ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

SleiN - RT schreef:Zal eens gaan kijken hoe de nieuwe Minardi dr uit ziet..!
EN... Renault gaan bijna zeker goed in Monaco, geen motor circuit maar meer chassis (lees downf.) en balans en blablabla welke bij Reno allemaal goed zijn...Alonso voor 1e overwinning?

Maarja, kga met bedrijf op n jacht zitten tijdens de GP van Monaco!!! Vertrek morgen... :D :D 8)

Zal wel wat foto's posten als k terug ben!

Wauw, naar Monaco, dat ga ik ook nog eens doen hoop ik. Veel plezier daar, en ik kijk vol verwachting uit naar je foto's.
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Mr.A
Contacteer:

Rudo schreef:Wat een politiek gewauwel van die Briatore. Het is heel simpel: de motor met een hoek van 111 graden is niet betrouwbaar genoeg om een compleet weekeinde mee te gaan. Met dank aan de nieuwe regels van de FIA :evil:
Jammer, want het was een veelbelovend en gewaagd project wat nu dus dankzij die nieuwe regels voor volgend jaar niet afgemaakt kan worden...
De motor kan wel betrouwbaar worden. Dit kost alleen tijd en geld. De 111° hoek van de motor zorgt ervoor dat je een lager zwaartepunt hebt alleen er komen meer vibraties vrij waardoor de motor meer te voorduren krijgt. Deze vibraties kun je op den duur door ontwikkeling grotendeels weghalen.

Renault vertrok eind jaren negentig uit de Formule 1 en toen weer het eerste seizoen terug kwam met Benetton ging het ook slecht. De motoren die Renault aan Benneton leverde waren erg slecht en waren onbetrouwbaar en de snelheid zat er totaal niet in. Nu met dezelfde door ontwikkelde motor twee à drie seizoenen later hebben ze de snelheid haast te pakken, de motoren zijn een stuk betrouwbaarder en het lager zwaartepunt helpt ze met successen omdat geen ander team dit heeft op bepaalde circuits zoals Monaco dit weekend. Ook met starts hebben ze een voordeel zoals je in Barcelona kon zien omdat ze een lager zwaartepunt hebben/meer mechanische grip kunnen ze makkelijk Ferrari/McLaren aan bij starts en qua bochtensnelheden. Tevens heeft Renault één der beste software ingenieur. Toen ze weer de F1 in kwamen hebben ze een software ingenieur aangetrokken die bij Ferrari weg komt die zeer goed is in het ontwerpen qua launch control/traction control systemen. (zie Spa-Francorchamps daar had hij een speciaal launch control systeem ontworpen: Om de valse start de detecteren zitten er sensoren onder het asfalt als deze uitgingen (net iets eerder als het licht) schoten de Renault’s weg maar ze hadden geen valse start om maar een voorbeeld te noemen.

Jean Jaques His was het brein achter deze motor en ook het brein achter de eerste turbo motor in de Formule 1 en was ook grotendeels verantwoordelijk voor het succes met de Renault motor rond de jaren 1995 toen Michael Schumacher en Villeneuve titels wonnen.

Deze persoon die al jaren bij Renault werkt had de problemen van deze motor kunnen oplossen samen met anderen ingenieurs e.d.

Alleen Flavio Briatore had het geduld niet. Waardoor hij overging om een ± 90° hoek van de motor waardoor Renault straks weer haast overnieuw moet beginnen en de successen nog wel even uitblijven vrees ik.
RO 16v

EN... Renault gaan bijna zeker goed in Monaco, geen motor circuit maar meer chassis (lees downf.) en balans en blablabla welke bij Reno allemaal goed zijn...Alonso voor 1e overwinning?

Maarja, kga met bedrijf op n jacht zitten tijdens de GP van Monaco!!! Vertrek morgen... :D :D 8)

Ik ben er ook en zit einde tunnel. 8)
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

RO 16v schreef:

JALOERS!!!! :evil: :evil: :wink: :D
Mr.A
Contacteer:

Ex-Renault engine chief Jean Jacques His will join Ferrari with effect from June 3rd.

