ACT: Clio I

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
micha

het is een baccara, met stuurbekrachtiging.
Haas
Car: Megane RS

Paul1916v schreef:Maar zou een nieuwe niet verstandiger zijn marieke? van een 2e handse weet je nooit hoe lang ie nog meegaat enzo :S
klopt, maar eerst dat ding maar weer eens GOED op pad krijgen, dan dat frotwerk van de laatste keer :S
Nieuwe radiateur is er daarna zo ingezet :)

@Micha, naast de opmerking van Tom van je stuurkolom, kunnen het je stuurkogels zijn. Daar heb je er vier van, bij elke stuurstang 1 bij het stuurhuis en de ander aan de buitenste zijde, bij het fusee. Makkelijk te controleren: zet beide voorwielen van de grond, dus de auto op de krik. Zet de auto van stuurslot AF! Dan voel je aan je wielen of je speling hebt in de draaibeweging die je wiel maakt wanneer je zou sturen. Voel je speling, dan moet je nog even voelen of het de binnenste of de buitenste is.
Je stuurbekrachtigingspomp is nog goed? Ook wel eens wat gehoord over de stuurhuizen van bekrachtigde systemen, dat die vaak naar de neuk gaan, maar zelf nooit wat mee gehad.
Redbull clio
Contacteer:

hey

heb een vraagje over mijn clio 1.2, hij start af en toe niet. de starter draait maar hij slaat niet aan. de startmotor is een jaar geleden verandert en de verdeelkop en bougiekabels zijn vergangen.

heeft er iemand soms nog een idee??

mvg
Davy
Haas

hoor je je benzinepomp lopen als je m op contact zet?
Doet je injector het uberhaupt, dus maw, krijgtie benzine?
kijk even na of hij wel degelijk vonkt...
Redbull clio
Contacteer:

hij vonkt denk ik, maar ben hier niet zeker van. hoe kan ik het makelijkst horen of de benzinepomp draait? het grote probleem is dat hij het niet altijd heeft dat hij niet start. dus het is nogal moeilijk van dan ergens op te letten, maar ik zal mijn best doen.

alvast bedankt
Haas

als je je contact omzet moet je ongeveer een sec of 4 een zoem horen van onder je bank. (dus ff de raampjes dicht en radio uit :P )

Of hij vonkt moet je ff een bougie voor uitdraaien en testen op het blok. Doe er wel ff een dikke doek omheen en trek de rest van bougiekabels er ff af..
Redbull clio
Contacteer:

ok bedankt, zal het de volgende keer proberen, maar voor het ogenblik (en vanaf nu hopelijk altijd) blijft hij starten.

mvg
Davy
Marieke

Past een uitlaat voor een 16v ook onder een RSi of moet je dan wat gaan aanpassen?
micha

Ik denk toch dat het mijn stuurkolom is...

is er iemand die kan helpen bij dat lassen, of weet waar ik dat kan laten doen? ik heb zelf geen las apparaat, dus zelf doen gaat niet. :(

Wat kost anders een nieuwe (bekrachtigde) stuurkolom?
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Kan iemand mij vertellen, voordat ik het dashboard open ga slopen, hoe de verlichting in een Clio 1 zit?

Ik kwam namelijk dit tegen wat me wel vet leek, iemand enig idee?
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Hpim0272.jpg[/img]
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Tom
Moderator
Car: MB

als je de tellerbak eruit hebt kun je aan de achterzijde lampjes verwisselen (kleine lampjes met bajonet fitting). schroef je een serie kruiskopjes los dan kun je de voorzijde ("glas") met omlijsting eraf halen zodat je bij de tellerplaten kunt
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Remon

Weet iemand hoeveel werk het is om alle 4 de zijruiten te vervangen??? Denk dat de voorruiten zowieso wel veel tijd kosten ofniet?

Als het goed is krijg ik zondag a.s. in Oss geblindeerde zijruiten :D
Haas

achterruitjes stelt niet veel voor......mits ze los gaan. Heb ze bij mijn oude clio los moeten slijpen omdat ze vastgerot waren. Maar in principe stelt achte niet veel voor. De voorramen is wat meer werk, moet je je deur leeghalen, dus iets van 2u per kant ofzo...?
Remon

Haas schreef:achterruitjes stelt niet veel voor......mits ze los gaan. Heb ze bij mijn oude clio los moeten slijpen omdat ze vastgerot waren. Maar in principe stelt achte niet veel voor. De voorramen is wat meer werk, moet je je deur leeghalen, dus iets van 2u per kant ofzo...?
Hopen dan dat die achterramen niet vastgerot zijn (N) Ik kan er dus wel een dagje voor uittrekken om dat erin te bouwen 8)
Haas

yeps...

die achterruitjes kun je zo nakijken. f fin de auto gaan zitten, doppies eraf en kijken of de bouten losgaan. Als dat zo is, heb je zo'n ding in een kwartier omgewisseld (Y)
Rianne RT

Voorruiten is wel een gepriegel ja... Je komt er altijd niet bij, of het zit weer klem enz... Kun je niet even snel doen. Neem er de tijd voor, kost even wat van je zenuwen. :p
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
Marieke

Ik kan het me niet voorstellen, maar is het demonteren van een achterklep veel/lastig werk?

