Project J-P-S clio 16v (kachelfan en wissers doen het weer)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Riel,
ik heb die plastic kap liggen, waar je benzineleidingen opmoeten. ik vond de mijne toch nog terug in de berg onderdelen.
laat maar weten of je hem kunt gebruiken.
ik heb die plastic kap liggen, waar je benzineleidingen opmoeten. ik vond de mijne toch nog terug in de berg onderdelen.
laat maar weten of je hem kunt gebruiken.
Ja kan die best gebruiken!.. Ben je neit in de buurt 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ik ben nu in elsloo. het onderdeel heb ik nog in de originele renault verpakking zitten en ligt in de auto. kom je het ophalen?
Ja maar dan moet ik er ook de onderste kap bijhebben ...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
die heb ik niet. zo'n kap kost bij de dealer een euro of 15-20. die wat ik nu heb kost 20 euro. ik kom morgen nog bij de dealer, als je wilt bestel ik hem wel mee met wat ander spul.
thuis ligt nog wel een blok met kappen maar dat wil ik zelf nog gaan gebruiken in de toekomst....
weet jij of een fan van een clio diesel tussen het blok en de radiateur inpast?
thuis ligt nog wel een blok met kappen maar dat wil ik zelf nog gaan gebruiken in de toekomst....
weet jij of een fan van een clio diesel tussen het blok en de radiateur inpast?
Ben bang dat dat niet past.
Ik moet die kappen nú hebben, dus la maar
Ik moet die kappen nú hebben, dus la maar

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Helaas...
waar heb je die zo snel voor nodig dan? gister trouwens nog een domper gehad. radiateur en al gemonteerd. echter de fan moest er nog langs en dat gaat net niet. radiateur en alle beugels er weer uit
. begon het erna ook nog te druppelen.
hopelijk kan ik hem zondag eens starten, echter moet de kat nog omlassen voor de voorpijp. zal wel een mooie sound geven
waar heb je die zo snel voor nodig dan? gister trouwens nog een domper gehad. radiateur en al gemonteerd. echter de fan moest er nog langs en dat gaat net niet. radiateur en alle beugels er weer uit

hopelijk kan ik hem zondag eens starten, echter moet de kat nog omlassen voor de voorpijp. zal wel een mooie sound geven

Omdat zometeen de motor weer in de auto moet, maar ik heb al een 'homemade' plannetje.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
en dat houd concreet in? 

de kap van de 19 in 2 stukken zagen 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
om hem morgen te kunnen starten heb ik natuurlijk wel tapeindes nodig voor in het uitlaatspruitstuk.
wie kan me in zuid limburg helpen aan tapeindes voor het uitlaatspruitstuk-voorpijp, (vandaag nog)?
*edit: k heb ze al
wie kan me in zuid limburg helpen aan tapeindes voor het uitlaatspruitstuk-voorpijp, (vandaag nog)?
*edit: k heb ze al

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Weer een dagje omgekregen met knutselen. helaas niet kunnen starten, het was toch een stuk meer werk dan verwacht.
er moest nog wat bedrading worden aangepast, en een aantal onderdelen gemonteerd worden. morgen nog de aandrijfassen, vloeistoffen, koplampen en het benzine-ontluchtingstankje. dan nog de voorpijp en de kat omlassen.
al met al zal het nog wel een momentje duren voordat hij daadwerkelijk loopt.
is het moelijk om de spanning van je multiriem te verlagen? na montage van de dynamo vond ik deze wel erg strak staan, en heb geen zin in kapotte dynamo of waterpomp.
sorry voor het slechte plaatje, maar de camera van mijn zus is gestolen en moet het even met de telefoon doen
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/Foto0756.jpg[/img]
er moest nog wat bedrading worden aangepast, en een aantal onderdelen gemonteerd worden. morgen nog de aandrijfassen, vloeistoffen, koplampen en het benzine-ontluchtingstankje. dan nog de voorpijp en de kat omlassen.
al met al zal het nog wel een momentje duren voordat hij daadwerkelijk loopt.
is het moelijk om de spanning van je multiriem te verlagen? na montage van de dynamo vond ik deze wel erg strak staan, en heb geen zin in kapotte dynamo of waterpomp.
sorry voor het slechte plaatje, maar de camera van mijn zus is gestolen en moet het even met de telefoon doen

