Ruimtegebrek achterin een Mégane

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
cosmos

Dag allemaal,

na het trekken van de kabels, ben ik nu toegekomen aan het installeren van een versterker + aankoop van een subwoofer. Probleem is alleen, dat ik regelmatig ruimte in mijn kofferbak nodig heb (ben muzikant). Ik heb een 5-deurs Mégane uit 2000, waarin ik het liefst een 4-kanaals amp wil zetten. Mijn missie was om deze boven de linkerwielkast te zetten, maar dat heb ik zolangzamerhand opgegeven. (alles is te groot daarvoor)
Een subwoofer neemt natuurlijk ook ruimte in, maar als ik écht plek nodig heb, zou die er nog uit kunnen. Een versterker gemonteerd op de achterbank is lastiger, en dus eigenlijk geen optie. Een dubbele bodem maken zou ook kunnen, maar ik heb echt 2 linkerhanden, en weet totaal niet hoe ik dat het slimste kan opmeten, welke materialen, etc.etc.

Wie geeft raad?

Alvast bedankt!

(ter info: ik heb een Pioneer DEH-P7700MP, voor- en achterin (zijkant) Pioneer speakers)
PaulM

ik heb in me clio een mdf plaat in de kofferbak waar ik alles op vast heb geschroefd. Kan je alles eruithalen als nodig is zonder vele gedoe. idee?
Gabri van der Veen
Über-Spammer

en de maat kan je wel opmeten door even het vloertapijtje eruit te halen, past perfect toch :wink:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
cosmos

D'oh! Natuurlijk, dat opmeten is eigenlijk mega-simpel haha!

Hebben jullie qua dikte dan gewoon de dikte van bijv. de versterker genomen zodat deze daarin past? Of een andere dikte? Want wat +Clio16v+ voorstelt is toch niet zo gemakkelijk als het lijkt toch? Je zou dan nl. elke keer de versterker in zijn geheel opnieuw moeten aansluiten. Of zie ik dat verkeerd?
PaulM

ja je zit wel met het losmaken van de bedrading voor de speakers in de hoedenplank en de tulp + accu + massa

dan zit je toch eerder aan een dubbele bodem.
Gabri van der Veen
Über-Spammer

voor ideeen hoe je dat moet doen kan je even ideeen en de werkwijze bekijken op http://www.showyoursound.nl :)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
cosmos

Hi Gabri,
ik zie inderdaad 1001 ideeën, weet jij toevallig welke ik in mijn situatie eens zou kunnen checken? Ik zie door de bomen, etc.. :(
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

cosmos schreef:Dag allemaal,

na het trekken van de kabels, ben ik nu toegekomen aan het installeren van een versterker + aankoop van een subwoofer. Probleem is alleen, dat ik regelmatig ruimte in mijn kofferbak nodig heb (ben muzikant). Ik heb een 5-deurs Mégane uit 2000, waarin ik het liefst een 4-kanaals amp wil zetten. Mijn missie was om deze boven de linkerwielkast te zetten, maar dat heb ik zolangzamerhand opgegeven. (alles is te groot daarvoor)
Een subwoofer neemt natuurlijk ook ruimte in, maar als ik écht plek nodig heb, zou die er nog uit kunnen. Een versterker gemonteerd op de achterbank is lastiger, en dus eigenlijk geen optie. Een dubbele bodem maken zou ook kunnen, maar ik heb echt 2 linkerhanden, en weet totaal niet hoe ik dat het slimste kan opmeten, welke materialen, etc.etc.

Wie geeft raad?

Alvast bedankt!

(ter info: ik heb een Pioneer DEH-P7700MP, voor- en achterin (zijkant) Pioneer speakers)
Domme vraag: maar ligt er niet een mat in je achterbak waarvan je de maat kan overnemen, of iig in grote lijnen :)
cosmos

Jazeker, zie boven.. :)
Freek S

gewoon maat opnemen, balkjes op de dikte van de versterker eronder (iets dikker ivm warmte versterker) en de hele zooi vastschroeven. eventueel thv versterker een luikje maken zodat als het niet nodig is, je deze tijdelijk verwijderen kan!

nog meer vragen? PM maar
PaulM

als het niet past heb je niet hard genoeg gedouwd :P :D
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

wat doen jullie allemaal ontzettend moeilijk! :lol:

Ruimte nodig? Simpel!

Monteer de versterker op de subkist, en zet tussen de de draden een speciale versterker stekker.

En je kan de versterker samen met de subkist er in 1x eruithalen. alleen door een stekker los te halen.

heb je alleen even geen speakers achter, maar neem aan dat dat niet een groot probleem is
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
cosmos

Hey Erik,

hier had ik ook al aan gedacht, maar ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat dat niet kon, ivm de trillingen van zo'n kist. Ik las juist op SyS dat dat niet goed is voor de versterker...

:s
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

kan prima, mits je er een stuk hoedenplankstof ertussen doet.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:kan prima, mits je er een stuk hoedenplankstof ertussen doet.
vilt of rubberen ringen? Gaat toch alleen om de trilling tegen te gaan erik?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ja, direct op blank hout is niet lekker, maar met stuk stof ertussen is er niets aan de hand.

rubberen ringen is niet echt stabiel te monteren, beste is stuk hoedenplankstof, is mooi en goed materiaal ervoor
cosmos

Hoi Erik,
thanks voor de tip. Volgend vraagje: Hoe ziet zo'n speciale versterker stekker eruit? Bij conrad.nl vond hij op die zoekterm niks namelijk :D .
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

kun je alleen krijgen bij de betere auto-audiozaken

Em*Phaser is een merk van die stekker
SQWilliams

tegenwoordig zijn de meeste versterkers zo stabiel dat ze niet 1 2 3 stuk gaan als ze op een baskist gemonteerd zijn...maar persoonlijk zou ik ervoor kiezen om de versterker in een zijpaneel te plaatsen.

En wat de sub betreft, is een heel klein kistje (8 inch) geen optie (om zo veel mogelijk plaats te behouden?)..............
Plaats reactie