Project ForeverYoung: Mégane Berline (gespot op de sloop)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Zo, net terug van de keuring, en hij is afgekeurd.

Stelt niet veel voor allemaal, 1 band rechtsachter met net te weinig profiel, en de andere achterband is kiele-kiele :p
Een of ander balkje vlak voor de achteras, waar altijd water in blijft staan, is goed verrot.
Een remlichtje wat het niet deed, ondertussen al gefixxt.
En die @#$%^*^&#$@# ruitensproeier die nog altijd verstopt zit (nog steeds niet even de moeite genomen om door te spuiten :smoke: )

Dus ik ga maandag om 9 uur opnieuw door de keuring;
op de sportvelgen, :D
met het nieuwe balkje op m'n achterbank, (denk niet dat ik die er zelf zonder brug onder ga krijgen, kost overigens nog geen 20 euro bij de dealer, en ik kan 'm waarschijnlijk vanmiddag na 14:00 ophalen...)
en met hopelijk beter werkende ruitensproeier :smile:

Ben trouwens niet écht afgekeurd, niet afgemeld namelijk, want dan had ik 'm daar tot maandag moeten laten staan, en heb toch regelmatig de auto nodig. Maandag is de officiële dag dat de APK verloopt dus dan kan het nog net, zonder over de datum te gaan.

Ik ga er vanuit dat ie d'r maandag zo doorheen is, aangezien verder alles gewoon goed leek, hij remde lekker, reed lekker, CO was in orde, enz.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Afkeur is minder leuk, maar het valt mee zo te horen. Dat balkje moet gelast worden?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Edward
Contacteer:

Zou wel kunnen, maar er zitten meerdere rotte plekken in, de monteur tikte er met z'n hamertje zo een paar stukken uit :D Dus dan moeten d'r meerdere plekken gelast worden.

Balkje haal ik als het goed is vanmiddag bij de dealer op, kost me nog geen 20 euro, als ik dat moet laten lassen dan mag ik volgend jaar weer, voor andere rotte plekken die nu nog niet rot zijn ofzo.

Voor 2 tientjes ga ik niet al die moeite doen :p

Wat betreft achterbanden was ik op de hoogte dat ze minder werden, heb ze afgelopen weekend nog met zo'n bandenmetertje nagemeten en dat leek goed, maar kennelijk zaten er plekjes op die wat minder waren. Scheef afgesleten misschien, ik was er al een beetje bang voor. Ik was ook eerst al van plan om op de sportvelgen door de APK te gaan, maar vanwege het weer en het feit dat de banden in goede conditie leken toch maar van afgezien. Nu dus alsnog :)

En dat remlichtje, das gewoon pech, aangezien ik gisteravond al m'n linker koplamp heb moeten vervangen, die was er mee opgehouden, remlichten heb ik van de week nog gecheckt en waren toen gewoon nog goed.
Fleetwood

waarom had je hem moeten laten staan dan,
als ie wel was afgemeld...
ik word er zoo moei van.
Edward
Contacteer:

omdat je officieel niet mag rijden met een afgekeurde auto, werd mij verteld... nu weet de RDW officieel niet dat ik afgekeurd ben, dwz het staat niet in hun systeem. maandag als ie afgemeld word is het pas definitief.

nieuw balkje heb ik bij de Renault dealer in Hoogeveen vanmiddag opgehaald, kostte me incl. BTW € 17.25, en wat is ie mooi :worship:
helemaal roestvrij nog :p (L)

morgen met een handige kennis even proberen het ouwe balkje onder de auto weg te slopen, ben er zelf heel even mee bezig geweest, maar kreeg er geen sleutel op, en toen had ik al geen zin meer om ander gereedschap zoals een ratel en dopsleutel uit de schuur te halen :lol: :smoke:

vond het wat krap allemaal, zo zonder brug :wink: daarna nog wel even de sportvelgen overgezet, dan is het maar gedaan. nu hopen dat het weer goed blijft dit weekend :)
Edward
Contacteer:

oh ja, m'n ruitensproeiert doet het ook weer. heb de geluidsdempende isolatieplaat onder de motorkap weer met de nodige moeite los gekregen (weer 4 van die leuke dopjes gesneuveld, gelukkig dat ik er laatst 5 had bijgehaald, en dan zit ie nog niet met alle dopjes vast, kom er nog 4 ofzo tekort)
effe goed doorgeblazen, alle slangetjes voor zover mogelijk los gehad en op elke mogelijke manier doorgeblazen, en de straal is nu veel krachtiger.
al had ik bij het doorblazen het idee dat het linkse sproeigaatje nog altijd minder lucht doorliet dan het rechtse sproeigaatje, maar goed, zolang het bij gebruik van de wis-was installatie goed werkt, ben ik tevreden. :worship:
Edward
Contacteer:

Vers van de pers: de Mégane is weer een jaartje goedgekeurd :worship: :pompom2: :pompom:

Het verstevingingsbalkje is zaterdagmiddag vervangen, was een stuk simpeler dan ik me had voorgesteld.

Kom nu net bij de keuring vandaan, de keurmeester heeft nog een keertje om de auto heen gelopen en alles gecheckt, en hij is weer goedgekeurd en afgemeld.

Kondigt zich wel ineens een soort massaprobleempje aan:

Toen ik naar die garage toereed, zag ik het lampje van het achtermistlicht oplichten toen ik remde, hoe harder ik remde hoe vaker dat lampje in het instrumentenpaneel oplichtte :p
Wie mij een beetje kent, weet nu dus dat ik constant vol op dat rempedaal aan het trappen ben :lol: :wink:

Toen ik bij de keuring wegreed was het echter weer weg, hoe hard ik ook remde >-)
Edward
Contacteer:

Sta ik vanochtend een brief te posten, de Mégane met draaiende motor er vlak bij laten staan, en ik had het rechter knipperlicht aan.

Wil ik terug in de auto stappen, valt het me toevallig op dat m'n rechter achterlichten gewoon doodleuk staan mee te knipperen :lol: (om en om met het knipperlicht zelf)

Heb ik het linker knipperlicht aan, dan is het gewoon normaal, zoals het hoort...

K*t reno :p (zie ook het direct hierbovenstaande bericht)
Edward
Contacteer:

Hoor ik me net toch een vies geluid onder het remmen :(

Effe gekeken, blijkt het buitenste remblok aan de linkerschijf zo goed als op te zijn...

Soms hoor ik 'm wel, soms niet, soms bij licht remmen en soms bij stevig remmen, maar soms dus ook niet, ook al rem ik stevig.

Het buitenste remblok op de rechterschijf heeft nog genoeg om tot het einde van de zomer te kunnen remmen, hoe de binnensten er aan toe zijn weet ik niet, dan moet ik eerst de wielen er af halen.

Kun je ook eerst links vervangen en later rechts een keer? Of gaat ie dan scheef remmen?
Ik zit momenteel niet zo heel goed bij kas, vandaar (N)

Als het het beste is om ze tegelijk te vervangen dan moet dat maar, haal ik ze een dezer dagen op en moet ik dat er maar even gauw een keer onder frotten.

Bij voorbaat dank voor het beantwoorden van de vragen (Y)

EDITje: bovenstaand probleem met massa van de achterlichten is laatst al verholpen, vergeten te updaten.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Remblokken koop je toch echt per set dus links en rechts, dus dat zou ik wel meteen doen als ik jou was ;)

Zo duur zijn een setje blokken toch niet? :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Edward
Contacteer:

ach ja, is ook zo (S)

maar snel ff doen dan voordat ik m'n schijven in de kliko kan donderen :evil:
Steven
Car: M536

Goed man, besparen op je remmerij... (Y)

Ook wel es nagedacht waarom dat blok zo snel gesleten is? Kan wel es zijn dat je remzuiger blijft hangen waardoor ie constant aanloopt bijv. zou ik eerst maar eens ff checken.
Ralf

