[Clio GT Turbo]Remmerij perikelen

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Haas
Car: Megane RS

Niet echt een update, wel weer wat weken verder....gelukkig.

Het begint weer aardig te kriebelen, vandaag de achterkant ff snel uit mekaar gesnukt, lampen eraf, bumper, klep, enz. Heb er weer echt zin in, nog 7 weken wachte....
Owja, nog williams subframepje op de kop getikt met polyurethaan bussen in de draagarmen :)
tsja, dan maar weer t torretje eruit :P
Haas

Chris schreef:Tof dat je hem eindelijk hebt! :worship: Heel veel succes ermee, en geef niet te snel op hé. :)
Leuke quote van pagina 1 ... :lol:

Nog heeeeeeeeeeeel ff en dan mag ze de garage weer uit 8)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Kon je je topic nog terugvinden zo onder het stof? :p
Haas

tis datie in me sign staat ;)
paulvanrooij
Contacteer:

daar heb je over nagedacht! (Y) :p
Marieke

Jullie mogen eerst wel opnieuw kennis maken met elkaar :P

Succes ermee iig :D (Y)
Haas

ze kent me nog wel hoor, elke keer als ik bij me pa en ma ben, loop ik ff de schuur in (0) (F)
paulvanrooij
Contacteer:

Even knuffelen in de schuur? ;)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Nog intresse ?
PaulM

in knuffelen of wat... :P

ps zullen we die poll nog x starten of haas de drempel af komt? ;)
Haas

jochem de haas schreef:Nog intresse ?
dat zeker, alleen het geld niet....helaas :(
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Haas schreef:
jochem de haas schreef:Nog intresse ?
dat zeker, alleen het geld niet....helaas :(
Het is nog niet verkocht
Haas

Jochem, (Y)

Ff vraagje vooraf. Heb met de Kerst mijn motor opnieuw in elkaar gezet, alleen heeft nog nooit gelopen. Wat ken ik nou het beste doen, gewoon aansluiten? Olie is er natuurlijk wel ene btje tussenuit gelopen.. Zit goede krukas in met nieuwe lagers, nieuwe zuigers en bussen en rondom nieuwe pakkingen en keerringen.
Bij het inzetten van de krukas+lagers hebben we er wel van die dikke inloopmuk tussen gedaan. Die zal er vast nog zitten, maar goed, oliepomp is ook nieuw en staat uiteraard ook droog.
Riël
Über-Spammer

effe starten zonder onsteking, seconde of 10, en dan aanzwengelen die hap (Y) Als je de bougies eruit laat gaat ie helemaal lekker rond.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
PaulM

wanneer ga je poging wagen om motor te starten? kom ik ff kijken :) en eventueel meehelpen?
Steven
Car: M536

Toch las ik laatst bij Peter dat z'n oliepomp drooggelopen had en dus niet genoeg druk meer leverde daarna waardoor z'n blok begon te tikken.

Je moet die pomp eigenlijk vullen met een dikke inloopolie die er even in blijf zitten. Althans dat had Maurice van MBCP gezegd.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

vraag is: hoe doe je dat ? de olie pomp vullen
Riël
Über-Spammer

Geloof ik nou helemaal niks van.
Kom op zeg, alsof die pomp stukdraait onder het starten :S

Bougies eruit, bobine uittrekken en rond laten gaan die hap, dan kan er echt helemaal niets mis gaan.

Laats hadden we corrado van een maat van me weer in elkaar gezet. Starten, en hij liep. Zo even 1 minuutje stationair viel onze blik tegelijkertijd op de oliedop die er nog naast lag. Vergeten, lomp.

Maargoed, niets aan het handje.
Haas

Steven schreef:Toch las ik laatst bij Peter dat z'n oliepomp drooggelopen had en dus niet genoeg druk meer leverde daarna waardoor z'n blok begon te tikken.

Je moet die pomp eigenlijk vullen met een dikke inloopolie die er even in blijf zitten. Althans dat had Maurice van MBCP gezegd.
dat is dus precies hetgeen waarom ik die vraag stel :)

Die olie ligt allang onderin de carter. Sterker nog er zit nog geen olie in, dat moet nog.

Subframe moet er nog onderuit, dus carter kan er nog wel ff af, voor die pomp, maar ja, handig is anders. Blok wilde ik eigenlijk laten hangen...
Steven

Jah Riël, ik heb zo ook mijn twijfels, maar aan de andere kant als je een lege pomp hebt die je weer moet vullen door aan te zuigen, wil dat nog wel eens slecht gaan.
Misschien anders wat extra olie erin flikkeren om het peil tijdelijk wat hoger te zetten?

Je kan het er gewoon op gooien Martijn, je hebt iig inlooppasta erin zitten en als je em zo onbelast laat draaien kan er idd weinig misgaan.
Gewoon starten tot de drukmeter (als ie werkt) een beetje omhoog komt en dan echt laten lopen.

En als ie dan wel begint te tikken maar meteen weer lagers bestelle :D
Haas

lagers...? alweer??? :P Zeker ook weer een nieuwe krukas...

ja, ga er als eerste allemaal nieuwe sensoren inzetten, want het zijn die oude nog.

