ACT: 5 GT Turbo.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik heb ook een zuigerdumpvalve, ik vind hem lekker klinken, neem wel een goede, bij sommige kan de afdichting niet tegen benzine
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
zie: http://www.5gt.nl/bb/viewtopic.php?t=90Arie van de Hoek schreef:Vraagje, kan iemand mij vertellen wat het onderdeelnummer is en de brutoprijs ex. BTW met de eventuele kortingscode van de bovenste en voorste koelwaterslang die evenwijdig loopt aan de bovenzijde van je radiateur bij een GTT ph.I ???
Alvast bedankt.![]()
fuck dat ik niet meer bij Renault werk
60 01 006 589 - Slang waterpomp -> radiateur (bovenste) - 23,77
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10115
- Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
ben je op de circuit dag? moet je maar eens naar mijn membraam forge (Fast road) komen luisterenMartijnG schreef:Toch weer ff dumpvalve talk;
Wil eigenlijk de Fast Road dumpvalve kopen voor mn GTT...mailtje naar Maurice gestuurd over het geluid en dergelijke. Hij raad me de enkel zuiger dumpvalve aan...
Vraag:
Wie heeft er dus de Fast Road dumpvalve op zitten en hoe is het geluid van zo'n ding?
Zou de Fast Road dumpvalve goed genoeg zijn of moet ik echt gaan overwegen voor een zuiger dumpvalve? Ik denk dat de meeste met een Fast Road dumpvalve rijden, dus waarom zou ik dan een zuiger dumpvalve moeten pakken? (motivaties?)
Ik rijd met STANDAARD druk.
doet het echt uit de kunst als je voor geluid gaat

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Die heb je op de GT zitten of op de 21? Indien op de GT, welke druk rijd je dan? Dat maakt ook nog uit voor het geluid toch?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dus het geluid van die Fast Road is, voor een GT met indd rond de 0,7 bar, leuk genoeg?
Niet dat ik zo meteen een zielig sisje krijg 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10115
- Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
is superMartijnG schreef:Dus het geluid van die Fast Road is, voor een GT met indd rond de 0,7 bar, leuk genoeg?Niet dat ik zo meteen een zielig sisje krijg

trust me

(op de mijne iig wel

heb laatst ook ff met mijn zuiger dv rondgereden, die was geluidstechnisch een stuk minder

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik vertrouw op joudennisvr schreef:is superMartijnG schreef:Dus het geluid van die Fast Road is, voor een GT met indd rond de 0,7 bar, leuk genoeg?Niet dat ik zo meteen een zielig sisje krijg
trust me![]()
(op de mijne iig wel)
heb laatst ook ff met mijn zuiger dv rondgereden, die was geluidstechnisch een stuk minder

Ik ga m bestellen

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Mijn Fmic is nog niet klaar voor de 5 , maar ik wil wel als het kan mijn nieuwe radiateur plaatsen ( 1.6 D). dus orginele IC en daarnaast de rad,of is dit een onmogelijke opgave? tips zijn welkom.. 

Volgens mij is de radiateur van een 1.6D niet groter dan die van een GT. Het enige wat er anders aan is, is dat er geen warmtewisselaar in zit en je dus eigenlijk wel effe een externe oliekoeler moet monteren.
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Hij is 8 cm breder dan orgineel
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f150.jpg[/img]
Nieuwe is 8cm breder, maten v/h koelblok zijn: 390x402x36 t.o.v. de originele: 310x398x38 met dank aan het topic van florus
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f150.jpg[/img]
Nieuwe is 8cm breder, maten v/h koelblok zijn: 390x402x36 t.o.v. de originele: 310x398x38 met dank aan het topic van florus

Mooie foto
De rad. van de 1.6D is zo'n 22% groter dan de originele gtt rad.,en dat verschil is ENORM te merken
,33 graden buiten, en gewoon 80 graadjes blijven 
Denk dat het met de orignele IC niet gaat passen,met de originele radiateur past het al amper


De rad. van de 1.6D is zo'n 22% groter dan de originele gtt rad.,en dat verschil is ENORM te merken


Denk dat het met de orignele IC niet gaat passen,met de originele radiateur past het al amper

-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Ik heb een volvo 480 turbo er in met de orginele rad van een gtt , wordt vrij warm zeg maar (tegen de streepjes aan) , wou alvast wat "voorwerken" maarja, moet nu maar ff w88 tot de ic klaar is..Mooie foto
De rad. van de 1.6D is zo'n 22% groter dan de originele gtt rad.,en dat verschil is ENORM te merken ,33 graden buiten, en gewoon 80 graadjes blijven
yeah...kwikfuckChris schreef:Deze gast heeft het licht gezien:
http://www.marktplaza.nl/CORRADO-G60-TE ... 986509.php

Ask Tijn es over een HKS SSQV.dennisvr schreef:is superMartijnG schreef:Dus het geluid van die Fast Road is, voor een GT met indd rond de 0,7 bar, leuk genoeg?Niet dat ik zo meteen een zielig sisje krijg
trust me![]()
(op de mijne iig wel)
heb laatst ook ff met mijn zuiger dv rondgereden, die was geluidstechnisch een stuk minder

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Chris de Opkoper is weer bezig....Paul1916v schreef:iemand HIER iets aan misschien?