Steven schreef:Goed man, besparen op je remmerij... (Y)
misschien zijn 2de hands blokken een optie :wink:
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Steven

Jah of van die goedkope long-life rotmeuk.... Offeh greenstuff remblokken die minder remstof afgeven (S)

Ik erger me tegenwoordig dood als een auto verrot remt, sinds ik een x serieuze remmerij heb gehad moet ik nix anders meer :p
Edward
Contacteer:

besparen op de remmerij? 't komt me gewoon even niet goed uit.. had het pas in de zomer verwacht, aangezien op de andere schijf er nog wel wat opzit. maar ik ga echt geen Twingo blokken ofzo monteren om goedkoper uit te zijn :D
maar aangezien je remblokken toch per set koopt, valt er helemaal niks te besparen :)

maar wat dan nog, wat is er mis met 1 setje nieuwe remblokken links, en nog even doorgaan met wat er rechts nog opzit...
nu ga ik straks blokken weggooien waar ik nog een paar duizend kilometer mee door had gekund..

remzuigertje wordt uiteraard gecheckt bij montage van de nieuwe blokjes, 1e wat in me opkwam gezien het andere buitenste remblokje waar nog 3 mm tot bijna een halve centimeter opzit.

en wat ik net zei, ik had het pas in de zomer verwacht, en had dan graag een beetje betere kwaliteit blokjes willen kopen in plaats van de standaard Reno blokken (die overigens best goed zijn, maar ik wil beter), en met een beetje voorbereiding.

nu moet ik ineens onverwachts die shit gaan regelen, terwijl dit niet het meest ideale moment ervoor is, en er dus waarschijnlijk toch weer standaard blokjes gemonteerd zullen worden.

(@Ralf: zouden remblokjes op Marktplaats dan goedkoper zijn denk je? :p )

Green Stuff heb ik al gehad en dat komt er bij mij niet meer in :gun:

Enneh Steven, wat is serieuze remmerij? andere schijven (behalve EBC dan), andere blokken? andere klauwen e.d.?
Laatst gewijzigd door Edward op vr 21 apr 2006 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven

Setje 285mm ipv 240mm (jah das minimaal 15" ipv 13" wielen), setje spacers, rvs slangen en ferrodo ds2500.

Telkens als ik remtests ging doen van 200 naar 100 ofzo moet je na 3x stoppen wegens koppijn of misselijke gevoelens :lol:
En dan zijn er nog wel sets die veel bruter kunnen, maarja das leuk voor de volgende auto :p
Edward
Contacteer:

Zo, ik heb nieuwe remblokken, net ff opgehaald.

Wel imitatie, de Renault dealer verkoopt op zaterdag alleen auto's, geen onderdelen (S) dus ik moest het ergens anders zoeken (zou zweren dat ze op zaterdag tot 12 uur het magazijn open hebben, maar d'r was niemand aanwezig en ik moest maandag maar even terugkomen)

Dus ik, ongeduldig als ik ben, naar een andere zaak toe, die hadden geen standaard Renault blokken meer op voorraad, dan hadden ze ze moeten bestellen en had ik ze maandag gehad, maar ze hadden nog wel imitatie blokjes liggen, van Bremsa (nooit van gehoord, maar goed)
Sportblokjes hadden ze ook niet, hadden ook besteld moeten worden, maar dat zou denk ik nog langer duren dan standaard Reno blokjes.

Dus die imitatie dingen maar meegenomen, had dit keer niet zo'n zin om stad en land ervoor af te zoeken...

Als ze mij niet bevallen, kan ik altijd nog deze eronder weg trekken en alsnog betere blokjes kopen. Mintex of Ferodo, ofzo.
Maar ja, die moet je van te voren bestellen en daar had ik nu geen tijd voor.. :~ :(
Edward
Contacteer:

zo, morgenochtend gaan ze eronder, krijgt de handrem ook weer rust :D (die gebruik ik nu wat meer, om het remmen met de versleten remblokken toch een beetje te beperken, anders heb ik straks allemaal groeven op de linker schijf (S) )

wel grappig, normaal zijn de schijven altijd warm (zeg maar gerust "heet") en de trommels zijn altijd gewoon normaal, en nu heb ik de schijven lekker koel en zijn de trommels merkbaar warmer (niet heet natuurlijk, maar gewoon) :smile:
Edward
Contacteer:

Zo, de remblokjes zitten eronder, en hij remt ondertussen ook al weer redelijk normaal. Heb heel eventjes bij moeten remmen met de handrem, maar nu begint het al aardig in de buurt te komen van hoe het hoort te zijn.

