ACT: Clio I
klopt, maar eerst dat ding maar weer eens GOED op pad krijgen, dan dat frotwerk van de laatste keerPaul1916v schreef:Maar zou een nieuwe niet verstandiger zijn marieke? van een 2e handse weet je nooit hoe lang ie nog meegaat enzo

Nieuwe radiateur is er daarna zo ingezet

@Micha, naast de opmerking van Tom van je stuurkolom, kunnen het je stuurkogels zijn. Daar heb je er vier van, bij elke stuurstang 1 bij het stuurhuis en de ander aan de buitenste zijde, bij het fusee. Makkelijk te controleren: zet beide voorwielen van de grond, dus de auto op de krik. Zet de auto van stuurslot AF! Dan voel je aan je wielen of je speling hebt in de draaibeweging die je wiel maakt wanneer je zou sturen. Voel je speling, dan moet je nog even voelen of het de binnenste of de buitenste is.
Je stuurbekrachtigingspomp is nog goed? Ook wel eens wat gehoord over de stuurhuizen van bekrachtigde systemen, dat die vaak naar de neuk gaan, maar zelf nooit wat mee gehad.
-
- Contacteer:
hey
heb een vraagje over mijn clio 1.2, hij start af en toe niet. de starter draait maar hij slaat niet aan. de startmotor is een jaar geleden verandert en de verdeelkop en bougiekabels zijn vergangen.
heeft er iemand soms nog een idee??
mvg
Davy
heb een vraagje over mijn clio 1.2, hij start af en toe niet. de starter draait maar hij slaat niet aan. de startmotor is een jaar geleden verandert en de verdeelkop en bougiekabels zijn vergangen.
heeft er iemand soms nog een idee??
mvg
Davy
hoor je je benzinepomp lopen als je m op contact zet?
Doet je injector het uberhaupt, dus maw, krijgtie benzine?
kijk even na of hij wel degelijk vonkt...
Doet je injector het uberhaupt, dus maw, krijgtie benzine?
kijk even na of hij wel degelijk vonkt...
-
- Contacteer:
hij vonkt denk ik, maar ben hier niet zeker van. hoe kan ik het makelijkst horen of de benzinepomp draait? het grote probleem is dat hij het niet altijd heeft dat hij niet start. dus het is nogal moeilijk van dan ergens op te letten, maar ik zal mijn best doen.
alvast bedankt
alvast bedankt
als je je contact omzet moet je ongeveer een sec of 4 een zoem horen van onder je bank. (dus ff de raampjes dicht en radio uit
)
Of hij vonkt moet je ff een bougie voor uitdraaien en testen op het blok. Doe er wel ff een dikke doek omheen en trek de rest van bougiekabels er ff af..

Of hij vonkt moet je ff een bougie voor uitdraaien en testen op het blok. Doe er wel ff een dikke doek omheen en trek de rest van bougiekabels er ff af..
-
- Contacteer:
ok bedankt, zal het de volgende keer proberen, maar voor het ogenblik (en vanaf nu hopelijk altijd) blijft hij starten.
mvg
Davy
mvg
Davy
Ik denk toch dat het mijn stuurkolom is...
is er iemand die kan helpen bij dat lassen, of weet waar ik dat kan laten doen? ik heb zelf geen las apparaat, dus zelf doen gaat niet.
Wat kost anders een nieuwe (bekrachtigde) stuurkolom?
is er iemand die kan helpen bij dat lassen, of weet waar ik dat kan laten doen? ik heb zelf geen las apparaat, dus zelf doen gaat niet.

