Overzetten motorblok

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Stefan Clio S

Hey

Vraagje... weet iemand of het mogelijk is een motorblok van een rsi over te zetten in mijn clio (1.4 S ) beide auto's zijn uit 1993 en bij het rsi blok worden computer en kabelboom meegeleverd. En is het eventueel mogelijk de versnellingsbak van de 1400 op het blok van de rsi te zetten.

Hoop dat iemand antwoord kan geven

Thnx groeten stefan
Marieke

Eej Stefan, je hebt het forum gevonden (Y) Welkom hier :D
Het is ook wel leuk als je jezelf ff voorstelt in de 'wie is wie' :)

Ik had begrepen dat het om een 1.6 blok ging...maar goed, rsi kan ook ;)

Ik denk niet dat een versnellingsbak van een 1.4 op een rsi blok past. Weet wel dat je het beste een JB3 bak kunt gebruiken, maar veel verstand heb ik er ook niet van....
Anders pm Cannonballman even, hij kan je er veel meer over vertellen :)

Mocht je opzoek willen gaan naar een JB3 bak laat het me even weten, in mijn zoektocht heb ik hier en daar wat adresjes gevonden ;)
Murray

Bij veel auto's waar een groot aantal aan motorblokken voor beschikbaar is passen de versnellingsbakken netjes op elkaar... En als ik me niet vergis passen volvo 340 bakken zelfs op de clio en 19 modellen. Maar de kans is groot dat je met een rsi blok met een andere vertanding te maken hebt. MAW het advies van Marieke is zeker de moeite waard
Marieke

:smoke:
PaulM

zit er veel verschil qua vermogen tussen zon 1.4s en een rsi? anders zou ik wel meer aanpassen dan alleen het blok en bak. Tenminste, neem aan dat je ook levend er weer uit wil komen :)
Bart V

Op een 1.4 zit een JB1 bak, op een RSi een JB3 (met specifieke overbrengingen voor de RSi). Een JB1 is behalve qua overbrenging ook anders qua lagering. De bakken zijn wel uitwisselbaar, maar zijn inwendig gewoon anders, en dus niet geschikt om uit te wisselen.

Je zal dus echt een geschikte bak bij de RSi motor moeten gaan zoeken.
Marieke

Ben je er al uit wat je gaat doen? :)
Haas
Car: Megane RS

+Clio16v+ schreef:zit er veel verschil qua vermogen tussen zon 1.4s en een rsi? anders zou ik wel meer aanpassen dan alleen het blok en bak. Tenminste, neem aan dat je ook levend er weer uit wil komen :)
technisch gezien verschilt een RSi weinig van een 1.4 hoor :)

op de remmen en aandrijflijn na dan :)
Bart V schreef:Op een 1.4 zit een JB1 bak, op een RSi een JB3 (met specifieke overbrengingen voor de RSi). Een JB1 is behalve qua overbrenging ook anders qua lagering. De bakken zijn wel uitwisselbaar, maar zijn inwendig gewoon anders, en dus niet geschikt om uit te wisselen.

Je zal dus echt een geschikte bak bij de RSi motor moeten gaan zoeken.
tsja, als je een S bak hebt, kun je wel lekker sprinten vanwege de kortere verhoudingen. Weet alleen zo 123 niet of je km teller dan ook nog gaat kloppen. Daarbij komt, een JB1 zal wel eerder de geest geven op papier, maar of dat in praktijk ook zo is... Ligt er maar net aan hoe de bak is, wat betreft onderhoud, km-stand en soort gelopen kilometers..
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

het schijnt dat er in mijn mégane ook een JB1 bak zit. weliswaar een wat jongere uitvoering denk ik dan, maar ik heb er nog geen slechte ervaringen mee gehad..

wat betreft vermogen verschil, wat heeft zo'n 1.4 S aan pk's? 70 ofzo?
de RSi heeft er 110 :p
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Haas
Car: Megane RS

75
Plaats reactie