De remblokken zelf waren nog niet geheel op, ik was er heel mooi op tijd bij, maar er schuurde iets tegen de schijf aan, precies op die binnenste ring. Zeg maar datgene waar de remvoering opzit, dat schuurde. Krijg het ff niet beter uitgelegd :~ EDIT: het plaatje waar de remvoering op zit :smile:

Maar ik ben nog niet klaar, moet binnenkort toch de schijfjes vervangen, aangezien die aardig aan de dunne kant zijn.. Het geventileerde gedeelte is van binnen ook knap roestig geworden, wat volgens mij ook niet helemaal is zoals het hoort.

Betekent dus binnenkort weer opnieuw een kleine inrij periode. :)

Is het trouwens veel moeilijker om een remschijf van een auto met ABS te vervangen dan van een auto zonder ABS?
Ik heb achter trommels, en voor schijven. Neem aan dat de ABS dus voor zit.
Edward
Contacteer:

Ben ik helemaal vergeten te vermelden dat er met de remzuigers niks mis was :bonk:(S), aan beide kanten waren die goed. Natuurlijk wel ff schoongemaakt enz.

Alleen de geleiderubbertjes waren niet meer in optimale conditie, want die kwamen niet meer mee terug ofzoiets. Was in ieder geval links aan vervanging toe. Worden tegelijk met de schijven vervangen.

Ben ook al ff aan het rondvragen geweest voor de schijven, bij een bedrijf in Coevorden ben ik het goedkoopste uit, die is op 1 of 2 pleuro na, net zo duur als http://www.autopartsonline.nl , alleen daar heb ik voor hetzelfde bedrag (87 euro) de schijven thuisbezorgd, incl. € 10 verzendkosten. Dus die is eigenlijk goedkoper, in verhouding.
Lasaulec en Brezan zaten beide richting de 110 euro :smile: en hier bij een zaak in Emmen ben ik voor 95 euro klaar.
Bedrijf in Coevorden is waarschijnlijk wel met korting van de gemeente, de kerel die mij altijd helpt met de auto werkt voor de gemeente en is dus ook voor mij een beetje aan het rondvragen geweest. :)

Waarom de remblokjes nu ongelijk zijn afgesleten is ons een raadsel. Overigens zat die 'slijtage-indicator' netjes aangesloten, maar die heeft nooit alarm geslagen :p
Zit nu weer aangesloten, maar had van mij niet gehoeven, waardeloze zooi die of veel te vroeg melding geeft of helemaal niet |:
Rob 16v
Contacteer:

Edward(ForeverYoung) schreef:Ben ik helemaal vergeten te vermelden dat er met de remzuigers niks mis was :bonk:(S), aan beide kanten waren die goed. Natuurlijk wel ff schoongemaakt enz.

Alleen de geleiderubbertjes waren niet meer in optimale conditie, want die kwamen niet meer mee terug ofzoiets. Was in ieder geval links aan vervanging toe. Worden tegelijk met de schijven vervangen.

