5gtt swap 205 cti cabrio

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Abel
Über-Spammer

ok leeftijd zal wel ongeveer de zelfde zijn heb ik al gezie op marktplaats..

Prijzen zijn alleen hoger dan voor een matige GTT!!
Tom
Moderator
Car: MB

rijd anders eens een rondje in dat ding. effe flink bochtjes maken om te kijken of ie nog een beetje stijf en effe wieltje op de stoep zetten. En natuurlijk met dichte kap effe onder de tuinslang zetten of effe door de wasstraat tuffen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Geert Claes

Abel schreef:ok leeftijd zal wel ongeveer de zelfde zijn heb ik al gezie op marktplaats..

Prijzen zijn alleen hoger dan voor een matige GTT!!
Jep inderdaad. Dat heb ik ook opgemerkt. En ik ben niet zeker, maar ik denk dat ik de foto's van die GTT ook al gezien heb, via ruben, en ik zou het wel overwegen om te wisselen. Maja wie ben ik he :D

Je moet het natuurlijk zelf weten.
Tazzman

Overigens vind ik opmerkingen als "nichtenwagen" of elkaar gaan lopen afzeiken op wat voor Renault je rijdt van een niveau dat ik wellicht zou verwachten bij een Golf GTI club ofzo maar hier niet.

"Respect is Everything" - nou ik merk er weinig van in dit topic.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Respect naar mede-Renault eigenaren moet wel, maar als het om andere merken gaat zijn we ineens niet meer zo netjes... Beetje krom, vind ik.
Tazzman

Ik bedoelde het ook algemeen, niet specifiek naar alleen Renault rijders hoewel die wel een streepje voor hebben natuurlijk :D
Merijn
Über-Spammer

Zullen we discussie sluiten of evt. verder gaan in het ACT? :)
limburgio

kben naar dat cti'tje gaan kijken en heb foto's, kzal ze dadelijk online zetten
kevinb
Contacteer:

Als ik nou moest kiezen zou ik toch ook voor de peugeot gaan, zo'n gt cabrio vind ik ook maar niets! :p

[img]http://www.2butcher.de/ebs30.jpg[/img]

[img]http://www.2butcher.de/ebs31.jpg[/img]
Geert Claes

Jammie, bekijk dat kontje van die GTT eens!!
Maja als je een minder goede GTT die je blijkaar "over" hebt kan wisselen voor zo een 205 cabrio, dan zou ik toch ook ff nadenken hoor. want een 205 is ook niet lelijk he. Jammer van de rolbeugel, maarja

8)
Merijn
Über-Spammer

Hou die GT, man... GT of 205, da's toch geen competitie? Alleen op het oog is de Pug al een stuk minder mooi. En een cabrio? Tja, ik zie niet in wat je daar aan hebt. Het is leuk, maar onpraktisch en risicovol.

Maar ja, it's your choice! :) Ik weet overigens ook niet hoe erg je 5 er aan toe is.

Succes! :D
catrinus

Hey Limburgio, Je moet gewoon doen wat je zelf wilt. Wat anderen zeggen is niet interesant voor jou. Komen in principe alleen maar negatieve geluiden uit en daar zou ik mij niet door laten beinvloeden.
There will be plenty of time to rest when your dead
limburgio

dit zijn ze dan, enkel voorste zetels en vloerbekleding ff vervangen en opnieuw spuiten :)
limburgio

geen reacties? goh al die moeite voor niks :lol: :lol: :lol:
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Zit die kap achter niet belabberd vast ?? Of hoort dat zo ??
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Tom
Moderator
Car: MB

die kap ziet er aan de achterkant niet echt super meer uit. En dat zijn dure reparaties denk ik
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
limburgio

nee er moet een plaatje op aan beide kanten, had ff losgedaan om roest te bekijken maar dat was er niet, enkel zijn de 2 ijzeren beugels opzij in de kap, rot en zullen vervangen moet worden kost 23€ 't stuk
marcel16v

Ik zou als ik jou was mooi je gtt houden, die 205 is op de foto al scheef. Paar verschillende kleuren rood. En het interieur ziet er uitgeleefd uit. Kan je beter wat meer uitgeven aan een goede.
Jasper16v

marcel16v schreef:Ik zou als ik jou was mooi je gtt houden, die 205 is op de foto al scheef. Paar verschillende kleuren rood. En het interieur ziet er uitgeleefd uit. Kan je beter wat meer uitgeven aan een goede.
limburgio schreef:dit zijn ze dan, enkel voorste zetels en vloerbekleding ff vervangen en opnieuw spuiten :)
;)
Abel
Über-Spammer

mwoah niet geheel verkeerd.

commedant die auto op poetsen, andere stoellen en een nieuw vloer kleedje..

ziet er gelijk een heeel stuk beter uit. en ik kan me niet voorstellen dat die auto krom is.

205 zijn ook veel roest vaster dan renault 5jes toch??
Marcel J.

kweet niet hoor, maar ik trok er niet zo hard aan. Jij hebt drie :p :p gtt en je "wilt" er eentje kwijt... Kzou er eentje verkopen/slopen en dan verkopen, maar geen 205cti ervoor in de plaats nemen. Zeker omdat je zegt dat je geen tijd hebt om die ene 5 gtt in orde te maken, wel tijd dan voor die 205 cti?

En voor het cabrio gevoel: een opendakje in een van die andere 5 gtt misschien :wink:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Abel schreef:
Heb je wel eens een rode auto gehad?

Na een paar keer regenen is je auto weer wit/roze/oranje.

En poets de auto goed vaak met Commandant, dan wordt ie vanzelf grondlak wit..
marcel16v

Abel schreef:mwoah niet geheel verkeerd.

ziet er gelijk een heeel stuk beter uit. en ik kan me niet voorstellen dat die auto krom is.

205 zijn ook veel roest vaster dan renault 5jes toch??
Nou, zoals die neus eruitziet (verhouding grill - motorkap). En de achterklep is een andere kleur (misschien overgespoten). En andere stoelen en interieur vind je niet zo snel. 205 jes zijn inderdaad wel veel roestvaster.
Toine

Heb zelf 2x 205 1.9 cti gehad en vind het persoonlijk wel mooie wagentjes. (mits verlaagd en met 1.9 velgen eronder, en grijs of groen metallic)
Onderdelen zijn er zat en makkelijk aan te komen. Niewe stoelen zou ik voor half leer gaan (ongeveer 150-200 euro, stof is uiteraard goedkoper)
1.9 velgen zijn zo rond dezelfde prijs.
Kap blijft probleem. Nieuw is linnen aan te raden (zo'n 450 euro incl. bevestigingsmateriaal) aangezien deze mooier is en langer mee gaat.
Verder zijn de raamrubbers vaak versleten en erg moeilijk aan te komen. (Nieuw al snel richting 425 euro voor alle rubbers)Kijk dus hoe deze eraan toe zijn.
Motorisch en wat betreft electronia is het allemaal bagger. Alles blijt kapot gaan en storen, dus wanneer je niet veel zelf kunt is het niet echt aan te raden.
Wil je echt snel gaan rijden dan zul je een 1.9 8v of 16v erin moeten lepelen en nog beter de 2.0 16v en turbo motoren voor zo'n 180-200 pk. Rijdt fantastisch en is allemaal best te doen.
Kijk anders eens op http://www.205gti.com en http://www.peugeotgticlub.com voor meer info.
ron reno19 cabrio 16v

als ik zo naar die foto's kijk denk ik dat het dak scheef staat (aan de passagiers zijde dan toch).Ik rij zelf met een reno cabrio ,maar bij mijn sluiten de rubbers van het dak wel mooi aan met die van de zijkant(vooraan)raam.En als ik de foto bekijk van de voorkant auto(bovenkant voorraam)zie ik ook hier dat het dak een paar mm of zelf een 1cm verloopt.Het dak kan je wel zelf bijregelen,maar als ik dan ook nog kleur verschillen zie (auto algemeen)denk ik dat deze wel eens een crashje heeft gehad en dan kan je je dak blijven bijregelen(als het al niet op het einde is geschroeft).Maar het bijft natuurlijk een leuke auto.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Klein detail zijn ook de mistlamp en het achteruit-rijlicht. Waarom zouden die ontbreken ?? Andere achterbumper gemonteerd misschien door crash??
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Alleycat
Contacteer:

limburgio schreef:geen reacties? goh al die moeite voor niks :lol: :lol: :lol:
Ziet er best leuk uit zo'n peugeotje toch?
kan me voorstellen dat je er in ieder geval over nadenkt.Het blijft een franse auto, het is alleen een stuk slomer, maarja je koopt ook geen cabrio voor de snelheid......
ik moet wel zeggen dat ik mijn gtt tje voor geen goud weg zou doen (nou ja, goud wel, dan zou ik een betere/nieuwere kopen!!
:lol: )
Pas wel op met autokrakers en lekkages!!!!! :D
Rick

205je cabrio, leuk 8)
Zijn alleen niet zo snel.
Motor van een 309-16V of 405 MI16 erin á 160 pk.
Setje Ouragons 16" eronder en cruisen 8) 8) 8) .

Edit: En een Magnex uitlaat systeem eronder.
limburgio

wel, in ieder geval mijn vriendin is er blij mij, en dat is ook al 1 groot punt :lol: en kheb binnenkort een 205 1.9 gti om te slopen dus handig meegenomen, mijn gtt komt toch steeds op de 1ste plaats, om te racen heb ik die 205 niet nodig dan pak ik de gtt ff :D
Tazzman

Maar erhm 1:1 ruilen tegen een '88 GTT met wat werk er aan.. Zijn die 205 CTi-tjes dan zo weinig waard? Lijken me gewilde autotjes?

Ik weet het niet hoor... ik ken geen 205jes, heb er nog nooit in gereden.. Die GTi-tjes leken me altijd zo gammel en klein :D

Je zou natuurlijk door kunnen sparen en een R19 16V Cabrio kunnen kopen .. die zou ik zelf ook graag willen rijden (en ja ik kan natuurlijk ook de zaag in mijn R19 16V zetten :lol: ).

Maar zijn die 205-jes zoveel roestvaster? Ik zie namelijk regelmatig hier GTI-tjes rijden met echt een flink portie roest eraan.
Vos

Chris schreef:
Abel schreef:
Heb je wel eens een rode auto gehad?

Na een paar keer regenen is je auto weer wit/roze/oranje.

En poets de auto goed vaak met Commandant, dan wordt ie vanzelf grondlak wit..
Rood sucks idd big time! Veeeeeeeeel poetsen!
Clio 16v.....
Abel
Über-Spammer

mijn eerste auto een r5 tr 5deurs uit 89 met rode lak.. :lol:
kevinb
Contacteer:

gewoon kopen, al is het alleen al dat je vriendin dan van je gt blijft. :wink:
(Heb ik hier ook zo gedaan, maar dan een 306-je)

en cabrio rijden is gewoon fun, ze zeggen dat je er hier niets mee kan doen, niet geloven, als het wat te fris word zet dan gewoon de chaufage op! 8)
jef

ik vind wel een geinig bakkie als hij niet teveel kost...
Plaats reactie