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/Foto0756.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ik moet op de kat wachten. die word momenteel omgelast om passend te zijn op de voorpijp. die zit namelijk 40 graden verdraaid. het gaat nu even niet erg hard, moet alles nog eens controleren of het goed zit, lampen erin, aandrijfassen etc.
eerst eens kijken of hij start, hoop dat het wat opschiet allemaal. echter de kat zou op zijn vroegst vrijdag komen
voor de rest kan ik nog wel even vooruit.
oja, die olietemp sensor, welke heb je nodig? ik kan hem je wel zou je de jouwe dan ff mee willen brengen anders loopt mijn blok leeg
!
eerst eens kijken of hij start, hoop dat het wat opschiet allemaal. echter de kat zou op zijn vroegst vrijdag komen

oja, die olietemp sensor, welke heb je nodig? ik kan hem je wel zou je de jouwe dan ff mee willen brengen anders loopt mijn blok leeg

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
het volgende probleem doet zich voor. ik heb een ander blok in de clio gehangen, en op het gasklephuis zitten nu 2 stekkertjes, in plaats van een van de kabelboom/oude blok.
dit is eentje uit m'n andere clio waar er ook maar een opzit.
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000015.JPG[/img]
echter deze heeft er 2. de draad loopt naar de onderkant van het gasklephuis, iemand enig idee waar hij voor is?
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000016.JPG[/img]
als ik hem volg komt hij uit bij de dikke bruine stekkerblok, die ligt achter de linker koplamp in dat zwarte bakje.
help!
dit is eentje uit m'n andere clio waar er ook maar een opzit.
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000015.JPG[/img]
echter deze heeft er 2. de draad loopt naar de onderkant van het gasklephuis, iemand enig idee waar hij voor is?
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000016.JPG[/img]
als ik hem volg komt hij uit bij de dikke bruine stekkerblok, die ligt achter de linker koplamp in dat zwarte bakje.
help!

Die stekker is van een verwarmingselementje dat onder het gasklephuis zit. Bij normaal gebruik doet dat ding geen fuck, kan je gerust achterwege laten. Voortschrijdend inzicht heeft ome Renault zo ver gebracht om 'm bij de Williams ook maar te laten vervallen 

rev it like a rental
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
bedankt voor de snelle reactieDie stekker is van een verwarmingselementje dat onder het gasklephuis zit. Bij normaal gebruik doet dat ding geen fuck, kan je gerust achterwege laten. Voortschrijdend inzicht heeft ome Renault zo ver gebracht om 'm bij de Williams ook maar te laten vervallen

vreemd dat het op de ene 1.8 16v wel zit en de andere niet. zal dan ook wel bouwjaar afhankelijk geweest zijn. weet je misschien wat het precies doet? hij loopt niet tot binnenin het huis, gewoon aan de buitenkant. temperatuur van het huis meten lijkt me bizar aangezien op dat punt gewoon de inlaatlucht langs komt.
Hij meet niets, hij verwarmt de gasklep dit om bevriezing te voor komen in de winter.J-P-S schreef:bedankt voor de snelle reactieDie stekker is van een verwarmingselementje dat onder het gasklephuis zit. Bij normaal gebruik doet dat ding geen fuck, kan je gerust achterwege laten. Voortschrijdend inzicht heeft ome Renault zo ver gebracht om 'm bij de Williams ook maar te laten vervallen![]()
vreemd dat het op de ene 1.8 16v wel zit en de andere niet. zal dan ook wel bouwjaar afhankelijk geweest zijn. weet je misschien wat het precies doet? hij loopt niet tot binnenin het huis, gewoon aan de buitenkant. temperatuur van het huis meten lijkt me bizar aangezien op dat punt gewoon de inlaatlucht langs komt.
gr sander
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
oke,
ik hoop toch dat hij van m'n ouders dat hij in de winter binnen mag staan als hij af is
op naar het volgende probleem, het plaatje op het uitlaatspruitstuk passend krijgen. maar dat komt morgen wel aan de beurt.
@ sander,
sjieke 5 trouwens van je.
zal wel een berg werk geweest zijn om dat passend te krijgen he?!
ik heb het ook overwogen, maar het lijkt me een enorm pokkewerk om te doen. denk dat ik de vijf eerder verkoop dan diezelfde weg insla
ik hoop toch dat hij van m'n ouders dat hij in de winter binnen mag staan als hij af is

