Hallo, Even een vraagje waar hopelijk iemand me mee kan helpen.
Ik heb een R5 Campus uit '88 met mono point injectie.
Deze liep zeer hoog toerental stationair.
Na het vervangen van de pakking tussen inlaat- en uitlaat-spruitstuk, was dat probleem opgelost. Helaas is er nu een ander probleem ontstaan.
De auto loopt zeer onregelmatig.
Heb reeds de bugies nagekenen en die zijn prima.
Nu heb ik op de carburateur (Met mono point injectie weet ik niet of je die zo noemt maar lijkt er veel op) een toetje gevonden waar hij lucht aanzuigt. Op het moment dat ik deze afsluit dan slaat de motor direct af.
Het lijkt erop dat er hier een slangetje op moet zitten. Er zit op dit toetje een opstaande rand aan het einde waar normaal een slangen klem zit.
Kunnen julie eens naar de volgende foto's kijken en hopelijk zeggen of hier iets niet goed is?
Bedankt.
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/rood1.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/rood2.gif[/img]
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/rood3.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/rood4.gif[/img]
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/rood5.gif[/img]
[R5 Campus] Profiler. R5 loopt slecht **OPGELOST**
Laatst gewijzigd door Profiler1 op do 27 dec 2007 10:52, 4 keer totaal gewijzigd.
ik denk dat je gewoon een andere slang ergens verkeerd weer hebt aangesloten na het vervangen van de pakking.
kijk nog eens heel erg goed rond in je motorruimte en denk gewoon logisch na.
haal desnoods je luchtfilterbak er even kompleet af voor beter zicht.
kijk nog eens heel erg goed rond in je motorruimte en denk gewoon logisch na.
haal desnoods je luchtfilterbak er even kompleet af voor beter zicht.
Er zit inderdaag geen carburator op die injectiemotor, wat het wel is
in 't frans : boitier-papillon
in 't engels: throttle-unit
In elk geval toch het onderdeel waarmee je "gas" geeft.
Volgens de schema's zou daar één van de darmpjes moeten komen (met bruine ring) die naar het magneet-ventiel leiden voor de "uitlaatgasrecyclage" (EGR, exhaust gas recirculation)
in 't frans : boitier-papillon
in 't engels: throttle-unit
In elk geval toch het onderdeel waarmee je "gas" geeft.
Volgens de schema's zou daar één van de darmpjes moeten komen (met bruine ring) die naar het magneet-ventiel leiden voor de "uitlaatgasrecyclage" (EGR, exhaust gas recirculation)
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
ik zag dat ik hetzelfde blokje heb liggen in mijn 5TR, hwb ff gekeken,
er hoort op dat tuitje een slangetje te zitten die gaat naar dat zwarte doosje (mapsensor?) wat daar tegen het schutbord zit.
er hoort op dat tuitje een slangetje te zitten die gaat naar dat zwarte doosje (mapsensor?) wat daar tegen het schutbord zit.
das toch normale buiteluchtdruksensor?
Niks sensor, dat is een ventiel, dat opengezet wordt als het systeem dat nodig acht, om de benzinegassen terug te leiden naar de monopoint. Ik zou nog wel eens zo'n ventiel willen bemachtigen, in mijn Baccara wordt dat gebruikt ter ondersteuning van de stuurbekrachtiging, en dat ventiel van mij is stuk.
Het is misschien de venturi die in het slangetje zit waar je nu het tuitje van laat zien. Er zit een hard stukje in dat slangetje die zorgt voor de optimale luchtdoorvoer. Die kan er scheef in zitten, eruit zijn of de slang er andersom op gedaan.
Is bij meerdere 5jes bij mij al eens het probleem geweest.
Is bij meerdere 5jes bij mij al eens het probleem geweest.
Zover bedankt voor de tips. Zal snel ff checken!!



-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
geen idee hoe die heet, het zal idd ene druksensor zijn, op zijn 1e foto is die goed te zien, meteen rechts naast het filterhuis, daar moet dat slangetje op aangesloten worden. ...Haas schreef:das toch normale buiteluchtdruksensor?
yeps... ik meen me ook zoiets te herinneren van mijn 1.4 8v blokkie van me oude clio.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
dat is de map sensor
motor absolut presure
motor absolut presure
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
[zeik modus] manifold absolute pressure [/zeik modus] 
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Hallo hallo,
Het probleem is opgelost!! Bedankt voor de hulp!!
Het slangetje van de MAP sensor hadden we op de vacuum klep aangesloten
De reden..... Het slangetje wat eigenlijk op de vacuum klep hoort, was verdwenen.
Waar naartoe zul je je afvragen.... Zie hiero:
Er gaan twee slangetjes de beschermhoes in:
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/proje ... slang1.jpg[/img]
En er komt er maar één uit:
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/proje ... slang2.jpg[/img]
Even gekeken, was het slangetje dat op de vacuum klep hoort iets of wat terug bewogen in de bescherm hoes
Nu zit alles weer op zijn plaats en loopt hij als een zonnetje.
Bedankt.
Het probleem is opgelost!! Bedankt voor de hulp!!
Het slangetje van de MAP sensor hadden we op de vacuum klep aangesloten

De reden..... Het slangetje wat eigenlijk op de vacuum klep hoort, was verdwenen.
Waar naartoe zul je je afvragen.... Zie hiero:
Er gaan twee slangetjes de beschermhoes in:
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/proje ... slang1.jpg[/img]
En er komt er maar één uit:
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/proje ... slang2.jpg[/img]
Even gekeken, was het slangetje dat op de vacuum klep hoort iets of wat terug bewogen in de bescherm hoes

Nu zit alles weer op zijn plaats en loopt hij als een zonnetje.
Bedankt.