De vijfde versnelling heeft kuren...

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
AlexW

Weer iets met de R5 wat ik niet snap .... (N)

Als ik naar de vijfde versnelling schakel en ik laat de het gas los, dan floept de bak weer naar de neutrale stand.

Iemand een idee hoe dit kan ??
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

volgens mij is je versnellingsbak dan naar de klote... (N)
-jacco-
Über-Spammer

Was bij de 19 van mn ouders ook...
Bak naar zn grootje :(
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

yeps ligt de vijfde versnelling eruit

bakrevisie dus :evil:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

HO HO niet zo snel ....haal eerst de olie er maar uit en maak dan de zwarte kap aan de zijkant los .......dan zie je allemaal tandwielen en een moer aan het eind van de as..........die zit waarschijnlijk los ff aandraaien en weer proberen ( zit ie niet los , dan is het wat anders )
canonballman

jochem de haas schreef:HO HO niet zo snel ....haal eerst de olie er maar uit en maak dan de zwarte kap aan de zijkant los .......dan zie je allemaal tandwielen en een moer aan het eind van de as..........die zit waarschijnlijk los ff aandraaien en weer proberen ( zit ie niet los , dan is het wat anders )
Kerstman Jochem kan inderdaad gelijk hebben.
Controleer ook even de motorsteunen, kan zijn dat de motor teveel kan bewegen en zo de bak uit een versnelling trekt.
AlexW

canonballman schreef:
jochem de haas schreef:HO HO niet zo snel ....haal eerst de olie er maar uit en maak dan de zwarte kap aan de zijkant los .......dan zie je allemaal tandwielen en een moer aan het eind van de as..........die zit waarschijnlijk los ff aandraaien en weer proberen ( zit ie niet los , dan is het wat anders )
Controleer ook even de motorsteunen, kan zijn dat de motor teveel kan bewegen en zo de bak uit een versnelling trekt.
Dat denk ik zelf ook, want als ik het gas niet los laat dan blijft ie in de vijf zitten en rijdt goed. Ik kan die kap eraf halen, maar dat heb ik al een keer eerder gecontroleerd volgens mij. Ik laat het wel even weten...
mark 5t
Contacteer:

en je schakelstang op speling checken!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

AlexW schreef:
canonballman schreef:
Dat denk ik zelf ook, want als ik het gas niet los laat dan blijft ie in de vijf zitten en rijdt goed. Ik kan die kap eraf halen, maar dat heb ik al een keer eerder gecontroleerd volgens mij. Ik laat het wel even weten...
Dat laatste wat je opnoemd had ik ook en dat was toch echt de moer ....
maar na een bepaalde JL behandeling komt ie er nooit meer af .... :wink:
PaulM

eruitschieten had ik ook, alleen bij de 3de versnelling. nog geen scharend geluid gehoord?
Plaats reactie