[Daniël's R5TL-T] 02-09: 2019 nog iets

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Haas
Car: Megane RS

vet!

is t nog een TL op kenteken? En hoe heb je dat bij de taxatie vermeld, gewoon als TL of heb je hen er ook rekening mee laten houden dat er een gtt blok inligt?

(Dit met oog op de taxatie van mijn eigen clio) :)
Daniël W.
Car: 5TL-T

Haas schreef:vet!

is t nog een TL op kenteken? En hoe heb je dat bij de taxatie vermeld, gewoon als TL of heb je hen er ook rekening mee laten houden dat er een gtt blok inligt?

(Dit met oog op de taxatie van mijn eigen clio) :)
Is inderdaad nog een TL op kenteken :p , en ze weten nu ook precies wat ik er allemaal aan heb gedaan. Hoort natuurlijk ook bij de waardebepaling...ben je anders bang voor repercussies als ze dat op het taxatierapport zetten?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Haas

nee, maar vroeg me gewoon af of ze niet moeilijk doen, als er iets anders in t vooronder ligt, dan t kenteken voorschrijft :)
Stephan19
Contacteer:

Gaaf project, superrr mooi :worship: :worship:
mark 5t
Contacteer:

respect hoor (Y)
Duupke (Ronald)
Contacteer:

:worship: :worship: :worship:

Super (Y) (Y)

Dat wordt lachuuuuuuuh aan de stoplichten.
:)
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Daniël W.

Sinds afgelopen dinsdag weer op de weg! Al rij ik nog zonder hemelbekleding rond (bij de bekleder) :~ maar komt er (als het meezit) volgende week dinsdag weer in (Y)
ARNO16V
Contacteer:

Kan het kloppen dat ik jou afgelopen woensdag in Meppel heb zien rijden?
Xabre
Car: 19 16V

mooi geworden, gefeliciteerd :)
Daniël W.

Xabre schreef:mooi geworden, gefeliciteerd :)
Thx :) ben benieuwd naar die 19 van jou!
ARNO16V schreef:Kan het kloppen dat ik jou afgelopen woensdag in Meppel heb zien rijden?
Yep 8) ik dacht al wat bekende angel eyes te zien :) weer leuk auto's smoken daar aan de dubbele lichten :p

kwam ik net hier in mn dorp een levin AE86 tegen :worship: (Y)
Daniël W.

Zucht.
Net even naar Steenwijk, wat Meguiars spul gehaald en een A-stijl meterhouder besteld, vandeweek mn nieuwe meters binnengehad, leuk leuk leuk...
Kom ik thuis, blijkt onze kat van 3 maanden doodgebeten door de 2 boxers van onze buren :sad: :@ :@ :gun:
Afschieten die lui die hun honden niet in de hand kunnen houden...het is al erg genoeg al die retards met hun 'stoere vechthonden', maar leer ze dan ook onder de duim te houden (N) (N) geen goed woord voor over...

Afijn, straks maar weer de auto klaar maken voor een leuke dag morgen, deze is in ieder geval flink verknald.
Daniël W.

Nou de meters zijn voorbereid, de boost meter zit er nu provisorisch in, omdat de verkeerde meterhouder is besteld (S) Dus nu wacht ik al ruim een week op de juiste... :~

Verder heb ik ergens een luchtlek (al kan ik niks vinden), of mn actuator werkt niet goed (of niet goed afgesteld, heb bijv. bij gas los dat mn wastegate klappert) en draai ik volgens de nieuwe boostmeter 0,5 bar. Heb em trouwens op de slang van mn ontsteking aangesloten (metertje is over/onderdruk).
Foto's volgen als die meterhouder erin zit, en alles wat netjes is weggewerkt :p
Xabre
Car: 19 16V

hey welk spul van Meguiars heb je gehaald? ik heb zelf die NXT TechWax, is wel goed, en vandaag even dat 1-2-3 stappenplan gekocht, zou super moeten zijn :P
Abel
Über-Spammer

Dat is dus onder de gasklep he. Die drukmeter, en dat zal wel .7 zijn boven de gasklep
Daniël W.

Ik begin rustig, als je alles in 1 keer doet ben je 200E lichter :~

Eerst maar een water magnet, NXT wash+mitt en all metal polish, volgend voorjaar (dus na de winter) koop ik de rest pas (DC paint cleaner en polish, QC en NXT wax). Dan kan ie ook wel een grondige reinigingsbeurt gebruiken denk ik :p
Is overigens wel (Y) spul, ben benieuwd hoe de tech wax werkt, want alle anderen die ik heb gebruikt voorheen word je idioot van het uitpoetsen (turtle wax een goede voorbeeld (S) )...

@Abel: Ja inderdaad, maar in hogere versnellingen krijg ik niet alle druk in één keer, gaat eerst tot 0,5 boven de klep, en rond 4000rpm pas naar 0,7...in 1, 2 en 3 loopt ie direct naar de 0,7 :)
Daniël W.

