MartijnG: Renault 9 GTL (VERKOCHT!)

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Hallo mensen...

Mijn naam is Martijn Goossens, 20 jaar en woon sinds 3 jaar opkamers in Arnhem.

Ben op kamers gegaan vanwege mijn studie aan de HTS Autotechniek. 2 jaar op gezeten, propedeuse niet gehaald, andere opleiding gezocht. Enige interesse was autotechniek dus toen maar MTS Autotechniek gaan doen in Apeldoorn. Wel gewoon in Arnhem blijven wonen. Zit nu in het 3e jaar en loop stage bij Renault dealer Bochane in Arnhem.

Ben nu al 2,5 jaar actief forumlid. Hoe en waarom ik op deze sit eben gekomen is mij niet meer bekend maar het beviel me zo dat ik ben gebleven.

Ben toen in Breda voor het eerst naar een meeting geweest van de RTC en was gelijk helemaal verliefd op de Renault 5 GT Turbo. (zoals velen) Maar ja, toen was ik nog 16, dus een auto zat er niet in. Toen ik 18 was had ik weer geen geld voor mn rijbewijs dus dat schoot ook niet op. Toen ik 19 werd besloten mn ouders dat ze mn rijbewijs gingen betalen...maarja geld voor een GTT had ik ook niet.

In januari 2004 mn rijbewijs gehaald, in maart kreeg ik een auto aangeboden via een tante van mij. Een rode VW Polo uit 1988. Niet mijn auto maarja, beetje rij-ervaring opdoen kan nooit kwaad. Kost geen kont zo'n ding dus hop...ding gratis op kunnen halen, jaar APK er nog op. Rijd ik nu nog steeds in. (RTC stikkers erop natuurlijk ;) ) Want als student kan ik nog steeds geen GTT veroorloven. Zodra mn studie is afgelopen is het eerst wat er komt een GTT.

Heb al genoeg plannen voor mn toekomstige GTT maar die zullen in de loop van de tijd nog wel genoeg veranderen. Ik weet wel dat ie niet standaard blijft ;)

Vragen?? Daar hebben we het knopje PM of MAIL voor ;)

Gegroet,
MartijnG
Laatst gewijzigd door MartijnG op zo 21 mei 2006 11:12, 17 keer totaal gewijzigd.
MartijnG
Über-Spammer

Foto van dat lelijke pishok:

[img]http://members.lycos.nl/rtcmeeting/polo_forum3.jpg[/img]

Dus mocht je een rode Polo met RTC weggeefstickers op de achterruiten tegenkomen...zwaai dan even ;)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

En als je hem in het wit tegenkomt voorzien van RTC stikkers, zwaai dan ook even, dan is het Oldskool..:lol:

Het word tijd dat er een Renault komt Martijn!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
antoine
Car: Renault Clio III RS

Moet je wel snel zijn , vanaf morgen is her een slopel corsla gsi met rtc stickers :lol:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

antoine schreef:Moet je wel snel zijn , vanaf morgen is her een slopel corsla gsi met rtc stickers :lol:
Ik heb het gehoord ja...
Draag jij weer zorg voor de "montage" van de stikkers, net als op de Polo?n :lol:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
antoine
Car: Renault Clio III RS

Mocht ik er nog hebben dan wel
MartijnG
Über-Spammer

Whahaha, was wel leuk bij de BW ja :D 2 Polo's met RTC stikkers :lol:

Ach ja, is serieus tijd dat ik mn opleiding afrond en ga werken...kan niet wachten !! >-)

Kan mijn eigen GTT projectje tenminste beginnen 8)
MartijnG
Über-Spammer

Zo dan....even weer een update!

