Miekje's RS

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Xvisor
Contacteer:

Je wil je clit helemaal niet kwijt denk nou eens een mooi lief ogent wagentje maar als je erin gaat zitten zit je lekker in de kuipstoeltjes (veeel beter dan in de goedkopere modellen), alles erop en eraan wat je nodig hebt en wees eerlijk een snelle auto rustig behandelen levert je alleen maar meer levensduur op (te weinig is ook niet goed) dus conclusie lekker houden dat clitje ;) scheelt je ook weer de moeite van het verkopen en een andere zoeken! 8)
Renault and electrics are a recipe for trouble :)
Miekje16V

Xvisor schreef:dus conclusie lekker houden dat clitje ;)
Hahah! Had ik hem nou maar niet die bijnaam gegevens... straks denken ze nog dat ik moslim wil worden ofzo :lol:
Xvisor
Contacteer:

Clio lady schreef:
Xvisor schreef:dus conclusie lekker houden dat clitje ;)
Hahah! Had ik hem nou maar niet die bijnaam gegevens... straks denken ze nog dat ik moslim wil worden ofzo :lol:
Not my fault ;) :lol:
Johan_16v
Contacteer:

Clio lady schreef:Ja Johan... ook daar heb je gelijk in. Hij is verder prima en wat zo bijzonder is, geen roest! En lekker rijden. :)

Kijk ik ben echt geen slome doos ofzo hoor... ben stiekem ook wel een pittige rijder maar deze auto is echt gemaakt voor nog meer doorrijden. En daarbij vind ik het erg jammer dat ik zelf (nog)niet kan sleutelen, en dit soort wagentjes wil je liever niet bij meneer Renault laten repareren vanwege de hoge kosten die ze berekenen. :gun:

Nog meer mensen die me kunnen overtuigen om hem toch te houden?

p.s. wel grappig, de auto staat pas een paar uurtjes op marktplaats en ik heb al ongeveer 80 hits. :wink:
ik kan zelf ook nog niet enorm sleutelen, maar ik trek mijn plan. en als het ff niet lukt, dan vind ik wel iemand die me kan helpen. (hier zal je vrijwilligers genoeg vinden, zeker weten!) ik ben nog niet bij meneer Renault geweest voor er iets aan te laten doen, wel voor enkele wisselstukjes te halen :D

tip: haal u een Haynes technisch boek of Vraagbaak, heb ik al veel uit opgestoken!
Miekje16V

Oeps... het begint mailtjes te regenen nu ik de Clio min of meer te koop heb staan :~
16v clio mark
Contacteer:

Gewoon niet weg doen die van mij is nu ook stuk .
Maar spring gewoon en gaat in de lucht als hij straks weer klaar is.
En aan dat vermogen moet je gewoon wennen..
Miekje16V

@ Mark: wat is er met die van jou dan?

Die van mij is nu idd ook weer helemaal goed maar hij "voelt" nog niet helemaal eigen...
Maus

MartijnB schreef:je mag ook ff een proefrit maken in mijne :P

dan weet je wat echt een snelle Clio is

0-170 in 12 sec
Pardon!? Heb je daar bewijzen van ofzo? Vind dat wel behoorlijk rap hoor!
Hier voor vergelijk wat tijden van een (niet standaard) EVO;
[img]http://img82.imageshack.us/img82/328/ev ... tie3je.jpg[/img]
Miekje16V

Gaat er toevallig iemand naar de meeting in Belgie op 14 mei??? (I)
Xvisor
Contacteer:

Ik waarschijnlijk alleen 19 staat nog zonder motor ;) en ik weet niet of ie dan al klaar is! http://prive.etict.nl/blok voor de geinteresseerden
Miekje16V

2 Xvisor: Bedankt voor je reactie. Ik vroeg het omdat ik van iemand booskijkertjes zou overnemen en hij daar ook heen zou gaan en ik niet. Dus zocht iemand wat meer uit mijn buurt om die dingen voor me mee te nemen. Maar is niet meer nodig want hij stuurt ze al op! :)

Groetjes Marieke
Miekje16V

Vandaag zijn er nieuwe remschijven en blokken (voor) op de Clio gezet! En hij remt weer super (zonder trillen!!!) :worship:
PaulM

wel rustig inremmen he anders zijn ze zo weer krom, welk merk heb je erop gezet?
Miekje16V

Welk merk... eh Brembo geloof ik. En ja, ik zal ze rustig inremmen want deze moeten natuurlijk wel lang meegaan :wink:

Verder gaat het allemaal erg goed met "Clitt".... rijdt prima na de vervanging van koppakking e.d. Wordt ook niet te heet met dit weer. :worship:

Hij moet wel ff gepoetst worden maar daar wacht ik nog ff mee tot de bloesems uitgestoven zijn... auto zit echt zwaar onder het stof nu dus dat wordt een leuke klus. :p
Laatst gewijzigd door Miekje16V op zo 5 aug 2007 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

+Clio16v+ schreef:wel rustig inremmen he anders zijn ze zo weer krom, welk merk heb je erop gezet?
bij schijven van het betere merk is dat helemaal niet van toepassing.

Zaterdagmorgen toekomen op zolder: nieuwe schijven + blokken erop + nieuw setje slicks,

10h: de baan op, rondje rijden, bandjes warmen,

rondje 2 knallen maar ! Dit gedurende zaterdag en zondag !

Zondagavond 16.10, blokken weg (DS3000), schijven: nada !

Spendeer dus iets meer voor degelijke schijven en je hebt geen probleem.

PS: het is best mogelijk dat dit weer een discussiepunt is maar wat ik zeg komt uit persoonlijke ervaring. Als we praten over std schijven treed ik je bij in je verhaal.
Miekje16V

Tja... ik weet natuurlijk niet wat het "betere merk" is. Dus laat ik voor de zekerheid de aankomende tijd maar netjes remmen hihih :p
Gast

als je brembo's steken hebt hoef je je weinig zorgen te maken, maar zoals je zelf zegt 'voorzichtigheid' is nooit een extra kost. Als we spreken over de betere merken gaat het over wilwood, mov'it en andere. De remmenset van de nieuwe clio RS en de megane RS zijn std brembo gesnapt door 4zuigerklauwen en hebben reeds hun diensten bewezen. Je kan ze dus ook tot de betere kwaliteiten rekenen.
PaulM

-jo- schreef:
+Clio16v+ schreef:wel rustig inremmen he anders zijn ze zo weer krom, welk merk heb je erop gezet?
heb er sandtler type S schijven onder liggen, moest anders wel 300km inremmen. merken waar jij het over hebt zijn waarschijnlijk voor circuit, of een te dure prijsklasse voor de normaal rijdende mens ;)
Ferdy
Über-Spammer

+Clio16v+ schreef:
-jo- schreef:
heb er sandtler type S schijven onder liggen, moest anders wel 300km inremmen. merken waar jij het over hebt zijn waarschijnlijk voor circuit, of een te dure prijsklasse voor de normaal rijdende mens ;)
ik denk dat dat laatste redelijk mee valt
Xvisor
Contacteer:

Niet lullig bedoeld maar volgens mij is dit niet het juiste topic voor remmen discussie ;) (Overigens heb ik renault schijven wel eens krom gereden maar ze zijn ook weer recht te krijgen!)

Maar eh marieke houden he! 8) raampjes met dit weer en lekker toeren! Mijn mobiel is nu ook weer op de weg na 3 dagen sleutelen >-)
PaulM

ga er verder ook niet op in, of je ze wel of niet inremt moet je zelf weten, zijn jou schijven dus... :) maarja stel het ook alleen maar voor als advies.

remt wel stuk beter he marieke met nieuwe remmen :D
Miekje16V

Ja remt inderdaad een stuk beter met die nieuwe schijfjes en blokjes! Vooral het feit dat ik van het trillen af ben tijdens het remmen, is fijn. Qua remkracht weet ik nog niet zo goed wat ze doen... nog met inremmen bezig he :wink:

Maar goed.... laten we hiermee de remmen discussie afsluiten :beer:

Ik kan nog wel even vertellen wat ik nog van plan ben met "Clitt" (F) :
- De grill die er nu inzit eruit slopen en vervangen door of zwart gaas of een phase 2 grill.
- het mini achterklepspoilertje vervangen door een (nette) spoiler met 3e remlicht. Weet iemand zo'n ding in kleurcode 449 te koop staan toevallig???
- uitbalanceren en uitlijnen.