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Thanx.Johan schreef:zie: http://www.5gt.nl/bb/viewtopic.php?t=90Arie van de Hoek schreef:Vraagje, kan iemand mij vertellen wat het onderdeelnummer is en de brutoprijs ex. BTW met de eventuele kortingscode van de bovenste en voorste koelwaterslang die evenwijdig loopt aan de bovenzijde van je radiateur bij een GTT ph.I ???
Alvast bedankt.![]()
fuck dat ik niet meer bij Renault werk
60 01 006 589 - Slang waterpomp -> radiateur (bovenste) - 23,77

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Heb zelf een Baileys Zuiger dumpvalve en ik moet zeggen ding klinkt fantastisch.
Hier is die redelijk goed te horen:
http://members.home.nl/michel.schmets/B ... teuven.wmv
mooi ding en niet te duur.
greetz
Hier is die redelijk goed te horen:
http://members.home.nl/michel.schmets/B ... teuven.wmv
mooi ding en niet te duur.
greetz
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Komt een lijstje aan via http://www.5gt.nl .... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
hij is fijn...ik net eigenwijs met tellerbak uit mekaar gesnukt, omdat ik m op 000000 wil hebben. Nu doetie t wel, alleen van de positie en het omslaan van de cijfers klopt geen ruk meer 



sloop het maar weerHaas schreef:hij is fijn...ik net eigenwijs met tellerbak uit mekaar gesnukt, omdat ik m op 000000 wil hebben. Nu doetie t wel, alleen van de positie en het omslaan van de cijfers klopt geen ruk meer

ff aan merijn vragen waar ie die nieuwe vandaan had ?

hij had m voor 70 eu meen ik....een nieuwe was in de 300? 

Haas, hang die rolletjes er dan effe goed inHaas schreef:hij is fijn...ik net eigenwijs met tellerbak uit mekaar gesnukt, omdat ik m op 000000 wil hebben. Nu doetie t wel, alleen van de positie en het omslaan van de cijfers klopt geen ruk meer

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Johan, zie topic op 5gt.nl ..... heb ff "wat" toegevoegd aan je lijst.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik heb wat problemen met de GT. Voorheen kwam de turbodruk meter altijd tot het laatste streepje voor het rode gebied... nu 2 streepjes daarvoor.
Tevens bouwt ie stukken minder snel druk op. Als ik het goed heb begon de meter op te lopen bij +- 2700 toeren waarna die vol uitsloeg (tot het laatste streepje voro rode gebied) alvorens meer toeren te gaan maken. Sinds vanochtend gaat dat gelijk op. De turbodruk meter begint wel met oplopen vanaf ongeveer 2700 toeren.. maar dat gaat maar geleidelijk. Hij slaat niet echt uit. Ik bereik het maximum op de turbodrukmeter (3 streepjes voor het eind) als ik zon 5000 toeren rijd... klopt niet echt zegt mijn gevoel.
Iemand enig idee wat dat is? valse lucht ofzo ergens? Heb gister wel aan me luchtfilterhuis lopen rommelen.... mss daar een slang niet zo goed meer of kan dat niet deze gevolgen hebben?
Tevens bouwt ie stukken minder snel druk op. Als ik het goed heb begon de meter op te lopen bij +- 2700 toeren waarna die vol uitsloeg (tot het laatste streepje voro rode gebied) alvorens meer toeren te gaan maken. Sinds vanochtend gaat dat gelijk op. De turbodruk meter begint wel met oplopen vanaf ongeveer 2700 toeren.. maar dat gaat maar geleidelijk. Hij slaat niet echt uit. Ik bereik het maximum op de turbodrukmeter (3 streepjes voor het eind) als ik zon 5000 toeren rijd... klopt niet echt zegt mijn gevoel.
Iemand enig idee wat dat is? valse lucht ofzo ergens? Heb gister wel aan me luchtfilterhuis lopen rommelen.... mss daar een slang niet zo goed meer of kan dat niet deze gevolgen hebben?
Renault 5 GT Turbo '87