[Clio16V]rammelen bij loslaten gas

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Ik heb een clio 16v en als ik het gas plots loslaat zonder te ontkoppelen rammelt er wat onder de auto. Dit gebeurt ook als ik de koppeling te snel loslaat.

Ik heb verder geen problemen met schakelen of koppelen, dit gaat allemaal soepel.Ik heb hierdoor ook niet echt de indruk dat daar wat versleten is maar het lijkt wel of er wat loszit.

Misschien dat iemand deze ervaring ook al eens heeft gehad. Dan hoor ik het graag.

grtzz, Scandal
Mrtn
Car: R5GTT

een hitteschildje? van de uitlaat?
Mrtn = Maarten
SMILLIAW

heb je het ook als je(scherpe) bochten maakt?
zou je uitlaat kunnen zijn die rammelt, had ik met m'n vorige auto ook...
Elise16v
Contacteer:

De mijne doet het ook.
De uitlaat rammelt. Het kan de uitlaat zijn of schotten in je demper. Het kan geen kwaad...
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!
Anonymous

hmm..zou kunnen. Ik ga zo nog eens wat verder experimenteren in het bochtenwerk.

Toch heb ik het gevoel dat het iets met de versnellingsbak te maken heeft terwijl die verder absoluut geen kuren vertoont.
martin rs

als het echt bij je bak vandaan komt heb je een probleem. heb ik ook es gehad. schakelde lekker en reed ook wel oke maar bij gas los een teringherrie. bleken mijn tandwielen in de bak allemaal afgebroken te zijn :(
RO 16v

martin rs schreef:als het echt bij je bak vandaan komt heb je een probleem. heb ik ook es gehad. schakelde lekker en reed ook wel oke maar bij gas los een teringherrie. bleken mijn tandwielen in de bak allemaal afgebroken te zijn :(
Als de tandwielen zijn afgebroken, doet de bak niks dus ook niet lekker schakelen. :wink:
jeroen.k

ik gok op je uitlaat...mn 19 heeft het ook...heb je een sportdemper eronder?
martin rs

dat deed ie dus wel heel vreemd. deels afgebroken denk ik dan. ik heb em zelf niet gerepareerd. maar er was iig wel sprake van gebroken tandwielen.
Mrtn

jeroen.k schreef:heb je een sportdemper eronder?
??
Mrtn = Maarten
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ja, die kunnen wel eens iets minder goed passen, zodat ze net ergens tegenaan stoten...je ziet ze wel vaker bungelen onder bijvoorbeeld golfjes enzo...die rammelen ook best vaak.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
dateq

Tik even tegen de hitteschilden onder de auto.. Bij mij was het het schild dat boven de eerste demper zit. Beetje verbuigen en je kan weer zonder herrie rijden :)
Well, That's just PRIME!
Anonymous

Jongens bedankt voor de replies zover, ik ga morgen eerst de uitlaat ff helemaal checken.

Ik heb 'm er niet zelf onder gezet en heb het bakkie nog niet zolang maar er zit een behoorlijk vette race-uitlaat onder. Ik hoop dat het probleem daarin zit en niet in de versnellingsbak.
illuminator

Heb je toevallig een zwarte clio 16V. ik rij elke dag in apeldoorn en zag toevallig een zwarte rijden van de week die ik nog niet eerder had gezien.
Mrtn

MartijnG schreef:Ja, die kunnen wel eens iets minder goed passen, zodat ze net ergens tegenaan stoten...je ziet ze wel vaker bungelen onder bijvoorbeeld golfjes enzo...die rammelen ook best vaak.
moet je 'm d'r goed onderhangen, wie dat goed doet heeft geen last van gerammel
Mrtn = Maarten
Anonymous

illuminator schreef:Heb je toevallig een zwarte clio 16V. ik rij elke dag in apeldoorn en zag toevallig een zwarte rijden van de week die ik nog niet eerder had gezien.
yep, klopt
jeroen.k

Mrtn schreef:
MartijnG schreef:Ja, die kunnen wel eens iets minder goed passen, zodat ze net ergens tegenaan stoten...je ziet ze wel vaker bungelen onder bijvoorbeeld golfjes enzo...die rammelen ook best vaak.
moet je 'm d'r goed onderhangen, wie dat goed doet heeft geen last van gerammel
Probleem is dat de sportuitlaten vaak te zwaar zijn voor de originele ophangrubbers...en idd een niet perfecte pasvorm...bij knapt het middelste rubber van de middenpijp steeds waardoor hij gaat rammelen...heb bij Sven gezien hoe ik ut op moet lossen! :D Maar nog geen tijd voor gehad...
Mrtn

jeroen.k schreef:heb bij Sven gezien hoe ik ut op moet lossen!
Dat bedoel ik met goed ophangen, zoeken naar een oplossing :) klasse
Mrtn = Maarten
Plaats reactie