Wat kost anders een nieuwe (bekrachtigde) stuurkolom?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Kan iemand mij vertellen, voordat ik het dashboard open ga slopen, hoe de verlichting in een Clio 1 zit?
Ik kwam namelijk dit tegen wat me wel vet leek, iemand enig idee?
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Hpim0272.jpg[/img]
Ik kwam namelijk dit tegen wat me wel vet leek, iemand enig idee?
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Hpim0272.jpg[/img]
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Moderator
- Car: MB
als je de tellerbak eruit hebt kun je aan de achterzijde lampjes verwisselen (kleine lampjes met bajonet fitting). schroef je een serie kruiskopjes los dan kun je de voorzijde ("glas") met omlijsting eraf halen zodat je bij de tellerplaten kunt
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
achterruitjes stelt niet veel voor......mits ze los gaan. Heb ze bij mijn oude clio los moeten slijpen omdat ze vastgerot waren. Maar in principe stelt achte niet veel voor. De voorramen is wat meer werk, moet je je deur leeghalen, dus iets van 2u per kant ofzo...?
Hopen dan dat die achterramen niet vastgerot zijnHaas schreef:achterruitjes stelt niet veel voor......mits ze los gaan. Heb ze bij mijn oude clio los moeten slijpen omdat ze vastgerot waren. Maar in principe stelt achte niet veel voor. De voorramen is wat meer werk, moet je je deur leeghalen, dus iets van 2u per kant ofzo...?

yeps...
die achterruitjes kun je zo nakijken. f fin de auto gaan zitten, doppies eraf en kijken of de bouten losgaan. Als dat zo is, heb je zo'n ding in een kwartier omgewisseld
die achterruitjes kun je zo nakijken. f fin de auto gaan zitten, doppies eraf en kijken of de bouten losgaan. Als dat zo is, heb je zo'n ding in een kwartier omgewisseld

Voorruiten is wel een gepriegel ja... Je komt er altijd niet bij, of het zit weer klem enz... Kun je niet even snel doen. Neem er de tijd voor, kost even wat van je zenuwen. 

[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
Nee hoor.
Bovenaan de scharnieren boutjes losdraaien. Moet je wel iemand hebben die je de klep vasthoudt
Bovenaan de scharnieren boutjes losdraaien. Moet je wel iemand hebben die je de klep vasthoudt

ohja
dat zal wel effe pielen zijn
dat zal wel effe pielen zijn

hey mensen..!
ik heb een Renault clio 1.8 RSi..
met nu nog originele 14 inch. RSi velgen...maar ik wil graag
andere kopen..
opzich vind ik dit wel erg nette velgen...
[img]http://www.nlpower.com/image/1204.jpg[/img]
alleen nu weet ik niet of ik ze in 15 of 16 inch wil...volges mij lijkt 15 inch nog erg klein? heeft iemand toevallig ook deze velgen..? of kan iemand miss een mooie foto plaatsten met ook 15 inch velge..zodat ik het geheel kan zien
alvast bedankt!
ik heb een Renault clio 1.8 RSi..
met nu nog originele 14 inch. RSi velgen...maar ik wil graag
andere kopen..
opzich vind ik dit wel erg nette velgen...
[img]http://www.nlpower.com/image/1204.jpg[/img]
alleen nu weet ik niet of ik ze in 15 of 16 inch wil...volges mij lijkt 15 inch nog erg klein? heeft iemand toevallig ook deze velgen..? of kan iemand miss een mooie foto plaatsten met ook 15 inch velge..zodat ik het geheel kan zien
alvast bedankt!
Ligt er ook een beetje aan of je hem wilt verlagen / verlaagd hebt. Dat geeft ook een heel ander beeld. Mooie foto heb ik niet, maar dit is wel 15 inch.
15 inch

15 inch
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
dit is ook 15 inch:
http://www.priyantha.nl/rtc/upload/tufftuff.jpg
met 195/50r15 banden, en niet verlaagd ofzo.
als je 16" wilt kun je ook overwegen om dunnere banden te nemen...
Ik had ook nog ff een vraagje: Is een stuurhuis hetzelfde als een stuurkolom??
Vanwege de speling op mijn stuur heb ik een nieuwe stuurkolom nodig, en bood een demontage bedrijf mij een stuurhuis exclusief spoorstangen en stuurkogels aan (ik mailde met de vraag af ze een stuurkolom hadden). Kan iemand mij het verschil (als dat er is) uitleggen?
http://www.priyantha.nl/rtc/upload/tufftuff.jpg
met 195/50r15 banden, en niet verlaagd ofzo.
als je 16" wilt kun je ook overwegen om dunnere banden te nemen...
Ik had ook nog ff een vraagje: Is een stuurhuis hetzelfde als een stuurkolom??
Vanwege de speling op mijn stuur heb ik een nieuwe stuurkolom nodig, en bood een demontage bedrijf mij een stuurhuis exclusief spoorstangen en stuurkogels aan (ik mailde met de vraag af ze een stuurkolom hadden). Kan iemand mij het verschil (als dat er is) uitleggen?

