[DoubleYou] Express GT Turbo

Vertel hier alles over je project.
Turbo-Peer

Op die foto bij de tweede pijl van rechts hoort normaal gesproken ook een steun te zitten (op die twee boutgaten).
Die steun van de turbo is bij mij eens gescheurd geweest, met als gevolg dat de turbo na verloop van tijd kleine scheurtjes ging vertonen. Misschien slim om die steun eens te monteren.
Ik heb nu overigens een dikkere steun laten maken, dat dunne blik had het bij mij al twee keer begeven
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Hm balen... zo'n carbrevisieset (want dat is het) kost al 70 euro, en dan issie nog niet eens compleet. In totaal moet je volgens dialogys 4 (!!) sets hebben, maar 3 daarvan zijn uit de handel genomen en nergens meer te krijgen.

Een andere carb heb ik niet liggen, van de ene die ik had is de vlotter afgebroken, en die kan je natuurlijk niet los kopen...

Wel fijn, de carb is echt helemaal schoon en mooi enzo en dan is het probleem nog daar. Ik heb toch echt een idee dat het iets met lucht is, ik gokte de vacuum of de andere slang voor de actuator, dat daar de oorzaak zou liggen. Want zo klinkt het wel, het is een soort blaasgeluid.

De turbo had al een klein scheurtje toen die er op kwam, die is dus nu iets groter geworden. De turbosteun had ik wel eens, maar toen verkocht...

Waarom is alles zo duur aan auto's? Ik heb zo onderhand al wel alles vervangen, op de versnellingsbak en motorblok na... zo'n idee heb ik.
Ivo
Über-Spammer

Joost, doe dat ding weg...., en koop iets gewoons ofzo..., een 5 GTX met 1.7 blok :)
Chris@R5

Ivo8hoven schreef:Joost, doe dat ding weg...., en koop iets gewoons ofzo..., een 5 GTX met 1.7 blok :)
Idd, toekomstige reparaties alleen nog maar met ducktape en tywraps. Verder gewoon HARD afraggen die bak >-)
Gewoon ander bakkie kopen :wink:

En niet met die studenten-crap aankomen want dat zijn er hier veel meer :)
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Wie wil hem hebben dan? Vr pr 2500. Staat al langer zo, maar niet op MP.
Oja, en "ander bakkie" hangt er vanaf of ik wel of niet naar het buitenland vertrek (komende september, voor 2 jaar iig) voor studie.
-Ray-
Contacteer:

onderdelen zijn niet duur, je hebt er gewoon het budget niet voor... das niet erg, maar dan mag je ook niet teveel verwachten toch?

gewoon ff verder zoeken, de problemen die je noemt kunnen nooit veel kosten. wegdoen kan altijd nog :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Op zich, als ik het budget had, zag hij er wel een stuk beter uit. Het gaat al 3 jaar zo, zou het dan niet eens tijd zijn om een beslissing te nemen? Dus op zich, als iemand zich meldt met interesse, zal ik hem ws wel wegdoen. Voornamelijk ook omdat ik toch naar het buitenland vertrek, al is het niet voor studie dan wordt het later waarschijnlijk wel voor werk.
Chris@R5

Maar toch niet serieus voor 2500 euro???? Tijd, moeite, geld, bloed, zweet en tranen krijg je er nooit uit. En 2500 euro is niet bepaald wat iemand er voor zou geven. Het blijft een blok aan je been Joost. Doe dat kreng weg en rij (mits je hier studeert) gewoon iets met minder gezeur en wat minder budget vraagt.
Ik heb mijn GTE ook weg gedaan omdat ik te veel km's reed en er een bepaald budget aan hing waar ik amper m'n hoofd van boven water kon houden. En het was een schijtbak, maar dat terzijde.