His, who spent most of his career at Renault, parted company with the team earlier this season after a difference of opinion over the future of the engine project with Renault boss Flavio Briatore. Renault has since announced that it will scrap the revolutionary wide-angled V10 engine that His designed, in favour of a more conventioal one.

Today Ferrari announced that, wit effect from June 3rd 2003, Jean-Jacques His will be in charge of the Granturismo Engine Department for the development of engines destined to the road-going cars.

Ferrari heeft het brein achter de 111° hoek dus aangenomen 8) >-)

Alleen ze zeggen dat ie zich met motoren gaat bezig houden in straat Ferrari's of ik dat moet geloven. Volgens mij gaat ie wel meer doen dan dat... :D
Priyantha
Contacteer:

/me had toch liever gezien dat His wel bij Renault was gebleven, dan dat die naar het Sjoemel team gaat.

Priyantha schreef:/me had toch liever gezien dat His wel bij Renault was gebleven, dan dat die naar het Schumacher team gaat.
Als je goed leest kun je zien dat His geen F1 activiteiten gaat uitvoeren maar hij gaat dingen ontwerpen voor het Grand Turismo.
Today Ferrari announced that, wit effect from June 3rd 2003, Jean-Jacques His will be in charge of the Granturismo Engine Department for the development of engines destined to the road-going cars.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:
Priyantha schreef:/me had toch liever gezien dat His wel bij Renault was gebleven, dan dat die naar het Schumacher team gaat.
Als je goed leest kun je zien dat His geen F1 activiteiten gaat uitvoeren maar hij gaat dingen ontwerpen voor het Grand Turismo.
dus hier staat dat hij naar de afdeling voor straat auto's gaat

superkitcar schreef:
Yup, zoals het daar in die quote staat wel ja.
Priyantha
Contacteer:

superkitcar schreef:
Yup, zoals het daar in die quote staat wel ja.
Yep had ik ook al gelezen, maar het is het merk waar Sjoemel voor rijdt >-) En dat staat mij niet aan :-*

Laat me raden?? Anti ferrari zeker?
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ik ken er meer !! :wink: Meer alleen anti-Schoenmaker....
Barrichello is nog wel een goeie kerel...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Tom
Moderator
Car: MB

beter als schumacher zijn ze er gewoon niet 8)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams

Goh, iedereen is tegenwoordig anti ferrari omdat het es een keertje goed gaat bij hun. Daarvoor hebben ze 20 jaar lang geen wereldkampioenschap behaald. Het kan best zijn dat bijvoorbeeld vanaf volgend jaar McLaren een aantal jaren wereldkampioen wordt. Is iedereen weer anti McLaren. Beetje sneu vind ik dat.

Tom schreef:beter als schumacher zijn ze er gewoon niet 8)
Klopt, wat Schumacher gepresteerd heeft kan niemand evenaren. Sowieso de eerstkomende jaren niet. Ik zie rijders als Raikkonen, Alonso, Button niet de boel organiseren wat Schumacher bij Ferrari heeft gedaan. Schumacher heeft van Ferrari weer een topteam gemaakt.
Tom
Moderator

vind ik ook idd, Ik zelf ben ook meer voor de rijder dan voor het team. Stel dat je de rijders van mclaren en ferrari zou wisselen dan zou ik gewoon meeverhuizen met schumi zeg maar :wink:

Tom schreef:vind ik ook idd, Ik zelf ben ook meer voor de rijder dan voor het team. Stel dat je de rijders van mclaren en ferrari zou wisselen dan zou ik gewoon meeverhuizen met schumi zeg maar :wink:
Nee, dat zal ik niet doen. Ik ben en blijf een Ferrari fan. Tja en dat mijn favo coureur nu bij hun rijdt is mooi meegenomen. Maar zou Schumacher ergens anders rijden zal dat niet betekenen dat ik automatisch fan van dat team wordt.
Rudo

Ik kan niet zeggen dat Schumacher mijn favoriete coureur is, ik ben echter wél van mening dat hij momenteel veruit de beste coureur is!

