toerental gaat naar beneden

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
markske
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 4 okt 2004 18:28
Contacteer:

Laats heb ik iets eigenaardigs opgemerkt dat wel te maken kan hebben met mijn vermogensprobleem. Ik hebhet ontdekt bij stilstand en staionair draaiende motor. Wanneer ik aan mijn stuur draai, zakt mijn toerental. Ook als ik rij en scherpe bochten neem heb ik de indruk dat hij even inhoud. Als ik dan het stuur terug rechttrek is het net of hij moet even zoeken om zich te herpakken. Wat kan dit zijn, of is het normaal?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

stuurbekrachtiging die vermogen wegtrekt?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

ben maar een leek maar iets zegt mij distributie, kennelijk zit het in je stuurbekrachtiging ofzo, die kennelijk motorvermogen wegneemt, is wel ubervaag hoor.

wie het beter weet ga je gang... (Y)

ik weet namelijk niet eens zeker of de stuurbekrachtigingspomp wel eens op de distributie zit aangesloten..... zoals gezegd ik ben maar een leek hier.

maar wie weet help ik je ermee op weg ofzo, niet geschoten = altijd mis.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

luco en ik dachten hetzelfde, maar ik typ lange verhalen dus 4 minuten later pas gepost :lol:
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

idd de stuurbekrachtigings (SB) pomp wordt mechanische aangedreven door de distributie en "kost" dus motor vermogen. Em als je stil staat met een stationair draaiende motor, dan levert je motor net genoeg vermogen om te draaien, en als je bij stil stand aan je stuur draait dan kost dat relatief heel veel van de SB pomp die dat recht streeks van je motor afpakt die daardoor terug valt in toeren. Het stuur apparaat moet ingrijpen om het toerental weer terug te krijgen. Maar ondertussen heb jij gemerkt dat je motor even inhoudt.

Even een leuke test als het donker is, met je licht aan stilstaan en dan aan het stuur draaien :wink:
One clio to rule them all
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Dit lijkt een beetje hetzelfde verhaal als dat wanneer je auto stationair draait, en je je raam even dichtdoet, (terwijl deze al dicht zit) dan heb je ook even een dipje in toeren.
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Sander2 schreef:Dit lijkt een beetje hetzelfde verhaal als dat wanneer je auto stationair draait, en je je raam even dichtdoet, (terwijl deze al dicht zit) dan heb je ook even een dipje in toeren.


klopt :D laat staan als je een leuk audio setje heb spelen :p dat zie je ook aan de lampen :lol:
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Mike (spitsoor) schreef:
Sander2 schreef:Dit lijkt een beetje hetzelfde verhaal als dat wanneer je auto stationair draait, en je je raam even dichtdoet, (terwijl deze al dicht zit) dan heb je ook even een dipje in toeren.


klopt :D laat staan als je een leuk audio setje heb spelen :p dat zie je ook aan de lampen :lol:
Is dat niet de bedoeling dan van disco lampen? :lol: :D
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Sander2 schreef:
Mike (spitsoor) schreef:
Sander2 schreef:Dit lijkt een beetje hetzelfde verhaal als dat wanneer je auto stationair draait, en je je raam even dichtdoet, (terwijl deze al dicht zit) dan heb je ook even een dipje in toeren.


klopt :D laat staan als je een leuk audio setje heb spelen :p dat zie je ook aan de lampen :lol:
Is dat niet de bedoeling dan van disco lampen? :lol: :D
:lol: :lol: :lol:
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

markske schreef:Laats heb ik iets eigenaardigs opgemerkt dat wel te maken kan hebben met mijn vermogensprobleem.
maar er speelt dus meer dan alleen dit, als ik het goed begrijp?

wat je beschrijft blijkt dus normaal te zijn (ga het zelf vanavond gelijk testen hehehe :) )
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

@ voor altijd jong:
Zie dit topic --> http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=16865
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

bekeken en gelezen, maar nu zit ik met een vraagje:

heb je nu dan nog steeds problemen zoals toen in dat topic, of is dit echt opgelost en voorgoed verdwenen?
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Als je z'n eerste post van dit topic leest, doet me vermoeden dat ie nog steeds die problemen heeft.
Plaats reactie