ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Steven
Car: M536

Als je met 90pk rondrijd wel ja :p
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

:D
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Bart GTT

Gisteren rond 19:00 stond er een Golf 2 naast me. Die kon gewoon niet fouter! :lol: Had er teveel op zitten en miste wel wat...
Ik stond steeds links, en om maar naast me te kunnen blijven staan, bleef ie mensen rechts inhalen.
Opeens zie ik, te laat, zo'n auto met lichtreclame op het dak.... :(
Die ander rijdt hard door waardoor ze achter hem aan gaan en ik rustig door rijdt.
Nou, dacht ik daar mooi van af te zijn! Gaat een uur later mijn foon: goedemiddag, politie Eindhoven, bent u eigenaar van..... Ik bel even om te zeggen dat er een brief naar de officier van justitie gaat. We konden uw snelheid niet meten dus daar krijgt u geen boete voor, maar wel een voor racen op de openbare weg... :(
De %&$#&$*$&(*#$^%&&$!!!!!!!!

Iemand toevallig ervaring met de hoogte van dit soort boetes?? :evil:
Mike (spitsoor)
Contacteer:

huh??? Kunnen ze dat zo maar doen dan??
Bart GTT

Ik hoop het niet!!! :)
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

hoop maar dat ze je geen artikel 5 aannaaien, dan ben je een eind de verkeerde kant op.
PaulM

vind dat bepalen of je raced ook maar beetje vaag. niet echt duidelijk begrip lijkt mij..
turboman
Contacteer:

Mike (spitsoor) schreef:huh??? Kunnen ze dat zo maar doen dan??
ja, ze signaleren jouw foute rijgedrag en via het kenteken achterhalen ze het adres van de eigenaar (meestal de bestuurder) e.d. en krijg je alsnog een bekeuring of erger.
Mrtn
Car: R5GTT

artikel 5 zou inderdaad minder prettig zijn, die wordt ook geregistreerd en best zwaar aangerekend, namelijk het (opzettelijk) in gevaar brengen van jezelf en andere weggebruikers.
Mrtn = Maarten
Xabre
Car: 19 16V

artikel 5 is minder, maximale straf is 2250 euro, 2 maanden in de bak of 2 jaar rijontzegging :P

http://www.verkeershandhaving.nl/?s=25&gw=bvom
frank_williams

graag weer ontopic.

nl.wetgeving
http://www.renault-tuning.com/viewforum.php?f=33
white gtt power

weekje geleden stond ik aan de bank , stond er een lexus IS200 even verder geparkeerd, oude model dus diesel bestaat daar niet eens in. ik binnen, kom ik buiten zie ik hem 2 zwarte strepen trekken en hoor een dumpvalve afblazen dat het niet meer normaal is, tegen de tijd de tijd dat ik men auto zat was hij al weg...

nujuist was ik gaan tanken en zie ik hem ineens 200m voor me de weg oprijden, ik zeg JAAAAAAAAAAAA eindelijk, ik erachter en in zen kont, ik zie hem kijken in zen spiegel en hij duwt de zijne even af, ik zat in de 3 dus volop erachter, toen afremmen en maar even de grote baan oprijden

1 en 2 ging hij praktisch even hard als ik maar in de 3 moest hij toch onderdoen voor de GT :worship: we hebben tot ongeveer 180 doorgetrokken en op die lengte trok ik een 2tal autos.

ps: heb nu fmic en 0.9 bar opstaan :D
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Netjes :) (Y)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Goeie shit! :D Dat zijn de leuke dingetjes... Dat had de Lexus-rijder vast niet verwacht. (Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Niemand in belgie denk ik :p
seger

white gtt power schreef:hij is van robby en hij heeft een GT met stage 3 blok van maurice met een T28/T3 kogelager turbo op 1.6 bar met ong 200pk

hij reed 0-100 in 5.60 en 13.39 op 400m

seger had een NIEUW blok vorig jaar met k-tec zuiger en blablabla en reed met de T2 op 1.2 bar rond de 15 sec op400m ik doe hetzelfde op 0.8 bar. hoe dat komt , kzou het niet weten :D

mja standaard, ik rij 150 gr meer druk, dikke 1.9 koppakking,2.5inch side pipe en downpipe, versterkte koppeling, 13 inch wielen,k&n vervangingsfilter en meer voorontsteking.
Ik reed 15s rond op 1.2bar volledig standaard motor met 15" en gij rijd 15.4 op 0.9bar met een hoop speelgoed erop.;) En voor zover ik weet zit er bij u toch ook wel een NIEUW blok in. En is al zeker 2 jaar geleden dat ik die tijd gereden heb vorig jaar reed ik met het mb blok waar ik nu nog mee rij. Toch moet ik toegeven dat uwe gt wel snel is gezien de veranderingen maar tijden moeten zeker beter kunnen volgende keer met de fmic en wat meer druk misschien.
limburgio

hela ge moet mijn geheim recept nie vertellen he ik hang uwe was ook nie buiten :) en mijn blok komt inderdaad van mb en ben er heel te vreden van maar stage3 daar weet ik niks van, ik heb zelf gekozen wat en hoe het erin komt en mijn turbo is geen T28/T3 :-)
its all my secret en 200pk???? hmm i wish :d krij wel 13.39 dus :-)

en uwe blok is ook wel nieuw he kerel, ik heb ook zo'n blok,gehad en dat was verre van origineel, aangepaste timing,veel hoger compressie, bewerkte kop, veel vooronsteking (heel veel) sidepipe, downpipe enz...

