Ik heb nog nergens een topic over aankooptips voor Twingo's gezien.
Heeft iemand tips waar je op moet letten?
Roesten deze net zo hard als de rest van het spul?
Het gaat vooral om de oudere typen.
Aankooptips Twingo
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
voorveren willen nog wel eens breken.
Project: GTT Blue Sport
-
wij hadden roest onder de motorkap wat langzaam naar boven kwam zeg maar, maarja dat valt wel op denk ik
.

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Mogelijke roestplekken:
* Deuren, vooral de onderkant bij de afwatering
* Onder de raamrubbers aan de voorzijde
* Bovenop de achterveerpoten (onder de afdekkap)
* Accubak
Let op eventuele schadegevallen:
* Let op of de reservewielbak achterin geen vreemd vormen heeft aangemomen
* Voorzijde lijkt me bekend
Voor de rest zijn inderdaad de eerdergenoemde veren een veelvoorkomend probleem.
(Voornamelijk de voorzijde volgens mij)
Motorisch: Volgens mij kunnen die krengen gewoon niet kapot
* Deuren, vooral de onderkant bij de afwatering
* Onder de raamrubbers aan de voorzijde
* Bovenop de achterveerpoten (onder de afdekkap)
* Accubak
Let op eventuele schadegevallen:
* Let op of de reservewielbak achterin geen vreemd vormen heeft aangemomen
* Voorzijde lijkt me bekend

Voor de rest zijn inderdaad de eerdergenoemde veren een veelvoorkomend probleem.
(Voornamelijk de voorzijde volgens mij)
Motorisch: Volgens mij kunnen die krengen gewoon niet kapot

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
die van Mams?Chris@R5 schreef:Hmm de vering zullen we op letten.
Morgen gaat er misschien een 5je weg hier en een Twingo er weer bij.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Jups!Erik Olijnsma schreef:die van Mams?Chris@R5 schreef:Hmm de vering zullen we op letten.
Morgen gaat er misschien een 5je weg hier en een Twingo er weer bij.

@Jacco, tnx. Zat al een btje op je te wachten

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Zolang je maar verstand hebt van twingo'sJacco Osté schreef:U R Welcome, verder weet ik nix van auto's hoorChris@R5 schreef: @Jacco, tnx. Zat al een btje op je te wachten

wat ik als opmerkingen had bij keuring van mn twingo ('95)
- olie lekkage (verholpen door plastiek cover te wassen, let dus op nieuwe lekken olie)
- roestvorming aan de zijkanten van het chassis (niets erg, bijna niet te zien, maar het moest vermeld worden)
- grote speling op draagarm rechtsvoor. (was trouwens een rotkarwei om te vervangen. reken maar genoeg werkuren..)
voor de rest heb ik nog niets gemerkt aan mn tutje... maar ik moet zeggen, ik had em eigenlijk al gekocht van voor ik em gezien had (was van familie die ik niet dikwijls zag)...
oh, toch iets... ik moet altijd vlug even nakijken of de kofferbak wel daadwerkelijk toe is (in t slot zit), anders kan hij loskomen btijdens het rijden, of nog erger: kan men in mn auto
- olie lekkage (verholpen door plastiek cover te wassen, let dus op nieuwe lekken olie)
- roestvorming aan de zijkanten van het chassis (niets erg, bijna niet te zien, maar het moest vermeld worden)
- grote speling op draagarm rechtsvoor. (was trouwens een rotkarwei om te vervangen. reken maar genoeg werkuren..)
voor de rest heb ik nog niets gemerkt aan mn tutje... maar ik moet zeggen, ik had em eigenlijk al gekocht van voor ik em gezien had (was van familie die ik niet dikwijls zag)...
oh, toch iets... ik moet altijd vlug even nakijken of de kofferbak wel daadwerkelijk toe is (in t slot zit), anders kan hij loskomen btijdens het rijden, of nog erger: kan men in mn auto
Ow, dis ook weer een makkie natuurlijk:Paul1916v schreef: Zolang je maar verstand hebt van twingo's![]()
Is een twingo een auto dan?

