Cyberdanny's Mégane Coupé PH2

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
baszos

Riël schreef:Wie waar hoe en wat?
Wie: ene meneer LVD van megane coupe forum

Waar: op de rollerbank

hoe: met 4 wielen

wat: met een auto

:p
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Riël
Über-Spammer

4 wielaandrijving? :smoke:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
baszos

naja.... een auto met 2 wielen rijd nie he :beer:
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Maar wel 2 wielen op de testbank :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Riël
Über-Spammer

baszos schreef:naja.... een auto met 2 wielen rijd nie he :beer:
Haa!

[img]http://www.geographyinthenews.rgs.org/r ... car_en.jpg[/img]
cyberdanny

:lol: :lol:
Rianne RT

-Heb er helemaal geen verstand van, maar meen me toch even in het verhaal te moeten mengen :D -

Vraag ik me wel af of je die 0,7 pk minder merkt. Ik bedoel als ik graag zo'n ander luchtfilter wil, is die -0,7pk niet echt een tegen-argument, wel? :)
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
cyberdanny

Ik heb het puur voor het aanzuig geluid gedaan! Dat is alles. De auto is niet meer gaan zuipen ondanks dat ik af en toe eens kramp in de rechter voet heb. :beer:

Belangrijk is in ieder geval dat er genoeg koude lucht door het filtertje stroomt. :p
Rianne RT

cyberdanny schreef:Belangrijk is in ieder geval dat er genoeg koude lucht door het filtertje stroomt. :p
Volgens Riel boeit dat niet, door beide filters gaat genoeg/evenveel te gebruiken lucht... :)

Van dat geluid is wat ik bedoel, als ik vet geluid wil :smoke: boeien me die -0,7pk niet....
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
cyberdanny

Aanzuig geluid is echt kicks! :worship:
Riël
Über-Spammer

He maar neit te pas en te onpas met mijn stellingen gooien :p heb ik t straks gevreten :)

wat k bedoel is dat een origineel filter geen restrictie is voor zo'n auto, dus een open geeft in dat opzicht geen verbetering.
Rianne RT

Riël schreef:wat k bedoel is dat een origineel filter geen restrictie is voor zo'n auto, dus een open geeft in dat opzicht geen verbetering.
van Dale schreef: res·tric·tie (de ~ (v.), ~s)
1 beperking
2 voorwaarde, voorbehoud
Gast

Riël schreef:He maar neit te pas en te onpas met mijn stellingen gooien :p heb ik t straks gevreten :)

wat k bedoel is dat een origineel filter geen restrictie is voor zo'n auto, dus een open geeft in dat opzicht geen verbetering.
er gaat niks boven std filters of filterhuizen. Meestal zijn die opzetfilters en andere hallfords-achtige dingen negatief voor je motor. Wijzelf zijn nu ook aan het experimenteren op hoog vermogen en dan spreken we over rond de 280 pk.

Green inductiekit is voorlopig 1 van de betere maar heeft ook een aanzuiglijn nodig vanaf de bump.

Pipercross, troep
MGA, troep
en zo zijn er nog wel een paar.

Vandaag gaan we aan de slag met het originele filterhuis en andere inlegfilters.
Riël
Über-Spammer

Precies, restrictie als beperking.

Het is idd zo dat ze bij renault toch wel nagedacht hebben over de vorm van het inlaattraject, tenminste, dat denk ik :p de originele luchtfilterbak hoort daar ook bij.
Haas
Car: Megane RS

Riël schreef:Het is idd zo dat ze bij renault toch wel nagedacht hebben over de vorm van het inlaattraject, tenminste, dat denk ik :P
hoop ik niet dat dat dezelfde persoon is die vijftien jaar geleden ging over de conservering van de voertuigen :bonk: ;)
Bram (vospower)

heb me ns laten vertellen dat vervangingsfilters in het orginele luchtfilterhuis het beste presteren. Mijn GTE had er ook zo een en dat was geluid en vermogen (niet dat het vermogen door de filter kwam maar ala, lijkt me beter, zon dure vervangringsfilter dan zo'n papieren prut.)

Renault heeft dan wel over de filterhuizen en filters nagedacht, maar ook financieel....
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Haas schreef:hoop ik niet dat dat dezelfde persoon is die vijftien jaar geleden ging over de conservering van de voertuigen :bonk: ;)
whaha, de plaatstaal inkopert die ook het luchtinlaattraject mocht ontwerpen :D :lol:

wat ik me even afvraag, waarom zie ik in al die dikke auto's met honderden pk's in tjoening boekies allemaal open luchtfilters, als het zo negatief is voor je motor....

zo'n standaard filter is gewoon voor een standaard setup van je auto, of je nu een Subaru Vivio koopt of een ding met een veelvoud aan cc's, er zit altijd een filterbakkie in met een standaard luchtfiltertje (af fabriek liefst niet al te duur :smile: )

filterbak is extra luchtweerstand, simpel zat :)

en wat Rianne al zegt, al zal het me een paar paardjes schelen, is voor mij geen reden om het niet te doen (totdat ik dan -bijvoorbeeld- het circuit op zou willen ofzo, dan zal ik er nog eens over nadenken maar weinig kans dat het filterhuis er weer op gaat :beer: )
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Bij een compleet getunede auto kan het luchtfilter op een gegeven moment de beperkende factor worden, maar bij straatauto's is dat totaal niet aan de orde..

correct me if i'm wrong :)
TheoV
Contacteer:

-jo- schreef:er gaat niks boven std filters of filterhuizen. Meestal zijn die opzetfilters en andere hallfords-achtige dingen negatief voor je motor. Wijzelf zijn nu ook aan het experimenteren op hoog vermogen en dan spreken we over rond de 280 pk.

