ACT: Clio16V I
-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
- Locatie: amsterdam
je contactslot zit in je stuurstok of hoe dat ook mag heten.... die zit met nipjes vast....pas als je contact maakt ... of je sleutel in een bepaalde stand hebt kan je die nipjes naar binnen drukken... en dan pas kan je contactslot er uit
Hmz hij staat nu in de beginstand, dat kan wel eens vervelend worden dus
Misschien kan ik hem met een schroevendraaier wel iets naar boven halen..maar eens proberen.

Misschien kan ik hem met een schroevendraaier wel iets naar boven halen..maar eens proberen.
-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
- Locatie: amsterdam
vergreet trouwens niet alle schroefjes los te halen, er zit er 1 goed verstopt
-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
- Locatie: amsterdam
heeft iemand tips over het verkrijgen van een standaard uitlaat voor een clio 16v uit 91
ik heb liever niet de standaard kat eronder want ik heb nu een sportsysteem
ik wil eigenlijk terug naar een stil systeem, en vroeg me af waar ik kwa kwaliteits/ prijs verhouding het beste een stille uitlaat van voor tot achter (excl spaghetti en kat) kan aanschaffen??
ik heb liever niet de standaard kat eronder want ik heb nu een sportsysteem
ik wil eigenlijk terug naar een stil systeem, en vroeg me af waar ik kwa kwaliteits/ prijs verhouding het beste een stille uitlaat van voor tot achter (excl spaghetti en kat) kan aanschaffen??
Het vervelende is dat ik mn sleutel niet meer kan draaien, die zit namelijk voor de helft in het slot.PATRICK-CLIO schreef:http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ontactslot
Dus blijven die pinnetjes op hun plaats zitten en kan ik het slot er niet uithalen.
Kan ik met een klein boortje die pinnetjes weg boren of zijn er andere mogelijkheden?
-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
- Locatie: amsterdam
je kan het proberen om voorzichtig te boren... ik weet niet of er nog een andere oplossing is
Anders moet ik zeker het hele stuur vervangen, 
Morgen maar eens kleine boortjes kopen en het proberen.

Morgen maar eens kleine boortjes kopen en het proberen.
-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
- Locatie: amsterdam
slot zit toch niet aan je stuur...... ik zou idd geen drillboor pakken
kleine ijzerboortjes ofzo:)

kleine ijzerboortjes ofzo:)
ach kan best met een drillboorPATRICK-CLIO schreef:slot zit toch niet aan je stuur...... ik zou idd geen drillboor pakken![]()
kleine ijzerboortjes ofzo:)


reserve sleutel heeft ie niet
wel weer kut probleem voor je stefan 


Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Als je een stukje binnenframe wegslijpt, ter plaatse van je inlaatspruitstuk, past een normale kap wel op een 16v. Het zal warmer worden onder de kap, die opening zit er niet voor niks in.Tijn schreef:De luchthapper zorgt voor koeling van het uitlaatspruitstuk , de labda is liever lekker warm, werkt hij beter van.Calle schreef:
Er zit ter plaatste van het inlaatspruitstuk wel degelijk een uitsparing in de kap (daar waar de bult aan de voorkant begint) en de luchthapper zou bij de katalysator versies nodig zijn om de lambda sensor te koelen, maar dat laatste kan ook een broodje aap verhaal zijn.
Een standaard kap gaat waarschijnlijk in contact komen met het inlaatspruitstuk.
De bult helpt de aerodynamische werking van de happer zelf.
Aangezien het spruitstuk breder is dan de bult denk ik dat het met standaard kap ook wel past. Het past zelfs in een 5.
rev it like a rental
Dat lukt niet meer, de sleutel zat vast in het contact en 80% van de sleutel zit nog er nog in.Menno schreef:Als je het restant sleutel er in duwt, zou je 'm toch moeten kunnen draaien? Dan kan het slot er in ieder geval uit.
Misschien kan ik een beetje lijm op de sleutel druppen en dan kijken of hij aan de overige 80% vast komt te zitten.
Met de 20% sleutel heb ik nu namelijk te weinig kracht om het slot om te draaien..

