Clio Donleben -> 2.0 16v is VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

PtrGte schreef:Bedankt Reinier... :)

je probeert me ook overal door de slijk te halen he...

het komt er dus op neer dat OF mijn blokken niet bruut genoeg zijn, EN/OF jouw bakken gewoon superieur :lol: :lol:

damn ik ben altijd de sigaar! :D

EDIT: wanneer gaan we dat onverkoopbare 11-project van je in de fik steken? :lol: :lol: :lol:
Tja, ik was beleefd, ik wilde het zelf niet zeggen, maar tis fijn dat je het zelf onderkent! :wink:
Als jij genoeg pegels op tafel legt, kan ik wel eens kijken wanneer ik tijd en een kan benzine heb. :p
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Hier nog wat bakken info. Ben toch eerst goed aan het rondkijken. Wil er wel een goede bak onder hebben natuurlijk. Het kost weer genoeg helaas... Misschien hebben anderen ook wat aan deze info. Ook nog iemand bedankt voor t uitzoeken van de megane bakken. (Y)
canonballman schreef:williams is JC5 014, dat is zeker

megane 2.0 16v is DACHT IK JC5 025
renault f3r Jc5 versnellingsbak jc5024 c000517

Een JC5-025 van een Megane heeft een kortere 5 tov de JC5-014 0.82:1 tegenover 0.79:1 bij de Williams. De 5e versnelling kun je overigens met weinig werk uitwisselen.

De volgende nummers zijn allemaal in de Megane geleverd:

JC5-025
052
053
060
071
062
084
091
092
107
138
The following data will help you find the correct spares for your Williams gearbox, should a repair be necessary. Some but not many of the gears are unique to the Williams, although if you have more than one gear to replace it may mean stripping down more than one spare gearbox.

Specifications
Type: JC5 014
Gear Teeth: 1st=11,34 2nd=22,41 3rd=28,37 4th=34,35 5th=39,31 Reverse=11,26,39
Differential: 15,61 teeth
Speedometer Drive: 21,29 teeth


The Williams Clio Gearbox is unique in terms of its combination of gear ratios, in particular 1st and 4th gears use combinations not found in any other JC5 boxes.

However, the differential gear combination is found in other Renault JC5 gearboxes, and these are:

JC5 016, 017, 022, 025, 026, 028, 029, 033, 037, 038, 039, 040, 045, 047, 048, 053, 066, 067, 075, 076

The Speedo Drives can similarly be found in:
JC5 052

1st Gear: The 11 toothed gear is common to all JC5 boxes, but the 34 tooth gear is unique to the Williams.


2nd Gear: The 22 and 41 toothed gears are common to JC5 005, 028, 029, 037, 038, 039, 040, 044, 047, 048, 053, 075, 076 boxes.


3rd Gear: The 28 and 37 toothed gears are common to JC5 002, 004, 005, 014, 016, 017, 022, 024, 025, 026, 032, 033, 036, 044, 045, 052, 053, 067, 075, 076 boxes.


4th Gear: The 34 and 35 toothed gears are common to JC5 025, 053, 075, 076 boxes.


5th Gear: The 39 toothed gear is common to JC5 024, 025, 026, 032, 036, 053, 066, 075, 076 boxes. The 31 toothed gear is common to JC5 002, 004, 005, 014, 016, 017, 022, 024, 026, 032, 033, 036, 044, 045, 052, 067 boxes.

Reverse: The reverse gears are common to all JC5 types.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Die JC5 024 van Laguna kun je niet gebruiken aan een motor met alu carter, zoals heel veel JC5 bakken meer die in de Megane geleverd zijn.


Verder is het verschil tussen de JC5 014 (williams) en de JC5 van de Megane coupe 2.0 16v toch wel wat meer als alleen de 5. Ik geloof zelfs dat 3 of 4 versnellingen verschillend zijn.
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

De versnellingsbakken zijn onderling te verwisselen, dus de JB3 (R5, Clio), JC5 (Willams, Megane), de JC5 bak van de megane 2.0 16v is de kortste bak die er is je topsnelheid gaat wel omlaag maar je trekt er stukken sneller mee weg omdat de verhoudingen beter bij elkaar liggen. Het enige nadeel is dat je kilometerteller bijna 2 keer zo snel loopt dan normaal (b.v. 1 kilometer echt gereden is 2 kilometer aangegeven).
De versnellingsbakken van de RS of Vel Vatis zijn elekronisch dus je moet de tellerbak erbij hebben of je moet het snelheidsopnemer vervangen door die van de 16V, Willams of Megane, de RS bak van de phase 2 is ook een korte bak.
Is dast echt zo van de km-teller?
Geldt dit dan ook voor de snelheid?
Is dit te omzeilen of makkelijk aan te passen?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Dat van de teller is bij een RS bak niet zo. Je kan de snelheidsopnemer er uit halen, en dan gewoon je kabel d'r in prakken.
rev it like a rental
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Maar is er dan wel sprake van een km-teller afwijking bij een Megane bak? Geldt dit alleen voor de km-stand of ook voor de snelheid?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

geen idee.
als 't geldt, geldt 't voor allebei
rev it like a rental
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Tja, kom je maar op 1 manier achter: proberen.
Ik zou me dr niet druk om maken, je calculeert het gewoon in dat je een bepaalde afwijking hebt.

Hoeveel mensen rijden er niet met grotere wielen dan standaard......die hebben ook niet allemaal hun teller aangepast.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

en met standaard setup wijkt een teller ook altijd 5 tot 10 procent af.
heb daar nooit iemand over gehoord.......
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

kun je dat bij de clio bijstellen eigenlijk? een GTT wel toch
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Nadat ik her en der even had nagevraagd, blijkt het allemaal mee te vallen. Scheelt maar een paar km op de teller, dus 104 ipv 100 km/u. Valt dus reuze mee.

