ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
PATRICK-CLIO
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
Locatie: amsterdam

je contactslot zit in je stuurstok of hoe dat ook mag heten.... die zit met nipjes vast....pas als je contact maakt ... of je sleutel in een bepaalde stand hebt kan je die nipjes naar binnen drukken... en dan pas kan je contactslot er uit
mikko
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 14:21
Locatie: Deventer
Contacteer:

Hmz hij staat nu in de beginstand, dat kan wel eens vervelend worden dus :(
Misschien kan ik hem met een schroevendraaier wel iets naar boven halen..maar eens proberen.
PATRICK-CLIO
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
Locatie: amsterdam

vergreet trouwens niet alle schroefjes los te halen, er zit er 1 goed verstopt
PATRICK-CLIO
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
Locatie: amsterdam

willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

heeft iemand tips over het verkrijgen van een standaard uitlaat voor een clio 16v uit 91

ik heb liever niet de standaard kat eronder want ik heb nu een sportsysteem

ik wil eigenlijk terug naar een stil systeem, en vroeg me af waar ik kwa kwaliteits/ prijs verhouding het beste een stille uitlaat van voor tot achter (excl spaghetti en kat) kan aanschaffen??
mikko
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 14:21
Locatie: Deventer
Contacteer:

Het vervelende is dat ik mn sleutel niet meer kan draaien, die zit namelijk voor de helft in het slot.
Dus blijven die pinnetjes op hun plaats zitten en kan ik het slot er niet uithalen.

Kan ik met een klein boortje die pinnetjes weg boren of zijn er andere mogelijkheden?
PATRICK-CLIO
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
Locatie: amsterdam

je kan het proberen om voorzichtig te boren... ik weet niet of er nog een andere oplossing is
mikko
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 14:21
Locatie: Deventer
Contacteer:

Anders moet ik zeker het hele stuur vervangen, :(
Morgen maar eens kleine boortjes kopen en het proberen.
PATRICK-CLIO
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
Locatie: amsterdam

slot zit toch niet aan je stuur...... ik zou idd geen drillboor pakken :D

kleine ijzerboortjes ofzo:)
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

PATRICK-CLIO schreef:slot zit toch niet aan je stuur...... ik zou idd geen drillboor pakken :D

kleine ijzerboortjes ofzo:)
ach kan best met een drillboor :D moet je hem er alleen ook weer mee starten. dan heeft de reserve sleutel weinig zin. :lol:
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

reserve sleutel heeft ie niet :( wel weer kut probleem voor je stefan (N)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Als je het restant sleutel er in duwt, zou je 'm toch moeten kunnen draaien? Dan kan het slot er in ieder geval uit.
rev it like a rental
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Tijn schreef:
Calle schreef:
Er zit ter plaatste van het inlaatspruitstuk wel degelijk een uitsparing in de kap (daar waar de bult aan de voorkant begint) en de luchthapper zou bij de katalysator versies nodig zijn om de lambda sensor te koelen, maar dat laatste kan ook een broodje aap verhaal zijn.

Een standaard kap gaat waarschijnlijk in contact komen met het inlaatspruitstuk.
De luchthapper zorgt voor koeling van het uitlaatspruitstuk , de labda is liever lekker warm, werkt hij beter van.
De bult helpt de aerodynamische werking van de happer zelf.
Aangezien het spruitstuk breder is dan de bult denk ik dat het met standaard kap ook wel past. Het past zelfs in een 5.
Als je een stukje binnenframe wegslijpt, ter plaatse van je inlaatspruitstuk, past een normale kap wel op een 16v. Het zal warmer worden onder de kap, die opening zit er niet voor niks in.
rev it like a rental
mikko
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 14:21
Locatie: Deventer
Contacteer:

Menno schreef:Als je het restant sleutel er in duwt, zou je 'm toch moeten kunnen draaien? Dan kan het slot er in ieder geval uit.
Dat lukt niet meer, de sleutel zat vast in het contact en 80% van de sleutel zit nog er nog in.

Misschien kan ik een beetje lijm op de sleutel druppen en dan kijken of hij aan de overige 80% vast komt te zitten.
Met de 20% sleutel heb ik nu namelijk te weinig kracht om het slot om te draaien.. :(

Arg :D
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Zo kan ie korter

sorry maar ik weet even niet hoe je hem korter kan maken,

Ben bij deze wezen kijken vanmiddag, echt niet kopen dus.