Ben ook al ff aan het rondvragen geweest voor de schijven, bij een bedrijf in Coevorden ben ik het goedkoopste uit, die is op 1 of 2 pleuro na, net zo duur als http://www.autopartsonline.nl , alleen daar heb ik voor hetzelfde bedrag (87 euro) de schijven thuisbezorgd, incl. € 10 verzendkosten. Dus die is eigenlijk goedkoper, in verhouding.
Lasaulec en Brezan zaten beide richting de 110 euro :smile: en hier bij een zaak in Emmen ben ik voor 95 euro klaar.
Bedrijf in Coevorden is waarschijnlijk wel met korting van de gemeente, de kerel die mij altijd helpt met de auto werkt voor de gemeente en is dus ook voor mij een beetje aan het rondvragen geweest. :)

Waarom de remblokjes nu ongelijk zijn afgesleten is ons een raadsel. Overigens zat die 'slijtage-indicator' netjes aangesloten, maar die heeft nooit alarm geslagen :p
Zit nu weer aangesloten, maar had van mij niet gehoeven, waardeloze zooi die of veel te vroeg melding geeft of helemaal niet |:
Ga is naar Dregema, daar kunnen ze je een mooi setje geboorde schijven met Ferodo DS2500 leveren voor net 300 Euri. Dat remt tenminste :worship: Die EBC-zooi is echt 100x slechter (ben er zelf ook achter gekomen (S) )
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

ebc schijven zijn best goed
maar blokken zijn zwaar kut
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Edward
Contacteer:

Tja, als ik het geld nu had, dan was dat wel een optie..
Dregema is trouwens 'de zaak in Emmen' waar ik standaard schijven heb voor 95 euro, niet duur maar ergens anders heb ik het nog goedkoper (de CAS in Coever'n)

Maar misschien volgend jaar ofzo, standaard remblokken heb ik er nu al weer opzitten dus een beetje zonde om die nu weer weg te doen. En standaard remblokken op sportschijven lijkt me ook niet je van het :)

EBC komt er bij mij ook niet weer in, dikke troep (heb die foto van jouw EBC schijven ook gezien (S), maar jij had ze nog niet krom, of wel?)

Bijkomend probleem is dat dankzij m'n eigen slechte EBC ervaringen, m'n pa nu het vertrouwen kwijt is in alle sportremmerij, dus dan moet ik die ook nog eens gaan overtuigen, met de nodige ruzie, voordat ik dan eindelijk die geboorde schijven kan aanschaffen (S)

Dus ik doe nu mooi standaard schijfjes, en eventueel vervang ik de standaard remblokjes nog eens door Ferodo of ander goed alternatief. (Michel S. had het in het remmentopic altijd over Mintex, lijkt me ook wel ok)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

peter heeft dacht ik al een hele tijd met ebc schijven gereden maar wel met ferrodo blokken
en ja deze blokken vreten wel de schijven op dus elk jaar een setje had die het over, maar dat heb je met deze blokken, ook brembos worden opgevreten :D
Rob 16v
Contacteer:

Edward(ForeverYoung) schreef:Tja, als ik het geld nu had, dan was dat wel een optie..
Dregema is trouwens 'de zaak in Emmen' waar ik standaard schijven heb voor 95 euro, niet duur

EBC komt er bij mij ook niet weer in, dikke troep (heb die foto van jouw EBC schijven ook gezien (S), maar jij had ze nog niet krom, of wel?)
Brommen en trillen deden ze. Hebben het 2 jaar en 40 dkm uitgehouden.

[img]http://members.home.nl/rottgers/DSC01738.JPG[/img]

'k heb veel bij Dregema weg (2x Velgen, spacer, Koni geel, remmerij), kan redelijk goed met hen opschieten
Edward
Contacteer:

Oh ik ook wel hoor, al heb ik soms het idee dat ze wel wat meer kennis van zaken zouden mogen hebben (soms dus) maar ja, je kunt niet alles hebben natuurlijk..
Maar over het algemeen is Dregema een goeie zaak, waar je prima kunt shoppen voor de auto (en 1 van de weinige in de omgeving met zo'n breed aanbod, zo niet de enige)

@Luco: Dus met normale (standaard) remblokjes op EBC schijven zou je een leuk resultaat kunnen behalen, omdat ze de schijven niet opvreten?? Of begrijp ik je ff niet goed?
Enneh, Peter? Peter5GTTurbo bedoel je?
Edward
Contacteer:

Vanochtend vroeg wilde ik even m'n achterruitenwisser gebruiken, dus ik draai het knopje om, en er komt allemaal ruitensproeiervloeistof op m'n voorruit :~ Niks op de achterruit waar ik het zo graag wilde hebben, terwijl de wisser achter wel ging zwiepen...
Haal ik de hendel naar me toe, dan komt er voor ook ruitensproeiervloeistof naar buiten, met het verschil dat dan de voor ruitenwissers gaan zwiepen.
Dus het is ook niet ineens omgedraaid ofzo. Vloeistof bereikt gewoon de achterruit niet op deze manier.

