Ik heb een clio 16v en als ik het gas plots loslaat zonder te ontkoppelen rammelt er wat onder de auto. Dit gebeurt ook als ik de koppeling te snel loslaat.
Ik heb verder geen problemen met schakelen of koppelen, dit gaat allemaal soepel.Ik heb hierdoor ook niet echt de indruk dat daar wat versleten is maar het lijkt wel of er wat loszit.
Misschien dat iemand deze ervaring ook al eens heeft gehad. Dan hoor ik het graag.
grtzz, Scandal
[Clio16V]rammelen bij loslaten gas
De mijne doet het ook.
De uitlaat rammelt. Het kan de uitlaat zijn of schotten in je demper. Het kan geen kwaad...
De uitlaat rammelt. Het kan de uitlaat zijn of schotten in je demper. Het kan geen kwaad...
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!
hmm..zou kunnen. Ik ga zo nog eens wat verder experimenteren in het bochtenwerk.
Toch heb ik het gevoel dat het iets met de versnellingsbak te maken heeft terwijl die verder absoluut geen kuren vertoont.
Toch heb ik het gevoel dat het iets met de versnellingsbak te maken heeft terwijl die verder absoluut geen kuren vertoont.
Als de tandwielen zijn afgebroken, doet de bak niks dus ook niet lekker schakelen.martin rs schreef:als het echt bij je bak vandaan komt heb je een probleem. heb ik ook es gehad. schakelde lekker en reed ook wel oke maar bij gas los een teringherrie. bleken mijn tandwielen in de bak allemaal afgebroken te zijn
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Ja, die kunnen wel eens iets minder goed passen, zodat ze net ergens tegenaan stoten...je ziet ze wel vaker bungelen onder bijvoorbeeld golfjes enzo...die rammelen ook best vaak.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jongens bedankt voor de replies zover, ik ga morgen eerst de uitlaat ff helemaal checken.
Ik heb 'm er niet zelf onder gezet en heb het bakkie nog niet zolang maar er zit een behoorlijk vette race-uitlaat onder. Ik hoop dat het probleem daarin zit en niet in de versnellingsbak.
Ik heb 'm er niet zelf onder gezet en heb het bakkie nog niet zolang maar er zit een behoorlijk vette race-uitlaat onder. Ik hoop dat het probleem daarin zit en niet in de versnellingsbak.
-
Heb je toevallig een zwarte clio 16V. ik rij elke dag in apeldoorn en zag toevallig een zwarte rijden van de week die ik nog niet eerder had gezien.
moet je 'm d'r goed onderhangen, wie dat goed doet heeft geen last van gerammelMartijnG schreef:Ja, die kunnen wel eens iets minder goed passen, zodat ze net ergens tegenaan stoten...je ziet ze wel vaker bungelen onder bijvoorbeeld golfjes enzo...die rammelen ook best vaak.
Mrtn = Maarten
yep, kloptilluminator schreef:Heb je toevallig een zwarte clio 16V. ik rij elke dag in apeldoorn en zag toevallig een zwarte rijden van de week die ik nog niet eerder had gezien.
Probleem is dat de sportuitlaten vaak te zwaar zijn voor de originele ophangrubbers...en idd een niet perfecte pasvorm...bij knapt het middelste rubber van de middenpijp steeds waardoor hij gaat rammelen...heb bij Sven gezien hoe ik ut op moet lossen!Mrtn schreef:moet je 'm d'r goed onderhangen, wie dat goed doet heeft geen last van gerammelMartijnG schreef:Ja, die kunnen wel eens iets minder goed passen, zodat ze net ergens tegenaan stoten...je ziet ze wel vaker bungelen onder bijvoorbeeld golfjes enzo...die rammelen ook best vaak.