Ik heb een vraag over mijn distributie riem van mijn Clio II fase 1 1.2 16v
BJ 2001.
Waar moet die riem zich eigenlijk bevinden want mijn kilometerstand zit inmiddels op 110000 km en wordt dan toch tijd om het te gaan vervangen, als deze er op zit tenminste.
De enigste riemen die ik kan vinden is van de waterpomp en de dynamo. Voor de rest zitten er geen riemen aan het motorgedeelte vast.
Wie o wie weet waar ik deze kan vinden?
Distributieriem Clio II fase 1
Achter multiriem, achter een kapje...
zou je er dan zelf wel aan beginnen, als je niet weet waar ie zit? Niet verkeerd bedoelt ...
En 110.000 ...
zou je er dan zelf wel aan beginnen, als je niet weet waar ie zit? Niet verkeerd bedoelt ...
En 110.000 ...
Riël schreef:Achter multiriem, achter een kapje...
zou je er dan zelf wel aan beginnen, als je niet weet waar ie zit? Niet verkeerd bedoelt ...
En 110.000 ...
Euhm... is 110.000 te veel?
Heb net even gekeken, maar kon geen kapje vinden. En de riemen die ik heb zijn er maar 2, nl. die van de waterpomp en de dynamo.
Zou je misschien een foto kunnen maken? En het vervangen wil samen met mijn zwager doen die automonteur, maar wil zelf ook wel weten waar dat ding nu zit.
Achter de twee riemen afgeschermd door n kap. Heb helaas geen foto, maar wellicht kan die monteur het je wel aanwijzen hoor. Vrijwel alle distributieriemen zitten op dezelfde plek
Je moet er in elk geval onderdelen voor losschroeven en demonteren, die riem zit natuurlijk goed beschermd min of meer in de motor.
Je moet er in elk geval onderdelen voor losschroeven en demonteren, die riem zit natuurlijk goed beschermd min of meer in de motor.
-
- Berichten: 5070
- Lid geworden op: wo 14 apr 2004 6:52
- Car: Dodge RAM
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Denkt er om dat je hem snel vervangd.
Pas geleden stond ik met mijn auto langs de kant omdat de distributiesnaar geknapt was.
Da was een dure reparatie..
Al hoewel mijn snaar maar 60000 km er op had zitten..
Pas geleden stond ik met mijn auto langs de kant omdat de distributiesnaar geknapt was.
Da was een dure reparatie..
Al hoewel mijn snaar maar 60000 km er op had zitten..
I felt a disburbance in the Force... Auto: Dodge RAM, Motor: Honda VFR 800 VTEC
toch snap ik iets niet helemaal, mn 5 gtt (niet alleen die van mij, maar van iedereen) heeft een ketting, hoef je (haast) nooit te vervangen... Op zich een goede techniek volgens mij. Maar alle nieuwere renault mobielen hebben een distributie snaar. Waarom is renault van de ketting afgestapt?
Heerlijk weer een franse auto
Kassa!!!!!!!!Leon schreef:toch snap ik iets niet helemaal, mn 5 gtt (niet alleen die van mij, maar van iedereen) heeft een ketting, hoef je (haast) nooit te vervangen... Op zich een goede techniek volgens mij. Maar alle nieuwere renault mobielen hebben een distributie snaar. Waarom is renault van de ketting afgestapt?
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
logisch
Heerlijk weer een franse auto
Een gtt heeft een onderliggende nokkenas. Dat is een reden.
Verder is het onderhoudsvrijer. Wel rumoeriger. Nu hoeft de riem (ketting) niet los als je de kop eraf neemt.
Een distributieriem is veel rustiger, maar vergt wel onderhoud.
Verder is het onderhoudsvrijer. Wel rumoeriger. Nu hoeft de riem (ketting) niet los als je de kop eraf neemt.
Een distributieriem is veel rustiger, maar vergt wel onderhoud.
-
- Berichten: 5070
- Lid geworden op: wo 14 apr 2004 6:52
- Car: Dodge RAM
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
En tjak, boem, boem, boem, boem.. = Muchos pessetas...
I felt a disburbance in the Force... Auto: Dodge RAM, Motor: Honda VFR 800 VTEC
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Yep.
Als ik kon kiezen, liever een ketting, veel meer zekerheid dat het niet weer een keer fout gaat (Ook al was het bij mij een spanrol en mankeerde er niks aan de riem)
Heb ook het idee dat die riemen van tegenwoordig van nogal slechte kwaliteit of slecht materiaal zijn.
Hoevaak dat hier niet op het forum langskomt soms, dat de riem is geknapt ofzo.
Als ik kon kiezen, liever een ketting, veel meer zekerheid dat het niet weer een keer fout gaat (Ook al was het bij mij een spanrol en mankeerde er niks aan de riem)
Heb ook het idee dat die riemen van tegenwoordig van nogal slechte kwaliteit of slecht materiaal zijn.
Hoevaak dat hier niet op het forum langskomt soms, dat de riem is geknapt ofzo.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Maar kan iemand ook een foto plaatsen waar ik deze kan vinden?