Nog niet veel verder, meterhouder nog steeds niet binnen (op backorder (S), ik hoor vanmiddag hoe lang het nog gaat duren). Straks winter steelies eronder en een wish list prepareren voor volgend jaar >-) Heb dit jaar eigenlijk alles wel gedaan wat ik van plan was (Y) op mn uitlaat na (N)

Volgend jaar in grote lijnen in ieder geval het volgende:
-interieur aanpakken; nieuwe stoelen, rolkooi, vlakke vloer achterin, afwerken e.d.
-exterieur nog verder aanpakken, nieuwe bumpers e.d., achterkant omlaag
-uitlaatlijn vernieuwen vanaf turbo
-motorkoeling vernieuwen en optimaliseren (nwe rad., aparte oliekoeler)

Overigens ga ik t.z.t. een 2e blok aanschaffen, en deze van de grond af opbouwen, onderblok balanceren, wat kop/spruitstuk werk, hybride turbo e.d. Of er dan injectie op komt of dikke carb ben ik nog niet over uit, maar dat komt hoe dan ook wel goed 8)

Enne het volgende over verzekeringkwesties enzo, ik hoor iedereen maar roepen dat ze na een motorwissel naar het RDW toe moeten of de homologatiedienst van Renault in Frankrijk (S) Ik heb de 5 nu getaxeerd en verzekerd op taxatiewaarde. Tevens is de auto verzekerd als zijnde een R5 TL met XXXX waarde én een 1.4 turbo motor met 120 pk, ook betaal ik hier premie naar. De auto is erkend veilig en deugdelijk opgebouwd, en voorzie ik daar nooit problemen mee te krijgen (alles kan natuurlijk!) Maar tot zover mijn paar centen over de zaak :p :D
Haas

vooral dat laatste is mooi om te horen. Heb je dan een aparte clausule in je verzekering staan dat je er een sneller blok in hebt liggen?
1nsane

woei velly nice, bumpertjes meespuiten en dan een paar etages omlaag met dat ding >-)
Ivo
Über-Spammer

Ik vind het echt lache man...., gewoon helemaal TL uitgevoerd (op de grille na dan...), echt netjes man..!
Nu is een keer geen wannabee turbo ombouw, en die bumpers lekker zo laten, alleen zakken.... :wink:
Daniël W.

Haas schreef:vooral dat laatste is mooi om te horen. Heb je dan een aparte clausule in je verzekering staan dat je er een sneller blok in hebt liggen?
Komt het wel op neer ja, is toch een bijzonderheid vanwege het feit dat ie op een dergelijk hoog taxatiewaarde is verzekerd. Komt je maatschappij hoe dan ook wel achter, als ze het rapport lezen dat er een 1.4 turbo inhangt... >-) Heb het in dit geval gewoon vermeld, en van daaruit hebben we het verder rond geregeld (Y)
Haas

nice!
bij welke maatschappij als ik vragen mag?
Marco (ClioII)

Daniël W. schreef:Ik begin rustig, als je alles in 1 keer doet ben je 200E lichter :~

Eerst maar een water magnet, NXT wash+mitt en all metal polish, volgend voorjaar (dus na de winter) koop ik de rest pas (DC paint cleaner en polish, QC en NXT wax). Dan kan ie ook wel een grondige reinigingsbeurt gebruiken denk ik :p
Is overigens wel (Y) spul, ben benieuwd hoe de tech wax werkt, want alle anderen die ik heb gebruikt voorheen word je idioot van het uitpoetsen (turtle wax een goede voorbeeld (S) )...

@Abel: Ja inderdaad, maar in hogere versnellingen krijg ik niet alle druk in één keer, gaat eerst tot 0,5 boven de klep, en rond 4000rpm pas naar 0,7...in 1, 2 en 3 loopt ie direct naar de 0,7 :)
Ik heb vandaag ook ff een fles wax gehaald van Meguiars. M'n clio ziet er als nieuw uit :D
Daniël W.

Nou, net maar even mijn dashboard eruit gehaald, oorzaak: zwaar lekkende kachelradiateur (N) Had er in ieder geval maar een uurtje voor nodig :p Morgen maar koelsysteem aftappen (ook gelijk doorspoelen).
Komen volgende week nieuwe roosters voor het dashboard, heb gelijk maar naast een nieuwe rad ook een nieuwe kachelweerstand gehaald, bevestiging van het dash ga ik ook gelijk vernieuwen. Ik was ook niet tevreden met hoe ik het alarm erin had gezet, dus dat soldeer ik opnieuw, en tevens wat tijd maken om de kabelboompjes van de extra meters strak weg te werken. Hopelijk heb ik tegen die tijd ook mijn meterhouder binnen (jaja, nog steeds niet!) Heb het nu maar via Halfords besteld, Automat is echt (N) Wat een ruk tent...als het er nou ééntje was, maar nee zo zijn ze allemaal (S) Lijkt een beetje het kwikfit syndroom :p :D

[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... radcop.JPG[/img]

:yum: yummy! Kostte iets meer dan stock, maar dan heb je ook wat :)

Oja Haas (duurde ff :~ |: ), naam van die verzekeraar weet ik zo niet, polis ligt al een tijdje klaar maar moet nog steeds overstappen...heb het via mijn garage geregeld. Is een kleinere maatschappij hier in het noorden geloof ik :)
Daniël W.