Inlooppasta zit idd op alle krukas en drijfstanglagers, daar maar ik me weinig zorgen om, maar ja, de rest is allemaal leeg, incl oliepomp.
Laatst gewijzigd door Haas op wo 14 jun 2006 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven

Blok tot de nok toe vullen :D
Calle

Truukje om je olie op druk te krijgen zonder de motor te moeten laten lopen hebben Matijs en ik eens bedacht.

Als je blok klaar om te starten kun je de hele verdeler met arm eraf halen en het aandrijftandwieltje eruit halen waarmee de verdelen en de olie pomp aan worden gedreven. Ergens nog zo'n ding scoren en de tanden eraf slijpen en aan een lengte staal vast maken. Die erin doen met je boormachine aan het andere uiteinde en pompen maar!

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/tand ... ositie.jpg[/img]

Works like a charm, kom dat maar bij alle auto's.
Abel
Über-Spammer

als de pomp inwendig maar nat is vd. Olie is er niet aan de hand.. Wat ook kan is olie met een klipje in de olie filter aansluiting spuiten, dat loopt dan ook wel naar de pomp ;)

Boegies er uit en ontsteking van de spannig, en laat maar een minutje zo draaien, je olie druk zie je dan al snel stijgen, Verwacht nu aub geen 4 bar gelijk he!!! moet je minstens 800 toeren hebben iod.
Riël
Über-Spammer

Inlooppasta??

jah.. :S

Wat een heisa, gewoon olie erin, starten en klaar.
Die pomp heeft zeker 0,5 seconden nodig om olie op te zuigen. Dat krijg je met de beste wil nog niet kapot. Dat zijn toch wel massieve rotors hoor die best even op dat lage starttoerental wat grenssmering aankunnen.
Steven

Die tip van Calle is wel mooi, ik wist dat het wel vaak gedaan werd bij andere motoren maar kan natuurlijk op de C-motor ook :)

Naja goed het blok hoeft dus niet open :p
Haas

het zal wel een combi van alle ideeen bij elkaar worden hier :P

@riel, snap je punt wel, maar na 1 blok in de filisteinen, wil ik met deze gewoon 0 risico lopen, helemaal omdat alles nieuw is :)
Haas

zo, het grote startschot is gegeven, ik ga weer verder aan de Clio :D

Vandaag was het de bedoeling de garage op te ruimen, maar door ruimschoots uitslapen en het keuren van de charade, heb ik dat maar omgezet in wat anders...

Clio heeft geen interieur meer op het dashboard na dan. Was toch wel benieuwd wat ik onder de mat aan zou treffen.... en wat schetst mijn verbazing, alles mooi zilvergrijs, geen roestpuntje te zien. Verder nog wat ding van de onderkant afgesloopt, zoals de remleidingen, benzineleidingen, pomp, filter enz, hoop draadjes van zelf in elkaar geflanste kabelboomprobeerseltjes :S, schakelpook en de hitteschilden onder de middentunnel.

Morgen ga ik de garage uitmesten en weggooien wat weg kan (heb nu weer een auto om mee naar de stort te gaan :P ), daarna de clio op een zeiltje in de garage zetten en de achteras en de tank eronder vandaan te halen, dan kan het schoonmaken van de bodem beginnen. Daarna uiteraard een potje of 80 aan tectyl erop smeren :P

Meteen een vraagje. De dorpels zijn niet echt netjes gespoten, helaas, maar zijn niet verrot. Deze zijn een jaar of vijf terug vervangen, evenals de achterschermen. Nu ben ik bang dat door het slechte spuiten de boel toch weer snel gaat rotten, dus wilde dat opnieuw doen. Alleen, vraag is dan: wat moet ik er mee?
Haas

owja..me moeder was ook erg blij toen ze thuiskwam en stoelen en banken, plastickappen enz op de oprit zag liggen :lol:

morgen maar ff verder gaan met troosten ;)

owja, heb ook alle bekleding van me bank en stoelen gerukt, om die schoon te maken. Wat helpt goed, water met azijn?
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ik ben benieuwd jongen! Als je een keer hulp nodig hebt, moet je maar roepen. Dan kom ik wel een keer langs :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Abel
Über-Spammer

wasmachiene fijn was!
PaulM

als garage opgeruimd is kan je er wel 2 autos in kwijt ;)

maar wel mooi als dat gebeurt is, kan je in alle rust en ruimte goed hobbien aan je clio :D

rijdt ie weer mooi op tijd voor een toertocht :P
Remon

Hou je niet wat mooie zilvere spulletjes over die je niet gebruikt? (D)
Haas

uhm...de achterklep die er nu opzit mag weg :)
Zit alleen nog een slot in en de strip onderop
Haas

Abel schreef:wasmachiene fijn was!
ja, zat ik ook aan te denken, zitten alleen van die plastic strippies aan, om ze om de zittingen te klemmen. Dat leek me niet zo jovol..
Plaats reactie