Zit momenteel in het laatste jaar van mn MTS en loop nu stage...
Gisteren moest ik een auto ophalen omdat de eigenaar was overleden en de auto was geschonken aan de dealer waar ik werk. Niemand wist daarentegen wat ze met de auto aanmoesten. Dus toen heb ik een goed bod erop gedaan en nu issie van mij :D

De Renault 9 GTL uit '88!
1400cc
APK tot 5 juli 2006

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/renaul9gtlklein.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/rena ... klein2.jpg[/img]

Ziet er nog niet uit want hij is volgens mij al sinds 88 niet meer gewassen (S) Binnekort even de hogedrukspuit erop en kijken hoe ie er dan uitziet :wink:

Heb niet veel plannen met de auto aangezien ik nog steeds student ben, maar als ik uit kan vinden welke verlagingsveren hierop kunnen (van een R5 misschien) dan ga ik m sowiezo verlagen en opelijk nog een paar geinige wieltjes op de kop tikken en dan vind ik het wel weer best (Y) Ook nog eventjes wat onderdeeltjes spuiten zoals de grill en de rand onder het voorraam alvast behandelen want die zit al dicht tegen roest aan. Dan de chromen randjes op het dak en langs de portierdrempels weer proberen op te knappen...meer ben ik nog niet echt tegengekomen.

De eerste verandering die ik er vandaag aan heb gedaan is de radio/cassette speler vervangen door mijn eigen raio/cd die ik nog had liggen uit de oude Polo van me...alleen de originele boxen die er nu inzitten zijn te slecht dus ik ga nog luidsprekers achterin monteren die ik ook nog heb liggen en even kijken wat ik aan de voorspeakers kan doen.

Deze auto is heel lang bij de dealer in onderhoud geweest dus ik zal binnekort ook eens na gaan vragen hoe het zit met de onderhoudshistorie...kijken wat er allemaal al aan gedaan is in de afgelopen jaren :) Hij blijkt volgens de monteur in goede technische staat te zijn alleen de buitenkant is een beetje lelijk en aangetast door het niet wassen (S)

Nieuwere foto's maak ik zodra de wagen gewassen is... :foto:
Laatst gewijzigd door MartijnG op wo 8 feb 2006 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Car: M536

Whoaaa jij hebt meegespoten bumpers... ben ik ff jaloers :p

Doet jouw handrem het ook zo goed? :lol:
MartijnG
Über-Spammer

Jaa jongen...luxe 9 hoor dit ;) Meegespoten bumpers, chromen strips overal...

Ennuh die handrem.... :ja: :pompom:
Steven

Maarrr jij hebt geen 21Turbo stoelen en een 5 GT stuur :p

En als ik die bumpers een kleur zou geven is binnen no time de kleur er weer af >-)
MartijnG
Über-Spammer

Nee die stoelen die er nu inzitten zijn echt :nee: En het stuur is indd ook lelijk...moet dus nodig op zoek naar andere onderdeeltjes voor weinig.

Weet jij trouwens of er verlagingsveren van een 5 ofzo onderkunnen? Wil m wel verlagen maar denk niet dat er speciaal verlagingsveren zijn voor een 9...
PaulM

ej er staat ook een clio ph3 :)
MartijnG
Über-Spammer

+Clio16v+ schreef:ej er staat ook een clio ph3 :)
Ja....die rijd op stroom! :)
Steven

De hele veerpoot van een GT kun je zo overzetten, das veel makkelijker, heb je gelijk ook wat stuggere poten.

Ik laat em lekker zo denk, tis echt ideaal met drempels :D
En om zo'n ding nou te gaan opleuken... al geef je een aap een gouden ring..
PaulM

het is iig beter dan die polo :beer:
MartijnG
Über-Spammer

Ja das indd waar....geld wat je erin stopt krijg je er noway meer uit...maar verlaagd ziet er zo mooi uit :)

Kijken f ik ergens goedkoop aan veerpoten van een GT kan komen dan...zijn die standaard al korter of moet het dus een combi worden van GT poten met verlagingsveren?
Steven

Gewoon met verlagingsveren nemen uiteraard :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

paar cliocups eronder :worship: :worship:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Haas
Car: Megane RS

Goed bezig!!

wat een frikandel zeg, whehehe.. :lol:

wanneer kan ik deze pimpmobiel bewonderen? (Y)
ARNO16V
Contacteer:

Ey gaaf man! En juist wel een beetje stylen :p met een verlaginsset en andere wielen, is tegenwoordig in om dat "soort" modelen auto's oldstyle te stylen, kijk maar naar de vw scene daar zijn hele oude jetta's ineens weer in trek! (zijn ook niet de mooiste auto's vind ik) Daar wordt vaak ook wat aparts van gemaakt met helemaal niet zoveel investering. :)
Menno

Steven schreef:Maarrr jij hebt geen 21Turbo stoelen
Passen die er zo in? Keb nog wel een setje liggen.
rev it like a rental
MartijnG
Über-Spammer

Haas schreef:Goed bezig!!

wat een frikandel zeg, whehehe.. :lol:

wanneer kan ik deze pimpmobiel bewonderen? (Y)

5 Maart ben ik er sowiezo bij (Y) :wink:
ARNO16v schreef:Ey gaaf man! En juist wel een beetje stylen met een verlaginsset en andere wielen, is tegenwoordig in om dat "soort" modelen auto's oldstyle te stylen, kijk maar naar de vw scene daar zijn hele oude jetta's ineens weer in trek! (zijn ook niet de mooiste auto's vind ik) Daar wordt vaak ook wat aparts van gemaakt met helemaal niet zoveel investering.
Ja ik hoop indd dat ik wat goedkoops op de kop kan tikken voor dit ding. Heb geen zin om er bakken met geld tegen aan te smijten, dus als mensen nog wat hebben liggen wat weg moet :D veerpoten van een GT bijvoorbeeld :p
MartijnG
Über-Spammer

Nog niet kunnen wassen trouwens, hoop dat er morgen een plekkie voor vrij is op de wasplaats...zaterdag wordt ie sowiezo aangepakt aan de binnenkant.

Heb trouwens vandaag de hele onderhoudshistorie uitgeprint op het werk. De 9 is al vanaf 1994 bekend in het systeem van Bochane. Dus het is wel mooi om te zien wat er allemaal in die tijd aan is besteed (Y) Ga binnenkort wel even een overzichtje van maken...
Steven

Menno schreef:
Steven schreef:Maarrr jij hebt geen 21Turbo stoelen
Passen die er zo in? Keb nog wel een setje liggen.
Volgens Jochem bijna direct fit, van de 4 gaten moeten er 2 ff overnieuw geboord worden geloof ik.
MartijnG
Über-Spammer

Afgelopen zaterdag goed gewassen en gepoetst in de werkplaats. Stonden mooie poetsspulletjes dus de 9 glom weer mooi! Helaas op zondag een hoop natte sneeuw en drek over de auto heen gekregen waardoor ie nu weer een beetje vunzig is.

Kreeg vandeweek te horen van de autowasser bij ons in de werkplaats waar de 9 in onderhoud is geweest dat de eigenaar nooit wilde dat de auto gewassen werd. En toen dat wel een keer gebeurde was de eigenaar ook aardig boos :smoke: Veel werk dus voor mij (S)

Nu nog een beetje de binnenkant schoon maken en dan moet de motorruimte er ook nog een keer aan geloven.

Ook nog geprobeerd om speakers achter aan te sluiten Was ook gelukt alleen de radio viel telkens uit en ging weer aan, dus waarschijnlijk een probleem met de bedrading of iets dergelijks. Nog steeds de standaard speakers dus...

Foto's heb ik nog geen mooie van kunnen maken ivm het weer (N)
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

MartijnG schreef:Kreeg vandeweek te horen van de autowasser bij ons in de werkplaats waar de 9 in onderhoud is geweest dat de eigenaar nooit wilde dat de auto gewassen werd. En toen dat wel een keer gebeurde was de eigenaar ook aardig boos :smoke:
:bonk:

maar dan is ie in ieder geval wel minimaal 1 keer gewassen...
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
mike16v

MartijnG schreef:Zo dan....even weer een update!

