ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ik heb ook een zuigerdumpvalve, ik vind hem lekker klinken, neem wel een goede, bij sommige kan de afdichting niet tegen benzine
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Arie van de Hoek schreef:Vraagje, kan iemand mij vertellen wat het onderdeelnummer is en de brutoprijs ex. BTW met de eventuele kortingscode van de bovenste en voorste koelwaterslang die evenwijdig loopt aan de bovenzijde van je radiateur bij een GTT ph.I ???

Alvast bedankt. (Y)
fuck dat ik niet meer bij Renault werk :@
zie: http://www.5gt.nl/bb/viewtopic.php?t=90
60 01 006 589 - Slang waterpomp -> radiateur (bovenste) - €23,77
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

MartijnG schreef:Toch weer ff dumpvalve talk;

Wil eigenlijk de Fast Road dumpvalve kopen voor mn GTT...mailtje naar Maurice gestuurd over het geluid en dergelijke. Hij raad me de enkel zuiger dumpvalve aan...

Vraag:
Wie heeft er dus de Fast Road dumpvalve op zitten en hoe is het geluid van zo'n ding?

Zou de Fast Road dumpvalve goed genoeg zijn of moet ik echt gaan overwegen voor een zuiger dumpvalve? Ik denk dat de meeste met een Fast Road dumpvalve rijden, dus waarom zou ik dan een zuiger dumpvalve moeten pakken? (motivaties?)

Ik rijd met STANDAARD druk.
ben je op de circuit dag? moet je maar eens naar mijn membraam forge (Fast road) komen luisteren

doet het echt uit de kunst als je voor geluid gaat ;)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Die heb je op de GT zitten of op de 21? Indien op de GT, welke druk rijd je dan? Dat maakt ook nog uit voor het geluid toch?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

MartijnG schreef:Die heb je op de GT zitten of op de 21? Indien op de GT, welke druk rijd je dan? Dat maakt ook nog uit voor het geluid toch?
GTT, maar ik rij "slechts" op 0.7 bar
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Dus het geluid van die Fast Road is, voor een GT met indd rond de 0,7 bar, leuk genoeg? :) Niet dat ik zo meteen een zielig sisje krijg :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

MartijnG schreef:Dus het geluid van die Fast Road is, voor een GT met indd rond de 0,7 bar, leuk genoeg? :) Niet dat ik zo meteen een zielig sisje krijg :wink:
is super ;)
trust me ;)
(op de mijne iig wel :P )


heb laatst ook ff met mijn zuiger dv rondgereden, die was geluidstechnisch een stuk minder ;)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Mijn Bailey (zuiger) deed heeeel goed zijn best! :) Echt een headturner, maar ik geloof dat de Forge-membraam DV's het ook goed doen.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

dennisvr schreef:
MartijnG schreef:Dus het geluid van die Fast Road is, voor een GT met indd rond de 0,7 bar, leuk genoeg? :) Niet dat ik zo meteen een zielig sisje krijg :wink:
is super ;)
trust me ;)
(op de mijne iig wel :P )


heb laatst ook ff met mijn zuiger dv rondgereden, die was geluidstechnisch een stuk minder ;)
Ik vertrouw op jou :wink: :D

Ik ga m bestellen :worship:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

iemand HIER iets aan misschien?
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Mijn Fmic is nog niet klaar voor de 5 , maar ik wil wel als het kan mijn nieuwe radiateur plaatsen ( 1.6 D). dus orginele IC en daarnaast de rad,of is dit een onmogelijke opgave? tips zijn welkom.. :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Volgens mij is de radiateur van een 1.6D niet groter dan die van een GT. Het enige wat er anders aan is, is dat er geen warmtewisselaar in zit en je dus eigenlijk wel effe een externe oliekoeler moet monteren.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Hij is 8 cm breder dan orgineel
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f150.jpg[/img]
Nieuwe is 8cm breder, maten v/h koelblok zijn: 390x402x36 t.o.v. de originele: 310x398x38 met dank aan het topic van florus :)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Mooie foto :D

De rad. van de 1.6D is zo'n 22% groter dan de originele gtt rad.,en dat verschil is ENORM te merken (Y) ,33 graden buiten, en gewoon 80 graadjes blijven :worship:

Denk dat het met de orignele IC niet gaat passen,met de originele radiateur past het al amper :lol: :wink:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ok... Ik zat fout. :)
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Mooie foto

De rad. van de 1.6D is zo'n 22% groter dan de originele gtt rad.,en dat verschil is ENORM te merken ,33 graden buiten, en gewoon 80 graadjes blijven
Ik heb een volvo 480 turbo er in met de orginele rad van een gtt , wordt vrij warm zeg maar (tegen de streepjes aan) , wou alvast wat "voorwerken" maarja, moet nu maar ff w88 tot de ic klaar is..
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Chris schreef:Deze gast heeft het licht gezien:

http://www.marktplaza.nl/CORRADO-G60-TE ... 986509.php
yeah...kwikfuck :bang:
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

dennisvr schreef:
MartijnG schreef:Dus het geluid van die Fast Road is, voor een GT met indd rond de 0,7 bar, leuk genoeg? :) Niet dat ik zo meteen een zielig sisje krijg :wink:
is super ;)
trust me ;)
(op de mijne iig wel :P )


heb laatst ook ff met mijn zuiger dv rondgereden, die was geluidstechnisch een stuk minder ;)
Ask Tijn es over een HKS SSQV.

