toerental gaat naar beneden
Laats heb ik iets eigenaardigs opgemerkt dat wel te maken kan hebben met mijn vermogensprobleem. Ik hebhet ontdekt bij stilstand en staionair draaiende motor. Wanneer ik aan mijn stuur draai, zakt mijn toerental. Ook als ik rij en scherpe bochten neem heb ik de indruk dat hij even inhoud. Als ik dan het stuur terug rechttrek is het net of hij moet even zoeken om zich te herpakken. Wat kan dit zijn, of is het normaal?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
stuurbekrachtiging die vermogen wegtrekt?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
ben maar een leek maar iets zegt mij distributie, kennelijk zit het in je stuurbekrachtiging ofzo, die kennelijk motorvermogen wegneemt, is wel ubervaag hoor.
wie het beter weet ga je gang...
ik weet namelijk niet eens zeker of de stuurbekrachtigingspomp wel eens op de distributie zit aangesloten..... zoals gezegd ik ben maar een leek hier.
maar wie weet help ik je ermee op weg ofzo, niet geschoten = altijd mis.
wie het beter weet ga je gang...

ik weet namelijk niet eens zeker of de stuurbekrachtigingspomp wel eens op de distributie zit aangesloten..... zoals gezegd ik ben maar een leek hier.
maar wie weet help ik je ermee op weg ofzo, niet geschoten = altijd mis.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 932
- Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
- Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)
idd de stuurbekrachtigings (SB) pomp wordt mechanische aangedreven door de distributie en "kost" dus motor vermogen. Em als je stil staat met een stationair draaiende motor, dan levert je motor net genoeg vermogen om te draaien, en als je bij stil stand aan je stuur draait dan kost dat relatief heel veel van de SB pomp die dat recht streeks van je motor afpakt die daardoor terug valt in toeren. Het stuur apparaat moet ingrijpen om het toerental weer terug te krijgen. Maar ondertussen heb jij gemerkt dat je motor even inhoudt.
Even een leuke test als het donker is, met je licht aan stilstaan en dan aan het stuur draaien
Even een leuke test als het donker is, met je licht aan stilstaan en dan aan het stuur draaien
One clio to rule them all
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Sander2 schreef:Dit lijkt een beetje hetzelfde verhaal als dat wanneer je auto stationair draait, en je je raam even dichtdoet, (terwijl deze al dicht zit) dan heb je ook even een dipje in toeren.
klopt



Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
Is dat niet de bedoeling dan van disco lampen?Mike (spitsoor) schreef:Sander2 schreef:Dit lijkt een beetje hetzelfde verhaal als dat wanneer je auto stationair draait, en je je raam even dichtdoet, (terwijl deze al dicht zit) dan heb je ook even een dipje in toeren.
kloptlaat staan als je een leuk audio setje heb spelen
dat zie je ook aan de lampen


-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Sander2 schreef:Is dat niet de bedoeling dan van disco lampen?Mike (spitsoor) schreef:Sander2 schreef:Dit lijkt een beetje hetzelfde verhaal als dat wanneer je auto stationair draait, en je je raam even dichtdoet, (terwijl deze al dicht zit) dan heb je ook even een dipje in toeren.
kloptlaat staan als je een leuk audio setje heb spelen
dat zie je ook aan de lampen
![]()



Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
maar er speelt dus meer dan alleen dit, als ik het goed begrijp?markske schreef:Laats heb ik iets eigenaardigs opgemerkt dat wel te maken kan hebben met mijn vermogensprobleem.
wat je beschrijft blijkt dus normaal te zijn (ga het zelf vanavond gelijk testen hehehe

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
@ voor altijd jong:
Zie dit topic --> http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=16865
Zie dit topic --> http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=16865
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
bekeken en gelezen, maar nu zit ik met een vraagje:
heb je nu dan nog steeds problemen zoals toen in dat topic, of is dit echt opgelost en voorgoed verdwenen?
heb je nu dan nog steeds problemen zoals toen in dat topic, of is dit echt opgelost en voorgoed verdwenen?
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)