Ik vermoed dat het of in de stekker zit, of in het/de motortje (s?)

Te vaag gewoon, en als je nog niet helemaal wakker bent, kijk je wel even raar op 8)

Overigens deed ie het gisteren nog gewoon :bonk:

Iemand die dit bekend voorkomt of de oplossing weet?
Robert-Jan

Sproeierpompje defect
VLK Groep
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Slangetje naar achter losgeschoten?
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Edward
Contacteer:

Robert-Jan schreef:Sproeierpompje defect
Yep. (N)
Hetzelfde antwoord ook gekregen op het RMC forum.

En dat terwijl het vorig jaar in augustus ofzo nog onder garantie vervangen is.. (deed niks meer toen, dus nieuwe in gekomen bij de dealer.)

Ik vind dit niet leuk, want om het pompje te vervangen moet je het binnenscherm ofzoiets los halen (S)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

als dat vervangen is toen moet het nu weer worden vervangen
binnen een jaar zelfde euvel mag niet voorkomen !

en al dat gezeur over paar euro's op je remmen !!! never nooit te kort uitgeven aan je remmen !

en op nieuwe schijven moeten nieuwe blokken !!!
anders rem je zo die schijven weer ongelijk door het slijtage patroon dat de blokjes over nemen van de oude schijf !!!!
Edward
Contacteer:

Net ff naar de dealer geweest waar toen een paar dingen onder garantie zijn vervangen, ze hebben even in de computer en in de boeken gekeken, en er is toen in Oktober 2005 geen pompje vervangen...
Er was wel iets mee, waardoor er geen vloeistof op m'n ruit kwam, dat hebben ze gerepareerd maar dat was iets met een slangetje wat ergens los zat of lek was ofzo, precies weet ik het allemaal niet meer. Maar het was niet precies hetzelfde euvel, dit is voor het eerst dat de vloeistof bedoeld voor achter voor terechtkomt..

Pompje kost op zich maar 15 euro, alleen dat gedonder dat je dus eerst de halve auto moet slopen (monteur had over 3 kwartier werk) bevalt me niet zo. Bij de 19 kon ik het pompje er in no-time uitpakken.....

Mijn vraag: hoe moeilijk is het om dat binnenscherm of hoe het ook heet, los te halen zodat ik er binnenkort een keer een nieuw pompje in kan drukken? Ik kan vast wel iemand vinden die kundig genoeg is om me daar bij te helpen, dat zal het probleem niet zijn, maar meer of het te doen is, zeg maar.
Anders laat ik het door hun doen, kost totaal incl. BTW zo'n 60 euro. Dus pompje en montagewerkzaamheden.

Over de remmerij, dat zal me dan een zorg zijn eigenlijk, sorry dat ik het zeg, maar ik ga straks niet nieuwe schijven én weer een set nieuwe blokken kopen, terwijl deze nog maar net nieuw zijn... :~
Kan ik deze weggooien zeker, nauwelijks gebruikt (S)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

@Luco: Dus met normale (standaard) remblokjes op EBC schijven zou je een leuk resultaat kunnen behalen, omdat ze de schijven niet opvreten?? Of begrijp ik je ff niet goed?
Enneh, Peter? Peter5GTTurbo bedoel je?
ja des te harder de blokken des te harder je schijven slijten
ferrodo 2500 zijn leuke blokken en remmen goed en schijven zullen iets sneller slijten dan standaard

ferrodo 3000 zijn eigenlijk echte raceblokken en dus nog harder, je moet ze ook eerst goed warm remmen
met deze blokken slijten je remmen stukken harder dan met andere blokken
het is wel zo dat de betere schijven hier ook weer beter tegen kunnen
maar heb een kennis die had schijven die waren top met de ferrodo 2500 alleen na drie weekenden circuit waren zijn schijven op ipv zijn blokken
dus goed kijken wat je ervan verwacht en wat het mag kosten he
Edward
Contacteer:

Vandaag ff andere accu in de Mégane gedrukt, de accu die er inzat was een beetje op...