En vooral een poarse?

(Jochem, dees is voor jou

Makkelijk op te lossen door je slotvanger (Of hoe heet zo'n ding eigenlijktut schreef: oh, toch iets... ik moet altijd vlug even nakijken of de kofferbak wel daadwerkelijk toe is (in t slot zit), anders kan hij loskomen btijdens het rijden, of nog erger: kan men in mn auto

inderdaad, maar t is zo koud buiten , en bovendien ik heb al een setje torxjes versleten op mn twingo....Jacco Osté schreef:Makkelijk op te lossen door je slotvanger (Of hoe heet zo'n ding eigenlijktut schreef: oh, toch iets... ik moet altijd vlug even nakijken of de kofferbak wel daadwerkelijk toe is (in t slot zit), anders kan hij loskomen btijdens het rijden, of nog erger: kan men in mn auto) af te stellen
en zo'n moeite is het niet om een even extra dicht te gooien..
die rubbers laten bij mij al los en volgens mij zit er iets roest achter...* Onder de raamrubbers aan de voorzijde
maargoed voordat ik het los trek,
wat kosten die rubbers onder de ramen van de deuren ongeveer. zowel links als rechts. Iemand een idee?
@ Tut: Nieuw setje... het zal niet de laatste zijn 
@ Joosten: De roest die jij bedoelt zit waarschijnlijk in de rubbers zelf
Die rubbers heb ik voor 20 euro van een sloper afgehaald...
Wat ze nieuw kosten weet ik niet

@ Joosten: De roest die jij bedoelt zit waarschijnlijk in de rubbers zelf

Die rubbers heb ik voor 20 euro van een sloper afgehaald...
Wat ze nieuw kosten weet ik niet

ik zie zowat nooit twingo's op de sloop staan, maar zal wel even naar een sloop gaan die veel renault heeft staan.
zou ook wel eens kunnen dat de roest inderdaad in de rubbers zelf zitten. Ze laten in ieder geval wel los
en kun je ze er zo op klikken?
zou ook wel eens kunnen dat de roest inderdaad in de rubbers zelf zitten. Ze laten in ieder geval wel los
en kun je ze er zo op klikken?
De meeste twingo's zijn ze waarschijnlijk al af of zijn ook verrot van binnen 
Je moet ervoor zorgen dat ze zo recht mogelijk blijven, anders krijg je ze er weer moeilijk op
Dus aan een uiteinde lichtelijk optillen en dan in de lengterichting eruit trekken

Je moet ervoor zorgen dat ze zo recht mogelijk blijven, anders krijg je ze er weer moeilijk op

Dus aan een uiteinde lichtelijk optillen en dan in de lengterichting eruit trekken

ik heb blaasjes in de lak zitten aan de binnenkant van de kofferbakklep...als ik met mun vinger er langs ga is t gewoon stevig brokkelt t niet, maar volgens mij is t wel gewoon roest
..
Kom t dit vaker voor bij twingo bij de achterklep?

Kom t dit vaker voor bij twingo bij de achterklep?
zowat al die achterkleppen rotten. die van me ma al na anderhalf jaar 
heeft wel onder garantie een nieuwe gekregen btw

heeft wel onder garantie een nieuwe gekregen btw

wat sportvelgen en je gaat de bumpers spuiten???? en dan doe je erverder nix aan omdatie van moeders is????
haha..meot je me ma eens horen als ik begin over sportvelgen, haha
haha..meot je me ma eens horen als ik begin over sportvelgen, haha

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
kon je de velgen van de 5 niet overzetten op de twingo?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
heren..aankooptips zijn dit niet echt meer 
ga aub ff verder in de act of de act twingo

ga aub ff verder in de act of de act twingo