ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
PaulM

hoi, ik ben van plan nieuwe velgen aan te schaffen. Alleen zit ik met een probleem. Ik heb nu standaard clio 16v phase 2 velgen eronder liggen. (volgens mij ET36? 15") en ik wil een velg bestellen met ET waarde 40, omdat lager volgens de importeur http://www.alustar.nl niet geleverd zijn. De velg maat is zeer waarschijn 7J gaat dit passen onder me clio zonder spoorverbreders? of kan ik beter 5mm spoorverbreders eronder zetten.
Het gaat om 17" velgen. (hijoin H116) met ET waarde 40 dus. De auto is 3cm verlaagt.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Als je er een spoorverbreder tussen doet is het et probleem toch opgelost, dan alleen kijken of 7J en 17inch past :D
LeOke
Contacteer:

zat wa rond te surfen en ergens gelezen dat de Clio niet echt denderend hoog van prijs staat?!?

dat een GTT zelfs duurder is in aankoop? vind ik maar raar...

wat denken jullie hier over?
Frits Clio 16v

17 inch en 7J gaat wel passen.

Ik heb nog 2 spoorverbreders van 5mm liggen, met langere bouten.
Als je interesse hebt moet je het t.z.t. maar laten weten.

Gr, Frits.
Haas
Car: Megane RS

Ronnie Detmers schreef:Als je er een spoorverbreder tussen doet is het et probleem toch opgelost, dan alleen kijken of 7J en 17inch past :D
ja, das wel zo, maar gaat meer om de verandering van 6.5 J van standaardvelg naar 7 J :)
Rianne RT

LeOke schreef:zat wa rond te surfen en ergens gelezen dat de Clio niet echt denderend hoog van prijs staat?!?

dat een GTT zelfs duurder is in aankoop? vind ik maar raar...

wat denken jullie hier over?
Het is gewoon wat de gek ervoor geeft... Een twingo (zelfde bj) is ook duurder dan een clio. En een corsa ook dan een astra. Terwijl het kleinere auto's zijn. Slaat nergens op, maar is gewoon zo.... :D
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
PaulM

bedoel je nou een clio of een clio 16v, 16v is niet verrekte duur, maar dat komt omdat er veel slechte afgetrapte rond rijden. Een mooie netter clio 16v kan toch wel rond de 3000 tot 4000 kosten. (bv een ph2 met weinig km's)
mikko
Contacteer:

Ik ben op zoek naar een foto van een Clio spoiler wat eigenlijk op een soort afdakje lijkt. :D
Iemand enig idee welke ik bedoel?
Haas

zo'n soort standaard 306xsi geval?

edit:

zoiets?
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... /los/8.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Haas op wo 28 jun 2006 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
PaulM

heb de velgen besteld, 90% zeker dat ik het morgen aaf al kan ophalen :)
Haas

goehoed!! Charade is zojuist apk goedgekeurd, dussuh....? :)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Tijd voor de cliO!!!
Haas

ja, daar gaan we zo aan beginnen, ff broodje eten :)

maar was eigenlijk bedoeld voor paul in relatie tot die velgen :P
paulvanrooij
Contacteer:

owwww :bonk:
(nog) niet helemaal wakker hier.. ;)
Haas

tis half drie man, mafkees...;)
paulvanrooij
Contacteer:

euhmm.. ACT: voetbal? ;) :lol: :p
Jordi - Clio 16V

ff een vraagje bij een clio 1.8 16v is de olie temp en de olie druk de zelfde sensor?
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Robke
Car: Lexus IS250

Nee, de temperatuur en het peil is een combinatiesensor, de druk is apart.
joeri_16V
Car: megane 2

kan iemand de afmetingen van de motorkap en deurpanelen geven?
heb de clio op dit moment niet thuis staan, kan dus ook niet ff gaan meten.
Jordi - Clio 16V

Robke schreef:Nee, de temperatuur en het peil is een combinatiesensor, de druk is apart.
dacht ik al, oliedruk sensor is denk ik overleden dan :( of m'n meisje moet op de snelweg met 0 bar olie druk rijden (U) temp sensor gaf al 10 graden te veel aan
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Dennis 16V

Ik heb nog even een vraag over de velgenmaat die passend is onder een clio 16v. Bovenaan deze pagina staat dat 17 inch en 7J passen is onder een clio. Ik ben zelf opzoek naar een 16 inch velg maar vele daarvan zijn 7,5J. Ik vraag mij nu dus af of dit nog passend is en of hiermee ook te rijden is zonder dat de hele boel aan gaat lopen.

Dus in het kort, wat is de maximale breedte (J) en maximale ET waarde voor een 16 inch velg onder een clio 16v?

En ziet dit er nog een beetje fraai uit, dus niet de echte Geman style want dat vind ik dan weer wat minder. Iemand een foto misschien?

Alvast bedankt (Y)
MarcoG
Contacteer:

velg: 16" en 7 1/4j
band: 205-16-45

Loopt bij inveren rechts ietsje aan. Icm 25mm spoorvervbreder/adapter aangezien ik 20mm voor de ET moest compenseren, dus zeg, 5mm spoorverbreder als je met de juiste ET van 37 à 38 rijdt.

[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... -oprit.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... erwiel.jpg[/img]
Dennis 16V

Oke dat ziet er erg netjes uit (Y) .
Is de auto ook nog verlaagd of dat niet?
De mijne is namelijk niet verlaagd en ik wil er nu graag 16 inch velgen onder hebben. Maar ik neem aan dat 7,5J dan iets te veel van het goede zal zijn of moet dit mogelijk zijn?
MarcoG
Contacteer:

Volgens mij is ie wel wat verlaagd. Thierry had em dacht ik niet verlaagd en dezelfde wielen en banden, dat zag er iets anders uit, stond hoger op zŽn wielen.

