ACT: wetgeving
wow, 181 euro.. voor dat geld kan ik hier 170 rijden op de autostrade (wel, 4euro speling..)
da's wel heeel duur voor wat het is...
da's wel heeel duur voor wat het is...
Robke schreef:Is hier tegen in beroep te gaan, of is het normaal dat je zulke lompe bekeuringen krijgt na een ongeluk?
Mijn motto: ALTIJD IN BEROEP GAAN!!! *

Al is het maar om ze echt eens aan het werk te zetten

(Sorry, maar ik heb nou eenmaal een schurfthekel aan die blauwen

Overigens vind ik het belachelijk dat je er nog een bekeuring voor krijgt ook

Ze weten helemaal niks van de situatie op de weg op het moment van het ongeluk

(Je moeder kan misschien niet bewijzen dat die ander zat te sufkutten, maar die lijers kunnen het tegendeel al helemaal niet bewijzen

Je mag ze er inderdaad wel op wijzen dat de afkortingen en de spelling kant nog wal slaan voor een overheidsinstantieIk vind persoonlijk dat de bekeuring nietig verklaard moet worden omdat de omschrijving niet compleet en duidelijk is, ook zijn de afkortingen en leestekens niet helemaal conform de Nederlandse spelling.![]()

(Sowieso natuurlijk, maar zeker voor zoiets is dit echt te belachelijk

* PS: Desnoods wil ik de postzegel wel betalen en helpen bij het opstellen van een brief
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Rob kan zelf ook wel schelden hoor Jacco! 

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
het is geloof ik wel zo dat de schuldige aan een ongeluk inderdaad een bekeuring kan krijgen
is diegene die voor haar reed nog wel tijdig gestopt?
zo niet zou die er ook een moeten hebben?
zo wel dan is je moeder inderdaad de veroorzaker van een ongeluk, helaas maar waar
in beroep gaan kan altijd he, al is het maar om te sarren
maar die nederlandse taal slaat nergens op
@jacco volgens mij staat er in de wet dat je ten alle tijde je voertuig tijdig moet kunnen stoppen, ongeacht de situatie op de weg, dus ze hoeven niks te bewijzen, dat is al gebeurd, een ongeluk namelijk
is diegene die voor haar reed nog wel tijdig gestopt?
zo niet zou die er ook een moeten hebben?
zo wel dan is je moeder inderdaad de veroorzaker van een ongeluk, helaas maar waar

in beroep gaan kan altijd he, al is het maar om te sarren

maar die nederlandse taal slaat nergens op

@jacco volgens mij staat er in de wet dat je ten alle tijde je voertuig tijdig moet kunnen stoppen, ongeacht de situatie op de weg, dus ze hoeven niks te bewijzen, dat is al gebeurd, een ongeluk namelijk

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik help daar maar al te graag bijPaul1916v schreef:Rob kan zelf ook wel schelden hoor Jacco!

Luco/Alpine-racer schreef:is diegene die voor haar reed nog wel tijdig gestopt?
[img]http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/d010.gif[/img]
Robke schreef:M'n moeder zat dus ook te suffen en keek niet goed vooruit waardoor ze achterop die suffe is gereden nadat hij al op zijn voorganger was geklapt.
Boeiuh, er staat ook dat ze geacht worden de waarheid te spreken, schijt aan...@jacco volgens mij staat er in de wet dat je ten alle tijde je voertuig tijdig moet kunnen stoppen, ongeacht de situatie op de weg, dus ze hoeven niks te bewijzen, dat is al gebeurd, een ongeluk namelijk
Bij normaal rijgedrag van de voorganger had ze misschien/hoogstwaarschijnlijk wel genoeg tijd en ruimte om te stoppen...
(Dus niet in een situatie met een noodstop)
BEZWAAR AANTEKENEN!!!

Als het er uiteindelijk toch op uit draait dat ze moet betalen, maak dan een centje extra over

Kost ze iig weer tijd en geld aan administratiekosten

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
sorry had ik niet gezienJacco Osté schreef: [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/d010.gif[/img]
Robke schreef:M'n moeder zat dus ook te suffen en keek niet goed vooruit waardoor ze achterop die suffe is gereden nadat hij al op zijn voorganger was geklapt.