Achterberg monteerde meestal de baktype JC5-S57.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Dat is een originele Renault revisiebak als het goed is....
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

ja, met een S erin klopt dat.

Maak niet de fout door te denken dat de JC5 S47 de revisiebak is van JC5 047. Dat is lang niet altijd zo.
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Er is een gereviseerde JC5-Williams versnellingsbak in aantocht. 8)

Ik heb mijn zoektocht naar een Megane-bak opegeven. Er werd hier en daar wel wat aangeboden, maar met een eventuele revisie werd dat mij te duur. Tevens werden er nog bakken aangeboden uit schade-auto's, maar daar was ik niet zo happig op. Ik heb wel positieve berichten over de Megane-bak gehoord, maar deze JC5 zal ook al een verbetering zijn dan de standaard JB3.

Het wordt dus een gereviseerde JC5-014 voor mij!
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Nu weer een heerlijk nieuw probleem.... :@

Doordat de auto al ff stil staat, doet mijn CV het niet meer vanwege een lege accu. Mijn sloten voor zijn weggewerkt en ook de deurpinnen aan de binnenkant zitten er niet meer in. Achter zit het slot er nog gewoon in. Deze probeerde ik met de goede sleutel te openen, maar dat ging niet. Ik krijg mijn sleutel er niet goed in en waarschijnlijk hebben ze bij dit slot prberen in te breken.

Hoe krijg ik nu mijn auto open zonder een raam in te slaan.....?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

manier vinden om de motorkap open te krijgen en de accu op te laden?

wel aardig kut :S
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Onder de auto kruipen met een lamp en de motorkap van onderen af ontgrendelen met een stuk stevig ijzerdraad, accu opladen of vernieuwen en alles werkt weer. :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

frotten met de sleutel tot het werkt
anders slotje van de kofferbak slopen en een nieuw in zetten
of proberen de motorkap open te krijgen zodat je bij de accu kan?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Rob heeft ervaring zo te lezen...
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Het achterslot gaat echt niet lukken denk ik. Zijn net ook al aardig bezig geweest. Altijd leuk van die mensen die niet van andermans spullen af kunnen blijven... :@

Hoe kun je het slot van de motorkap het makkelijkste ontgrendelen?

Afbeelding
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Ik zou d'r onder kruipen, en kijken of je ergens de lader op een + kan zetten.
rev it like a rental
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

De pluskabel van de startmotor? :)
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Maar volgens mij kan ik toch ook een accu-kabel van onder op de plus zetten. Maar moet ie dan ook op de min staan om op te laden?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

bel anders eens naar je pechverhelper (touring of eurassistance of wat heb je nog allemaal), die komen dit dikwijls tegen. dan steken ze een klein beetje brol in je deur-stijl, heb je effe een plofje, en je deur is open. of zoiets in die aard....


sleep hem anders effe naar amsterdam en wacht een kwartiertje :)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Donleben schreef:Het achterslot gaat echt niet lukken denk ik. Zijn net ook al aardig bezig geweest. Altijd leuk van die mensen die niet van andermans spullen af kunnen blijven... :@

Hoe kun je het slot van de motorkap het makkelijkste ontgrendelen?

Afbeelding
mmm komt bekend voor die foto :), bij mij hebben ze ook het slotje gemolt zwaar klote is dat!!!
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

en je hele motor gejat? :lol:
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Aj, das verkaaid zeg :S
tut schreef:sleep hem anders effe naar amsterdam en wacht een kwartiertje :)
:lol:
Dis een leuke, maar denk toch dat het dan een ruitje kost ;)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Donleben schreef:Maar volgens mij kan ik toch ook een accu-kabel van onder op de plus zetten. Maar moet ie dan ook op de min staan om op te laden?
Kan dit nu? Volgens mij is dat wel aardig makkelijk.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Deze Williams-bak ligt nu wel in de schuur en nog geborgd ook.
Renault-Cup tipje! Gekocht van een rallyrijder. :wink:

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

Donleben schreef:
Donleben schreef:Maar volgens mij kan ik toch ook een accu-kabel van onder op de plus zetten. Maar moet ie dan ook op de min staan om op te laden?
Kan dit nu? Volgens mij is dat wel aardig makkelijk.
+ aan de +, en de - aan de - of de massa (wat eigenlijk ook - is)...
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

je kan met een plastic lint wat vaak om pakketjes heen zit een lus maken (wel een dikke stevige) deze dan Langs je deurstijl vrotten door de deurrubbers heen, beetje goed duwen dan kan je de lus om je deurknopje aan de binnenzijde vast trekken. Het is een beetje pielen en dan kan je zo je deur open trekken.

Ik krijg het in 10 sec voro elkaar, erg handig. Is een ouwe inbrekers truc.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

P@TB@D schreef:je kan met een plastic lint wat vaak om pakketjes heen zit een lus maken (wel een dikke stevige) deze dan Langs je deurstijl vrotten door de deurrubbers heen, beetje goed duwen dan kan je de lus om je deurknopje aan de binnenzijde vast trekken. Het is een beetje pielen en dan kan je zo je deur open trekken.

Ik krijg het in 10 sec voro elkaar, erg handig. Is een ouwe inbrekers truc.
oefening baart kunst? :P
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

wat je bij de ******* al niet leert...........
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Alleen heb ik die pinnetjes dus verwijderd.... :wink:
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

De achterruit er uitsdrukken, deze zit gewoon in rubber toch. Of je zij ruitje als het geen klapraampje is.
suc6,

gr sander
Plaats reactie