Boeltje zit weer voor het grootste deel in elkaar, alles werkt 8) bekabeling voor de meters er strak in gesoldeerd, alarm moet nog wel even...had even een spannend moment zondag, aan het eind van de dag dat het dash er weer terug in zat, auto op contact en een kachelfan die niet draaide :@ Bleek gelukkig een kwestie van verkeerde stekkertje achter het dash (I) :p
Heb ook gelijk de mat schoongemaakt m.b.v. de stoomcleaner (L) weer lekker fris!
Blijft leuk, zo'n dash in je eentje erin en uit te werken :p Op naar de volgende klus :wink:

Oja voor de liefhebbers: (bruto ex prijzen)
77.00.768.723 -€1,15 Klem dashboard (zijkant)
77.01.027.078 -€73,14 Kachelradiateur koperen kern
77.01.034.490 -€26,41 Kachelweerstand
77.00.756.524 -€7,34 Plaat kachelunit (plastic achter schutbord)
77.00.756.519+520 -€18,44 (per stuk) Luchtroosters rechts en links dash
77.01.030.822 -€13,74 Luchtrooster midden dash

:beer:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb deze gegevens effe in de artikeldatabase op 5gt.nl gezet. :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Beetje laat; maar een stoere bak geworden Daniel!
Daniël W.

Nou hulde zeg! Na anderhalf week is mijn meterhouder gewoon binnen bij de Halfords (Y) Tief die Automat maar lekker weg! Dit weekend maar gelijk alles inbouwen, en maar zien of ik hetzelfde probleem heb als CChris met de olietemp sensor (zelfde sensor, andere tellers) Ben benieuwd...
Erik Olijnsma schreef:Beetje laat; maar een stoere bak geworden Daniel!
Mijn dank (Y) (al ben ik nauwelijks halverwege :p ) Waar is die GTT van jou eigenlijk? Meende dat je toendertijd (nog vóór mijn turbomotortje :~ ) dat ding zou restaureren? :)
Daniël W.

Nou de eerste schade is al binnen :@ :@ :@

Storm dus, sja en dan vallen er ook bomen om! Ben dus een paar dagen in Deventer, kwam ik zostraks 'thuis', ligt er een boom echt vlak voor de auto! Niet zomaar 1tje natuurlijk, 1 meter doorsnede ongeveer...heb dus echt ontzettend geluk gehad dat ie niet op het dak was geland...heb 'alleen maar' een voorscherm die ik kan weggooien (U) :sad: , zo op het eerste oog (in het donker). Neem morgen nog wel foto's, heb de auto maar vast weggehaald maar scheelde gewoon niks of ding was total geweest :X

Het glas is halfvol, zullen we maar zeggen :dSb:
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Lucky You!!

beter dat het niet bovenop de auto was :worship:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
PatrickG

Damn, is die net zo mooi gespoten... Zal je altijd zien.
Mark van Nierop
Contacteer:

oei... das jammer hopen dat ie snel weer klaar is?
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Ad van Haperen
Contacteer:

En valt de schade "inderdaad mee"
CChris

wow damn heb jij ff geluk gehad idd!!! ik heb die van mij expres ff binnen laten staan......gelukkig issie goed verzekerd enz! :beer: of vervang je dit gewoon zelf??
R 5 Convertible Rulezz
Steven
Car: M536

Hebbie getaxeerd en ben je ervoor verzekerd?
Stormschade is alleen WA+ volgens mij toch? Naja als het alleen het voorscherm is, dan valt het nog wel mee, als de bump en motorkap ook al meemoeten ist alweer zuurder natuurlijk.
Daniël W.

Auto heb ik na het spuiten in de garage laten staan tot ie getaxeerd was :yest: , en ja ben momenteel WA+ verzekerd. Valt wél onder de verzekering, dus dat is altijd gunstig (Y) Heb vanmorgen foto's gemaakt van alles, zijn in de desbetreffende laan nog 5 van zulke bomen omgewaaid (S) Heb alleen aan mn rechtervoorscherm schade (moet vervangen worden) en vooraan de motorkap boven de rechterkoplamp zitten ook een paar deuken, deze kunnen misschien nog uitgedeukt worden. Maandag kan ik het pas met de verzekering over hebben, en dan zet ik de auto in de garage...zullen we zien wat ervan komt :nee: Alsof er al niet genoeg probs+kosten aan waren |:
Plaats reactie