Vrijdagmiddag in Emmen namelijk stil gestaan, te weinig stroom om te starten :(
Ik moest ff wat dingetjes regelen, geld pinnen enzo, en m'n zusje zat in de auto (wou liever blijven zitten) dus vanwege de temperatuur de waaier op stand 4 gezet, en radio laten spelen.
Kom ik na een minuut of 10 terug bij de auto, proberen te starten maar de startmotor ging niet meer helemaal rond :D
Dus maar de ANWB gebeld, en ff wat ijs opgehaald voor mij en m'n zusje,

Wegenwacht na ruim een uur eindelijk gearriveerd, startkabels erop en starten en lopen. Naar de camping bij Elburg gereden, en hele weekend geen last meer van gehad.
Vanochtend de boel maar ff laten doormeten,

Blijkt de accu nog maar een schamele 31% van z'n capaciteit te leveren :bonk:
Was overigens een standaard Renault accu-tje, 40 Ah, die ik bij aankoop van de auto meekreeg, bijna een jaar terug. In dat hele jaar verder nooit problemen mee gehad.

Nu zit er een 55 Ah accu in die ik ooit bij aankoop van de 19 nieuw heb gekregen, in aug. 2003. Heeft een flinke poos gediend in de 19, en ook nog een tijd in m'n pa z'n 406, even paar uur aan de lader gehad, en doet het nog prima (Y). Mocht deze toch problemen opleveren dan komt er een gloednieuwe accu op.

Ik verdacht eigenlijk de dynamo een beetje (radio had z'n zenders wel onthouden maar dagteller en tijd waren weg, en dat vind ik wat apart), omdat het leek op de problemen die ik daar met de 19 mee heb gehad, maar die laadde gewoon goed (en lijkt dus niet het probleem te zijn, alhoewel ik 'm nog niet voor de volle 100% heb uitgesloten, ik hou 'm in de gaten :wink: )
Edward
Contacteer:

Edward(ForeverYoung) schreef:ook nog leuk: terwijl ik +/- een maand geleden weer eens aan het stellen was, waarbij ik een paar keer in en uit de auto moest om de ruitensproeier te proberen, ging ineens m'n linker portier van buiten niet meer open :p met hulp van een handige kennis even opgelost, een of ander onderdeeltje binnenin de deur ietwat afgebroken en met tie-wraps hersteld.
die hendel wordt tenslotte elke keer opnieuw gebruikt, dus vrij normaal dat er wat slijt, wel irritant als je steeds via de achterdeur of andere voordeur naar binnen moet :lol:
Posted: Tue Mar 14, 2006 12:29 am
Is het toch 4 maanden goed gegaan :worship:

Vrijdagmiddag was ik klaar met werken en weigerde het portier weer dienst...
's Avonds gelijk ff met die kennis (Hilco) naar gekeken, maar hij kreeg het niet weer goed, dus zaterdag even een andere deurhendel van de sloop gehaald (Y)
Wat nog een best gekut is, ik heb 3 stuks uit verschillende typen Mégane lopen slopen, want de enige die uit een voorportier kwam, liep fokking stroef (uit een Scénic), dus maar een 2e betere uit een Mégane Break gesloopt, alleen was dat uit een achterdeur en zag het systeempje er net ff anders uit, dus voor de zekerheid ook nog even een kapotte hendel uit een andere voordeur van een Scénic getrokken (daar was eens een auto tegenaan gereden :D maar het systeem was wel intact, en ook weer in details anders.)