De meeste sympathie gaat van mij uit naar Renault, maar Ferrari is goede tweede. En waarom? Omdat Ferrari en Renault zelf zowel het chassis als de motor maken. Daarom vind ik het ook leuk als Toyota het goed doet. :)

Aversie tegen: McLaren :-*
Tom
Moderator

mclaren heb ik idd ook nooit zo gemogen, ik vind die Ron Dennis gewoon een hele grote l*l
Priyantha
Contacteer:

Tsja ik heb eigenlijk gewoon een gruwelijke hekel aan Sjoemel 1 EN 2.
Vooral door de uitstraling van hun.
En de leuke dingen die Sjoemel 1 allemaal heeft geflikt(ik zal ze niet opnoemen, iedereen kent ze van '94,'95,'97 als ik er niet een paar ben vergeten, of uh dit jaar nog).
En Ralf vind zich zelf zoooooo goed....lamaar.
Vind het maar niets.

En ik heb niets tegen het merk Fiat(o.a Ferrari), maar wel tegen de 1e rijder, ik vind bijvoorbeeld Rubinho en Badoer veel "vriendelijker" overkomen, en veel minder "arrogant".

Maar goed, is mijn mening, en de meningen zullen verdeeld zijn.
Jasper16v

Priyantha schreef:Tsja ik heb eigenlijk gewoon een gruwelijke hekel aan Sjoemel 1 EN 2.
En de leuke dingen die Sjoemel 1 allemaal heeft geflikt(ik zal ze niet opnoemen, iedereen kent ze van '94,'95,'97 als ik er niet een paar ben vergeten, of uh dit jaar nog).
Vind het maar niets.
kijk even naar het verleden, had je ook een hekel aan prost en senna bijvoorbeeld ?
Priyantha schreef: En ik heb niets tegen het merk Fiat(o.a Ferrari), maar wel tegen de 1e rijder, ik vind bijvoorbeeld Rubinho en Badoer veel "vriendelijker" overkomen, en veel minder "arrogant".

over het arrogant overkomen, ik vind dat echt wel meevallen en een man als schumacher (M) mag in mijn ogen ook best wel een beetje arrogant zijn, hij is gewoon de beste rijder

maarjah ieder zijn voorkeur :)
Priyantha
Contacteer:

Jasper clio 16v schreef:
Priyantha schreef:Tsja ik heb eigenlijk gewoon een gruwelijke hekel aan Sjoemel 1 EN 2.
Vind het maar niets.
kijk even naar het verleden, had je ook een hekel aan prost en senna bijvoorbeeld ?
Priyantha schreef: En ik heb niets tegen het merk Fiat(o.a Ferrari), maar wel tegen de 1e rijder, ik vind bijvoorbeeld Rubinho en Badoer veel "vriendelijker" overkomen, en veel minder "arrogant".

over het arrogant overkomen, ik vind dat echt wel meevallen en een man als schumacher (M) mag in mijn ogen ook best wel een beetje arrogant zijn, hij is gewoon de beste rijder

maarjah ieder zijn voorkeur :)
Ik kan niet oordelen over Prost en Senna, tenminste niet goed.
Want toen was ik veels te jong. Maar ik heb wel een aantal races gezien waarbij Prost en Senna reden. En ook de race in Japan waarbij ze elkaar uitschakelde.
Toch kan ik daar nog altijd niet goed over oordelen, we zitten nu in de tijd waar Schumacher(1 van de weinige keren dat ik hem niet anders noem btw) alles op zijn naam schrijft.
Maar deed Senna dat zelfde eigenlijk ook niet ? Deed Prost ook niet het zelfde ? Maar het verschil tussen Sjoemel en Senna/Prost is dat Sjoemel nooit met een concurrent heeft gereden in 1 team.

