bonnen doorkijk, alles van de hele auto al eens vervangen is, op de carosserie na...
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Goed repareren: onmogelijk. Dat kost >1000. Waarschijnlijk.Ivo8hoven schreef:Ik vind het echt sneu voor Joost man..., zorg nou gewoon is dat je het OF goed repareert, en niet half met spullen vd sloop, OF afscheid neemt van die Express
Afscheid nemen: niemand wil hem kopen.
Los issie niet, ik kan er morgen eens beter naar kijken of er ergens een lek is en misschien ook maar de bleedvalve ook dichtdraaien en later alles maar weer opnieuw instellen. Kan ook zijn dat de wastegate kaduuk is, you never know.Menno schreef:Klinkt gewoon als lek- of losgeschoten wastegate slangetje. *simpel*
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Als je nou morgen naar de meern komt zal er vast wel iemand ff willen kijken ......en anders ga ik wel ff knoeien
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Morgen ben ik @ de meern jah, en ook met de express want ik heb geen andere wagens meer.
Dus als er motortechnischen in de motorruimte kunnen snuffelen
zou dat fijn zijn, want ik raak ondertussen de weg kwijt.
Dus als er motortechnischen in de motorruimte kunnen snuffelen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Motorkap open ..bord erbij ...of een lekker mieppie die ....Joost (DoubleYou) schreef:Morgen ben ik @ de meern jah, en ook met de express want ik heb geen andere wagens meer.
Dus als er motortechnischen in de motorruimte kunnen snuffelenzou dat fijn zijn, want ik raak ondertussen de weg kwijt.

-
- Berichten: 382
- Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
- Locatie: Almelo (O)
zou zweren dat er een express turbo bij me ouwe lui op de oprit stond vanmiddag 

-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Ik zou zweren dat beide 5jes van jou er echt ongelofelijk goed uit (gaan) zien 

-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Dit keer niet ergens met pech gaan staan danJoost (DoubleYou) schreef:Morgen ben ik @ de meern jah

(Bij welke recente meeting was dat ook al weer, Renault Rendez-Vous @ Raalte?)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Word nog druk onder je kap ...... 

-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Zal ik proberen, was idd de Rendez-vous, was de v-snaar zomaar eraf gelopen terwijl alles wel goed strak zat... Niet zo'n groot probleem dus.Edward(ForeverYoung) schreef:Dit keer niet ergens met pech gaan staan danJoost (DoubleYou) schreef:Morgen ben ik @ de meern jah![]()
(Bij welke recente meeting was dat ook al weer, Renault Rendez-Vous @ Raalte?)
Ooohhh, heb 'k ook wel eens gehad,'s nachts om 1u ergens op een industrie-terreintjeJoost (DoubleYou) schreef: was de v-snaar zomaar eraf gelopen terwijl alles wel goed strak zat... Niet zo'n groot probleem dus.



-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
mmmmm waar was dat ook alweerFlorus schreef:Ooohhh, heb 'k ook wel eens gehad,'s nachts om 1u ergens op een industrie-terreintjeJoost (DoubleYou) schreef: was de v-snaar zomaar eraf gelopen terwijl alles wel goed strak zat... Niet zo'n groot probleem dus.![]()
![]()
beetje te ver doorgetrokken in toeren......





Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: vr 19 dec 2003 6:57
- Locatie: Papendrecht
ik zou eerst de dumpvalve ff eraf laten(gewoon eraf halen en ff dichtmaken met iets.., en kijken wat ie dan doet.
heb je de dumpvalve er al lang opzitten??of is het daarna gekomen?
ook zou ik even je bleedvalve er tussenuit halen.
doet ie het dan nog niet, dan zou ik eens verder kijken wat er mis kan zijn.
suc6 iig
trouwens low budget hobbyen doe ik ook, gewoon goed zoeken naar onderdelen en een daaruit een beetje goede dingen uit kiezen.
dan kom je er best en hoeft het niet de wereld te kosten. alleen op bepaalde belangrijke dingen moet je dan weer niet bezuinigen..
mijn r4 is misschien niet de mooiste, maar het werkt allemaal wel..en bij elkaar heeft het niet al te veel gekost..behalve veel tijd dan, maar eigen tijd kost niets. zeggen ze wel eens..
heb je de dumpvalve er al lang opzitten??of is het daarna gekomen?
ook zou ik even je bleedvalve er tussenuit halen.
doet ie het dan nog niet, dan zou ik eens verder kijken wat er mis kan zijn.
suc6 iig
trouwens low budget hobbyen doe ik ook, gewoon goed zoeken naar onderdelen en een daaruit een beetje goede dingen uit kiezen.
dan kom je er best en hoeft het niet de wereld te kosten. alleen op bepaalde belangrijke dingen moet je dan weer niet bezuinigen..
mijn r4 is misschien niet de mooiste, maar het werkt allemaal wel..en bij elkaar heeft het niet al te veel gekost..behalve veel tijd dan, maar eigen tijd kost niets. zeggen ze wel eens..

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
als je ervanaf moet joost
250 euro
250 euro

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Hmm, als ik dit gisteren had geweten......ik heb het stukje vervangingsbuis voor de dumpvalve achterin de auto liggen
Had je ff kunnen kijken of het aan je dumpvalve lag 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
slaap marcel?Marcel B. schreef:Luco/Alpine-racer schreef:als je ervanaf moet joost
250 euro
als je kijkt wat er allemaal aan die auto nog moet gebeuren is 2500 nog meer een dromersprijs dan het bod wat ik net deed hoor
maar goed hij wil hem eigenlijk gewoon niet kwijt, anders vraag je er geen 2500 voor

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ja dacht zal het ook eens proberenJacco Osté schreef:Wie riep er ook weer altijd dat RTCers voor een dubbeltje op de eerst rang willen zitten?![]()

joost moet hem gewoon lekker houden
stalling kost nog geen 180 euro voor een heel jaar
staat die droog en veilig

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.