ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I
-
- Contacteer:

-
- Contacteer:
In Heerhugowaard rijd een 2.2 turbo rond.. die gaat wel aardig 

-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
IK vond dat een mooie Prelude, sportief gelijnd wagentje wel.
Zonet even een beetje gesprint met een meid in een Polo Coupé. Ging aardig vooruit (ik vermoed een 1.4tje) maar ik was sneller. Haar koppelingsplaten stonken overigens een beetje
Later op een dubbelbaans stukje van de N34 met 160 er voorbij, daarna afgeremd voor m'n afslag, kom ik boven en staat daar een Astra Station met van die te grote vierkante mistlampen bij het viaduct
Zal daar dus wel een camera hebben opgesteld.
Nu maar hopen dat ik niet geflitst ben... Zag wel een flits maar dat was als het goed is aan de andere kant en ik was toen ook nog te ver van het viaduct verwijderd (hoop ik toch
)
Zonet even een beetje gesprint met een meid in een Polo Coupé. Ging aardig vooruit (ik vermoed een 1.4tje) maar ik was sneller. Haar koppelingsplaten stonken overigens een beetje

Later op een dubbelbaans stukje van de N34 met 160 er voorbij, daarna afgeremd voor m'n afslag, kom ik boven en staat daar een Astra Station met van die te grote vierkante mistlampen bij het viaduct

Nu maar hopen dat ik niet geflitst ben... Zag wel een flits maar dat was als het goed is aan de andere kant en ik was toen ook nog te ver van het viaduct verwijderd (hoop ik toch
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:

Project: GTT Blue Sport
Zondag heb ik in een bijna hagelnieuwe Peugeot 206 RC gereden (van Paskie, voor degene die hem nog kennen van hier). Wat een racemonster, zeg! Helaas geen noemenswaardige tegenstanders tegengekomen, maar ben erg benieuwd wat zoiets doet tegen bijvoorbeeld een Williams. Dat ding blijft maar doortrekken!
Het interieur is overigens ook supermooi. Vette racekuipen erin...

Na anderhalf jaar rijden in een Golfje 1.3 weet je niet wat je meemaakt als je ineens 180 PK onder je reet hebt. 
Ik vond de RC nogal stuiterig en erg stug, maar op zich vind ik dat juist wel lekker. Echt uitgebreid heb ik m niet aan de tand kunnen voelen, maar was wel onder de indruk van de auto. Ik vind 'm in ieder geval wel mooier dan de RS.

Ik vond de RC nogal stuiterig en erg stug, maar op zich vind ik dat juist wel lekker. Echt uitgebreid heb ik m niet aan de tand kunnen voelen, maar was wel onder de indruk van de auto. Ik vind 'm in ieder geval wel mooier dan de RS.
Peugeot 206 RC :Ivo8hoven schreef:Klinkt lekker rauw die 206 RC, zeker sneller dan een Clio 1.8 16v, denk aardig gelijk met een Willie, maar een frisse GT wint het zeker...
0 tot 100km/u (in sec) 7,4
Topsnelheid (km/u) 220
dit redt een standaard 5GTT net niet
maar de pug heeft wel een hoop meer vermogen, 2.0 16v met 177pk
-
Williams (niet meer standaard) vs CooperS.
Popiejopie gast met dito Cooper. Ik rechts hij links, beide achter een langzamere deelnemer.... Passat voor de Cooper opzij, ik reeds terug in z'n 2, 4000 rpm. Cooper gas, toen pas ik gas en remmen anders zat i in de kofferbak. Cooper terugschakelen (denk ik) en gas en Williams er even vlotjes bij, naast en overheen. Komende verkeerslicht ik links staan, Cooper snle rechtsaf. Mietjuuuuuuuuhhhhhh
Yup weet ook weer waar 'ie staat, hehhehheh

Popiejopie gast met dito Cooper. Ik rechts hij links, beide achter een langzamere deelnemer.... Passat voor de Cooper opzij, ik reeds terug in z'n 2, 4000 rpm. Cooper gas, toen pas ik gas en remmen anders zat i in de kofferbak. Cooper terugschakelen (denk ik) en gas en Williams er even vlotjes bij, naast en overheen. Komende verkeerslicht ik links staan, Cooper snle rechtsaf. Mietjuuuuuuuuhhhhhh