195/45/15 is perfect dan
FF een paar vraagjes:
- mijn multi-riem (die ook de airco enzo aandrijft) maakt een ongelovelijke herrie. Het klinkt een beetje als krekels, alleen dan behoorlijk hard. De riem is al vervangen, en de lagers van de rollen zijn ook nog goed volgens de garage. Het geluid gaat na een aantal minuten rijden wel weg, en is erger als het regent (het buiten nat is). Wat is hier aan te doen?
- Het dak lekt, het water komt binnen via het gaatje van de antenne, en komt via het lampje in het plafond naar binnen. Wat kan ik hier voor gebruiken om het af te dichten? Gewoon iets van kit ofzo er onder?
- de interieur ventilator maakt een zoemend geluid als ie laag of uit staat. Waar zit ie? Is hij makkelijk te vervangen? Ik kon hier niets over vinden in de haynes... hij heeft nl. airco en dat beschrijven ze niet. (voor zover ik kan vinden).
heel erg bedankt!
- mijn multi-riem (die ook de airco enzo aandrijft) maakt een ongelovelijke herrie. Het klinkt een beetje als krekels, alleen dan behoorlijk hard. De riem is al vervangen, en de lagers van de rollen zijn ook nog goed volgens de garage. Het geluid gaat na een aantal minuten rijden wel weg, en is erger als het regent (het buiten nat is). Wat is hier aan te doen?
- Het dak lekt, het water komt binnen via het gaatje van de antenne, en komt via het lampje in het plafond naar binnen. Wat kan ik hier voor gebruiken om het af te dichten? Gewoon iets van kit ofzo er onder?
- de interieur ventilator maakt een zoemend geluid als ie laag of uit staat. Waar zit ie? Is hij makkelijk te vervangen? Ik kon hier niets over vinden in de haynes... hij heeft nl. airco en dat beschrijven ze niet. (voor zover ik kan vinden).
heel erg bedankt!
- waarschijnlijk een beetje slap. Als dat niet zo is kan je waterpomp herrie maken. Eerst eens aanspannen.
- Kitten is idd wel functioneel
- De ventilator vind je onder de parafan, de plastic kappen onder de ruitenwissers. Kom je vrij goed aan, ruitenwissers los, paar torx-schroefjes uit die kap en dan kun je m als ik me niet vergis met 2 10-er bouten losdraaien.
- Kitten is idd wel functioneel
- De ventilator vind je onder de parafan, de plastic kappen onder de ruitenwissers. Kom je vrij goed aan, ruitenwissers los, paar torx-schroefjes uit die kap en dan kun je m als ik me niet vergis met 2 10-er bouten losdraaien.
De multiriem staat echt behoorlijk strak, zit al bijna geen speling meer in. Als ie nog strakker gaat trek je denk ik rollers scheef... 
Ik zal ff kijken naar die fan.. misschien is ie gewoon wel vies ofzo en draait ie niet lekker.

Ik zal ff kijken naar die fan.. misschien is ie gewoon wel vies ofzo en draait ie niet lekker.
En té strak?
zet m eens losser dan..
distr riem van de oude 206 van christian ging ook piepen.. die stond ook veel te strak..
distr riem van de oude 206 van christian ging ook piepen.. die stond ook veel te strak..
Hmmm.. te strak.. klinkt aannemelijk. Ze hebben hem bij de garage volgensmij alleen maar vaster gezet in hun pogingen om hem te laten stoppen met het piepen. :-/
(wil het wel zelf doen, alleen geen tijd ivm verhuizing)
(wil het wel zelf doen, alleen geen tijd ivm verhuizing)
te strak is slecht voor je lagers, dus niet te lang mee wachten..
dat lekken via de antenne is clio kwaal. gewoon kitten onder het schoentje van de antenne.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
of t een clio kwaal is.. Alles in het dak gaat wel lekken na een jaar of 10 a 15. Of t nu een dakraam of een antenne is... kit droogt gewoon uit en is niet meer zo flexibel als zou moeten.
maar goed, in 5 minuten heb je dat ook opgelost
maar goed, in 5 minuten heb je dat ook opgelost