Zal me eerst even voorstellen, ik ben Tj 22 jr en kom uit hilversum.
Ik rij samen met me meissie in een uitgebouwde Opel Tigra
Die we nu verkopen, en dus op *klik* Marktplaats *klik*staat.
We gaan opzoek naar een NOG kleiner autotje, namelijk een Renault Twingo.
Nu heb ik een aantal vraagjes als Renault leek zijnde.
Wat zijn de punten waar je op moet letten als je een twingo koopt?
Ik had hier ook al wat dingen gezien over motor swaps?
Vanaf en tot welk BJ is een swap niet toepasbaar?
En van welke auto(s), zijn de motor's beschikbaar?
Ik hoop dat ik serieuze antwoorden kan krijgen.
Grtzz Tj
ROOKIE : Vraagjes over een twingo.
Wat een rare banden joh onder die opel...
Let bij een twingo op de standaard dingen...
Laat je niet teveel misleiden door een tikkende motor, veel modellen uit een bepaalde serie hebben die tik maar worden ze heel oud mee !
Laat je niet teveel misleiden door een tikkende motor, veel modellen uit een bepaalde serie hebben die tik maar worden ze heel oud mee !
-
cspr schreef:Wat een rare banden joh onder die opel...
en wat moet ik verstaan onder " een bepaalde serie" ?
Hoezo rare banden?? hahaa
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
205/40/205 banden staat er in de advertentie
Verder kun je een GT Turbo blok in een Twingo proppen...zijn al verschillende mensen mee bezig of hebben het al gedaan

Verder kun je een GT Turbo blok in een Twingo proppen...zijn al verschillende mensen mee bezig of hebben het al gedaan

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
wel alleen bij een twingo van voor 1998.. als ik me niet vergis...MartijnG schreef:205/40/205 banden staat er in de advertentie![]()
![]()
voor de rest, voorste veringen durven breken, en je moet een klein beetje letten op roest.. bij mij is het aan het chassis

voor de rest, een hoge kilometerstand hoeft geen probleem te zijn

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Succes met je zoektocht
Echt speciale punten zijn er volgens mij niet, alleen de vering is soms een punt, verder gewoon de standaard dingen. Even opletten, sommige type Twingo's hebben distributie ketting (meen de fase 1) en de overige (fase 2 en 3) hebben een distributieriem (weet niet helemaal zeker of het bj gebonden of fase gebonden was)

Echt speciale punten zijn er volgens mij niet, alleen de vering is soms een punt, verder gewoon de standaard dingen. Even opletten, sommige type Twingo's hebben distributie ketting (meen de fase 1) en de overige (fase 2 en 3) hebben een distributieriem (weet niet helemaal zeker of het bj gebonden of fase gebonden was)
eentje van de eerste maanden van 1998 kopen of ouder, daar zitten allemaal nog het (stok) oude en onverwoestbare motortje van een renault 5 in.
Daar kan dus ook met wat aanpassingen een renault 5 GT Turbo blok in
Dit hebben er al heel wat gedaan, vooral in duitsland.
Daar kan dus ook met wat aanpassingen een renault 5 GT Turbo blok in
Dit hebben er al heel wat gedaan, vooral in duitsland.
Allereerst welkom
Mooie tigra heb/had je. Wel natuurlijk leuk dat ie ingeruild wordt voor een twingo
Let er ook op dat tot bouwjaar 08-2000 13 inch onder kan en vanaf dat bouwjaar alleen nog maar 14 inch ivm de grote van de remschijven.
Ik zelf heb dus een bewuste keus gemaakt om een phase 2 te kopen inplaats van een 3, want dan kon er 13 inch onder. Maar het is natuurlijk maar net wat je wilt.
Succes iig met je zoektocht
Mooie tigra heb/had je. Wel natuurlijk leuk dat ie ingeruild wordt voor een twingo

Let er ook op dat tot bouwjaar 08-2000 13 inch onder kan en vanaf dat bouwjaar alleen nog maar 14 inch ivm de grote van de remschijven.
Ik zelf heb dus een bewuste keus gemaakt om een phase 2 te kopen inplaats van een 3, want dan kon er 13 inch onder. Maar het is natuurlijk maar net wat je wilt.
Succes iig met je zoektocht

-
Mensen, bedankt voor de reacties