Yup weet ook weer waar 'ie staat, hehhehheh

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
met een beetje mazzel is mijn verrassing over een paar weken klaar 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
[offtopic]
eindelijk een williams gekocht zeker

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
die zijn vet te traagFrank M schreef:[offtopic]

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Contacteer:
Clio II 1.2 16V tegen een Clio II dci Ging vrij makkelijk 

Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
- Contacteer:
uiteraard 

Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
- Car: GTT
van het weekend op een oud cicuit gedeelte in frankrijk. werd ik uitgedaagt door een renault 4cv jawel zo`n ding uit de jaren 50 dusja er langs en een sprintje moest goed gas geven wilde ik hem voor blijven
daarna het wagentje geinspecteerd lag er een getunde R8 Gordini moter met alpine a110 versnellingsbak in
en veel plaatwerk vervangen door polyester, knap wekr had die fransman geleverd 
daarna het wagentje geinspecteerd lag er een getunde R8 Gordini moter met alpine a110 versnellingsbak in

Danny van Duren schreef:van het weekend op een oud cicuit gedeelte in frankrijk. werd ik uitgedaagt door een renault 4cv jawel zo`n ding uit de jaren 50 dusja er langs en een sprintje moest goed gas geven wilde ik hem voor blijven
daarna het wagentje geinspecteerd lag er een getunde R8 Gordini moter met alpine a110 versnellingsbak inen veel plaatwerk vervangen door polyester, knap wekr had die fransman geleverd

RC kopuh?Merijn schreef:Zondag heb ik in een bijna hagelnieuwe Peugeot 206 RC gereden (van Paskie, voor degene die hem nog kennen van hier). Wat een racemonster, zeg! Helaas geen noemenswaardige tegenstanders tegengekomen, maar ben erg benieuwd wat zoiets doet tegen bijvoorbeeld een Williams. Dat ding blijft maar doortrekken!Het interieur is overigens ook supermooi. Vette racekuipen erin...
Ik heb nog een blauwe en zwarte in de aanbieding.

Omdat je zelf links i/d wagen zit,en er dus aan die kant meer druk op 't wiel staat,waardoor die net ietsje meer grip heeft,en dus links gemakkelijker doorsliptClio lady schreef:Hmm... hoe komt het dat met dit weer mijn rechterwiel gaat slippen wanneer ik een stoplichtsprintje probeer te trekken???
Ah vandaar dat al die sjohnny's zo in de auto hangen
Maareh verliezen van een Tigra? Als je nou gewoon ff iets gas terugneemt tot ie niet meer doorslipt en dan weer volgas geeft of anders wat sneller doorschakelt, dan moet het toch een stuk beter gaan.

Maareh verliezen van een Tigra? Als je nou gewoon ff iets gas terugneemt tot ie niet meer doorslipt en dan weer volgas geeft of anders wat sneller doorschakelt, dan moet het toch een stuk beter gaan.
Ja... erg he! Ach toen ie eenmaal slipte en ik gas terug nam schakelde ik ook nog eens niet helemaal lekker...Steven schreef:Ah vandaar dat al die sjohnny's zo in de auto hangen![]()
Hahah!

Dus ik moet wat meer ervaring gaan opdoen met dit soort sprintjes hehehe

zijn die tigra's allemaal trage hokken? zie af en toe in nijmegen zon gepimpte rijden, en vroeg af hoe snel die dingen zijn 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Kep ooit eens tegen een Tigra gereden in de ouwe Laguna 1.6-16v van Pa.
Das ook 109 pk met 1200 kilo, ging ongeveer gelijk op en bij de 160 konnie nog niet wegrijden
Hier rijden er ook een paar rond met dikke brulpijpen en vette spoilers, chromen wielen. Maar als het gas eenmaal vol open staat heb je er nog eeuwen last van
Das ook 109 pk met 1200 kilo, ging ongeveer gelijk op en bij de 160 konnie nog niet wegrijden

Hier rijden er ook een paar rond met dikke brulpijpen en vette spoilers, chromen wielen. Maar als het gas eenmaal vol open staat heb je er nog eeuwen last van

-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Een nat wegdek is ook wel behoorlijk verrot hoor, en als je dan besluit om een versnelling hoger te gaan dan is het eigenlijk al te laatSteven schreef:Als je nou gewoon ff iets gas terugneemt tot ie niet meer doorslipt en dan weer volgas geeft of anders wat sneller doorschakelt, dan moet het toch een stuk beter gaan.

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)