Banden

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Tuningclio

Hallo,

ik ben nieuw hier en wil eigenlijk pas beginnen met mijn cliootje te tunen. Mijn clio is van 2002 en eigenlijk nog gewoon standaard, het is een 1.2 benzine motor, dus voor de snelheid moet je het niet doen... :wink: Maar ik zou er graag nieuwe banden ondersteken. Nu heb ik de standaard 175/65 R14 en zou er graag 205/45 R16 of 195/45 R16 onder willen steken. Hebben jullie wat info(sites, prijzen e.d.)?
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Je wilt dus ook andere velgen anders past het toch niet?

En bij een lokale bandenboer kan je zat velgen bewonderen en eventuele prijslijst vragen voor de velgen die op jou auto passen :)

Succes
Tuningclio

inderdaad he. Zonder velgen is het maar een kip zonder kop he. Trouwens, het is een zwarte 5-deurs dat ik heb. Toch wel eventjes vermelden...
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Je kan zelfs makkelijk 205/40 /R17 onder gooien. Staat wel sjiek. De mijne staat daar ook op en ik was voor 4 velgen (dezent serie T velgen 17" ) + banden (pirelli's zero nero in de maat 205/40/R17) 900 eu's kwijt. Di was inclusief montage en alles wat er verder bij komt kijken
Tuningclio

ja, dat geloof ik best :p . Maar volgens de gegevens die ik haal op de goca-site en mijn PVG-nummer mag ik maar maximaal een 205/40 R16 er onder steken... Ik weet het, de verleiding is erorm groot...
RonnyClio

Hoi TuningClio

Ik wou al jaren zelf velgen kopen op mijn Clio (ook een 1.2), toen Megane en toen weer Clio. En nu heb ik de knoop doorgehakt, vorige week zaterdag ben ik wezen kijken naar velgen en nu liggen ze onder mijn auto. :D

Ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik nieuwe wou, en toen een paar goedkope zaken en zaken waar ik goede verhalen over heb gehoord, uitgezocht om te gaan kijken.

Toen ik mijn keuze heb gemaakt, heb ik ze besteld en de velgenboer regelde alles zelf, en ik moet zeggen ze zitten er heel mooi onder.
Ik hoefde zelf geen zorgen te maken over et-waarden en J-waarden.

Maar als je 2de handse wilt, dan zou ik die waarden wel goed uitzoeken.

qua prijs kan het ook wel 100 euro uitmaken of je 195 of 205 banden neemt! Ik zou meer kwijt zijn met 195 banden dan 205.

Ik ben zelf geslaagd bij ABC banden in Ede, hele nette showroom, lekkere koffie (0) en goede service. http://www.abcband.nl/pages/design.php

Ben ook naar wheelcentre in Apeldoorn geweest, is goedkoop en erg goed maar algemene indruk was toch iets minder. Maar dat kwam om eerlijk te zijn ook door het volk wat er op dat moment was.
http://www.wheelcentre.nl/

Reken er maar op dat je toch wel zo rond de 1000 euro zeker wel kwijt bent voor nieuwe velgen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :wink:

Groetjes,
Ronny
Ferdy
Über-Spammer

Tuningclio schreef:ja, dat geloof ik best :p . Maar volgens de gegevens die ik haal op de goca-site en mijn PVG-nummer mag ik maar maximaal een 205/40 R16 er onder steken... Ik weet het, de verleiding is erorm groot...
ik heb er 215/40/16 op liggen
no problemo !
Haas
Car: Megane RS

en nog verlaagd ook ... :)
Tuningclio

Bedankt Ronny voor de handige tips. Morgen ga ik eens kijken wat de bandencentrale ervan denkt... De sites zijn ook wel handig, maar ik ben een belg en ik heb niet veel zin om onnodig veel kilometers te doen. Anders worden die bandjes wel heel duur, niet?