Maar ik vind dat Sjoemel te vaak de fout in gaat, ik ben bijvoorbeeld nog altijd kwaad op Sjoemel door de actie die hij uithaalde in Australie '94 bij Williams-Renault rijder Damon Hill. En de o zo leuke actie van Sjoemel op Jerez '97 ook bij een Williams-Renault rijder en wel Jaques Villeneuve(ben ik fan van btw). Al mislukte de laatse half hij spinde zelf van de baan af, maar de snelheid was eruit bij Villeneuve. Gelukkig haalde Villeneuve het WK toch binnen maar toch.

En neem die gezellige actie van Sjoemel op Renault rijder Jarno Trulli, begin dit seizoen.

Maar goed, over het persoontje Sjoemel kan ik niet oordelen. Maar wel over het Media-persoontje Sjoemel, en daar komt hij arrogant over. Zet maar een keertje een Villeneuve naast Sjoemel in het zelfde hok, en met de zelfde behandeling, dus zelfde auto. Moet ik nog zien of Sjoemel sneller is.

Maareh ja ieder zijn eigen mening 8)
Jasper16v

De actie op JV was idd een fout en dat geef ik ook absoluut toe. Was een doelbewuste actie om JV van de baan te duwen.

De actie op Hill vind ik twijfelachtig, Hill zijn actie was ook niet de slimste. Als ie afgewacht had was de race voor hem geweest, want zo'n klap als MS maakte tegen de muur overleeft de wielophanging niet.

Waarom noem je hem trouwens Sjoemel, sjoemelt ie ergens mee ? :D
Tom
Moderator

Vind het maar niets.

En ik heb niets tegen het merk Fiat(o.a Ferrari), maar wel tegen de 1e rijder, ik vind bijvoorbeeld Rubinho en Badoer veel "vriendelijker" overkomen, en veel minder "arrogant".

Ralf vind ik ook een grote l*l. En rijden doet ie ook niet echt voorbeeldig. En iedereen zit wel altijd te zeiken over die "acties" van hem maar er toch niemand die ook maar in de buurt bij hem komt (hakkinen kwam nog het meest in de richting de laatste jaren). Bovendien vinden de mensen die hem echt goed kennen (zijn team bijv.) hem enorm goed en weet hij ook gewoon erg veeel. Rondjes rijden kunnen we allemaal maar daar houd het niet bij op.........
Mr.A
Contacteer:

Ach ik vind het niet gek dat Schumacher zich zo af en toe arrogant gedraagt. Hij hoeft nog niet ergens 5 min te zijn en er staan al 100 fans te schreeuwen om een hand tekening. Misschien een weekje leuk, maar na een paar jaar/seizoenen kan ik me best voor stellen dat je er even een keer geen zin in hebt. En dan ben je direct arrogant...

Trouwens die actie op Trulli in Maleisië kon ie ook weinig aan doen. Hij reed daar echt niet expres tegen Trulli op. Maar schumi reed buiten de ideale lijn waar stof en andere rommel ligt en als je dan op de rem gaat staan dan glij je door en ben je even bestuurloos..

Australië 1994 vind ik ook een twijfel geval. 1997 was wel een actie waarvan ik vond als fan van Schumacher dat hij fout zat...
Mr.A
Contacteer:

Priyantha wat vind jij op moment van Villeneuve ?

Nadat hij in 1997 naar het nieuwe debuterende team Britisch American Racing verhuisde zei hij dat hij weer binnen twee a drie seizoen wereldkampioen zou worden. Sindsdien is onzichtbaar geweest qua goede prestaties (uitschieters zoals eenmaal in Barcelona en Hockenheim als ik het goed heb). Ondanks dat Villeneuve zijn team al seizoen kent rijdt Jenson Button die er voor het eerste seizoen racete hem in sommige races haast op één ronde met dezelfde wagen... :)
Jasper16v

en dat villeneuve zo aardig zou zijn

qua salaris onderhandelingen is het een hel met hem :)
Priyantha
Contacteer:

Tsja die actie in '94 is misschien een beetje twijfelachtig.
Maar Sjoemel had zijn verlies moeten nemen, hij was de meur in gereden en hij wist zelf ook dat hij met geen mogelijkheid door zou kunnen gaan.