Green inductiekit is voorlopig 1 van de betere maar heeft ook een aanzuiglijn nodig vanaf de bump.

Pipercross, troep
MGA, troep
en zo zijn er nog wel een paar.

Vandaag gaan we aan de slag met het originele filterhuis en andere inlegfilters.
da's wat men mij ook verteld heeft toen ik was gaan rondkijken naar een luchtfilter voor mn twingo..

K&N of Green waren de aangeraden merken, en ik kon een kelk nemen, dat gaf een leuker geluid, of k kon een inleg nemen, dat was goedkoper. en dat was volgens de verkopers eigenlijk het grote verschil.. t geluid...
en bovendien is er bij een twingo weinig plaats voor een kelk zonder dat die warme lucht aanzuigt...

de verkoper was zelf ook bezig met vermogenstesten enzo, en op een honda civic was een inlegfilter even goed als een kelk..

k heb toen gewoon voor de goedkopere, subtielere K&N inlegfilter gegaan ipv de kelk.

de reden dat de meeste uitgebouwde auto's een kelk hebben is volgens mij voornamelijk voor het geluid...

af en toe zou k ook wel graag een iets ruiger geluid hebben.... maja, maakt ni uit..
Riël
Über-Spammer

Edward(ForeverYoung) schreef:
filterbak is extra luchtweerstand, simpel zat :)

waar haal je je wijsheid vandaan? Wel eens de moeite gedaan het te meten? Ik toevallig wel eens proefsgewijs het drukverschil vóór en ná het filter (lees- filterbak) bij een 16v. Zelfs op volle toeren nog geen aantoonbaar verschil.

Het filter laat gewoon plenty lucht door, en die filterbak is net om een goede aerodynamica te krijgen. wanneer je het filter er vanaf trekt, dus meteen je gasklep in de open lucht, presteert de auto hoogstwaarschijnlijk minder goed wegens ongunstige stromingsverschijnselen.
Edward
Contacteer:

het is gewoon het idee, de open lucht direct naar de gasklep toevoeren klinkt gewoon idealer 8)

zit er dan zo'n gesloten plastic bak tussen, dan kan de lucht dus niet even snel naar binnen, ofzo.

zo stel ik me dat voor, nooit gemeten ofzo nee :)

dus een open luchtfilter lijkt dan de beste oplossing --> ongefilterd de lucht laten binnenstromen is niet zo verstandig met het oog op zand en dergelijke.
Robert-Jan

Mijn Clio 16V presteerd stukken beter met een standaard filter dan met een open filter rara hoe kan dat :D
VLK Groep
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Edward(ForeverYoung) schreef:het is gewoon het idee, de open lucht direct naar de gasklep toevoeren klinkt gewoon idealer 8)

zit er dan zo'n gesloten plastic bak tussen, dan kan de lucht dus niet even snel naar binnen, ofzo.

zo stel ik me dat voor, nooit gemeten ofzo nee :)

dus een open luchtfilter lijkt dan de beste oplossing --> ongefilterd de lucht laten binnenstromen is niet zo verstandig met het oog op zand en dergelijke.
tuurlijk, lekker een open luchtfilter onder de kap, waar die lekkere warme lucht opzuigt, das zeker beter voor je vermogen (S) (S)
is puur voor het geluid.
open luchtfilter werkt alleen als je er over nadenkt waar je de lucht weghaalt, dus koude plek en goede luchtstroom, en ja daar is wel degelijk over nagedacht, ook bij renault
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Edward
Contacteer:

die discussie is al tienduizend keer gevoerd >-)

iedereen hier weet onderhand wel dat je moet zorgen voor koude lucht..

is overigens ook afhankelijk van je motorblok, waar zitten alle onderdelen (bij een Clio anders dan bij een Mégane of 19)

overigens vond ik in de vorige auto het open luchtfilter op een ongunstige plaats nog altijd beter presteren dan het standaard filter, misschien is dat 19-eigen (dus het standaard filterhuis gewoon kut op een 19) of zat dat filter gewoon helemaal dicht (nooit nagekeken in bijna anderhalf jaar dat ik met filterhuis heb gereden |: )
dus allicht dat je dan verschil merkt :lol:
baszos

bewijs staat hier boven dus geen discussies meer nodig :beer:
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Riël
Über-Spammer

Danny:
G-tech test:

0-100 10,3 sec
200m 11,2 sec

Vind ik erg netjes voor n 1.6 16v tje :)
cyberdanny

volgens mij kan het nog een beetje beter :wink:
baszos

dan wil ik die van mij ook wel eens meten...

kijken wat het scheelt
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
cyberdanny

Zal niet veel verschil inzitten :p
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Ik loop iets uit op een bmw 320 i met 150 pk :p >-)
baszos

cyberdanny schreef:Zal niet veel verschil inzitten :p
wil wel eens weten of het wat scheelt omdat jij openluchtfilter hebt en ik inlegkruisje
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
cyberdanny

ben benieuwd :)
Patrick RS
Moderator

ik heb alles standaard :D
baszos

ik ook....

alleen me inlegkruisje nie dan :p
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Patrick RS
Moderator

baszos schreef:ik ook....

alleen me inlegkruisje nie dan :p
toch wil ik ook nog is zo'n inleg kruisje, maar ja eerst maar ff de auto oplappen :wink:
Gesloten