Dus eigenwijs door blijven klussen is echt de oplossing niet. Of je moet het steeds doen met onderdelen die je geen reet kosten, maar ook dat is het vaak niet...
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ik heb nog veel liggen. 2500 is voor veel hoog idd, maar ik wil er eigenlijk toch iéts uit hebben (en 2500 is dan best weinig). Daarnaast kan ik hem altijd nog stallen voor weinig, en als ik terug kom (en misschien geld heb?) kan ik er altijd nog mee verder.
Ivo
Über-Spammer

Joost je blijft ons altijd weer verbazen..., ik zeg succes man, en gewoon lekker doen wat jij zelf wil :wink:

(2500,- gaat niet echt goed komen ben ik bang voor..., dus stallen, en later weer verder)
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Zo, nu heb ik een express gt-no-turbo. D'r is iets dat als ik nu gas geef, dat de turbodruk compleet over het rode heen vliegt (aaah!) en ik geen push meer krijg. En als ik dan het gas loslaat, klinkt er een hele hoge fluittoon bij het afblazen, alsof er iets kapot is/gaat...

Het zal vast met die scheuren te maken hebben, dus dat moet vervangen worden...

Hij rijdt nog wel, maar dan moet je op de snelweg ook heel voorzichtig gas geven. Even inhalen (van 110 naar 120) moet je doen met een optreksnelheid alsof je in een 1.1 rijdt, omdat bij 110 rijden de turbodruk al op de helft staat. Ow en bij die snelheid (3500 toeren) blaast de dumpvalve ook constant af.

Ik gok dat als ik eens alle bonnen doorkijk, alles van de hele auto al eens vervangen is, op de carosserie na...
Florus

Zou eerst de boel maar eens repareren voordat je er weer mee gaat rijden,denk dat 't anders binnen zeer korte tijd wel eens gebeurd kan zijn met je blokkie.......... :wink:
Ivo
Über-Spammer

Ik vind het echt sneu voor Joost man..., zorg nou gewoon is dat je het OF goed repareert, en niet half met spullen vd sloop, OF afscheid neemt van die Express
Menno

Klinkt gewoon als lek- of losgeschoten wastegate slangetje. *simpel*
rev it like a rental
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ivo8hoven schreef:Ik vind het echt sneu voor Joost man..., zorg nou gewoon is dat je het OF goed repareert, en niet half met spullen vd sloop, OF afscheid neemt van die Express
Goed repareren: onmogelijk. Dat kost >1000. Waarschijnlijk.
Afscheid nemen: niemand wil hem kopen.
Menno schreef:Klinkt gewoon als lek- of losgeschoten wastegate slangetje. *simpel*
Los issie niet, ik kan er morgen eens beter naar kijken of er ergens een lek is en misschien ook maar de bleedvalve ook dichtdraaien en later alles maar weer opnieuw instellen. Kan ook zijn dat de wastegate kaduuk is, you never know.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Als je nou morgen naar de meern komt zal er vast wel iemand ff willen kijken ......en anders ga ik wel ff knoeien
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Morgen ben ik @ de meern jah, en ook met de express want ik heb geen andere wagens meer.

Dus als er motortechnischen in de motorruimte kunnen snuffelen :) zou dat fijn zijn, want ik raak ondertussen de weg kwijt.
joeri_16V
Car: megane 2

tom tom go, the renault edition zou wel iets voor jou zijn
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:Morgen ben ik @ de meern jah, en ook met de express want ik heb geen andere wagens meer.

