Ik heb een probleem met mijn clio 1.2 van 1998, dus eerste model maar dan met de gefacelifte ronde koplampjes. Ik kocht hem een jaar geleden bij dealer *** in Breda. Toen ie 1 week uit de garantie was (tuurlijk) begon er na twintig minuten snelweg rijden een jankend geluid vanuit het vooronder. Het begint steeds na ongeveer twintig minuten, dus alsof er iets warm loopt en dan begint. Je voelt er helemaal niets bij in het stuur. Wel voelt de auto in de stad soms aan alsof hij naar links en naar rechts trekt, maar de auto heeft brede banden en originele clio 16v velgen. Als je op de snelweg gas bij geeft stopt het even, en bij gas los gaat het gewoon door. Als ik de koppeling intrap gaat het net zo hard door. Ik dacht dus aan lagers of aandrijfas. Bij lange hobbels op de snelweg stopt het als de auto uit de veren komt en gaat gelijk weer verder als er weer gewicht op de wielen komt. De Renault dealer wilde het niet meer onder garantie repareren en ik ben nog steeds met ze in discussie over de kosten. Zij dachten dat het in de snelheidsmeterkabel zat en die hebben ze vervangen, a 375,-!!! Ik heb daar E200,- van kunnen maken, maar bij 2 andere dealers zou het E 125,- kosten

Groetuh Petur