Arg

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Zo kan ie korter
sorry maar ik weet even niet hoe je hem korter kan maken,
Ben bij deze wezen kijken vanmiddag, echt niet kopen dus.
Het is een Clio Grand Prix (staat trouwens nergens);
Roest aan de spatborden (alle 4), kleine schade aan de voorbumper, ook aan de achterbumper. Achterruitenwisser zit ook roest.
De achterklep staat er niet helemaal recht op en in de kofferbak zitten ook wat ribbels: Schade dus.
Onder de motorkap is het schoongespoten er zit alleen een beetje zwarte drap onder de bougies. Hitte kleed was helemaal gescheurd en was donderbruin.
Km stand 188.000 geen NAP
Ze vroegen er 3990 voor (groothandels prijs!?!). Ik zeg NIET KOPEN
sorry maar ik weet even niet hoe je hem korter kan maken,
Ben bij deze wezen kijken vanmiddag, echt niet kopen dus.
Het is een Clio Grand Prix (staat trouwens nergens);
Roest aan de spatborden (alle 4), kleine schade aan de voorbumper, ook aan de achterbumper. Achterruitenwisser zit ook roest.
De achterklep staat er niet helemaal recht op en in de kofferbak zitten ook wat ribbels: Schade dus.
Onder de motorkap is het schoongespoten er zit alleen een beetje zwarte drap onder de bougies. Hitte kleed was helemaal gescheurd en was donderbruin.
Km stand 188.000 geen NAP
Ze vroegen er 3990 voor (groothandels prijs!?!). Ik zeg NIET KOPEN
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Vier spatborden? Leg dat eens uit. Voor kunnen ze niet roesten, dus blijven er toch maar twee (achter) over?Clio-Power schreef: Roest aan de spatborden (alle 4)
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Ah, nou begrijp ik je. 
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Hoe je die link korter kunt krijgen:
Stel je wilt linken naar http://www.renault-tuning.com , dan doe je dit als volgt.
<url=http://url>URL text</url> wordt dan <url=http://www.renault-tuning.com>Renault Tuning Club</url>
Alleen dan nog de < en > vervangen door [ en ] en dan zou het moeten werken.
Renault Tuning Club
Succes bij het editen van je link.
Stel je wilt linken naar http://www.renault-tuning.com , dan doe je dit als volgt.
<url=http://url>URL text</url> wordt dan <url=http://www.renault-tuning.com>Renault Tuning Club</url>
Alleen dan nog de < en > vervangen door [ en ] en dan zou het moeten werken.
Renault Tuning Club
Succes bij het editen van je link.

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
heb nog wel een lege kat van een 19 16v voor je liggen..als die ook past..
Is van een kennis van me geweest, heeft ook een poosje in Hoogeveen te koop gestaan.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: wo 21 dec 2005 6:03
- Locatie: Leens (Groningen)
- Contacteer:
Zo het ene probleem is nog niet eens verholpen en het volgende is er al weer .Er lekt olie en de koppeling slipt als en gek ben er zat van 

-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Krukas keerring, komt helaas vaak voor.
Gr, Frits.
Gr, Frits.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: wo 21 dec 2005 6:03
- Locatie: Leens (Groningen)
- Contacteer:
en dat is natuurlijk niet iets wat je zo even vervangt? Blok moet er dan zeker uit ?
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Om de koppeling en de krukas keerring te vervangen hoeft de motor er niet uit.
Je kunt canonballman (Reinier) even een PM sturen, die wil het misschien wel voor je doen.
Probeer ook even uit te zoeken waar de olie precies vandaan komt,
want het kan ook ergens anders vandaan komen natuurlijk.
Gr, Frits.
Je kunt canonballman (Reinier) even een PM sturen, die wil het misschien wel voor je doen.
Probeer ook even uit te zoeken waar de olie precies vandaan komt,
want het kan ook ergens anders vandaan komen natuurlijk.
Gr, Frits.
hoop wel voorje dat ie dan in 1x goed zit, anders is het ff @#$@$@# (@ haas
)

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: wo 21 dec 2005 6:03
- Locatie: Leens (Groningen)
- Contacteer:
Ik ook want heb hem nu en dikke maand en heeft al aardig wat centjes gekost zo. 