Ik kan namelijk echt geen klepje vinden. Raar maar waar.
Maar heb altijd al problemen gehad met mijn motorblok.
Daarmee bedoel ik dus het vinden van de juiste onderdelen. Ik moet namelijk op motorisch gebied altijd de onderdelen hebben van het nieuwe type ClioII.
Misschien dat ik net weer een bijzondere 1.2 16v heb of zo.
Ik kan namelijk echt geen klepje vinden. Raar maar waar.
Maar heb altijd al problemen gehad met mijn motorblok.
Daarmee bedoel ik dus het vinden van de juiste onderdelen. Ik moet namelijk op motorisch gebied altijd de onderdelen hebben van het nieuwe type ClioII.
Misschien dat ik net weer een bijzondere 1.2 16v heb of zo.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
het is niet zomaar een klepjeClio16vTR schreef:Maar kan iemand ook een foto plaatsen waar ik deze kan vinden?
Ik kan namelijk echt geen klepje vinden. Raar maar waar.
Maar heb altijd al problemen gehad met mijn motorblok.
Daarmee bedoel ik dus het vinden van de juiste onderdelen. Ik moet namelijk op motorisch gebied altijd de onderdelen hebben van het nieuwe type ClioII.
Misschien dat ik net weer een bijzondere 1.2 16v heb of zo.
het is aan een van de zijkanten de grote zwarte kunststof kap
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Geen klepje, een KAP.
Je moet die andere riemen demonteren, poelie demonteren denk ik, en dan een kap losschroeven en dan vind je m. Gok ik.
Hij zit in elk geval als je voor de auto staat links aan de zijkant van je motor, niet verder dan 5cm van je andere riemen.
Je moet die andere riemen demonteren, poelie demonteren denk ik, en dan een kap losschroeven en dan vind je m. Gok ik.
Hij zit in elk geval als je voor de auto staat links aan de zijkant van je motor, niet verder dan 5cm van je andere riemen.
Heb zelf maar even een paar pics gepost van mijn blokje.
Kun je even zien hoe het er bij mij uitziet.
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a288/ ... 1551_a.jpg[/img]
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a288/ ... 1550_a.jpg[/img]
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a288/ ... 1549_a.jpg[/img]
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a288/ ... 1546_a.jpg[/img]
Kun je even zien hoe het er bij mij uitziet.
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a288/ ... 1551_a.jpg[/img]
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a288/ ... 1550_a.jpg[/img]
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a288/ ... 1549_a.jpg[/img]
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a288/ ... 1546_a.jpg[/img]
Als je op de 2e foto kijkt zie je de Krukas poelie dus waar de 2 riemen v/d dynamo en stuurbekrachtiging .Daar achter zit hij ....dus als je er bij wilt komen haal je .
1- haal de dynamo+stuurberkr riemen los
2-Krukas poelie eraf
3-Het kleine zwarte kapje boven de krukas poelie
4-Motorsteun
5-metalenkap waar de motorsteun op vast zat
Als je meer wilt weten schreeuw maar
1- haal de dynamo+stuurberkr riemen los
2-Krukas poelie eraf
3-Het kleine zwarte kapje boven de krukas poelie
4-Motorsteun
5-metalenkap waar de motorsteun op vast zat
Als je meer wilt weten schreeuw maar
Ja sorry die bedoel ikClio16vTR schreef:Je bedoelt zeker de 2e foto van onderen of niet?
krap? denk dat het voor jou niet verstandig is om hier aan te beginnen, je moet dat vervangen wel goed doen anders lopen de kleppen enz in de soep. Dus kan je beter of garage laten doen of iemand (bv van de rtc) vragen of ie mee wil helpen.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Hij heeft een monteur!
Krik onder het blok en dan als de motorsteun los is een beetje naar boven krikken....komt er weer een beetje ruimte vrij
Het moet niet te makkelijk zijn natuurlijk
Krik onder het blok en dan als de motorsteun los is een beetje naar boven krikken....komt er weer een beetje ruimte vrij
Het moet niet te makkelijk zijn natuurlijk
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
ben nog niet helemaal wakker zie ik al
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Het probleem van mijn automonteur is dat hij meestal nooit geen tijd heeft en alleen maar tijd heeft voor zijn eigen waggie.
Maar als iemand mij zou willen helpen voor een vergoeding dan zou het ook erg mooi zijn.
Iemand interesse??
Maar als iemand mij zou willen helpen voor een vergoeding dan zou het ook erg mooi zijn.
Iemand interesse??
interesse wel...
tijd niet... Zorg wel ff dat je voor de zekerheid een luchttol bij de hand hebt, voor t geval je je krukaspoeliebout niet los krijgt met een ratel en lomp gedrag
tijd niet... Zorg wel ff dat je voor de zekerheid een luchttol bij de hand hebt, voor t geval je je krukaspoeliebout niet los krijgt met een ratel en lomp gedrag
Is t gelukt? Anders kom je maar deze kant op