[R5 Campus] Profiler. R5 loopt slecht **OPGELOST**

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Profiler1
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 12:24
Locatie: Asten
Contacteer:

Hallo, Even een vraagje waar hopelijk iemand me mee kan helpen.

Ik heb een R5 Campus uit '88 met mono point injectie.

Deze liep zeer hoog toerental stationair.
Na het vervangen van de pakking tussen inlaat- en uitlaat-spruitstuk, was dat probleem opgelost. Helaas is er nu een ander probleem ontstaan.

De auto loopt zeer onregelmatig.
Heb reeds de bugies nagekenen en die zijn prima.

Nu heb ik op de carburateur (Met mono point injectie weet ik niet of je die zo noemt maar lijkt er veel op) een toetje gevonden waar hij lucht aanzuigt. Op het moment dat ik deze afsluit dan slaat de motor direct af.

Het lijkt erop dat er hier een slangetje op moet zitten. Er zit op dit toetje een opstaande rand aan het einde waar normaal een slangen klem zit.

Kunnen julie eens naar de volgende foto's kijken en hopelijk zeggen of hier iets niet goed is?

Bedankt.

[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/rood1.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/rood2.gif[/img]
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/rood3.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/rood4.gif[/img]
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/rood5.gif[/img]
Laatst gewijzigd door Profiler1 op do 27 dec 2007 10:52, 4 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

is die voor de map sensor misschien?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik denk dat je gewoon een andere slang ergens verkeerd weer hebt aangesloten na het vervangen van de pakking.
kijk nog eens heel erg goed rond in je motorruimte en denk gewoon logisch na.
haal desnoods je luchtfilterbak er even kompleet af voor beter zicht.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

vacuumaansluiting van onderdrukcapsule op ontsteking ?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

pierre schreef:vacuumaansluiting van onderdrukcapsule op ontsteking ?
't is een monopoint, naar zit dat niet meer op.
rev it like a rental
ghp
Berichten: 146
Lid geworden op: di 5 sep 2006 11:17
Locatie: Zwevegem, België

Er zit inderdaag geen carburator op die injectiemotor, wat het wel is

in 't frans : boitier-papillon
in 't engels: throttle-unit

In elk geval toch het onderdeel waarmee je "gas" geeft.

Volgens de schema's zou daar één van de darmpjes moeten komen (met bruine ring) die naar het magneet-ventiel leiden voor de "uitlaatgasrecyclage" (EGR, exhaust gas recirculation)
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

ik zag dat ik hetzelfde blokje heb liggen in mijn 5TR, hwb ff gekeken,
er hoort op dat tuitje een slangetje te zitten die gaat naar dat zwarte doosje (mapsensor?) wat daar tegen het schutbord zit.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

das toch normale buiteluchtdruksensor?
ghp
Berichten: 146
Lid geworden op: di 5 sep 2006 11:17
Locatie: Zwevegem, België

Niks sensor, dat is een ventiel, dat opengezet wordt als het systeem dat nodig acht, om de benzinegassen terug te leiden naar de monopoint. Ik zou nog wel eens zo'n ventiel willen bemachtigen, in mijn Baccara wordt dat gebruikt ter ondersteuning van de stuurbekrachtiging, en dat ventiel van mij is stuk.
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Het is misschien de venturi die in het slangetje zit waar je nu het tuitje van laat zien. Er zit een hard stukje in dat slangetje die zorgt voor de optimale luchtdoorvoer. Die kan er scheef in zitten, eruit zijn of de slang er andersom op gedaan.
Is bij meerdere 5jes bij mij al eens het probleem geweest.
Profiler1
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 12:24
Locatie: Asten
Contacteer:

Zover bedankt voor de tips. Zal snel ff checken!!

:) :)
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

Haas schreef:das toch normale buiteluchtdruksensor?
geen idee hoe die heet, het zal idd ene druksensor zijn, op zijn 1e foto is die goed te zien, meteen rechts naast het filterhuis, daar moet dat slangetje op aangesloten worden. ...
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

yeps... ik meen me ook zoiets te herinneren van mijn 1.4 8v blokkie van me oude clio.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

dat is de map sensor
motor absolut presure
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

[zeik modus] manifold absolute pressure [/zeik modus] :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Profiler1
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 12:24
Locatie: Asten
Contacteer:

Hallo hallo,

Het probleem is opgelost!! Bedankt voor de hulp!!

Het slangetje van de MAP sensor hadden we op de vacuum klep aangesloten |:

De reden..... Het slangetje wat eigenlijk op de vacuum klep hoort, was verdwenen.

Waar naartoe zul je je afvragen.... Zie hiero:

Er gaan twee slangetjes de beschermhoes in:

[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/proje ... slang1.jpg[/img]

En er komt er maar één uit:
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/proje ... slang2.jpg[/img]

Even gekeken, was het slangetje dat op de vacuum klep hoort iets of wat terug bewogen in de bescherm hoes :-(

Nu zit alles weer op zijn plaats en loopt hij als een zonnetje.

Bedankt.
Plaats reactie