Dus als er motortechnischen in de motorruimte kunnen snuffelen :) zou dat fijn zijn, want ik raak ondertussen de weg kwijt.
Motorkap open ..bord erbij ...of een lekker mieppie die .... :~
BlackEagle

zou zweren dat er een express turbo bij me ouwe lui op de oprit stond vanmiddag :smoke:
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ik zou zweren dat beide 5jes van jou er echt ongelofelijk goed uit (gaan) zien ;)
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:Morgen ben ik @ de meern jah
Dit keer niet ergens met pech gaan staan dan :) :wink:
(Bij welke recente meeting was dat ook al weer, Renault Rendez-Vous @ Raalte?)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Menno

kom wel ff kijken morgen !
rev it like a rental
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Word nog druk onder je kap ...... :D
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Edward(ForeverYoung) schreef:
Joost (DoubleYou) schreef:Morgen ben ik @ de meern jah
Dit keer niet ergens met pech gaan staan dan :) :wink:
(Bij welke recente meeting was dat ook al weer, Renault Rendez-Vous @ Raalte?)
Zal ik proberen, was idd de Rendez-vous, was de v-snaar zomaar eraf gelopen terwijl alles wel goed strak zat... Niet zo'n groot probleem dus.
Florus

Joost (DoubleYou) schreef: was de v-snaar zomaar eraf gelopen terwijl alles wel goed strak zat... Niet zo'n groot probleem dus.
Ooohhh, heb 'k ook wel eens gehad,'s nachts om 1u ergens op een industrie-terreintje :~ :s :D beetje te ver doorgetrokken in toeren......
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Florus schreef:
Joost (DoubleYou) schreef: was de v-snaar zomaar eraf gelopen terwijl alles wel goed strak zat... Niet zo'n groot probleem dus.
Ooohhh, heb 'k ook wel eens gehad,'s nachts om 1u ergens op een industrie-terreintje :~ :s :D beetje te ver doorgetrokken in toeren......
mmmmm waar was dat ook alweer (0) (0) (0) (0) (0)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ivo
Über-Spammer

Nou Joost ga je alle wijze raad nog opvolgen....?
Sluit je dumpvalve ff anders aan, of ros em er ff tussenuit, kijken of het dan nog zo broerd is...
cees de borst

ik zou eerst de dumpvalve ff eraf laten(gewoon eraf halen en ff dichtmaken met iets.., en kijken wat ie dan doet.
heb je de dumpvalve er al lang opzitten??of is het daarna gekomen?
ook zou ik even je bleedvalve er tussenuit halen.

doet ie het dan nog niet, dan zou ik eens verder kijken wat er mis kan zijn.
suc6 iig

trouwens low budget hobbyen doe ik ook, gewoon goed zoeken naar onderdelen en een daaruit een beetje goede dingen uit kiezen.
dan kom je er best en hoeft het niet de wereld te kosten. alleen op bepaalde belangrijke dingen moet je dan weer niet bezuinigen..

mijn r4 is misschien niet de mooiste, maar het werkt allemaal wel..en bij elkaar heeft het niet al te veel gekost..behalve veel tijd dan, maar eigen tijd kost niets. zeggen ze wel eens.. :beer:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

als je ervanaf moet joost

250 euro (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Hmm, als ik dit gisteren had geweten......ik heb het stukje vervangingsbuis voor de dumpvalve achterin de auto liggen :) Had je ff kunnen kijken of het aan je dumpvalve lag :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Marcel B.

Luco/Alpine-racer schreef:als je ervanaf moet joost

250 euro (Y)
:Z
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Marcel B. schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:als je ervanaf moet joost

250 euro (Y)
:Z
slaap marcel?
als je kijkt wat er allemaal aan die auto nog moet gebeuren is 2500 nog meer een dromersprijs dan het bod wat ik net deed hoor

maar goed hij wil hem eigenlijk gewoon niet kwijt, anders vraag je er geen 2500 voor (Y)
-jacco-
Über-Spammer

Wie riep er ook weer altijd dat RTCers voor een dubbeltje op de eerst rang willen zitten? :lol: (0)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Jacco Osté schreef:Wie riep er ook weer altijd dat RTCers voor een dubbeltje op de eerst rang willen zitten? :lol: (0)
ja dacht zal het ook eens proberen :lol:

joost moet hem gewoon lekker houden
stalling kost nog geen 180 euro voor een heel jaar
staat die droog en veilig (Y)
Plaats reactie