Het is een Clio Grand Prix (staat trouwens nergens);
Roest aan de spatborden (alle 4), kleine schade aan de voorbumper, ook aan de achterbumper. Achterruitenwisser zit ook roest.
De achterklep staat er niet helemaal recht op en in de kofferbak zitten ook wat ribbels: Schade dus.

Onder de motorkap is het schoongespoten er zit alleen een beetje zwarte drap onder de bougies. Hitte kleed was helemaal gescheurd en was donderbruin.

Km stand 188.000 geen NAP

Ze vroegen er 3990 voor (groothandels prijs!?!). Ik zeg NIET KOPEN
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Clio-Power schreef: Roest aan de spatborden (alle 4)
Vier spatborden? Leg dat eens uit. Voor kunnen ze niet roesten, dus blijven er toch maar twee (achter) over?
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

ja sorry, ik bedoel dat het er op 4 plekken al al duidelijk doorheen kwam.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Ah, nou begrijp ik je. :wink:
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Hoe je die link korter kunt krijgen:

Stel je wilt linken naar http://www.renault-tuning.com , dan doe je dit als volgt.

<url=http://url>URL text</url> wordt dan <url=http://www.renault-tuning.com>Renault Tuning Club</url>

Alleen dan nog de < en > vervangen door [ en ] en dan zou het moeten werken.

Renault Tuning Club

Succes bij het editen van je link. ;)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Immer wieder die verdammte Holländer
MaXxX
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 15 jun 2005 13:46

mikko schreef:Ik heb een "nieuw" contactslot, vanavond maar eens even bekijken :)
Boor Boor, viel best mee :D
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Van wie is deze Cliooo ook alweer geweest...., Rob..?

SL-VJ-30
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

ik ben opzoek naar een katvervanger voor een clio 16v, weet iemand er nog 1 of waar je een simpele voor weinig nieuw kan krijgen?

het hoeft geen rvs te zijn, als die maar in goed staat is!
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

heb nog wel een lege kat van een 19 16v voor je liggen..als die ook past..
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Paul1916v schreef:heb nog wel een lege kat van een 19 16v voor je liggen..als die ook past..
past niet volgens mij, ligt eraan hoe de flensen zitten...
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

Ik heb nog een ongedempte devil katvervanger.
Gewoon een rechte pijp zeg maar.

+- 50 euro. Mail me maar voor meer info.
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Ivo8hoven schreef:Van wie is deze Cliooo ook alweer geweest...., Rob..?

SL-VJ-30
Is van een kennis van me geweest, heeft ook een poosje in Hoogeveen te koop gestaan.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik had de SL-VJ-41. :)
Maar die staat er nog steeds hetzelfde bij als 2 jaar geleden. :lol:
16v clio mark
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 21 dec 2005 6:03
Locatie: Leens (Groningen)
Contacteer:

Zo het ene probleem is nog niet eens verholpen en het volgende is er al weer .Er lekt olie en de koppeling slipt als en gek ben er zat van :@
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Krukas keerring, komt helaas vaak voor.

Gr, Frits.
16v clio mark
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 21 dec 2005 6:03
Locatie: Leens (Groningen)
Contacteer:

en dat is natuurlijk niet iets wat je zo even vervangt? Blok moet er dan zeker uit ?
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Om de koppeling en de krukas keerring te vervangen hoeft de motor er niet uit.
Je kunt canonballman (Reinier) even een PM sturen, die wil het misschien wel voor je doen.

Probeer ook even uit te zoeken waar de olie precies vandaan komt,
want het kan ook ergens anders vandaan komen natuurlijk.

Gr, Frits.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

hoop wel voorje dat ie dan in 1x goed zit, anders is het ff @#$@$@# (@ haas ;) )
16v clio mark
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 21 dec 2005 6:03
Locatie: Leens (Groningen)
Contacteer:

Ik ook want heb hem nu en dikke maand en heeft al aardig wat centjes gekost zo. :(
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

das bij andere ook zo or :wink:
je wil niet weten hoeveel geld r bij mij al doorheen is gegaan.
had k nu al een mooie ph1 rs van kunnen kopen.
Gesloten