omdat ge nu op minder druk zo goed vooruitgaat is zuiver te wijten aan die hoge compressie, gij zult ook nooit meer dan 1.4bar bar moeten rijden anders ontploft uwe nest :-) ik heb net hetzelfde blok gehad en ik heb daar rare ervaringen mee gehad da zult ge wel weten maar snel was dat blok wel maar 14.16secs op 1.1 onder de gasklep kben hoger gegaan en de blok kon het nietmeer verdragen :-) kaboem :D kan u nog foto's sturen van de klep die de piston had genaaid
white gtt power

mijne gaat nie eens zo goed als ik vergelijk met andere auto's, pfff de feeling in de GT is der wel, ma was da voor shit, ik rij daarjuist tegen een maat zen gsi, 1ste 2de en 3de rijd ik wel een autolengte voor ma eens in 4de komt die snel bij en in de 5 lig ik al helemaal achter, just hetzelfde verhaal tegen de TT 180pk, vanaf 4de is men beeske precies dood :evil: , voor mij voelt da zo nie, want ik voel in de 4 nogaltijd wel boost ma voor wa ik er nu op heb gezet vind ik da toch ma zwak ze.... (N)

en kop is nie bewerkt zei seger, alle die kop zag er toch ma origineel uit toen ik die bezag...

en was buitenhangen, ik heb de verkeerde turbo gezegd :D ik dacht echt da da ne 28-30 kogellager was tjans, mja verkeerd verstaan dan. en voor de rest gewoon nieuwe shit erin, wat en hoe heb ik hier niet verteld ... en ik denk als ge op de bank gaat da u wens wel uitkomt van 200pk, waarsch geen wielpk's ma 200 pk zal u blokske wel presteren, ge gaf zelfs een 680kg wegend GTT'ke met om en bij de 200pk op zen doos dus ge moet nie vragen wa power in u machine zit...
Laatst gewijzigd door white gtt power op zo 28 mei 2006 14:21, 3 keer totaal gewijzigd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

op hogere snelheid zullen veel meer auto's je voorbij komen dan gaat koppel en pk's veel meer spelen dan gewicht
en met een cw van een blok beton gaat je ook niet helpen
wen er maar aan
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
white gtt power

en nieuw, we weten alledrie hoe de vorige eigenaar ermee gereden heeft, en WIE het blok gemaakt heeft, dus ik hou men hart vast voor wat er nog gaat gebeuren als ik wat begin te spelen met de druk en dergelijke.
ik heb er nu de laatste tijd ook al lekker wa geld ingepompt , dankzij seger vallen die kosten allemaal HEEL goed mee, ma toch kan ik nie blijven sponsoren :D

en voor de rest wilde ik gewoon aantonen dat ge Gtech correct werkte omdat wij tegelijk aan het sprinten waren ermee,en gij toch wel een van de extreme blokskes hebt en da de tijden dus wel kloppen. mja voor u althans :D , want ik reed op ong 0.8 bar 14.89 op de Gtech , ik ga paar dagen later bruustem op 1bar en rij 15.4 (N) (N) (N)
Riël
Über-Spammer

Met een originele turbo goed te verklaren. Die levert overduidelijk vermogen in op hoge(re) drukken.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer

Gisteren ook eens een keer de 19 de sporen kunnen geven. Richting Aken een passat TDi met 160-170 in mijn nek. Ik denk es kijken wat zo'n 19 kan. Hij kreeg hem tot naast me, maar toen de 19 eenmaal op zo'n 6000 toeren zat en ik richting 200 ging, reed ik weer wat weg :worship: tot 220 op de teller haha.

TomTom stond aan, 208 GPS kilometers per uur. Wel lache in zo'n 16v :smoke: Passat voegde netjes achter me terug in. Vrouwtje naast hem lachte nog eens leuk later aan het stoplicht :beer:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ook een hybride levert in op hogere snelheden en hogere toeren
alleen iets minder
maar het blijft een 1400 en dus op hogere snelheden beperkter dan een 2.0 liter of nog hoger
tot 140 a 150 gaat het daarna verlies je gewoon veel
Riël
Über-Spammer

Komt voor een groot deel door de intercooler en de carb.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

en de blokkendoos :D :D
en hoe snel je ook bent, je komt er altijd weer een tegen die sneller is :)
white gtt power

ja maar ik las hier zoveel verhaaltjes van GTT'tjes die een cupra blijven tot 200 enzo, come on, de mijne trekt een boxter met 211 pk en een TT er grandioos uit in de eerste 3 vitessen, maar bij 200 zijn deze toch al een eindje voor hoor
white gtt power

