Project J-P-S clio 16v (kachelfan en wissers doen het weer)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer

hierbij mijn clio 16v project. het is al een hele tijd aan de gang echter helaas geen project topic begonnen. zal de foto's nog toevoegen tzt.

het gaat om 3 clio's in totaal waar er nu nog 2 van over zijn. eentje was qua carrosorie en chassis dusdanig rot dat er niet meer aan te beginnen was.

hier zat wel een achterberg blok in wat pas 29000 gelopen had :smoke: .

dit blok zal in een clio gaan die 4 jaar in omgeving boxmeer in een schuur heeft gestaan. ziet er nog heel strak uit die auto. met leren interieur en pas 13300 op de teller. dit moet over een maand of 2 mijn juweeltje gaan worden. echter ook de abs pomp moet nog worden omgebouwd, remmen reviseren want hebben 4 jaar stilgestaan. heeft er al iemand ervaring met de sandtler rs schijven en ds2500 blokken van ferodo trouwens?

het subframe is eronderuit en word volledig opgeknapt. verder komt er ook een ander spruitstuk op met williams voorpijp.

ik zal zo de foto's uploaden in elk geval!

J-P :)
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op zo 17 sep 2006 20:56, 26 keer totaal gewijzigd.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Oja,

ik ben op zoek naar een goed spuitbedrijf in omgeving zuid limburg. vanzelfsprekend niet de duurste, gewoon goed werk en wat het kost dat kost het. TIPS?

maar ik moet nu helaas werkstukken maken voor school dus dat schiet niet erg op :lol: ...
Egon

Succes met je project. (Y)
Matthijs Bleu Sport
Car: Renault 5 GT Turbo B

Pffffff, dit wordt serieus aangepakt (Y) , goed bezig!!

En dan staat er ook nog even een Alpine A110.... :worship: :worship:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

hier nog wat foto's van het subframe dat eindelijk klaar is, en hoe de gesloopte clio eruitziet (U) .

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/IMG00143.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/IMG00145.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/IMG00024.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/IMG00126.JPG[/img]
Pffffff, dit wordt serieus aangepakt , goed bezig!!

En dan staat er ook nog even een Alpine A110....

en een 5 turbo met 61000 op de klok van de eerste eigenaar!
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/IMG00002.JPG[/img]
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

(Y) mooi project, en een leuke verzameling in de schuur zo :D
Frits Clio 16v

Dat wordt weer een mooie clio dus, succes (Y)

En die Alpine en 5 turbo: :worship:
Zijn die van je pa ofzo?

Gr, Frits.
Marcus

Succes met je project. Ziet er goed uit. (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Dat wordt weer een mooie clio dus, succes

En die Alpine en 5 turbo:
Zijn die van je pa ofzo?

Gr, Frits.
helaas wel ja :lol:

ach die clio's heb ik qua werk de handen vol aan. ik heb ook nog een clio 16v die volledig is omgebouwd naar williams qua motor, bak, ophanging en interieur maar die komt in de winter aan de beurt.

momenteel ben ik van 3 clio 16 v's een goede aan het maken. het lukt al aardig. nog een nieuwe riem op het blok zetten, subframe monteren, en dan kan het opbouwwerk beginnen. kijk er erg naar uit want het lakken heeft heel veel tijd ingezeten. het zal echter wel strak uitzien zometeen.

weet iemand of ik met gewoon filter, kat, maar met spaghetti, open middenpijp en peco bb4 door de keuring heen kom. ervanuitgaand dat het ook een blueprint blok is van achterberg met andere computer?
PatrickG

Als die computer je lamba sonde niet uitschakeld moet dat gewoon lukken.

Ik heb ook een andere chip, spaghetti van devil, andere einddemper en katvervanger.
Als ik APK moet zet ik die Kat eronder en je komt er gewoon doorheen.

P.S. Mooie manier om die verf uit te harden :D
Frits Clio 16v

Is dat blok van achterberg een 1.8 of 2.0?