Waarom ik hem Sjoemel noem ? Nou omdat die dus Sjoemelt met de regeltjes.

Wat Villeneuve nu presteert is natuurlijk niet geweldig, maar gisteren in Monaco na die motor van Frentzen, had hij ook heel veel last van die olie. Je zag hem teveel glijden, terwijl de rijders die voor hem waren gegaan dat niet hadden. Je zag het ook bij de auto's NA Villeneuve.
In Oosterijk, ging Villeneuve in de 1e bocht gewoon te wijd, en het rondje was verpest.
Maar in de race ging het heel erg goed, hij reed betere rondetijden als Button. Maar de pitstop was niet geweldig(fijn he als alle electronica uitvalt).

Priyantha schreef:Tsja die actie in '94 is misschien een beetje twijfelachtig.
Maar Sjoemel had zijn verlies moeten nemen, hij was de meur in gereden en hij wist zelf ook dat hij met geen mogelijkheid door zou kunnen gaan.

Wat Villeneuve nu presteert is natuurlijk niet geweldig, maar gisteren in Monaco na die motor van Frentzen, had hij ook heel veel last van die olie. Je zag hem teveel glijden, terwijl de rijders die voor hem waren gegaan dat niet hadden. Je zag het ook bij de auto's NA Villeneuve.
In Oosterijk, ging Villeneuve in de 1e bocht gewoon te wijd, en het rondje was verpest.
Maar in de race ging het heel erg goed, hij reed betere rondetijden als Button. Maar de pitstop was niet geweldig(fijn he als alle electronica uitvalt).
De aktie in '94 kon Schumi niks aan doen. Hij klapte keihard de vangrail in en stuiterde net zo hard weer terug. En dat toevallig Damon Hill daar net reed. Tja da's pech hebben voor Hill.

De aktie in '97 is gewoon niet goed te praten maar daarvoor is Schumacher ook bestraft.

Wat Villeneuve betreft daar kan ik kort over zijn. Die is destijds wereldkampioen geworden omdat ie de beste auto had op dat moment. Diezelfde mening heb ik over de wereldkampioenschappen van D. Hill en N. Mansell. Zij reden de beste auto en de rest niet. Daarna zag je alle coureurs overstappen naar andere teams en hun prestaties waren echt drie keer niks!

Het enige wat Villenueve tegenwoordig doet is een grote bek opzetten en teveel salaris vangen voor prestaties wat ie nooit geleverd heeft.
Priyantha
Contacteer:

Priyantha schreef:Tsja die actie in '94 is misschien een beetje twijfelachtig.

De aktie in '94 kon Schumi niks aan doen. Hij klapte keihard de vangrail in en stuiterde net zo hard weer terug. En dat toevallig Damon Hill daar net reed. Tja da's pech hebben voor Hill.

De aktie in '97 is gewoon niet goed te praten maar daarvoor is Schumacher ook bestraft.
Sjoemel bestrafd in '97 ?
Mwa was geen straf hoor. ZIjn 2e plaats werdt geschrapt, denk je nou echt dat Sjoemel zich daar druk om maakte ? Het ging Sjoemel Ferrari er alleen maar om om 1e te worden, als ze 2e of 3e waren was het drie keer niks geweest.
ECHT straffen was, de 1e 3 races te schorsen van het volgende seizoen('98).
Rudo

Tja, nu wil het geval dat je bij de F1 géén punten krijgt voor hoe vriendelijk je over komt. Waarschijnlijk is dit ook de reden dat bijvoorbeeld een Barichello nét niet de top is.
RO 16v

RO 16v schreef:

JALOERS!!!! :evil: :evil: :wink: :D
Zal ik maar niet vertellen hoe mooi het uitzicht over de haven is en hoeveel lekkere vrouwen hier rond lopen, lijkt wel 1 grote mode show. :p
Mr.A
Contacteer:

Maak eens een mooie foto reportage :p 8)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Hmm... Button rijdt niet mee vandaag. :(
Tom
Moderator

ik hoorde het ook, was in het ziekenhuis ofzo
Gesloten