Riël schreef:Komt voor een groot deel door de intercooler en de carb.
ik heb een front mount intercooler geplaatst en nog haal ik de 200 niet sneller als een GSI 2000 16v, vanaf 160 kwam hij langs me door en hij bleef komen tot ik uiteindelijk 20m achter hem hing |:

dus ik wil toch wel eens in een GT'tje zitten dat tot 200 een cupra,TT,GSI,V-tec eruit rijd met originele turbo want dan zet ik de mijne nu te koop.

ofwel hebben in deze sectie al VEEEEEEEL mensen zever geschreven.

en ik heb het niet over 1ste2de3de want die zijn bij de GT gewoon super, zelfs zonder al men speelgoed erop ging hij al goed in de eerste 3
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Neem veel verhalen in dit topic maar met een korreltje zout inderdaad... :)
PaulM

net ff op terugweg van utrecht naar nijmegen gesport tegen een renault volgens mij laguna stationcar, hij kon me op snelheid redelijk bijhouden, bij de 180/190 vond ik het wel best. Kwamen bij wegwerkzaamheden, netjes ronde de 80 gereden, toen in zijn 3 en laguna niet meer teruggezien (0)

ook de afslag naar nijmegen niet, want die was ik voorbij gereden en zat inmiddels bij didam :lol:

was wel ff humor :D
Miekje16V

Heb net een jongen in een Opel Calibra laten schrikken hehehe

Hij reed een bocht door op de linkerrijbaan terwijl rechts alle ruimte was. En laat ik nou iets harder die bocht induiken dan hij. Heb hem dus rechts ingehaald in de bocht. Vervolgens zette hij de achtervolging in maar helaas voor hem, ik was een stuk sneller. :p

Later haalde hij me weer ergens in toen ik een andere kant op ging. Hij keek "not amused" 8)
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Net hier in Emmen op de Ericasestraatweg oid, ff stukkie geraced met een paarse Honda Civic (zo'n model van midden jaren 90)

Geen idee wat voor motor erin lag, maar hij kwam me niet voorbij, ik zag 'm na een poosje wel iets inlopen in m'n spiegel maar toen moesten we alweer remmen voor een rotonde. Ik iets later dan hij, wat op zich niet slim is met imitatie remblokken die al vrij snel ophouden met presteren en dan gaan stinken :~
Na de rotonde de Civic niet weer gezien, zal wel ergens afgeslagen zijn, of hij woont daar ofzo.

Maar was wel ff leuk weer, krijg je toch best een kick van :)

Eerder met de 19 1.8i ook een paar keer net zo'n paarse Civic op z'n nummer gezet, die vond ik niet heel indrukwekkend snel. (dat was niet deze maar een andere)

(Zo beter Riël :D )
Laatst gewijzigd door Edward op zo 4 jun 2006 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Riël
Über-Spammer

Edward(ForeverYoung) schreef: ook een paar keer dezelfde ..... (dat was niet deze maar een andere)

:~ :biertjuh:
Riël
Über-Spammer

Stond met de 16v aan het stoplicht naast een ouwe Opel Ascona. 1.8 s stond er achterop. Eigenlijk helemaal niet van plan me uit te sloven, ik ging ervanuit dat ik toch wel voor m uit kwam.
Komt me toch een brul uit die ascona, ik kijk naast me zie ik die kerel met een smile op zijn gezicht wegtrekken dus in reflex ook het gas er maar op. De eerste gang haalde ik niet, pas toen ik in de 2e gang doortrok richting 6500 toeren kwam ik m voor om net terug te voegen :)

Verrekt snel ding zo'n ascona. Die gast aan het lachen, (Y) gekregen, leuk :p
SMILLIAW

ok mensen, gaan we weer:
400m sprint
williams vs starlet met b20 blok 1-1
williams vs kadett gsi 2-0
williams vs corrado 1-0
williams vs civic 1-0
williams vs vti civic 1-0
williams vs opel ? 1-2
williams vs 5gtt 2-0

in het verleden al 2 maal tegen de starlet(model '87) met prelude 2 literblok gereden, was toen ook gelijk. zeer aan elkaar gewaagd.
die kadett was wel snel, maar niet snel genoeg.
weet niet wat voor corrado het was, hij liet wel flink zn dumpvalve horen, maar heb hem ver achter me gelaten. hij riep toen gelijk zn maat om met zn civic te komen om tegen mij te rijden, weet ook niet wat daarin lag, maar moest ook achter mij plaatsnemen.
die civic vti is snel, we rijden vaak en wederom moest ie het afleggen.
tegen die opel was ook leuk, was of volgens mij een ouwe kadett, achterwiel aangedreven en snel. de 1ste x won ik, de 2e keer starte ik goed maar kon mn 2e versnelling niet vinden na een paar pogingen, dus hield het op.
3e x heb ik verloren, ook een gewaagde tegenstander.
die 5gtt is vaker op het forum langsgeweest, blauw, ktec bodykitt en de toenmalige eigenaar heeft/had ook een 5 turbo. ziet er leuk uit, maar redde het beide keren niet.
PaulM

lijjkt me wel lachu als ze dan hun maatje opbellen en dat die het ook niet redt :P
Gesloten