:D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Paul1916v schreef:iemand HIER iets aan misschien?
Chris de Opkoper is weer bezig.... :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Johan schreef:
Arie van de Hoek schreef:Vraagje, kan iemand mij vertellen wat het onderdeelnummer is en de brutoprijs ex. BTW met de eventuele kortingscode van de bovenste en voorste koelwaterslang die evenwijdig loopt aan de bovenzijde van je radiateur bij een GTT ph.I ???

Alvast bedankt. (Y)
fuck dat ik niet meer bij Renault werk :@
zie: http://www.5gt.nl/bb/viewtopic.php?t=90
60 01 006 589 - Slang waterpomp -> radiateur (bovenste) - €23,77
Thanx. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Heb zelf een Baileys Zuiger dumpvalve en ik moet zeggen ding klinkt fantastisch.

Hier is die redelijk goed te horen:
http://members.home.nl/michel.schmets/B ... teuven.wmv

mooi ding en niet te duur.

greetz
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Ok, ik ga een onderdelen database voor de 5 GT Turbo maken. De lijst is hier te vinden.

Aanmelden van onderdelen kan in dit topic.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Komt een lijstje aan via http://www.5gt.nl .... :)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

hij is fijn...ik net eigenwijs met tellerbak uit mekaar gesnukt, omdat ik m op 000000 wil hebben. Nu doetie t wel, alleen van de positie en het omslaan van de cijfers klopt geen ruk meer :S

:~
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Haas schreef:hij is fijn...ik net eigenwijs met tellerbak uit mekaar gesnukt, omdat ik m op 000000 wil hebben. Nu doetie t wel, alleen van de positie en het omslaan van de cijfers klopt geen ruk meer :S

:~
sloop het maar weer :S

ff aan merijn vragen waar ie die nieuwe vandaan had ? ;)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

hij had m voor 70 eu meen ik....een nieuwe was in de 300? |:
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Haas schreef:hij had m voor 70 eu meen ik....een nieuwe was in de 300? |:
ja, nieuw, um, zoals merijn hem had
met 3 kilometer er op dacht ik
en nog strak oranje
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb 'm inderdaad nieuw met 4 km op de klok. Van een man uit Belgie gekocht via Marktplaats. Effe zoeken en misschien heb je wel geluk!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Haas schreef:hij is fijn...ik net eigenwijs met tellerbak uit mekaar gesnukt, omdat ik m op 000000 wil hebben. Nu doetie t wel, alleen van de positie en het omslaan van de cijfers klopt geen ruk meer :S

:~
Haas, hang die rolletjes er dan effe goed in :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Johan schreef:Ok, ik ga een onderdelen database voor de 5 GT Turbo maken. De lijst is hier te vinden.

Aanmelden van onderdelen kan in dit topic.
Johan, zie topic op 5gt.nl ..... heb ff "wat" toegevoegd aan je lijst. :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

zie het ja :)
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

Ik heb wat problemen met de GT. Voorheen kwam de turbodruk meter altijd tot het laatste streepje voor het rode gebied... nu 2 streepjes daarvoor.

Tevens bouwt ie stukken minder snel druk op. Als ik het goed heb begon de meter op te lopen bij +- 2700 toeren waarna die vol uitsloeg (tot het laatste streepje voro rode gebied) alvorens meer toeren te gaan maken. Sinds vanochtend gaat dat gelijk op. De turbodruk meter begint wel met oplopen vanaf ongeveer 2700 toeren.. maar dat gaat maar geleidelijk. Hij slaat niet echt uit. Ik bereik het maximum op de turbodrukmeter (3 streepjes voor het eind) als ik zon 5000 toeren rijd... klopt niet echt zegt mijn gevoel.

Iemand enig idee wat dat is? valse lucht ofzo ergens? Heb gister wel aan me luchtfilterhuis lopen rommelen.... mss daar een slang niet zo goed meer of kan dat niet deze gevolgen hebben?
Renault 5 GT Turbo '87
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

interkoeler slangen niet goed vast?
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

zal ik eens ff nalopen
Renault 5 GT Turbo '87
Gesloten