Edward(ForeverYoung) schreef:ook nog leuk: terwijl ik +/- een maand geleden weer eens aan het stellen was, waarbij ik een paar keer in en uit de auto moest om de ruitensproeier te proberen, ging ineens m'n linker portier van buiten niet meer open

met hulp van een handige kennis even opgelost, een of ander onderdeeltje binnenin de deur ietwat afgebroken en met tie-wraps hersteld.
die hendel wordt tenslotte elke keer opnieuw gebruikt, dus vrij normaal dat er wat slijt, wel irritant als je steeds via de achterdeur of andere voordeur naar binnen moet

Posted: Tue Mar 14, 2006 12:29 am
Is het toch 4 maanden goed gegaan
Vrijdagmiddag was ik klaar met werken en weigerde het portier weer dienst...
's Avonds gelijk ff met die kennis (Hilco) naar gekeken, maar hij kreeg het niet weer goed, dus zaterdag even een andere deurhendel van de sloop gehaald

Wat nog een best gekut is, ik heb 3 stuks uit verschillende typen Mégane lopen slopen, want de enige die uit een voorportier kwam, liep fokking stroef (uit een Scénic), dus maar een 2e betere uit een Mégane Break gesloopt, alleen was dat uit een achterdeur en zag het systeempje er net ff anders uit, dus voor de zekerheid ook nog even een kapotte hendel uit een andere voordeur van een Scénic getrokken (daar was eens een auto tegenaan gereden

maar het systeem was wel intact, en ook weer in details anders.)
Uiteindelijk zit er nu een hendel in van een achterdeur, de niet-stroef lopende, en ik geloof dat er een stangetje van 1 van de voordeurhendels overgezet moest worden. Toch handig dat ik meerdere hendels had opgehaald
Zag ik in die Scénic ook nog een ander opbergvakjevakje dan ik had, met daarin een schuifje voor een dimmer (die hadden ze bij mijn auto weggelaten) naast het schuifje voor de electronische koplampverstelling
Dus nu kan ik, lekker overbodig, het licht van het dashboard dimmen
Het opbergvakje is nu wel gehalveerd, maar daar doe ik toch niets mee, munten vliegen door de hele auto heen en verder kan er toch niks in.
(De stekker voor de dimmer zat gewoon in m'n ouwe vakje, in wat Hilco een 'brug' noemde, het leek mij een 'eindweerstand' of 'afsluitweerstand' maar die zorgde er gewoon voor dat er niet gedimd werd. Haal je die stekker los, dan dimt ie op volle kracht en zie je geen dashboardverlichting meer.)
Ondanks dat een dimmer wel storingsgevoeliger is (en nutteloos), ben ik er wel blij mee
Aangezien dit toch m'n project topic is, hier ook maar ff kleine veranderingen posten:
*Renault19.NL raamband eraf gesloopt (Had een L bijbesteld nadat ik die van de winter met ijskrabber had verminkt, maar had 'm net een paar millimeter te laag geplakt, en was in verkeerd lettertype, toen ik me er aan begon te irriteren nog 1 poging gewaagd om 'm beter te plakken maar het wou niet meer, dus dan de hele zooi er maar af
Volgens mij had ik 'm er met Automaxx SE al niet meer opzitten, dus een tijdje geleden alweer...
*Oud type Renault logo op dashboard geplakt, boven handschoenenvakje. Weet nog niet of het bevalt, maar kan er zo weer vanaf.
*Klein logootje "RENAULT' wat ik ooit eens op de sloop uit een R4 had gepakt, zit nu naast het display met klok en buitentemperatuurmeter, staat wel sjiek al zeg ik het zelf

Foto's volgen misschien nog wel eens, ooit
*Accu heb ik zoals in vorige update gemeld, de vorige keer vervangen, doet het nog steeds goed, ook al zat er toen ik die ook door liet meten maar 50% capaciteit in. Kijken hoe ver ik kom, heb nu een starthulp in de koffer staan, kan ik die misschien ook nog eens uitproberen

En zoals gezegd, van de winter maar ff een nieuwe accu scoren. Net als winterbanden, wordt een dure herfst straks
Dan heb ik hier nog wat over nagedacht:
Edward(ForeverYoung schreef:Over de remmerij, dat zal me dan een zorg zijn eigenlijk, sorry dat ik het zeg, maar ik ga straks niet nieuwe schijven én weer een set nieuwe blokken kopen, terwijl deze nog maar net nieuw zijn...
Kan ik deze weggooien zeker, nauwelijks gebruikt

Deze imitatieblokken zijn het toch net niet, ik heb nog nooit eerder rokende remblokken gehad en als deze dat wel doen, dan weg ermee
Ook bij regen laten ze me 'in de steek', totdat ze dan weer dat laagje water kwijt zijn, dan remmen ze weer goed, maar die paar seconde dat ze ff niks doen zitten me niet lekker.
Dus straks als alles meezit nieuwe schijven én blokken.
Denk standaard schijven en sportblokken.
Wie kan me trouwens vertellen, of het slecht is om met dunner wordende schijven te rijden? Het remt nog altijd top, alleen de warmte afdracht zal nu wat minder zijn. Tis alleen dat schijfoppervlak wat minder wordt, en omdat ze geventileerd zijn, zijn ze nu minder 'massief', zeg maar.
Kans om te roesten hebben ze niet, ik ben niet bang dat de hele boel uit elkaar rot