De reden waarom ik hier op deze site zit, is gewoon omdat je over de clio niet veel andere forums hebt... |:

Ik zal jullie dan wel posten wat hij ervan denkt en wat de prijzen ongeveer zijn...
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Tuningclio schreef:ja, dat geloof ik best :p . Maar volgens de gegevens die ik haal op de goca-site en mijn PVG-nummer mag ik maar maximaal een 205/40 R16 er onder steken... Ik weet het, de verleiding is erorm groot...
Dat zegt niets hoor. De mijne is van 2003 en net APK ged gekeurd. Gewoon met de 17"ers eronder (Y) Helemaal geen probleem.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Komt de topicstarter niet uit België toevallig? dat ie daar niet groter mag dan 16 inch?
TheoV
Contacteer:

Mike (spitsoor) schreef:
Dat zegt niets hoor. De mijne is van 2003 en net APK ged gekeurd. Gewoon met de 17"ers eronder (Y) Helemaal geen probleem.
tuningclio is van belgie. als je velgen te groot zijn is dat zowiezo afkeur. als je banden te breed zijn, is dat zowizo afkeur....

tuningclio, ik ga je een raad geven, kijk eens rond bij andere cliorijders welke et waarde ze hebben. velgenboeren durven soms een verkeerde et waarde in hun systeem hebben zitten, waardoor het bij u een beetje tegen uw kassen kan schuren. en spoorverbreders mag ook niet in belgie. mag zelfs nog minder dan 17" ;)

en dan ben je redelijk duur uit..
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Yeah! had ik nog gelijk ook! (0) :beer:
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Das idd waar ook in belgïe zijn het nog grotere zeikerds dan in NL ff vergeten :beer:
TheoV
Contacteer:

Paul1916v schreef:Yeah! had ik nog gelijk ook! (0) :beer:
ik weet het ook niet zeker, maar t is wel een logische gevolgtrekking aangezien hij het over goca heeft.... (belgische keuring federatie of zoiets in die aard)

EDIT: kuch, k weet het wel zeker, want hij heeft het net een paar posts geleden gezegd :P
Tuningclio

jullie zouden het een eer moeten vinden om me hier in jullie midden te hebben...

Trouwens, ik kom uit Aalter (tussen Gent en Brugge), in België dus
Laatst gewijzigd door Tuningclio op di 11 jul 2006 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
TheoV
Contacteer:

Tuningclio schreef:jullie zouden het een eer moeten vinden om me hier in jullie midden te hebben...
waarom? er zijn hier nog belgen hoor
<--
Tuningclio

tut schreef:
Tuningclio schreef:jullie zouden het een eer moeten vinden om me hier in jullie midden te hebben...
<--
is dat geen eer voor de nederlanders dat wij hier zijn dan...?
Remy

Ik heb mijn zo goed als nieuwe 17 inch velgen met praktisch nieuwe banden via http://www.marktplaats.nl op de kop getikt voor 500 euro.

Ik ben er nog altijd super tevreden mee.

Dus n goeie tip, hou de 2ehands internet verkoop in de gaten, wie weet zit er n goed koopje tussen :) :) :)
Haas

Tuningclio schreef:
tut schreef:
<--
is dat geen eer voor de nederlanders dat wij hier zijn dan...?
tuurlijk, leuk dat jullie hier zijn hoor :)

Maar weet niet of 'eer' nu de juiste benaming daarvoor is (F)
PaulM

2de hands is wel goedkoop, maar is wel altijd afwachten of de velg niet krom is of dat er scheuren in zetten. Je kan ook kijken op pitbox.nl, die hebben zomeractie van 50% korting op velgen (van bepaald merk). Is alleen wel in den haag, dus ophalen moet je zelf regelen of iemand met auto op gas vragen ;)
Haas

(F) :p
Tuningclio

ik kom net van bij de bandencentrale. Om en bij de 1000 euro's voor de 195/45/16 en de velgen (heb een boekje gekregen van Wheels Book 2006-of op site http://www.velgen.biz).
Er zitten enkele tussen om van te snoepen...
rikkicar
Contacteer:

/mod

dit is een topic over banden...geen spam ajb.
Plaats reactie