op naar het volgende probleem, het plaatje op het uitlaatspruitstuk passend krijgen. maar dat komt morgen wel aan de beurt.
@ sander,
sjieke 5 trouwens van je.

ik heb het ook overwogen, maar het lijkt me een enorm pokkewerk om te doen. denk dat ik de vijf eerder verkoop dan diezelfde weg insla

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
net even gekeken hoe het uitkomt met de uitlaat. de kat moet sowieso verlast worden om te gaan passen. met katvervanger past hij wel op de williams voorpijp, echter ik kom een paar cm te kort.
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000017.JPG[/img]
word weer wat laswerk.
de flens van de kat omlassen werkt trouwens ook niet. het gat is niet groot genoeg om op de voorpijp te passen
het beste lijkt me om een de flens van een kat vervanger af te slijpen en die op de plek van de originele kat te lassen. daarbij komt ook nog eens dat de afstand tussen de boutgaten verschilt, al met al veel werk om met een willie spruitstuk te rijden
of heeft iemand andere ideen?
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000017.JPG[/img]
word weer wat laswerk.
de flens van de kat omlassen werkt trouwens ook niet. het gat is niet groot genoeg om op de voorpijp te passen


of heeft iemand andere ideen?
De flens van de katvervanger past wel netjes?
Dan zou ik een stukje oversizedpijp kopen en de katvervanger even doorflexen. Oversize deel er goed overheen schuiven, op maat schuiven en vastlassen. Pindanootjes.
Dan zou ik een stukje oversizedpijp kopen en de katvervanger even doorflexen. Oversize deel er goed overheen schuiven, op maat schuiven en vastlassen. Pindanootjes.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
de katvervanger past netjes, geen probleem. ik moet sowieso een kat maken voor de keuring. dan zou ik en de kat langer moeten maken en een vervanger langer moeten maken.
word dus toch de middendemper maar wel op jou manier. thanks voor de tip
trouwens, de abs ringen gaan er makkelijk af als je ze wat warm stookt
was in 5 minuutjes gebeurd 
word dus toch de middendemper maar wel op jou manier. thanks voor de tip

trouwens, de abs ringen gaan er makkelijk af als je ze wat warm stookt


-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
de uitlaatbuis gaat wellicht toch passen met wat duwen en trekken. de 4 cm verschil is er nu nog maar een
zo ziet het er momenteel uit:

zo ziet het er momenteel uit:
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op wo 26 nov 2008 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
hmm het zit wederom wat tegen, ik had nieuwe lagers in de fusees geperst, en nu blijkt dat er al speling opzit
. ze zijn loodrecht erin gegaan en dan nog. je ziet echt dat de binnenkant van het lager speling heeft ten opzicht van de buitenkant. ik neem aan dat het lager niet goed is?
ik heb de komende week nog vakantie en zal er flink aan doorwerken zodat hij zover mogelijk afkomt. alle electronica is klaar, vanmiddag nog even de vloeistoffen vullen, remmen ophalen enz enz enz..
de blauwe zijn we een beetje aan begonnen, maar de zwarte clio moet eerst klaar anders hebben we te weinig ruimte

ik heb de komende week nog vakantie en zal er flink aan doorwerken zodat hij zover mogelijk afkomt. alle electronica is klaar, vanmiddag nog even de vloeistoffen vullen, remmen ophalen enz enz enz..
de blauwe zijn we een beetje aan begonnen, maar de zwarte clio moet eerst klaar anders hebben we te weinig ruimte