Zit momenteel in het laatste jaar van mn MTS en loop nu stage...
Gisteren moest ik een auto ophalen omdat de eigenaar was overleden en de auto was geschonken aan de dealer waar ik werk. Niemand wist daarentegen wat ze met de auto aanmoesten. Dus toen heb ik een goed bod erop gedaan en nu issie van mij :D

De Renault 9 GTL uit '88!
1400cc
APK tot 5 juli 2006

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/renaul9gtlklein.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/rena ... klein2.jpg[/img]

Ziet er nog niet uit want hij is volgens mij al sinds 88 niet meer gewassen (S) Binnekort even de hogedrukspuit erop en kijken hoe ie er dan uitziet :wink:

Heb niet veel plannen met de auto aangezien ik nog steeds student ben, maar als ik uit kan vinden welke verlagingsveren hierop kunnen (van een R5 misschien) dan ga ik m sowiezo verlagen en opelijk nog een paar geinige wieltjes op de kop tikken en dan vind ik het wel weer best (Y) Ook nog eventjes wat onderdeeltjes spuiten zoals de grill en de rand onder het voorraam alvast behandelen want die zit al dicht tegen roest aan. Dan de chromen randjes op het dak en langs de portierdrempels weer proberen op te knappen...meer ben ik nog niet echt tegengekomen.

De eerste verandering die ik er vandaag aan heb gedaan is de radio/cassette speler vervangen door mijn eigen raio/cd die ik nog had liggen uit de oude Polo van me...alleen de originele boxen die er nu inzitten zijn te slecht dus ik ga nog luidsprekers achterin monteren die ik ook nog heb liggen en even kijken wat ik aan de voorspeakers kan doen.

Deze auto is heel lang bij de dealer in onderhoud geweest dus ik zal binnekort ook eens na gaan vragen hoe het zit met de onderhoudshistorie...kijken wat er allemaal al aan gedaan is in de afgelopen jaren :) Hij blijkt volgens de monteur in goede technische staat te zijn alleen de buitenkant is een beetje lelijk en aangetast door het niet wassen (S)

Nieuwere foto's maak ik zodra de wagen gewassen is... :foto:
super cool! deze hebben mijn ouders toen der tijd nieuw gekocht! ik weet het nog precies, rook nieuw en volgens mijn vader die toen zijn oude 18 inruilde reed ie een stuk lekkerder..... nu zal hij dat over zijn laguna break van 2 jaar oud ook wel zeggen denk ik.

Veel plezier ermee!!
MartijnG
Über-Spammer

Hee Mike, bedoel je dat je ouders dezelfde soort auto nieuw hadden gekocht of echt DEZE?? :)
mike16v

MartijnG schreef:Hee Mike, bedoel je dat je ouders dezelfde soort auto nieuw hadden gekocht of echt DEZE?? :)
exact die, de spring uitvoering! volgens mij hadden ze open dakje, soort sportstuurtje, maar met dat geke vierkante blok... crome rand in he dachboard dacht ik...

maar wel echt de spring!! 1.4 leuk hoor
Haas

maar wel ander kenteken dus ;) :D
MartijnG
Über-Spammer

Een andere dus indd.....zou leuk zijn geweest dat je ouders ook in deze auto hadden gereden :)

Had pas geleden gehoord dat er nog maar iets van 700 Renault 9's rondrijden in NL...wordt nog zeldzaam dat ding :)

Maaruh...heb net foto's gemaakt en zijn aan het uploaden! :foto:
Haas

700? wow..daluk heb je nog een klassieker martijn (Y) :P
MartijnG
Über-Spammer

Vers van de pers...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Best netjes voor een '88-er toch :)

Klein nadeel...hij begint een beetje erg te bonken bij drempels en kuilen...zullen de fuseekogels oid wel ver heen zijn ben ik bang :s
Laatst gewijzigd door MartijnG op di 4 apr 2006 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Haas

bij mij zijn t stuurkogeltjes, maar goed, das ook zo gevonden en vervangen :)

Komt er nog zo'n vette alu rearwing op? :P

wehnag roest ook zo te zien of valt dat tegen?
Gesloten