dan zou hij ook een bekeuring gehad moeten hebben
ja en ook al zit je voorganger te slapen, jij wordt toch geacht op te letten
maar beetje flauw is het wel
net of je expres op je voorganger klapt

soms heb ik die neiging wel

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Car: renault 5gt turbo
- Contacteer:
Mijn oude Megane
, als ik het goed begrijp is de auto verkocht terwijl hij niet apk gekeurd was...is uitgevoerd of gesloopt en mag je een niet apk gekeurde auto verkopen als off bovag bedrijf?
Kenteken 11vvbj
Voertuigsoort Bedrijfsauto
Merk RENAULT
Handelsbenaming MEGANE VAN 1.9 DCI
Kleur(en) N.v.t.
Brandstof Diesel
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1870 cm3
Vermogen 75 KW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen 0
Roetfilter Nee
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel N.v.t.
Massa leeg voertuig 1.225 kg
Laadvermogen 500 kg
Toegestane Maximum massa voertuig 1.725 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland 28-02-2001
Datum eerste toelating 28-02-2001
Datum aanvang tenaamstelling 26-04-2006
Vervaldatum APK 13-04-2006
Wacht op keuren Nee
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 612 kg
- geremd N.v.t.
- oplegger geremd 0 kg
- autonoom geremd 1.350 kg
- middenas geremd 1.350 kg
Alleen voor brom- en snorfietsen:
Maximale constructiesnelheid N.v.t.
Vermogen N.v.t.

Kenteken 11vvbj
Voertuigsoort Bedrijfsauto
Merk RENAULT
Handelsbenaming MEGANE VAN 1.9 DCI
Kleur(en) N.v.t.
Brandstof Diesel
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1870 cm3
Vermogen 75 KW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen 0
Roetfilter Nee
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel N.v.t.
Massa leeg voertuig 1.225 kg
Laadvermogen 500 kg
Toegestane Maximum massa voertuig 1.725 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland 28-02-2001
Datum eerste toelating 28-02-2001
Datum aanvang tenaamstelling 26-04-2006
Vervaldatum APK 13-04-2006
Wacht op keuren Nee
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 612 kg
- geremd N.v.t.
- oplegger geremd 0 kg
- autonoom geremd 1.350 kg
- middenas geremd 1.350 kg
Alleen voor brom- en snorfietsen:
Maximale constructiesnelheid N.v.t.
Vermogen N.v.t.
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Contacteer:
Ronnie schreef:Kreeg laatst een bekeuring thuis gestuurd van 88,-
Reed 93 waar ik 70 mocht, nu heb ik die gewoon betaald.
Kreeg alleen vandaag een brief met onderstaande inhoud:
Enige tijd geleden heeft het CJIB u een beschikking gezonden met bovengenoemd beschikkingsnummer. Per abuis is door politie Brabant Noord bij het aanleveren van de gegevens een technische fout gemaakt.
De politie heeft besloten bevengenoemde zaak in te trekken. U kunt de beschikking als niet verzonden beschouwen.
De zaak zal door de politie opnieuw worden aangeleverd. De nieuwe beschikking zal een ander beschikkingsnummer hebben.
Indien u het sanctiebedrag reeds hebt voldaan, zal het CJIB het betaalde bedrag zo spoedig mogelijk terugstorten.
etc etc.
Ik bied u mijn excuses aan voor het veroorzaakte ongemak.
Morgen maar eens bellen met ze, kan ik hier iets mee in de zin van een fout door politie? Beetje vage brief
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Ik ben bang dat ze daar vast wel voor ingedekt zijn. Maar je kan het altijd proberen natuurlijk
je moet ze toch een beetje aan het werk houden daar 

Wel onder aftrek van de administratiekosten neem ik aan?Ronnie schreef:Centen zijn de 1e keer gewoon netjes overgemaakt hoor, zal deze keer ook gebeuren, vroeg mm alleen af waar nou een fout zit en of ik er toch wat mee kon doen.

Kreeg vandaag ook fanmail...
Gaat weer een briefje richting de officier

als de rdw zo slim is geweest om bij het invoeren van een auto het chassnr niet goed weer te geven, bijvoorbeeld C57D staat op het papiertje als C570 (wat niet bestaat) wat gebeurt er dan als je dat recht wil laten zetten? Dit vraag ik even voor un vriend van mij 