Uiteindelijk zit er nu een hendel in van een achterdeur, de niet-stroef lopende, en ik geloof dat er een stangetje van 1 van de voordeurhendels overgezet moest worden. Toch handig dat ik meerdere hendels had opgehaald 8)

Zag ik in die Scénic ook nog een ander opbergvakjevakje dan ik had, met daarin een schuifje voor een dimmer (die hadden ze bij mijn auto weggelaten) naast het schuifje voor de electronische koplampverstelling
Dus nu kan ik, lekker overbodig, het licht van het dashboard dimmen :D
Het opbergvakje is nu wel gehalveerd, maar daar doe ik toch niets mee, munten vliegen door de hele auto heen en verder kan er toch niks in.

(De stekker voor de dimmer zat gewoon in m'n ouwe vakje, in wat Hilco een 'brug' noemde, het leek mij een 'eindweerstand' of 'afsluitweerstand' maar die zorgde er gewoon voor dat er niet gedimd werd. Haal je die stekker los, dan dimt ie op volle kracht en zie je geen dashboardverlichting meer.)
Ondanks dat een dimmer wel storingsgevoeliger is (en nutteloos), ben ik er wel blij mee :D

Aangezien dit toch m'n project topic is, hier ook maar ff kleine veranderingen posten:
*Renault19.NL raamband eraf gesloopt (Had een L bijbesteld nadat ik die van de winter met ijskrabber had verminkt, maar had 'm net een paar millimeter te laag geplakt, en was in verkeerd lettertype, toen ik me er aan begon te irriteren nog 1 poging gewaagd om 'm beter te plakken maar het wou niet meer, dus dan de hele zooi er maar af :wink:
Volgens mij had ik 'm er met Automaxx SE al niet meer opzitten, dus een tijdje geleden alweer...
*Oud type Renault logo op dashboard geplakt, boven handschoenenvakje. Weet nog niet of het bevalt, maar kan er zo weer vanaf.
*Klein logootje "RENAULT' wat ik ooit eens op de sloop uit een R4 had gepakt, zit nu naast het display met klok en buitentemperatuurmeter, staat wel sjiek al zeg ik het zelf :worship: Foto's volgen misschien nog wel eens, ooit :wink:
*Accu heb ik zoals in vorige update gemeld, de vorige keer vervangen, doet het nog steeds goed, ook al zat er toen ik die ook door liet meten maar 50% capaciteit in. Kijken hoe ver ik kom, heb nu een starthulp in de koffer staan, kan ik die misschien ook nog eens uitproberen :p En zoals gezegd, van de winter maar ff een nieuwe accu scoren. Net als winterbanden, wordt een dure herfst straks :)

Dan heb ik hier nog wat over nagedacht:
Edward(ForeverYoung schreef:Over de remmerij, dat zal me dan een zorg zijn eigenlijk, sorry dat ik het zeg, maar ik ga straks niet nieuwe schijven én weer een set nieuwe blokken kopen, terwijl deze nog maar net nieuw zijn... :~
Kan ik deze weggooien zeker, nauwelijks gebruikt (S)
Deze imitatieblokken zijn het toch net niet, ik heb nog nooit eerder rokende remblokken gehad en als deze dat wel doen, dan weg ermee >-)
Ook bij regen laten ze me 'in de steek', totdat ze dan weer dat laagje water kwijt zijn, dan remmen ze weer goed, maar die paar seconde dat ze ff niks doen zitten me niet lekker.
Dus straks als alles meezit nieuwe schijven én blokken.
Denk standaard schijven en sportblokken.

Wie kan me trouwens vertellen, of het slecht is om met dunner wordende schijven te rijden? Het remt nog altijd top, alleen de warmte afdracht zal nu wat minder zijn. Tis alleen dat schijfoppervlak wat minder wordt, en omdat ze geventileerd zijn, zijn ze nu minder 'massief', zeg maar.
Kans om te roesten hebben ze niet, ik ben niet bang dat de hele boel uit elkaar rot :D
Plaats reactie