Stabilisatorrubbers zijn goed?
Had ooit ongeveer zoiets met m'n 205je GTI, dat zou daar in zitten want was een veelvoorkomend kwaaltje bij die dingen, maar aangezien ik die auto maar 5 weken heb gehad, ben ik er niet aan toegekomen om dat te fixxen.
Die auto ging dus ook links en rechts tegelijk, heb er eens 160 mee gedaan en dat was een hele prestatie, harder durfde ik echt niet

terwijl zo'n dingetje toch makkelijk tegen de 200 moet kunnen doen

Ter vergelijking en om commentaar te voorkomen:

met de 19 deed, en met de megane doe ik geregeld even topsnelheid, niks aan het handje.
@Riël, wat heb je allemaal al nagekeken in de trant van stuurkogels, fuseekogels, draagarmen?
Geloof dat ik bij de 19 zelfs eens iets had met kapotte aandrijfassen wat ook invloed had op het weggedrag, kan me daar alleen niet al te veel details meer van herinneren
En dat wegtrekken terwijl je schakelt, werd bij de 19 geloof ik minder toen ik de veerpoten verving door andere veerpoten van de sloop, met minder vastzittende veerpootlagers (kon je met de hand niet meer bewegen, dus vanzelfsprekend dat je dat ook merkt in het stuur, en dan had ik nog stuurbekrachtiging!)
maar die auto trok dus echt aan het stuur, de ene keer meer dan de andere keer, afhankelijk van hoe ver de veer 'ingestuurd' vast zat.
Je kon dus niet het stuur even loslaten want dan ging je of richting het midden van de rijbaan, of richting berm
misschien heb je hier wat aan, niet geschoten is altijd mis schijnt het
wat ik overigens in het andere topic ook al zei, banden kunnen een wereld van verschil maken, niet de meest waardevolle tip, maar te goedkope banden, of banden met verschillende profieldiepte, of zelfs banden van verschillende merken (links anders dan rechts) werkt allemaal door op je wegligging......