Zo da's voorlopig weer een mooi verlanglijstje. Als iemand nog tips of andere ideeen heeft, hoor ik het graag! :)
Laatst gewijzigd door Miekje16V op zo 5 aug 2007 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
AlbertG

Ik zou voor de Phase 2 grill gaan, racegaas lijkt niet zo mooi bij een Clio.
Miekje16V

Nou zeg... ik krijg helemaal de (piep) van die bloesemtroep die op mijn Cliotje plakt!!! Had hem laatst zo mooi gewassen en nu is ie helemaal groen :~

Nog vrijwilligers om mijn auto te wassen haha!! :p
Remco T.
Contacteer:

Dat is hier ook zo erg :( pas mn auto gewassen en in de was gezet en nu voelt ie al aan als een kauwgombal..
Marieke

Hahaha als je ze hebt gevonden Marieke dan mag je ze ook hierheen sturen :) Mijn auto staat al een tijdje onder een boom waar al die gele meuk vanaf komt ;)

Mag je auto trouwens nog ff blijven of doe je hem er toch uit?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

AlbertG schreef:Ik zou voor de Phase 2 grill gaan, racegaas lijkt niet zo mooi bij een Clio.
Inderdaad! Kippengaas ziet er in mijn ogen echt niet uit, omdat je het er niet netjes achter krijgt. Gewoon een in carrosseriekleur gespoten ph.2 grille en de bijbehorende dingen onder de koplampen en het ziet er zeer netjes uit. (Y)
Miekje16V

Hallo allemaal,

Nou het stof en pikzooi probleem heeft zich vanzelf opgelost door de bakken met regen die er de afgelopen dagen zijn gevallen. "Clitt" is weer helemaal schoon! Hoewel... beetje wassen en poetsen kan natuurlijk geen kwaad. 8)
@ Marieke (1) Helaas, nog geen vrijwilligers gevonden voor het poetsen dus we zullen het poetswerk toch lekker zelf moeten doen. Ach jah... bouw je wel lekker een band op met je autotje he :wink:

Heb net ontdekt dat uitlijnen en balanceren (rondom) me in totaal maar ongeveer 80 euro gaat kosten, vond die prijs erg meevallen! :worship:
Dus dat gaan we volgende week maar eens laten doen.
Ik wil eigenlijk wanneer de banden er toch af zijn, de velgen even oppoetsen... hoe en waarmee kan ik dit het beste doen? (I) En natuurlijk het snelste want die monteur moet ondertussen wel verder kunnen met het balanceren.

En dan nog even een update over de mogelijke verkoop van de Clio: hij staat nog wel op Marktplaats maar gaat alleen weg tegen het bedrag dat ik in gedachten heb; dat bedrag is zo hoog, dat ik hem waarschijnlijk er niet voor kwijtraak :wink: Dus denk dat ik de Clio voorlopig maar lekker houd!!! :)
Heb de afgelopen weken een aantal keren flinke stukken gereden met de Clio en hij blijkt erg betrouwbaar en heeft er geen moeite mee om met het warme weer te rijden. :worship:

Kortom Miekje is weer blij met "Clitt" (F)
Laatst gewijzigd door Miekje16V op zo 5 aug 2007 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer

Nou, verrassing, je banden gaan er niet af met balanceren ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Miekje16V

:lol: Velgen bedoel ik natuurlijk!
:p Als die van de auto af zijn kan ik ze namelijk beter schoonmaken. Normaal kan ik alleen bij de buitenkant en niet aan de binnenkant van de velg (zitten de remschijven in de weg). dus dacht dat ik dat nu mooi zou kunnen combineren.
Miekje16V

Eh.. wielen is misschien een betere benaming. Da's velg en band te samen hehehe :p
Remco T.
Contacteer:

Balanceren en uitlijnen doen ze volgens mij met de "wielen" erop ;)
Miekje16V

Nee hoor! Of ben ik nou gek??? |:
Bij de bandenservice waar ik het altijd laat doen (van Essen Westervoort), halen ze je velgen & banden (dus wielen in zijn geheel) van de auto af. Vervolgens hangen ze het wiel aan een apparaat die de balans meet en kunnen ze er van die loodjes op vastmaken die het wiel de goede balans geven. Daarna monteren ze het wiel weer aan de auto.

Uitlijnen gaat anders... dan gaat je auto op een speciale brug en wordt de uitlijning gecontroleerd (met lasers meen ik)... hoe ze het dan vervolgens bijstellen weet ik zo ff niet meer (vorige keer niet staan opletten daar, liepen te veel interessante mannen rond hehehe :p
Remco T.
Contacteer:

ja okeej daar heb je gelijk in balanceren doen ze per wiel.. maar uitlijnen gewoon op de auto :)
Plaats reactie