-
- Contacteer:
Wat ik me dan afvraag voor wie die kosten zijn dan. Mag aan nemen dat de RDW dit bekostigd in zo'n geval?
Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
Tuurlijk niet, je had dit meteen moeten melden, je bent verplicht te controleren dat de gegevens juist zijn. Dat is niet de RDW's probleem, een foutje kan gemaakt worden.Mike (spitsoor) schreef:Wat ik me dan afvraag voor wie die kosten zijn dan. Mag aan nemen dat de RDW dit bekostigd in zo'n geval?
Helaas wordt dit nogal een omslachtig gebeuren, misschien zelfs met een heel nieuw kenteken.
Wellicht is t goedkoper m uit te voeren en weer in te voeren

valt opzich wel mee, als ik het me goed herinner wij hebben ook eens zo iets voorgehad in de garage met auto die voor apk kwam, er stond toen geen datum eerste afgifte op het kentekenbewijs. man is naar rdw station geweest en heeft na controle van diverse dingen gewoon een nieuw kenteken bewijs gehad
R5GTT. Drive it like you stole it
net ff met de RDW gebeld, ze gaan kijken of het een fout van hun is bij het invoeren en of het goed staat op het keuringskaart. Krijg er bericht over hoe en wat. Kan zijn dat het puur administratief werk wordt dan kost het niks, kan ook zijn dat de auto opnieuw gekeurd moet worden. Er wordt bepaald of de eigenaar dan de kosten moet betalen of de RDW wegens niet goed invoeren.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
het zal vast ergens staan, maar hoe zit het met veranderen van een kleur van een auto? Wat gelijkends is geen probleem, maar bijvoorbeeld van zwart naar wit? Heb wel eens wat opgevangen dat je de kleur van je chassisnummer origineel moet houden of dat je de oude kleur ergens aan moet kunnen blijven tonen?
en wat is de moeite m op kenteken te laten veranderen?
en wat is de moeite m op kenteken te laten veranderen?
zou het niet aanpassen, ik neem aan dat ze je chassis nr toch afplakken dus de origenele kleur blijf daar toch nog min of meer zichtbaar. voor de apk is de kleur van de auto en wat er op de papieren staat in elk geval niet van belang. voor evt aanpassen van je kenteken papieren zul je eens moeten informeren bij rdw
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Als ik me niet vergis, is de auto de vorige keer, ook overgespoten incl alles onder de kap. Op kenteken staat ie als wit? Maar er is niets wits meer te zien aan die auto. Was het niet zo dat wanneer je een melding deed naar de RDW je zo de nieuwe kleur op kenteken kon krijgen?-PAZ- schreef:zou het niet aanpassen, ik neem aan dat ze je chassis nr toch afplakken dus de origenele kleur blijf daar toch nog min of meer zichtbaar. voor de apk is de kleur van de auto en wat er op de papieren staat in elk geval niet van belang. voor evt aanpassen van je kenteken papieren zul je eens moeten informeren bij rdw
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Car: renault 5gt turbo
- Contacteer:
lang leve internet
Kleurwijziging
Als uw auto (geldt niet voor bedrijfsauto's) een andere kleur heeft dan op het kentekenbewijs staat vermeld, moet de RDW het kentekenbewijs aanpassen. Hieraan zijn geen kosten verbonden.
U stuurt hiervoor het complete originele kentekenbewijs naar de RDW, als dit bewijs is verstrekt vóór 1 juni 2004. Als het kentekenbewijs is verstrekt per 1 juni 2004, volstaat het om alleen het Voertuigbewijs mee te sturen. Dit stuurt u met een begeleidend schrijven waarin u de kleurwijziging vermeldt.
Het advies is om dit aangetekend te versturen naar:
RDW
Postbus 30 000
9640 RA Veendam
t.a.v. Unit VRD

Kleurwijziging
Als uw auto (geldt niet voor bedrijfsauto's) een andere kleur heeft dan op het kentekenbewijs staat vermeld, moet de RDW het kentekenbewijs aanpassen. Hieraan zijn geen kosten verbonden.
U stuurt hiervoor het complete originele kentekenbewijs naar de RDW, als dit bewijs is verstrekt vóór 1 juni 2004. Als het kentekenbewijs is verstrekt per 1 juni 2004, volstaat het om alleen het Voertuigbewijs mee te sturen. Dit stuurt u met een begeleidend schrijven waarin u de kleurwijziging vermeldt.
Het advies is om dit aangetekend te versturen naar:
RDW
Postbus 30 000
9640 RA Veendam
t.a.v. Unit VRD
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Contacteer:
Dat is nou habdig om te weten mocht ik ooit eens een kleurverandering doorvoeren 
Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
Aanpassing is niet per sé nodig...mijne staat er ook nog steeds in als wit, kennis van mij heeft zijn auto 11 jaar geleden van wit naar donkerpaars metallic overgespoten, en nooit wat over gehoord in al die tijd. En ja, hij is meerdere malen aan de kant gezet
(maar niet daarvoor natuurlijk
)

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship