MartijnG schreef:Maar ze laten je nooit toe in het lab met de auto...dat is volgens mij het grote probleem.
Je zult er wel genoeg studiepunten voor kunnen krijgen iig...
ik moet er nog twee iig, dus daar zit het probleem niet. Denk ook wel dat ik gebruik mag maken van de brug enzo, als ik t maar allemaal goed voorbereid en hun wijs kan maken dat het allemaal goedkomt (wat natuurlijk ook zo is ). Heb er al een tijdje gestaan met de GTT van maurice, dus hoop dat mohlman niet gaan zeuren dat ik nu weer hetzelfde wil gaan doen...maar ja, zien we dan wel weer...
als ik er een laguna blok in wil leggen, welke benzinepomp gebruik ik dan? Van de laguna gewoon of is een van een 16V ook goed (ivm multipoint dan en monopoint nu)?
En wat about de remmen. 16V remmen voldoen voor voor en achter kunnen de trommels blijven zitten (misschien voor het oog nog een keer schijven onderzetten), maar hoe doe je het allemaal met de rembekrachtiger enz? Of alleen klauwen, blokken en schijven vervangen, ontluchten en klaar is kees?
remmerij:
16V schijven
blokken
klauwen
allemaal op orig fusee
benzinepomp:
16V pomp of laguna???????
Interieur:
tellerbak???? Clio of lagun????
zekeringenkast heb je nix mee van doen of wel?
koeling:
pomp en slangenwerk van laguna(slangen eventueel bijsnijden en natuurlijk waar nodig vervangen, maar dat geld voor alles)
radiateur van laguna? Past dit wat betreft de breedte en hoogte?
Ik weet niet precies van welk jaar tot welk jaar dit blok is geleverd in de laguna. Volgens mij ph I, II & III toch? Dus alle modellen van de Laguna I?
En de onderste motorsteun schroef je op het subframe of niet? Kan het dan zijn dat daar nog geen gaten voor in mijn subframe zitten? Heb niet net nog gekeken, maar kan me niet voorstellen dat de gaten er al zitten...
radiateur houdt je origineel, daar moet je echt niet proberen een Laguna rad. in te zetten!!!
En als je begint zou ik eerst eens proberen met de originele benzinepomp. De druk wordt toch geregeld door de drukregelaar op de inspuitgalerij(die dus op de motor zit).
En ondanks dat er dan een MPI ingaat zal ie hoogstwaarschijnlijk goed genoeg zijn.
De pompen hebben toch vaak een overcapaciteit qua druk en opbrengst. Die benut je met een 2 liter gewoon wat meer.
stomme vraag...waar zit het motorcodeplaatje bij een F3R? Heb wel een vaag idee hoe het blok eruit ziet, maar niet dat ik daluk iets verkeerds koop...zou lekker zijn
canonballman schreef:radiateur houdt je origineel, daar moet je echt niet proberen een Laguna rad. in te zetten!!!
En als je begint zou ik eerst eens proberen met de originele benzinepomp. De druk wordt toch geregeld door de drukregelaar op de inspuitgalerij(die dus op de motor zit).
En ondanks dat er dan een MPI ingaat zal ie hoogstwaarschijnlijk goed genoeg zijn.
De pompen hebben toch vaak een overcapaciteit qua druk en opbrengst. Die benut je met een 2 liter gewoon wat meer.
Hij kan het wel aan, maar draait dan op volle toeren en dat geeft een heel irritante piep! ik zou er dus een andere pomp inzetten (of zoals ik een compleet andere tank!
goed, tis alweer een tijdje terug, maar heb weer een vraagje.
Kan van frits het blok uit zijn belgische RT overnemen. ff tussen twee haakjes, in belgie noemen ze t een 1.7, maar in NL toch een 1.8?
Goed, mijn vraag is nu de volgende. Kan mijn versnellingsbak uit mijn S aan dit RT blok? De bak van de RT is namelijk gaar en rijden zonder is zo moeilijk... Verder is het toch gewoon stekkers aansluiten, olie- en koel circuit en restzooi overzetten en dan is t toch starten lopen of ben ik nou iets vergeten.
Was eigenlijk op zoek naar een 2.0ltr uit een schadelaguna, maar laguna's zijn ook met schade nog steeds te duur voor me en de rest van de aanpassingen vind ik op dit moment wat te ver gaan, dus aub geen opmerkingen dat ik dit RT blok niet moet nemen omdat het zo weinig nut heeft...
klopt, maar ja, als me S bak past, gaat die eronder. Bovendien weet ik niet hoe erg die RT bak naar de klote is...volgens mij isie nu niet meer rijdbaar. En die 20 pk hooguit die de bak meer krijgt zit wel bij de overdimensionering in denk ik
klopt,m aar van 75 naar 95 valt nog wel mee...en van 107 naar 142 Nm, gaat volgens mij ook nog wel. Is wel het bespreken waard overigens. Toch kan ik me voorstellen dat de assen en tandwielen exact hetzelfde zijn aangezien de overbrenginen hetzelfde zijn...ze gaan heus niet voor dezelfde overbrenging met dezelfde assen een dunnere en een dikkere as maken. Maar zoals ik al zei, het is het bespreken waard.