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
probleem gevonden. het moest een millimeter verder in de fusee geperst worden.
nu het volgende probleem.
net de bak aan het vullen met ep80 hypoit oil? daarna ben ik bij gaan halen, hier stond 75w80w op.
welke zou nu goed zijn?
nu het volgende probleem.
net de bak aan het vullen met ep80 hypoit oil? daarna ben ik bij gaan halen, hier stond 75w80w op.
welke zou nu goed zijn?
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
voor renault moet je lekker 75w 90 pakken
ik heb tegenwoordig full syntheet van kroon erin
ik heb tegenwoordig full syntheet van kroon erin
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ik vind het zo vreemd,
de vorige bak olie was iets als dikke schenkstroop, deze is meer water.
toen werd me die dikke geadviseerd en in de handen gedrukt, nu die dunne.
wat zou het beste zijn?
de vorige bak olie was iets als dikke schenkstroop, deze is meer water.
toen werd me die dikke geadviseerd en in de handen gedrukt, nu die dunne.

wat zou het beste zijn?
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
unil specificeerd ook 75w90
kijk eens op wwww.kroonolie.nl
denk ook aan de buiten temp he
tis nu zo warm dat een 5 w 30 olie uit de tap ook net water is
kijk eens op wwww.kroonolie.nl
denk ook aan de buiten temp he
tis nu zo warm dat een 5 w 30 olie uit de tap ook net water is
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ik moet maandag even een litertje bij halen dan. gaat er gewoon waterachtige olie in.
en de uitlaat moet nog aangepast worden. hij is erg kort, dus de middelste uitlaatbuis een beetje langer maken moet het wel oplossen.
hij is 95% nu qua motor en kan bijna gestart worden
en de uitlaat moet nog aangepast worden. hij is erg kort, dus de middelste uitlaatbuis een beetje langer maken moet het wel oplossen.
hij is 95% nu qua motor en kan bijna gestart worden

wel spannend als ie gestart wordt
hoop dat ie het goed doet!

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
dat word zeker spannend, maar de vorige is ook goed gelukt een maandje of 3 terug, en deze hebben we minstens zo secuur aan gewerkt.
het moment als hij zou aanslaan........
dalijk toch eens naar de uitlaatbuis gaan kijken. er klopt echt iets niet, hij lijkt zo kort. heb gister de middelste onder de blauwe clio uitgehaald, zometeen eens controleren. maar zonder uitlaat start ie ook wel toch
het moment als hij zou aanslaan........

dalijk toch eens naar de uitlaatbuis gaan kijken. er klopt echt iets niet, hij lijkt zo kort. heb gister de middelste onder de blauwe clio uitgehaald, zometeen eens controleren. maar zonder uitlaat start ie ook wel toch

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
woensdag komen pas weer onderdelen binnen voor de clio.
voor de kat passend te maken heb ik een andere oplossing bedacht. de flens van een katvervanger gebruiken, en NIET omlassen. gewoon 2 boutgaten gebruiken voor de flens aan de voorpijp te maken, en de 2 andere gaten om de flens aan de kat te maken.
zal ff plaatje posten als het erop hangt. heel simpel en makkelijk te maken
voor de kat passend te maken heb ik een andere oplossing bedacht. de flens van een katvervanger gebruiken, en NIET omlassen. gewoon 2 boutgaten gebruiken voor de flens aan de voorpijp te maken, en de 2 andere gaten om de flens aan de kat te maken.
zal ff plaatje posten als het erop hangt. heel simpel en makkelijk te maken
