Wie: ene meneer LVD van megane coupe forumRiël schreef:Wie waar hoe en wat?
Waar: op de rollerbank
hoe: met 4 wielen
wat: met een auto

Haa!baszos schreef:naja.... een auto met 2 wielen rijd nie he
Volgens Riel boeit dat niet, door beide filters gaat genoeg/evenveel te gebruiken lucht...cyberdanny schreef:Belangrijk is in ieder geval dat er genoeg koude lucht door het filtertje stroomt.
Riël schreef:wat k bedoel is dat een origineel filter geen restrictie is voor zo'n auto, dus een open geeft in dat opzicht geen verbetering.
van Dale schreef: res·tric·tie (de ~ (v.), ~s)
1 beperking
2 voorwaarde, voorbehoud
er gaat niks boven std filters of filterhuizen. Meestal zijn die opzetfilters en andere hallfords-achtige dingen negatief voor je motor. Wijzelf zijn nu ook aan het experimenteren op hoog vermogen en dan spreken we over rond de 280 pk.Riël schreef:He maar neit te pas en te onpas met mijn stellingen gooienheb ik t straks gevreten
wat k bedoel is dat een origineel filter geen restrictie is voor zo'n auto, dus een open geeft in dat opzicht geen verbetering.
hoop ik niet dat dat dezelfde persoon is die vijftien jaar geleden ging over de conservering van de voertuigenRiël schreef:Het is idd zo dat ze bij renault toch wel nagedacht hebben over de vorm van het inlaattraject, tenminste, dat denk ik![]()
whaha, de plaatstaal inkopert die ook het luchtinlaattraject mocht ontwerpenHaas schreef:hoop ik niet dat dat dezelfde persoon is die vijftien jaar geleden ging over de conservering van de voertuigen![]()
da's wat men mij ook verteld heeft toen ik was gaan rondkijken naar een luchtfilter voor mn twingo..-jo- schreef:er gaat niks boven std filters of filterhuizen. Meestal zijn die opzetfilters en andere hallfords-achtige dingen negatief voor je motor. Wijzelf zijn nu ook aan het experimenteren op hoog vermogen en dan spreken we over rond de 280 pk.
Green inductiekit is voorlopig 1 van de betere maar heeft ook een aanzuiglijn nodig vanaf de bump.
Pipercross, troep
MGA, troep
en zo zijn er nog wel een paar.
Vandaag gaan we aan de slag met het originele filterhuis en andere inlegfilters.
Edward(ForeverYoung) schreef:
filterbak is extra luchtweerstand, simpel zat
tuurlijk, lekker een open luchtfilter onder de kap, waar die lekkere warme lucht opzuigt, das zeker beter voor je vermogenEdward(ForeverYoung) schreef:het is gewoon het idee, de open lucht direct naar de gasklep toevoeren klinkt gewoon idealer
zit er dan zo'n gesloten plastic bak tussen, dan kan de lucht dus niet even snel naar binnen, ofzo.
zo stel ik me dat voor, nooit gemeten ofzo nee![]()
dus een open luchtfilter lijkt dan de beste oplossing --> ongefilterd de lucht laten binnenstromen is niet zo verstandig met het oog op zand en dergelijke.
toch wil ik ook nog is zo'n inleg kruisje, maar ja eerst maar ff de auto oplappenbaszos schreef:ik ook....
alleen me inlegkruisje nie dan