Heb nl. een achterklep gevonden maar moet deze er zelf nog afhalen ;)
Riël
Über-Spammer

Nee hoor.
Bovenaan de scharnieren boutjes losdraaien. Moet je wel iemand hebben die je de klep vasthoudt :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Marieke

Ik neem aan dat er ook een slangetje voor de ruitensproeiervloeistof zit en een kabel voor de ruitenwisser? Maar die zijn zo los te halen?

Ik zal zorgen dat ik twee extra armen meeneem ;)

Thanks (F)
Riël
Über-Spammer

ohja
dat zal wel effe pielen zijn :P
Danos

hey mensen..!
ik heb een Renault clio 1.8 RSi..
met nu nog originele 14 inch. RSi velgen...maar ik wil graag
andere kopen..

opzich vind ik dit wel erg nette velgen...
[img]http://www.nlpower.com/image/1204.jpg[/img]

alleen nu weet ik niet of ik ze in 15 of 16 inch wil...volges mij lijkt 15 inch nog erg klein? heeft iemand toevallig ook deze velgen..? of kan iemand miss een mooie foto plaatsten met ook 15 inch velge..zodat ik het geheel kan zien :wink:
alvast bedankt!
Rianne RT

Ligt er ook een beetje aan of je hem wilt verlagen / verlaagd hebt. Dat geeft ook een heel ander beeld. Mooie foto heb ik niet, maar dit is wel 15 inch. :)

15 inch
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
micha

dit is ook 15 inch:

http://www.priyantha.nl/rtc/upload/tufftuff.jpg
met 195/50r15 banden, en niet verlaagd ofzo.
als je 16" wilt kun je ook overwegen om dunnere banden te nemen...

Ik had ook nog ff een vraagje: Is een stuurhuis hetzelfde als een stuurkolom??
Vanwege de speling op mijn stuur heb ik een nieuwe stuurkolom nodig, en bood een demontage bedrijf mij een stuurhuis exclusief spoorstangen en stuurkogels aan (ik mailde met de vraag af ze een stuurkolom hadden). Kan iemand mij het verschil (als dat er is) uitleggen? :H:
Danos

oke dan..ik ga waarschijnlijk voor 15 inch..en ik wil iets plattere banden...miss iets van 40 of 45..en dan een paar cm laten zakken, niet extreem laag :)
Riël
Über-Spammer

195/45/15 is perfect dan
micha

FF een paar vraagjes:

- mijn multi-riem (die ook de airco enzo aandrijft) maakt een ongelovelijke herrie. Het klinkt een beetje als krekels, alleen dan behoorlijk hard. De riem is al vervangen, en de lagers van de rollen zijn ook nog goed volgens de garage. Het geluid gaat na een aantal minuten rijden wel weg, en is erger als het regent (het buiten nat is). Wat is hier aan te doen?

- Het dak lekt, het water komt binnen via het gaatje van de antenne, en komt via het lampje in het plafond naar binnen. Wat kan ik hier voor gebruiken om het af te dichten? Gewoon iets van kit ofzo er onder?

- de interieur ventilator maakt een zoemend geluid als ie laag of uit staat. Waar zit ie? Is hij makkelijk te vervangen? Ik kon hier niets over vinden in de haynes... hij heeft nl. airco en dat beschrijven ze niet. (voor zover ik kan vinden).

heel erg bedankt!
Riël
Über-Spammer

- waarschijnlijk een beetje slap. Als dat niet zo is kan je waterpomp herrie maken. Eerst eens aanspannen.

- Kitten is idd wel functioneel

- De ventilator vind je onder de parafan, de plastic kappen onder de ruitenwissers. Kom je vrij goed aan, ruitenwissers los, paar torx-schroefjes uit die kap en dan kun je m als ik me niet vergis met 2 10-er bouten losdraaien.
micha

De multiriem staat echt behoorlijk strak, zit al bijna geen speling meer in. Als ie nog strakker gaat trek je denk ik rollers scheef... :-(

Ik zal ff kijken naar die fan.. misschien is ie gewoon wel vies ofzo en draait ie niet lekker.
Riël
Über-Spammer

En té strak?
Haas

zet m eens losser dan..

distr riem van de oude 206 van christian ging ook piepen.. die stond ook veel te strak..
micha

Hmmm.. te strak.. klinkt aannemelijk. Ze hebben hem bij de garage volgensmij alleen maar vaster gezet in hun pogingen om hem te laten stoppen met het piepen. :-/

(wil het wel zelf doen, alleen geen tijd ivm verhuizing)
Haas

te strak is slecht voor je lagers, dus niet te lang mee wachten..
PaulM

dat lekken via de antenne is clio kwaal. gewoon kitten onder het schoentje van de antenne.
Haas

of t een clio kwaal is.. Alles in het dak gaat wel lekken na een jaar of 10 a 15. Of t nu een dakraam of een antenne is... kit droogt gewoon uit en is niet meer zo flexibel als zou moeten.

maar goed, in 5 minuten heb je dat ook opgelost :)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Kan iemand mij helpen aan het artikelnummer van de temperatuursensor van de Clio I 1.2 ? Ik heb tijdelijk geen PC en dus geen Dialogys hier. :(
Plaats reactie