Gr, Frits.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dit blok is een 1.8 16v. volledig bleuprint. vanaf de 4000 begint dat egt enorm door de toeren heen te vliegen. met zo zuinig mogelijk rijden kom ik op 1-10,5 uit en met stevig doorrijden 1-5 ongeveer.

ook heb ik nog die omgebouwde 16v naar williams. hier zit een 2.0 achterberg bleuprint blok in. dit moet echter helemaal uitelkaar omdat de vorige eigenaar een kilometer of 5-6 gereden heeft met waarschijnlijk een kapotte oliepomp. dit blok zal dan naar achterberg gaan voor revisie. dat gaat komende winter gebeuren want het geld groeit me niet op de rug om 2 auto's tegelijk te verbouwen.

dus er ligt hier een 1.8 16v bleuprint en een 2.0 16v bleuprint van achterberg :worship:
Als die computer je lamba sonde niet uitschakeld moet dat gewoon lukken.

Ik heb ook een andere chip, spaghetti van devil, andere einddemper en katvervanger.
Als ik APK moet zet ik die Kat eronder en je komt er gewoon doorheen.

P.S. Mooie manier om die verf uit te harden
kan ik ergens de spullen krijgen zodat ik zelf de software kan aanpassen? want dan zou ik de lambda sonde zo kunnen afstellen dat hij goed is met kat (voor de keuring), en zonder kat voor gewoon gebruik zonder dat dit ten koste gaat van het vermogen of verbruik.

en ja de verwarming staat flink open want het is zo koud buiten :lol: en dat de verf snel droogt das bijkomstigheid :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer

eerste probleem tijdens het opbouwen. ik wil de remleidingen losmaken om nieuwe slangen te monteren. helaas gaan deze niet meer los.

iemand tips of kan iemand me nieuwe of goede gebruikte leidingen bezorgen?
canonballman

Koperen leiding per meter kopen bij de automaterialenzaak, en daarbij een setje gereedschap om de uiteinden te maken. Sommige automat. zaken maken ook de leideingen na als je de oude meeneemt.

En je wilt het goedkoop houden, en toch die 2.0 naar Achterberg brengen?
Zal moeilijk goedkoop blijven.....

succes verder!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik heb zo'n setje om leidingen te maken. echter voor de clio moet je een soort hebben waarmee je een bol kopje kunt maken. normaal is het een trechtervorm. of is het goed mogelijk om dit te laten maken denk je?

dat 2.0 blok is van achterberg afkomstig en is volledig door hen getuned en onderhouden. dat het geld kost weet ik en dat het veel zal zijn ook 8) maar ze zullen er ook werk naar leveren.
canonballman

setjes die ik ken en heb kun je beide mee maken, bol en trechter.

Voor de bol vorm (paddestoel) gebruik je 1 van de 5 adaptertjes (voor verschillende maten leiding), voor de trechtervorm gebruik je geen adaptertjes.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dankjewel,

ik zal vanavond mijn setje eens nader bestuderen!

welke olie zal ik erin doen? 5.1? deze olie kan beter tegen warmte toch?
Riël
Über-Spammer

Ja idd. Maar overdone voor je toepassing. Gewoon dot 4 is ook prima, maar ja wat scheelt het?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jean-Paul-S
Über-Spammer

het is omdat ik in de fietsbranche werkzaam ben. de schijfremmetjes worden daar altijd erg warm en vandaar dat ze 5.1 olie hebben. deze ligt hier in grotere voorraad dus dan kan dat net zo goed aan de clio geschonken worden :lol:

nog een vraag die ik niet direct kon vinden. de achterste motorsteun van een cup clio, wie kan mij aan het typenummer helpen hiervan?
voske

check eens je mail of je pm... zit er erg om verlegen :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer

check eens je mail of je pm... zit er erg om verlegen
is gebeurd....

even een vraag, ik ga mijn schokbrekers monteren. de veren moeten opnieuw worden ingespannen voor de montage. hoeveel procent moet ik ze aanspannen? want ze zijn instelbaar namelijk.

is hier een bepaalde regel voor? ik wil ze er nu het weekend namelijk onderzetten!!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

kan iemand helpen alsjeblieft? ik kan het niet vinden.....
Tijn
Contacteer:

Je kan ze toch later verstellen als ze instelbaar zijn ?
there is no spoon.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik moet de veren inspannen en op de schokbreker monteren alvorens ik het geheel monteer in de auto. ik kom er achteraf niet meer aan namelijk. dus hoe meer spanning ik er vantevoren opzet hoe lager de auto komt te liggen.

ik vroeg me af wat de norm was, dus hoeveel procent hij ingedrukt moet worden ten opzichte van de ''ruststand''.

volg jullie het nog? :p
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

je zet ze toch in de veerspanners, knalt ze om de poot heen, zet t allemaal vast en dan haal je de veer weer los..dat kan toch maar op 1 manier? vast is vast..
Tijn
Contacteer:

J-P-S schreef:ik moet de veren inspannen en op de schokbreker monteren alvorens ik het geheel monteer in de auto. ik kom er achteraf niet meer aan namelijk. dus hoe meer spanning ik er vantevoren opzet hoe lager de auto komt te liggen.

ik vroeg me af wat de norm was, dus hoeveel procent hij ingedrukt moet worden ten opzichte van de ''ruststand''.

volg jullie het nog? :p
nee. zijn het hoogteverstelbare dempers ? coilovers ?
there is no spoon.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

je zet ze toch in de veerspanners, knalt ze om de poot heen, zet t allemaal vast en dan haal je de veer weer los..dat kan toch maar op 1 manier? vast is vast..
ik ga een foto maken en morgen plaatsen. het is volgens mij zo dat ik ze korter of langer kan laten. er zat sowieso bij demontage 3cm verschil tussen links en rechts.... dus dat pleit dat ze toch te veranderen zijn.
Tijn
Contacteer:

dat lijkt me meer duiden op tweedehands en aan vervanging toe als ik jou zo hoor. maar een veer verliest zijn spanning weer na de montage van de schokdemper, tot het punt waar hij voor ontworpen is.

Als er verschil in lengte in de veer zit lijkt me dat niet goed.

Bij coilovers hebben de veren minder spanning voor verlaging. Als je meer spanning zou geven en ze blijven zo staan werken ze niet meer (want ze horen terug te "veren" )
there is no spoon.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dat lijkt me meer duiden op tweedehands en aan vervanging toe als ik jou zo hoor. maar een veer verliest zijn spanning weer na de montage van de schokdemper, tot het punt waar hij voor ontworpen is.

Als er verschil in lengte in de veer zit lijkt me dat niet goed.

Bij coilovers hebben de veren minder spanning voor verlaging. Als je meer spanning zou geven en ze blijven zo staan werken ze niet meer (want ze horen terug te "veren" )
de veren zijn in rusttoestand hetzelfde. daar zit het probleem niet. ze zaten op verschillende spanningen gemonteerd. het zijn inderdaad verlagingsveren. volgens mij is het een model wat je vantevoren in moet stellen op een bepaalde voorspanning. alleen weet ik niet welke spanning dat zou moeten zijn.

ofwel op het oog zodat het goed uitziet, ofwel op een manier waardoor de veer een bepaalde voorspanning op de schokbreker heeft.
Tijn
Contacteer:

nou, da's dan een soort veren wat ik niet ken.
there is no spoon.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/IMsG00324.JPG[/img]

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/IMGs00323.JPG[/img]

hierbij de foto's. nu zie je dat ik de veer op verschillende lengtes kan worden ingesteld.

of ben ik helemaal aan het verkeerde eind nu?
Tom
Moderator
Car: MB

wat je op de foto ziet is demper en niet de veer en je zet je veer gewoon tot de onderste schotel, legt de bovenste erop en draait het zooitje aan. Niets geen standen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer

wat je op de foto ziet is demper en niet de veer en je zet je veer gewoon tot de onderste schotel, legt de bovenste erop en draait het zooitje aan. Niets geen standen.
komt in orde (Y) dankjewel! morgen zit het er hopelijk onder met het subframe :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/IMG00317.JPG[/img]

de remmen zijn zojuist binnengekomen.

nee onder de schijf ligt geen montage handleiding. dat is het nakijkboek voor huiswerk van school :lol: :D

morgen maar proberen te monteren...
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op ma 21 aug 2006 9:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie