[clio]schade aan Haas' auto

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Haas
Car: Megane RS

Ook ik was vanavond blijkbaar aan de beurt; Mijn clio heeft schade.
Ik had mijn auto bij mijn werk neergezet op het parkeerterrein. Niet op mijn gebruikelijke plaats, maar naast een paar betonnen paaltjes, het was erg druk en om geen deuken in mijn deuren te krijgen van andermans autodeuren, zette ik m best dichtbij de paaltjes aan de bijrijderskant.
Na sluitingstijd moeten we de auto's van het parkeerterrein afhalen, dit wordt dan afgesloten. Dus ik stap in mijn auto om hem te verplaatsen, zie ik dat iemand een Passat recht achter mijn auto had staan en nogal buiten het vak. Toen ik aanreed zat ik vooral op die passat te letten en wat denk je...in alle haast die ik toch al had omdat het kei druk was op werk, draai ik uit, vol met mijn rechtervoorwiel in zo'n betonnen paal... :evil:
Ik voelde de auto flink stuiteren, maar ja, beton geeft niet mee jammergenoeg. Even gekeken, maar kon behalve krassen op mijn bumper zo snel nix ontdekken. Heb mijn auto toen verder gereden en toen ik m van het parkeerterrein afreed, merkte ik dat de auto heel licht stuurde en mijn stuur scheef stond, ong 3/4 slag. Aangekomen bij de achteringang van mijn werk onder de grote bouwlamp gekeken en mijn hele voorwiel staat scheef. Mijn bumper zit vol krassen en is deels afgebroken en er zit een klein (gelukkig) krasje op mijn rechtervoorscherm.
Vriend van me heeft me net naar huis gesleept (me ouders zijn immers op vakantie) nadat ik even goed naar de auto had gekeken of het wel kon. Het slepen ging goed, geen rare dingen/geluiden, behalve het scheve stuur dus...

Morgenvroeg ga ik er onder liggen om te kijken wat de schade is. Mijn stuurhuis/stuurstang zal wel kapot/krom zijn (het kraakte een btje toen ik de paal raakte maar weet niet of die was van de bumper of het stuur...ik meen het stuur :( ) maar vrees ook voor mijn draagarm/subframe, want mijn wiel staat naar voren toe zeg maar, richting bumper...

Ooooow...hoe kwaad kun je op jezelf zijn... :@ :evil: :@ :evil: :@ :evil:

Zal proberen wat pix te fixen, kunnen jullie ook je oordeel vellen, want ik wil dit zelf maken, als de garage het moet doen, is het afgelopen met de clio...

:evil:
bartuitlauwe
Contacteer:

Balen voor je haas.

Gelukkig is het nog niet je nieuwe bumper.
Hopelijk valt de schade nog mee.

succes in ieder geval
Haas

idd...me voorbumper was nog niet gespoten, maar toch...hoop datie onderhuids niet al te krom is...:(
Menno

kan niet zien wat er bij jou aan de hand is natuurlijk, maar erg vaak is het de veerpoot die als eerste vervormt.
rev it like a rental
Haas

dat dacht ik ook, alleen die ziet er juist nog het beste uit zoals ik nu kan zien...
Menno

vaak lastig te zien hoor. Eigenlijk moet je van onderaf kijken, en dan zie je dat de flens waar je fusee aan vast zit scheef staat. Hoeft maar heel weinig te zijn in mm's om je wiel toch een fors aantal graden scheef te zetten.
rev it like a rental
Haas

ik heb net nog even gekeken, ten opzichte van de normale stand zeg maar, heb ik meer camber, meer toespoor en me wiel staat dus verder naar voren toe...Ga nu slapen, althans een poging tot, en dan morgen ff beter kijken...Bedankt alvast menno! (Y)
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

dat soort dingen kunnen hellaas altijd gebeuren ik had het ook net na dat mijn achterbumper net 2 maanden gespoten was :( (ik weet hoe je je voelt)
suc6 met op knappen (Y)
mark -19- 16v

dit doet gewoon pijn om te lezen.

het kloterige is dat je het ook nog zelf gedaan hebt.

veel suc6 met de wederopbouw
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Zonde zonde zonde. helaas kunnen dit soort dingen ook gebeuren. Maar eigen schades zijn altijd ***

Frits

p.s. mocht je wat nodig hebben PM me even en ik regel het.
thoompie

martijn zwaar kl##te voor je, ik hoop dat de schade
me valt
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Aiaiaiai, wat k*t voor je Haas !! Ik mag hopen voor je dat de schade meevalt...zou zonde zijn als dit het einde was van de Clio... (N)

Veel suc6 met het repareren !!! :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Haas

bedankt voor jullie reacties!!

Net de auto omhoog gehad. Ik heb gezien dat de veerpoot idd krom is (bedankt menno!) en dat het subframe ook een bons heeft gehad...:( Draagarm kan ik niet zo goed zien.

Maandag sleep ik de auto samen met mijn vader naar de garage, zij hebben beter zicht op wat er kapot is dan ik. Hoop dat ik zelf voor onderdelen kan zorgen zodat ik ze er zelf of zij, ligt eraan wat ze vragen op kan zetten. Hij gaat naar de garage zodat ik in ieder geval zeker weet dat ik nix over het hoofd zie...
Haas

@ frits, je hebt PM! Je weet dus wat ik ongeveer nodig heb, maandag bel ik je!
Robert Turbo

Das klote.

Hoop dat je de clio weer snel de weg op krijgt.

Succes met de reparatie.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

ik hoop dat alles weer goed komt.
Haas

Morgen gaat de clio naar de garage. Erg relaxed is dat ik m daar zelf mag maken in de avonduren en de weekenden, dus geen arbeidsuren :D Kan van Frits al een complete voortrein overnemen, dus heb alle onderdelen al die nodig zijn.
Hoop dat ik snel kan beginnen en dat alles een btje lukt.
Johan
Contacteer:

^^ bij coppens ???
Laatst gewijzigd door Johan op ma 15 sep 2003 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Haas

sssst..niet doorvertellen!! ;)

Ja, daar ja :) Maar weet niet of ze het leuk vinden als ineens iedereen daar aankomt met die vraag. Of bedoelde je dat niet?
Johan
Contacteer:

idd ja. maar ik zal het niet doorvertellen. :)
canonballman

ik ook niet :wink:
Haas

hehe...mooi :D
Haas

hoe kan ik btw het best mijn subframe eraf halen? Kan de motor gewoon blijven hangen of kan ik die beter even ondersteunen met een motortakel?
Paskie

hm Coppens ... waar zit dat?? :wink: :wink:

netjes opgelost zo haasie!! :)
succes met de reparatie
Haas

Paskie schreef:hm Coppens ... waar zit dat?? :wink: :wink:

netjes opgelost zo haasie!! :)
succes met de reparatie
zal t je vrijdag wel vertellen ;) Zeer mooie nieuwe garage; iets van 1 jaar oud..:D
Haas

~Haas~ schreef:hoe kan ik btw het best mijn subframe eraf halen? Kan de motor gewoon blijven hangen of kan ik die beter even ondersteunen met een motortakel?
Reinier ^^^^^^^^??? :worship:
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

~Haas~ schreef:hoe kan ik btw het best mijn subframe eraf halen? Kan de motor gewoon blijven hangen of kan ik die beter even ondersteunen met een motortakel?
volgens mij niet nodig. maar het kan ook geen kwaad.

anders vraag rob eens bij hem hebben ze een week of 2 het subframe vervangen.

Gr.frits

PS wel ff nieuwe bouten bestellen natuurlijk he. :wink:
Tom
Moderator
Car: MB

lees het net pas. Klote zeg !!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robke
Car: Lexus IS250

Je kunt je motor gewoon laten hangen, hij zit met nog 2 steunen aan de boevnkant vast, PIPO! :p :lol:
Haas

@ Tom, :beer: (S)

@ Rob, datie van boven ook nog vastzat wist ik al, maar dat vroeg ik ook niet! ;) :p

Heb vanmiddag met de oprijwagen van een vriend van me de auto naar de garage gebracht. Bij het oprijden was goed te merken datie goed krom stond van voren. Als je er ook mee rijd gaat het loopvlak van de band buiten de velg staan, vanwege de kromme sporing natuurlijk.
Op de brug bleek t allemaal gelukkig mee te vallen. De schokdemper is inderdaad niet meer te gebruiken, ga nu mijn verlagingsveren op mijn originele dempers zetten. Zal wel ff wennen zijn, geen Koni, maar ja, heb nu ff geen geld voor een nieuwe. Het subframe bleek toch ernstig mee te vallen gelukkig! Er zaten nergens scheurtjes oid en de deuk die erin zat is ook kleiner dan ik had gedacht. Fusee had duidelijk wel een tik gehad aan de stuurarm zeg maar.
Hetvolgende ga ik dus vervangen: schokdempers links en rechts en het fusee rechts. De draagarm is nog goed opmerkelijk genoeg, maar mocht dat bij demontage toch anders blijken te zijn, vervang ik die ook..
De auto opnieuw uitlijnen en dan is t als het goed is weer opgelost.
Donderdagavond ga ik aan de slag :)
Robke
Car: Lexus IS250

~Haas~ schreef:@ Rob, datie van boven ook nog vastzat wist ik al, maar dat vroeg ik ook niet! ;) :p
Je hebt toch antwoord op je vraag, je kunt de motor gewoon laten hangen.
Haas

klopt Rob! Maar zoals je ziet is t niet eens perse nodig...:D Ben weer wat vrolijker sinds vrijdag...gelukkig :D
Ad van Haperen
Contacteer:

lijkt een beetje als bij mij toen met die stoprand ook wild krom etc etc. en bij mij was toen de ophanging van het stuurhuis ook krom en dat werd vanzelf erger dus kijk daar ook nog eens na!

voor de rest veel suc6 ermee
Haas

Tnx voor de tip!

Was al van plan er nog even beter naar te kijken, maar zoals t er nu uitziet, valt eventuele schade aan het stuurhuis mee gelukkig!
Ad van Haperen
Contacteer:

~Haas~ schreef:Tnx voor de tip!

Was al van plan er nog even beter naar te kijken, maar zoals t er nu uitziet, valt eventuele schade aan het stuurhuis mee gelukkig!
ik ben er toen echt MEGA lang mee beizg geweets en kom het steeds maar niet vinden wat het was. echt alles zo ongeveer vervangen en toen bleek het dat te zijn.

ik merkte het door als ik er mee reed en ik iets van een kuiltje in de weg had ik van rechts naar links werd geslingerd micc heb je er wa aan
Plaats reactie