7,5j moet ook passen op 16 inch. Maar het ligt er ook aan wat voor band je monteert. 205 à 215 zonder al te veel spoorverbreder zou nog moeten kunnen lijkt me. Heb nog wat plek over in die wielkasten.
Johan_16v
Contacteer:

ziet er strak uit !
hoe hou je die achterste remschijven zo clean? k heb er pas nieuwe ingezet, en ze zien al niet meer uit (aanslag en zo), wat ook vrij normaal is denk ik.
Dennis 16V

MarcoG schreef:Volgens mij is ie wel wat verlaagd. Thierry had em dacht ik niet verlaagd en dezelfde wielen en banden, dat zag er iets anders uit, stond hoger op zŽn wielen.

7,5j moet ook passen op 16 inch. Maar het ligt er ook aan wat voor band je monteert. 205 à 215 zonder al te veel spoorverbreder zou nog moeten kunnen lijkt me. Heb nog wat plek over in die wielkasten.
Oke dat is dus ook mijn vraag. Het zou dus moeten passen aan de hand van de goed bandenmaat en zonder al te veel of helemaal geen verbreding. Maar je had het over aanlopen, gaat dat dan niet het geval zijn met 7,5J?

Het gaat trouwens over dit soort velgen, of iets wat er op lijkt/ in de buurt komt. En dan naturlijk 4 gaats :)
Ik vraag me ook af of dit soort velgen passen i.v.m. de ET waarde. iemand daar een idee van?

[img]http://www.autopilot.dp.ua/catalog/borbet_T.gif[/img]
MarcoG
Contacteer:

mijn velgen hebben 7 1/4j maar met 205 banden erop. Als jij nu ook 205 of 215mm banden neemt zit je gewoon goed. Het is niet de velg die aanloopt maar de band.

@Johan Is een nog niet gebruikte nieuwe remschijf die je daar ziet, fris gemonteerd. :wink:
Johan_16v
Contacteer:

MarcoG schreef:mijn velgen hebben 7 1/4j maar met 205 banden erop. Als jij nu ook 205 of 215mm banden neemt zit je gewoon goed. Het is niet de velg die aanloopt maar de band.

@Johan Is een nog niet gebruikte nieuwe remschijf die je daar ziet, fris gemonteerd. :wink:
dat verklaart al veel ja! de mijn hebben nog geen week als nieuw uitgezien, spijtige zaak maar ja niet veel aan te doen denk ik.

waar heb je trouwens zo'n speedlines kunnen scoren? ben ook op zoek naar iets nieuws.
Dennis 16V

Oke laatste vraag m.b.t. de velgen. De ET waarde. Wat is het minimale en maximale wat ik onder een clio kwijt kan. De velgen die ik op het oog heb hebben namelijk een (erg) lage ET waarde, deze is namelijk 25, ik heb er niet echt verstand van maar ik weet vrijwel zeker dat dit niet past.

Mijn vraag is dus was is de minimale en maximale ET waarde? En zou iemand mij hier is wat uitleg over kunnen geven. Wat houdt dit precies in die ET waarde? Ik dacht iets met de diepte van het hart van de velg naar buiten toe. Is dit zo, en waar staan deze getallen dan voor?
wookie

Hey,

Ik denk misschien vinden jullie het interresant om te weten :) (mijn vraag vorige pagina)

Ik heb mijn peco demper uit elkaar gehaald. Er zat dus nog een demper in het eindstuk! Gelijk eruit natuurlijk :p Het was niet zo makkelijk, Het achterste plaatje was vastgelast en daar kan je niet handig bij :p

Foto's:
[img]http://home.planet.nl/~gruij134/clio/de ... elkaar.jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~gruij134/clio/rommel.jpg[/img]

kijk das beter :beer:
[img]http://home.planet.nl/~gruij134/clio/demperklaar.jpg[/img]
MarcoG
Contacteer:

Johan_16v schreef: waar heb je trouwens zo'n speedlines kunnen scoren? ben ook op zoek naar iets nieuws.
Speedlines heb ik vorig jaar maart in Belgie gevonden. Zonder de bijhorende spoorverbreders en die zijn een beetje moeilijk te organiseren. Daarom had het zo lang geduurd. :)
willow

goede (warme) middag,

ik wil van herrie uitlaat systeem weer terug naar zo min mogelijk uitlaat geluid..

nu zit ik eraan te denken om bij een automaterialenzaak de 2 uitlaatdelen te kopen voor clio 16v (+/- 200 euro)

daarna heb ik dan alleen nog een katvervanger nodig, het liefst dus eentje die ook een beetje dempt

die van supersprint is een optie, maar kost 172 euro ofzo bij stroeve...ik was benieuwd of jullie nog aanradertjes hadden betreft katvervangers...?

alvast bedankt!
Tom
Moderator
Car: MB

waarom een vervanger dan?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
willow

omdat ik er geen kat onder wil, omdat ik dat ding zo lomp groot vind...ik heb een originele kat van iemand overgenomen maar die doe ik er liever niet onder..
Frits Clio 16v

Wat maakt het uit dat de originele katalysator wat breder is dan?

Er zijn wel katvervangers die ook het geluid dempen, in elk geval van K-tec.

Gr, Frits.
Gesloten