ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Egon
Berichten: 6723
Lid geworden op: do 2 feb 2006 15:43
Locatie: 's-Hertogenbosch

Hesselgouda schreef:Weet iemand wat het vervangen van de distririem van een 19 16v ongeveer kost( spanrolletjes erbij!), is het ook aan te raden dan andere zaken meteen mee te "nemen"
Inclusief uurloon bij de garage :~
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

spanrol geleiderol en riem is ong. 200euri.

waterpomp wordt ook aangeraden, ong. 80euri dacht ik, en de multiriem is 20ofzo
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Vraag het meteen ff bij veban ..als je er toch bent
Ik heb ooit de prijs van 100 euro gehoord , maar zou ook special price kunnen zijn

Ik heb ook gehoord dat je het best ook de krukaslagers kan vervangen
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Looprol: 7700733489 € 53,54 ex. BTW
Spanrol: 7700736419 € 106,94 ex. BTW
Distributieriem: € 46,88 ex. BTW

reken ook even op 2 inbusboutjes van de looprol (7703009133 €0,34) want die heb ik nog maar een paar keer met een inbussleutel los gekregen.. de rest ging met hamer en beitel.

De Renault dealer zou er ongeveer een uur of 3 voor rekenen (70 à 80euro per uur)

@Kool: waarom de waterpomp meteen vervangen, die lekken niet vaak bij een R19 16V, die zit op de multiriem dus dat is achteraf nog wel te demonteren.

@Haas: Waarom in godsnaam meteen de krukaslagers vervangen.. zou je er dan ook niet een complete motorrevisie bij doen ? :lol: je bedoelt waarschijnlijk de drijfstanglagers en dat is alleen raadzaam bij cilinderkopdemontage en vlakken (hogere compressieverhouding, meer druk op de lagers)
tweakp
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 15 jan 2006 20:35
Locatie: Heerenveen

€ 650,- bij de dealer door de dealer
€ 450,- renault specialist
€ 260,- bij de dealer door een mannetje (zwart)

dit is distributieriem, spanrollen en multiriem
Egon
Berichten: 6723
Lid geworden op: do 2 feb 2006 15:43
Locatie: 's-Hertogenbosch

hartelijk dank (Y)
Ik weet genoeg. blijft veel geld natuurlijk
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

[img]http://images.kapaza.be/photolarge/2977637_3.jpg[/img]

ff extra setje lampen op je 19 :bang:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Vet! ;) :lol:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

licht zat in t donker...xenon overbodig. Je mag alleen wel een u-profielletje onder je motorkap zetten ipv die sateprikker, wil je m niet op je knar krijgen tijdens t oliepeilen :P
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

waar kan ik versterkte motorsteunen halen voor men 19?? kom ze op de site van MB niet tegen
R5GTT. Drive it like you stole it
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

heb er ook naar gezocht maar volgens mij bestaan ze niet voor de 19
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

ik meen ze al eens ergens gezien te hebben, weet alleen niet meer waar helaas
R5GTT. Drive it like you stole it
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

zijn die rubbers niet hetzelfde van andere auto's dan?

dus die RV zit, is dat neit dezelfde als van een gtt? dus niet de platen die erop zitten, maar het rubber op zich?

anders mail/bel je maurice ff.. :)
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

paz-maniac schreef:ik meen ze al eens ergens gezien te hebben, weet alleen niet meer waar helaas
bel es met Mabo?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

De achterste steun kan je zelf stugger maken door wat parkers in de buitenbehuizing te draaien. De binnenste bus waar de bout doorheen zit kan dan geen kant meer op, mede afhankelijk van hoever je ze erin zou draaien.

De baksteun kan je ontlasten door een extra steun te monteren van een R19 diesel, welke boven op de bak zit.

De voorste steun is en blijft een waardeloze constructie bij de 19 (N) Ik denk dat als je een beetje creatief bent, je daar ook wel iets voor kan verzinnen om die wat stugger te maken, of te ontlasten.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

die steun van een diesel kan je er zo extra bij schroeven dan??, heb je heeft iemand daar evt een origeneel renault nr van??
R5GTT. Drive it like you stole it
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Voor die steun zou ik even gaan shoppen op de sloop. Kan je er idd zo op bouten. Alleen wel even de kooimoeren die in de chassisbalk zitten meenemen als je hem demonteert op de sloop.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

das toch eenzelfde soort (niet DEZELFDE ;) ) als van een cliko 16kleppert?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

zit die steun op alle diesel modelen,. of allen op turbo diesel ofzo??
R5GTT. Drive it like you stole it
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Zitten op alle diesels.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

KLIK

Goedkoop 16v blok+bak op subframe
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Lekke koppakking?

(zie slurrie in het expansievaatje?)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

is moeilijk te zeggen, is toch altijd een risico als je een los blokt koopt. je weet nooit wat er evt mis mee is.
R5GTT. Drive it like you stole it
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ja precies...zoiets moet je lopend hebben gezien en gehoord...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

is zo, maar stel dat je wat zoekt om een projectje mee te beginnen..begin je in ieder geval wel compleet...
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

das idd wel waar, en als je zoiets koopt voor een project,tenminste dat zou ik doen effe koplichten, riempje en rollen vervangen kan ie er zeker weer tegen denodige km's
R5GTT. Drive it like you stole it
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

reserveblokkie voor jou Paz? ;) :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

voor 100 euro :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

mijne heeft nog maar 128K gedaan en hoop der nog effe plezier van te hebben en als ie kapot draait komt er geen 1.8 meer in denk ik :)
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

oliedruk sensor voor de meter op je dash zit die op de motor naast het oliefilter??
R5GTT. Drive it like you stole it
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

nee zit op de achterkant van het blok..met blok nog ind e auto kan je erbij door je rechter wiel (bijrijder) eraf te halen..zit in de buurt van je spruitstuk zeg maar, als ik het me goed herinner
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

paz-maniac schreef:oliedruk sensor voor de meter op je dash zit die op de motor naast het oliefilter??
die is voor het olielampje (schijnt het)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Paul1916v schreef:nee zit op de achterkant van het blok..met blok nog ind e auto kan je erbij door je rechter wiel (bijrijder) eraf te halen..zit in de buurt van je spruitstuk zeg maar, als ik het me goed herinner
(Y) (Y) binnekort nog es kijken dan als ie weer op de brug staat.
R5GTT. Drive it like you stole it
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Ik vroeg me af of iemand wel eens gekeken heeft hoelang de sprint van 0 naar 100 duurt? Volgens autoweek zou het in 8.5 sec moeten kunnen. Ik heb het iig wel eens geprobeerd voor de grap maar ik kom toch echt niet onder de 10 sec. Komt dit gewoon door ouderdom of kan er ook een andere reden zijn? Nee, ik schakel niet slecht >-)

Ik vroeg me ook nog af wat jullie topsnelheid is? ongetuned wel te verstaan.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

met de g-tech heb ik em op 8.9s gehad..kwestie van oefenen met starten..daar valt of staat je 0-100 tijd mee..
Plaats reactie